welke driver?

Started by dre73, June 2, 2007, 16:40:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

mijn huidige project gaat op de schop:scan-speak 18w/8531g00 icm focal tc120 td5.
de tweeter wordt behouden,en er is een eton voor het laag de 8-472/32.
nu moet er nog wat tussenin ;D
opties:
-seas excel w15cy001
-seas w18nx001(nextel)
-seas w18ex001(magnesium)
-eton 7-360/37 hex
-accuton?

of misschien een echte middentoner?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PaulSQ

Wat "kan" die Eton? is het een kleine subwoofer of een forse laag / middentoner

Wat zijn je wensen verder, een 2,5 weg ontwerp als de Eve II of een drieweg..

En waarom voldoet de scanspeak niet langer?

grt Paul
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

dre73

he paulus,ten eerste vind ik de scan-speak niet slecht,alleen het laag is niet geheel mijn smaak(meer?)het midden is wel erg mooi maar mag iets meer forward.
dus het plan is om de eton te gaan gebruiken als laag tot +/_ 300 hz en de rest met de bestaande drivers,met eventueel een uitstap naar een andere mid/laag driver.
inderdaad iets als de eve.
maar met de huidige kast vind ik het niet al te fraai om daar een losse kast onder te fabriceren,dus als ik besluit om een andere kast te gaan bouwen,wil ik meerdere opties gaan overwegen,want ik vind het bouwen erg leuk maar blijven bouwen niet ;D

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PaulSQ

Als ik de 4kanaals-hypex, en bijbehorend crossover af heb ben je bij deze uitgenodigd om eens te komen luisteren. Heb je (en ik ook) ;D een leuk idee van prestaties van je Eton woofers, want dat heb je nu (nog) niet vermoed ik?

http://www.eton-gmbh.de/dlstream.php?FileId=57&PHPSESSID=995ffc523f3c6aca2357de84804c3c03

'k zag wel deze mid van Eton, maar om die nu op de gok te verkiezen boven de scanspeak ::)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Bart_M

Kom eens naar mijn speakertjes luisteren. ;)

dre73

nou bart,ik zou graag een keer bij je langskomen,maar da`s een kl*te eind rijden.
op zich is het wel erg aantrekkelijk om te zien hoe ver jij met de focal bent(nieuwgierig nee hoor :-X)

ik heb besloten om eerst de huidige monitor te gaan combineren met de eton en de rest door de sub te laten doen.

ik moet wel zeggen dat jouw sub wel erg mooi samen ging met m`n monitors 8)
maar de achterlijke subversterker van je had daar ook wel een aandeel in ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fgroen

Quote from: dre73 on June  6, 2007, 20:24:18
nou bart,ik zou graag een keer bij je langskomen,maar da`s een kl*te eind rijden.
op zich is het wel erg aantrekkelijk om te zien hoe ver jij met de focal bent(nieuwgierig nee hoor :-X)

ik heb besloten om eerst de huidige monitor te gaan combineren met de eton en de rest door de sub te laten doen.

ik moet wel zeggen dat jouw sub wel erg mooi samen ging met m`n monitors 8)
maar de achterlijke subversterker van je had daar ook wel een aandeel in ;D

Ik denk dat die Eton in het laag weinig gaat toevoegen aan de 18cm Scan-Speak..

Als je voor een 3-weg gaat, waarom dan niet een maatje grotere bassdriver? Het concept van een 8" bassdriver gecombineerd met een 7" mid driver is jezelf het leven moeilijk maken zonder dat het veel toegevoegde waarde oplevert IMHO.

Als je een 8" woofer wilt gebruiken, kun je makkelijk een kleine middentoner toepassen, zoals de eerder genoemde 5" van Eton, of bijv. de C2-79 van Eton.

Seas heeft ook nog de Excel W12CY003 (Nextel ipv magnesium, ziet er iets netter uit dan de W12CY001) in de aanbieding, en anders de Scanspeak 12M4631G00 (omdat je het scan-speak midden zo mooi vint).

In geval van een maatje grotere laagweegever: wat dacht je van Eton 11-581/50 HEX voor het laag, Accuton C2-79 (of scan-speak mid) voor het mid en je geliefde Focal tweeter uiteraard voor het hoog?

Uiteraard kun je ook naar een W260AL van Seas kijken.

Hoe het allemaal met de rendementen zit ben ik niet nagegaan.  ::) Ik draai zelf aktief en dan heb je daarvan geen last.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.