Bas en Marleen bij Menno aan het spelen met zekeringen

Started by B.J., October 9, 2005, 13:30:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.J.

Wij (Bas en Marleen) zijn gisteren op bezoek geweest bij Menno om te genieten van zijn meesterlijke kookkunsten en natuurlijk om voetbal te gaan kijken op groot scherm.
Nadat we genoten hadden van een wijntje (en voor Bas natuurlijk Bier) showde Menno ons zijn chefs kunsten en bereidde hij voor ons een heerlijk kip met cashewnoten, soja saus en noodels minus de noodels plus rijst.

Toen de epson tw200 warm werd en Menno probeerde zijn digitale tv box van upc aan te zetten herrinnerde Menno zich dat de bliksem was ingeslagen en er wel meer apparaten kapot waren gegaan in zijn woning. Menno had ook al een nieuwe media box ontvangen maar die hoorde ook pas over 4 dagen te gaan werken en deed dus ook nog niks. Met de enorme technische kennis van Bas en Menno hebben wij de oude settop box open geschroeft en concludeerden wij dat de zekering kapot was. Nu moesten wij opzoek naar een nieuwe van 360mA. Wij openden daarvoor Menno's arcam versterker en cd speler en vonden er een van 4A en 250mA. Eerst die van 4A (AHP gouden zekering) erin en Menno was zo heldhaftig om de steker erin te stoppen. Na een vonkje en een redelijk dood apparaat hadden we door dat dit niet werkte. Nu was de te lichte zekering aan de beurt. Uiteraard wilde Bas nu wel de held spelen en bij het inprikken van de stekker zagen wij een enorme bliksemschicht  ;D uit het apparaat komen en hebben wij maar voetbal op de TV gekeken.

Menno het was gezellig en we doen het snel weer!

Gr,

Bas en Marleen

(Speciaal had ik Marleen meegenomen om haar te overtuigen om een projecter te kopen, ik ben bang dat dit nu niet helemaal gelukt is)  >:(

Kerstmanno

;D

'niet helemaal gelukt', of 'helemaal niet gelukt'? ;D

VlisChris

Wat is er nu allemaal precies kapot gegaan?
Je zit nu dus tijdelijk zonder beeld, geluid, en cd-speler?
Doe je goed ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Kerstmanno

Ik zit al een tijdje zonder cdspeler omdat FrenkB al maanden mijn blueheaven interlink te leen heeft liggen en maar niet terugbrengt  ::)  :P

Cd-speler en versterker hebben een nieuwe zekering nodig. Over een paar dagen kan ik mijn nieuwe UPC digital box gaan gebruiken, dus dat komt ook goed. Mijn beamer, dvdspeler ern receiver doen het gewoon, dus het belangrijkste (filmkijken) is geen probleem  O0

Guido

Quote from: Bas Janssen on October  9, 2005, 13:30:06
Wij (Bas en Marleen) zijn gisteren op bezoek geweest bij Menno om te genieten van zijn meesterlijke kookkunsten en natuurlijk om voetbal te gaan kijken op groot scherm.
Nadat we genoten hadden van een wijntje (en voor Bas natuurlijk Bier) showde Menno ons zijn chefs kunsten en bereidde hij voor ons een heerlijk kip met cashewnoten, soja saus en noodels minus de noodels plus rijst.

Toen de epson tw200 warm werd en Menno probeerde zijn digitale tv box van upc aan te zetten herrinnerde Menno zich dat de bliksem was ingeslagen en er wel meer apparaten kapot waren gegaan in zijn woning. Menno had ook al een nieuwe media box ontvangen maar die hoorde ook pas over 4 dagen te gaan werken en deed dus ook nog niks. Met de enorme technische kennis van Bas en Menno hebben wij de oude settop box open geschroeft en concludeerden wij dat de zekering kapot was. Nu moesten wij opzoek naar een nieuwe van 360mA. Wij openden daarvoor Menno's arcam versterker en cd speler en vonden er een van 4A en 250mA. Eerst die van 4A (AHP gouden zekering) erin en Menno was zo heldhaftig om de steker erin te stoppen. Na een vonkje en een redelijk dood apparaat hadden we door dat dit niet werkte. Nu was de te lichte zekering aan de beurt. Uiteraard wilde Bas nu wel de held spelen en bij het inprikken van de stekker zagen wij een enorme bliksemschicht  ;D uit het apparaat komen en hebben wij maar voetbal op de TV gekeken.

