Epson TW600 preview/test

Started by mvdzwaan, October 4, 2005, 17:19:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Starred

Zo te lezen moet die Sony HS60 ook erg goed zijn

mvdzwaan

Volgens mij is die ook wel weer heel veel duurder...

Ik heb een dubbel gevoel bij de review, aan de ene kant vind ik hem eigenlijk heel negatief over alles, en tegelijk lijkt hij 'professioneel' te calibreren etc.

Maar ik kan me niet voorstellen dat Epson met de TW600 zoveel steekjes laat vallen t.o.v. bijv. de Z4 die wel behoorlijk positief ontvangen wordt.


Johnny_Bravo

Geen verbetering t.o.v. de 200H....vreemd

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chippius

Ik heb even doorgelezen. Niet heel accuraat. Maar volgens mij heeft hij geen side by side gedaan met de TW200H. Dan zie je waarschijnlijk pas echt goed verschil.

Op avsforum hebben ze ook een side by side gedaan met de AE700 en de AE900 en dan valt het verschil pas op. Ik heb wel het idee dat de nieuwe generatie beter is dan die van vorig jaar (mag ook wel) maar dat het effect nou niet zo dramtisch is om meteen te upgraden als je vorig jaar bv de AE700, Z3 of whatever hebt gekocht. Maar goed wie ben ik  ;D Ik heb ook net pas de AE700 gekocht en voor de AE1100 (de volgende generatie dus) zal ik waarschijnlijk wel een plaatsje reserveren  8)

Johnny_Bravo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  4, 2005, 21:48:59
Wel helemaal lezen he :D.

- Geen gemotoriseerde zoom en focus.....
- luidruchtiger dan de 200H

Lijkt me geen verbetering  ;)

Enige wat ik kan ontdekken is het "Blacklevel".

J.A.F._Doorhof

VB enorm verbeterd
Fill factor enorm verbeterd
1:1 pixel mapping zonder speciale resoluties
Aparte Gamma curve adjustments
Geen blinking effect bij de iris zoals bij de Sony (en dat is nu net waar ik me zorgen over maakte gelukkig onterecht)
Contrast ratio op zijn best 4975:1 maar dat zegt me weinig aangezien het met een iris gebeurt, ik moet zelf zien of het goed gebeurt.
HDMI input

Wat dus gebleven is:
Geen masking van noise, maw een scherper en natuurlijker beeld, de reviewer geeft de voorkeur aan masking, ik niet.
Als het erin zit moet je het zien, anders mis je bij andere films weer micro detail.

Goede primaries, geen overdreven cartoon kleuren maar natuurlijke kleuren.
Ook een beetje vreemd dat de reviewer de voorkeur geeft aan de cartoon achtige kleuren maar goed dat is persoonlijk.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mvdzwaan

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  5, 2005, 10:36:59
Geen blinking effect bij de iris zoals bij de Sony (en dat is nu net waar ik me zorgen over maakte gelukkig onterecht)

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw reviews, vooral ook omdat die iris *de* onderscheidende factor lijkt te gaan worden.

Panasonic zou een 60hz iris hebben, Z4 heeft een dubbele iris maar een traag werkende etc.

jaco

Quote from: Johnny_Bravo on October  5, 2005, 09:16:45
- Geen gemotoriseerde zoom en focus.....
- luidruchtiger dan de 200H
Er handig zo'n motor zoom, die mis ik nu elke dag op mijn crt, want die verplaats ik bij voorkeur ook 10x per dag  ;)

Meer lawaai is wel een minder punt lijkt me.