Sony 1252QM + HTPC, beeld schreef bij resolutie switch

Started by Spookstah, October 12, 2005, 18:40:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spookstah

Ik ben weer 1ns aan het freubelen met m`n setup (ziekte wet enzo).

Met zetup was 720x576 maar wil wat hogere resoluties gaan proberen, maar zodar ik resolutie verander naar bv 1080x864 dan staat het beeld schreef, +/- 4cm verschil tussen linker en rechterkant.
Is dit een bekend iets en is dit normaal of gaat er wat fout?

jantje112

Bedoel je scheef in de vorm van
- uit het midden
of
- aflopend, dus links hoger dan rechts??

Spookstah

Rechts hoger dan links, net of je de projector dus schreef hebt gehangen.

NeonKnight

Je moet waarschijnlijk gewoon de convergentie regelen voor die frequentie.
Ik denk dat je 1252 (net als mijn 1272) geheugenblokken heeft per frequentie range.
Als je een signaal met een hogere resolutie aanbiedt, dan neemt 'ie waarschijnlijk andere instellingen.

Als je de memory knop ingedrukt houdt, dan kun je trouwens (in ieder geval bij een 1272) de instelling voor alle blokken opslaan.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

jeroen_B

Quote from: NeonKnight on October 14, 2005, 18:23:27
Als je de memory knop ingedrukt houdt, dan kun je trouwens (in ieder geval bij een 1272) de instelling voor alle blokken opslaan.

Bij de 1251 is dat ook zo.
Je zult per resolutie de convergentie moeten bijstellen en opslaan in een eigen geheugenblok. Weet dus zeker welke frequentie je wilt gaan gebruiken voordat je alles exact instelt.
Ik gebruik op mijn 1251 1,5 maal de ntsc en pal resolutie plus 720P voor HD spul. Ik gebruik dus 3 geheugenblokken. Met theatertek 2 geeft dit een mooi resultaat