Menno het was gezellig en we doen het snel weer!

Gr,

Bas en Marleen

(Speciaal had ik Marleen meegenomen om haar te overtuigen om een projecter te kopen, ik ben bang dat dit nu niet helemaal gelukt is)  >:(

omg, dit meen je niet?

altijd met de lichtste beginnen natuurlijk  ::)

B.J.

Quote from: Phuido on October 13, 2005, 10:36:10
omg, dit meen je niet?

altijd met de lichtste beginnen natuurlijk  ::)

Ik dacht die lichste knalt er gelijk uit.  :D We beginnen met de zwaarste, ik snap nog steeds niet waarom dat niet werkte?

FrankB

Quote from: Menno-ert on October 13, 2005, 10:10:24
Ik zit al een tijdje zonder cdspeler omdat FrenkB al maanden mijn blueheaven interlink te leen heeft liggen en maar niet terugbrengt  ::)  :P

Hmm is dit een hint  ::) ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Quote from: Phuido on October 13, 2005, 10:36:10
omg, dit meen je niet?

altijd met de lichtste beginnen natuurlijk  ::)

Hangt er vanaf wat je belangrijker vindt. Een zekering die heel blijft, of een upc box die heel blijft. Ik durfde het risico met de box wel te nemen ;D

Kerstmanno


Audiofiel

Quote from: FrenkB on October 13, 2005, 11:15:53
Hmm is dit een hint  ::) ;D

Geef dat ding nou eens terug aan Menno, joh!  ;D ;D Hoe duidelijker moet hij worden... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Midcall

Quote from: FrenkB on October 13, 2005, 11:15:53
Hmm is dit een hint  ::) ;D

Tja, heel veel duidelijker kan bijna niet.... als dit niet meer werkt dan kan ie alleen nog maar met een 4 meter breed spandoek op het mediapark in Hilversum gaan staan met een bomgordel om zijn lijf om zijn boodschap nog duidelijker de wereld in te krijgen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

B.J.

Quote from: Midcall on October 14, 2005, 00:01:46
Tja, heel veel duidelijker kan bijna niet.... als dit niet meer werkt dan kan ie alleen nog maar met een 4 meter breed spandoek op het mediapark in Hilversum gaan staan met een bomgordel om zijn lijf om zijn boodschap nog duidelijker de wereld in te krijgen.

;D

FrankB

Quote from: Midcall on October 14, 2005, 00:01:46
Tja, heel veel duidelijker kan bijna niet.... als dit niet meer werkt dan kan ie alleen nog maar met een 4 meter breed spandoek op het mediapark in Hilversum gaan staan met een bomgordel om zijn lijf om zijn boodschap nog duidelijker de wereld in te krijgen.

Maar die bomgordel kan er dan weer voor zorgen dat de kabel nooit meer terug hoeft
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Quote from: Midcall on October 14, 2005, 00:01:46
Tja, heel veel duidelijker kan bijna niet.... als dit niet meer werkt dan kan ie alleen nog maar met een 4 meter breed spandoek op het mediapark in Hilversum gaan staan met een bomgordel om zijn lijf om zijn boodschap nog duidelijker de wereld in te krijgen.

Is best te doen, mijn ouders wonen er om de hoek  :)

B.J.

Quote from: Menno-ert on October 14, 2005, 09:05:57
Is best te doen, mijn ouders wonen er om de hoek  :)

Ik zit vast klaar voor de TV met popcorn.  :D