Sanyo PLV-Z4 beter getest dan Mitsubishi HC3000!!

Started by robbiedobbie, October 12, 2005, 21:56:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robbiedobbie

De wereld op z'n kop!!

In de laatste Video wordt de Sanyo Z4 beter getest dan de Mitsu 3000! (76 resp 70 punten)

Let wel,de Sanyo kost bijna de helft van wat de Mitsubishi kost.

LCD wordt steeds interessanter.

Ook op andere sites zoals projecor review lees je dat het gaat tussen LCD en DLP kleiner wordt. Op Projector review wordt de vergelijking gemaakt tussen de Benq 7700 en de pana ae900.

citaat van projector review:

However, when shooting some images side by side with BenQ's popular (another Hot Product Award winner), PE7700 projector, one can see that the true black level on the Panasonic is not quite as "black" as the 2500:1 contrast ration BenQ home theater projector. Now the BenQ sells for a couple hundred more than the anticipated starting price for the Panasonic, and each has its pluses, but it is a tough call between the two, although I am now leaning toward the Panasonic, and tha after owning a BenQ for the last year and a half.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

J.A.F._Doorhof

Blacklevel blijft het grootste hangijzer dan kleurcontrast.
Kleurechtheid wint LCD het al jaren van de meeste DLP's, ook qua rust.

Ben heel benieuwd wat de toekomst brengt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

ik zag teveel VB. Ik ben benieuwd hoe dat met de nieuwe generatie is.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Akosoft

Quote from: Durk! on October 12, 2005, 22:40:48
ik zag teveel VB. Ik ben benieuwd hoe dat met de nieuwe generatie is.

Bij de z4 of pannie 900?? Dit zou toch een non-issue zijn bij deze machines??  :)

Durk

bij de AE700.
De 900 heb ik nog niet gezien, ik heb al wel gehoord dat VB visable is, maar niet storend aanwezig.


HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Akosoft

Ik dact dat vb enkel moeilijk waarneembaar is in donkergrijze vlakken bij de 900...... 

Ben bang dat dlp toch nog ruled vanwege geen vb en iets beter kontrast of is dit te kort door de bocht?  :)

J.A.F._Doorhof

Is kort door de bocht maar gedeeltelijk waar.
De manier waarop de irisen van de 900 en waarschijnlijk TW600 werken is bijna naadloos dit valt dus niet op gedurende een film.
Alleen een 2.35:1 film veraadt het wel aangezien de zwarte balken te zien zijn.

Ik heb vanmiddag even een stukje gekeken op de Z4 na hercalibratie op dynamic (CR 2980:1) en daar valt het in een 1.85:1 gedeelte inderdaad amper op, bij the fifth element veraadt de iris zich maar als je naar de film kijkt komt dit toch echt gevaarlijk dicht bij een betere DLP.

Maar het is niet alleen CR.
Mijn grootste makke met DLP is het zgn eyestrain of wel je word moe als je er naar kijkt, daarnaast is het beeld zeer onrustig voor mijn ogen (CRT gewend :D).

Het grootste probleem van LCD was CR en screendoor, het screendoor is praktisch helemaal weg, tenzij je dicht bij het scherm gaat staan, VB heb IK nog niet gezien en ik heb er goed naar gekeken bij Dinosaurs in de blauwe luchten is het bijna altijd te zien.
En de auto iris van de pana vind ik gewoon fantastisch werken, het zwart in donkere scenes is echt DLP zwart en ik lichte scenes is het gewoon LCD zwart en dat was altijd al goed, dit omdat het oog zich aanpast aan de helderheid van het beeld en dus sluit je eigen iris.
Als de iris van een projector theoretisch net zo snel zou werken als je oog dan zie je een iris NOOIT werken.
Maar aangezien dit onmogelijk is zullen we dus altijd iets zien, bij test patronen is dit goed te zien, in real life (films) vind ik op DIT moment de combinatie hogere fill factor, rust in het beeld en betere kleurnatuurlijkheid toch wel iets zeggen voor de LCD techniek.
LET wel het is zeker nog niet zo goed in kleurcontrast als een DLP, maar ik heb erg snel last van lichamelijke problemen bij een DLP.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Akosoft

Als je nu eens niet pur sang technisch film kijkt, is het verschil tussen de Panasonic 900 en bv. een Benq 7700 dermate klein dat het als dlp bezitter (h30) geen schande zou zijn om honderden euro's te besparen??  :)

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan wat je verstaat onder niet technisch.
In principe als het alleen om de film gaat kun je ook op een TW20 perfect film kijken.
Andere alleen op een Qualia 004 :D.

Maar ik snap wat je bedoelt.
PERSOONLIJK vind ik DLP wat onrustig hoewel ik de 8700/7700 wel zeer goede projectoren vind die ik van harte kan aanbevelen.
Je zult het dus echt voor jezelf moeten uitmaken, als je nu naar een H30 kijkt en nergens last van hebt zou ik voor de 7700 gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Quote from: robbiedobbie on October 12, 2005, 21:56:41
De wereld op z'n kop!!

In de laatste Video wordt de Sanyo Z4 beter getest dan de Mitsu 3000! (76 resp 70 punten)



Als je de draad doorneemt (wel even de tijd voor nemen :)) op AVS over de HC-3000 lijkt het allemaal toch wel iets anders hoor. Daar is men van mening dat de HC-3000 absoluut niet is te vergelijken met de EpsonTW600, Pana900, SanyoZ4. Hij zou zelfs zo goed of mss nog wel beter zijn dan de Optoma H79. Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar DLP. Ik denk dat je zal schrikken van het verschil in blacklevel tussen de Mits. en de Pana. maar dat is gewoon een voorgevoel dat ik heb.

revo

Voordat de HC3000 als beter wordt geclassificeert als een H79, de HC3000 heeft 6 segment kleuren wiel, lijkt dus qua dithering een stapje terug ten opzichte van de H79 met 8 kleuren wiel.

Zie het als een H57 met HD2 DC3 chip en nog wat features. Of een vebeterde 7700.
Living Cinema

J.A.F._Doorhof

We zullen het dit weekend zien dan heb ik een HC3000
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermit

Ik heb ze laatst naast elkaar zien spelen. De hc 3000 is mooi maar het beeld komt    digitaal/agressief over. De H79 is smoother / zachter .

THX-UltraII