Verklaring?

Started by searcher, April 19, 2002, 21:16:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

In de keuken staat een draagbare radio/cd speler aangesloten op een wandstekkerdoos.
De radio ontvangst loopt via de antenne v/h apparaat.

Als ik mijn dvd speler met psm1 aanzet (misschien overbodig vermeldt)dan gaat de radio enorm brommen.
De BNC/VGA kabel is alleen verbonden via de achterkant van de dvd speler.
In eerste instantie dacht ik dat het toeval was dus zette ik de dvd speler in de STANDBY optie en zie daar de radio storing was verdenen.

Ik leg nu het verband naar een eerder aangegeven probleempje en dat is wanneer ik de t.v. aanzet en de dvd speler aanstaat dan lopen er schuine beeldlijnen door bijvoorbeeld NED3 heen.
De speler moet dan ook op standby staan.

De afstand tussen de radio en de speler is zo'n 5m en staat op een aparte groep.

Wat kan deze storing veroorzaken?
Off topic en geheel los hiervan Frank wil jij mijn laatste mail indien mogelijk zo spoedig mogelijk beantwoorden.

                                                  m.v.g searcher



mr._Custard

#1
Ik denk afscherming... Elk stuk electronica is zijn zijn eigen radio zender+ontvanger, ook als het daar niet voor bedoeld is. Maar 5 meter is wel heel extreem. Misschien dat de kabel aan de speler als antenne werkt? Mijn eerste "echte" DVD speler, een Revoy (ja zo'n gouden ::)), stoorde ook behoorlijk op te TV... SBS 6 in mijn geval. Nou keek ik meestal geen DVD's en SBS tegelijk (eigenlijk uberhaubt geen SBS ;)), maar toch. Als je voor modificatie geen last had van storingen, zou het kunnen dat het door de mod komt. Misschien kun je een betere antenne aan de radio hangen? Je weet ook zeker dat andere apparatuur die op de een of andere manier met je DVD speler verbonden is (projector,versterker) niet op dezelfde groep staat als de radio?

J.A.F._Doorhof

#2
Inderdaad een vreemd probleem.
We hebben eerder met Toshiba's een probleem gehad, maar dat waren witte strepen/pixels/spetters op het beeld, dit is toen opgelost met een kleine aanpassing in de bevestiging van de PSM-1. Maar dat heeft hier niets mee te maken.

Het lijkt op een zeer "vuile" voeding.
Plaats de DVD speler anders eens aan de andere kant van de kamer als test en kijk wat er dan gebeurt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#3
Ik moet de dvd speler toch binnenkort loskoppelen ;) en dan zal ik meteen eens kijken.
Is het ook een idee om de dvd speler te laten staan en de radio te verplaatsen en op verschillende wandsteker dozen uit te proberen?

                                                  m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

#4
Ik zou het echt niet weten.
Begin steeds meer aan het aardstralen verhaal van Theo te denken. Ik heb nog nooit storingen gezien in deze mate van een DVD speler. Wel van Magnetrons.

Dus probeer alles maar, ik zou het niet weten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#5
Nu we toch met weird sience bezig zijn het volgende wat op waarheid is berust.

Alle werkende analysers op het lab vertoonde keuren als ik in de buurt was. ???
mijn collega's werden er g.. van  ;D
Een door mijn vader gemaakte miniateur trein traject werkte de gehele dag.
Bij mijn binnenkomst ontspoorde de trein spontaan ook dit is meerdere malen gebeurd.
Als een radio via een losse antenne is aangeloten en ik passeer dan is het signaal verstoord maar dat gebeurt bij meerderen personen.

Nu het serieuze gedeelte: Is het bekend dat een mens invloed kan hebben op apparatuur?
Ik houd het nog steeds op toeval anders kan mijn hobby wel eens duur uitvallen. ;)

                                              m.v.g Searcher




J.A.F._Doorhof

#6
Verpak jezelf in koper, schijnt goed te werken.

Nee zonder gekheid, dat kan inderdaad.
Toen ik laatst bij Garmt was merkte ik op dat als hij zijn vinger over een LCD display beweegt je een magnetisch veld ziet mee bewegen, bij mij was dat niet zo.

Waar ik echter meer aan denk is dat hij op dat moment mischien statisch geladen was, en ik niet (ik liep toen nog op schoenen, was net binnen).

Het is bekend dat mensen een veld afgeven.
De radio met de antenne is een ander verhaal, dit kan verklaard worden als je in het ontvangst bereik van de radio staat. Wij werken met een radiografisch systeem in huis voor geluid en video, en als je bij de sensors die wat verder weg staan in de buurt komt dan zie je ook storingen, je blokkeert dan gewoon de weg.

Maar een goede test.
Stoort alles ook als je NIET in de buurt bent ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#7
Searcher dat wordt in de toekomst alleen nog maar ESD veilige kleding dragen. :)
Elktro statisch electriciteit is een grote boosdoender, en veroorzaakt als ik mijn esd cursus van een aantal jaren geleden mag geloven, miljarden dollars schade wereldwijd per jaar. Volgens mij kan een schok van 20 volt cpu en andere laag spannings apperatuur kan beschadiggen.

Spacebass

QuoteAlle werkende analysers op het lab vertoonde keuren als ik in de buurt was.  

Searcher heb jij  in Jurrasic Park 2 gespeeld  ;D  ;D  ;D.

Misschien moet je zo'n steen gaan dragen die je kan kopen op zo'n para-beurs.

Zonder gekheid, waar werk je..toch niet bij DSM of het RIVM (heb een broer die werkt bij RIVM).

Enne, als je met de trein gaat, vertel het mij dan van te voren (Ik reis elke dag met de trein)

Nee nou echt zonder gekheid..

Lijkt me vreselijk zo'n "aandoening".

Misschien kunnen ze je verhaal verfilmen, kan ik zeggen dat we samen op HTForum hebben gepost.

Spacebass.

Spacebass

#9
Ok hij vond mijn grapjes niet leuk.

SB  :-X

SiR-ROUND

#10
Misschien moet je "Ik wil ook een MC-12" maar veranderen in "Ik, en m'n grote mond altijd..."

 ;D

Vroeger had ik nooit last van statische electriciteit, nu veel meer... Dat is in de droge wintertijd erg naar als je niks meer vast durft te pakken...