waar ik me al niet druk om maak...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:37:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Kijk,
Ik probeer te leren van mijzelf.
Ik heb vroeger ook van alles uitgeprobeerd en dit alles stiekem.

Om te voorkomen dat ze iets slopen (Nieuwsgierigheid vindt ik niet persé een slechte eigenschap) , zorg ik er gewoon voor dat ze weten wat ze doen, ipv stiekem uitproberen, met de kans dat ze iets slopen.

En Frank, als je kind luistert heb je mazzel, ken een hooop kinderen van het kinderdagverblijf, die je heel lief aankijken en het toch gewoon aanraken.

Mijn eerste die luisterde wel, heb hem daarom ook vrij snel dingen kunnen uitleggen. Zo is hijzelf uit nieuwsgierigheid begonnen met lezen vanaf zijn 3 1/2 de jaar en rekent hij al terwijl hij dat in groep 4 hoeft te kunnen (vermenigvuldigingen). En heeft hij vanaf zijn vierde jaar zijn eigen computer met I-net. En ik hoef hem alleen met moeilijkere dingen te helpen.
PS2 spelletjes heeft hij eerder door dan ik (spec moves dan), staat daarom ook op zijn kamer.
Ja en om dan tegen zo joch te zeggen dat hij die 3 knoppen van de DVD speler niet mag aanraken??
(Heeft hij waarschijnlijk van zijn moeder, vast niet van mij  ;D)

Maar goed vraag een ouder naar verhalen over zijn kind, dan begint deze vanzelf te ratelen over hoe goed zijn/haar kind wel niet is..ja en daar maak ik me nu ook schuldig aan.

Kijken of hij zo Bright blijft als puber.
SB

J.A.F._Doorhof

#26
Oh maar Brian kijkt je ook heel lief aan en probeert het dan alsnog, je ziet dat handje dan lopen naar de plek waar hij niet mag komen, je kent dat wel  ;).

Ik heb gewoon vanaf het moment dat hij kon kruipen elke keer als hij bij de speakers kwam, nee gezegt en hem een andere kant op gestuurd. Dat is zeer vermoeiend en tijdrovend, maar op een gegeven moment ging hij daar niet meer heen, en ik zorgde er altijd voor dat er ergens anders WEL iets wat dat hij kon doen en dat intressant was.

Hij is nu 3,5 en hij zit inderdaad al TE veel achter de PC, en kan zelf al DVD's en CD wisselen, en doet puzzels oa sneller dan ons. Alleen proberen we wel zoveel mogelijk educatieve games te laten spelen, en niet alleen maar autoracen.

Ach ja,
Trotste vaders hè. ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

#27
Als een pauw ;D

Maar ja dat waren mijn ouders ook, todat ik van school begon te wisselen en in de "muziek ging" (zoals zij dat noemde) ;D  ;D

Nu ik een gezinnetje heb en in de ICT zit en geen geld meer leen!!!! beginnen ze weer bij te trekken.

SB

SiR-ROUND

Ik zal wel geluk hebben...

Ik heb ook vanaf dat het een klein kruipend proppie was NEE! gezegd bij dingen die ik niet wilde dat hij ze zou aanraken... Tot op de dag van vandaag, luisterd hij nog bijna 100% feilloos... :D Ik probeer zo consequent mogelijk te zijn en eigenlijk hou ik een beetje dezelfde tactieken aan als dat ik dat bij een hond(!) zou doen... Die vergelijking zal niet iedereen juist vinden, maar zolang hij nog klein is en niet beter weet, ben ik het baasje en weet ik wat goed voor um is...

Straffen heeft weinig zin, maar dat hoef ik dan ook niet te doen. Hooguit de vingers ergens bij weghalen etc.

Maar we weten niet hoe het komt... De kleine luisterd enorm goed naar me en "gedraagt" zich gewoon goed bij mij...

Moeders daarentegen is een ander verhaal(schijnt vaker zo te zijn)... Bij haar jengelt ie vaak en kan hij ook enorm uit z'n Zootjes schieten! Niet normaal! Ik heb krijg um dan soms aan de telefoon als ze het niet meer trekt en ik op m'n werk zit... Zelf dan wordt ie kalm...

Bij mij slikt ie z'n huilen zelfs in...

Het klinkt allemaal leuk en geinig en alsof ik er trots op ben, maar we hebben periodes gehad dat Irene er gek van werd...

Waar het aan ligt? Misschien omdat ik zeer rustig ben en consequenter... Irene heeft geen rust en gebruikt toch meer mama-taal... NEE! = niet hetzelfde als Doe maar niet...

Eh...semi-terug naar het topic...

Ik kan niet zeggen dat het voor elke kleine zal werken, maar tot nu toe is het jochie aardig te handhaven...

[hidden] Maar ik ben wel reteblij dat ik een aparte ruimte voor m'n stuff heb, waar zelfs niemand anders dan ik mag stofzuigen, hehehehe... [/hidden]

Spacebass

#29
Ja had ik al gezegd dat de eerste perfect luisterde??
Nou de tweede dus niet hè!
(9 mnd)

Ach je wil niet vergelijken, maar onbewust doe je het toch, het enige waar hij rustig van wordt is jazz/fusion van "FourPlay", maar hij hoort je wel, want als je doet of je iets eet, of ik de fop "op eet", heb je ineens 100% aandacht.

Hij is niet echt onder de indruk van mijn zware stem, alleen als hij moe is, en begint dan eerst te pruilen en vervolgens rollen de tranen over zijn wangen, ja en dan moet ik hem gewoon troosten. Hij krijgt in iedergeval meer "persoonlijke aandacht" dan de eerste. Misschien komt het daardoor wel.

SB

SiR-ROUND

#30
Ja, dat zo'n kleine een groot karakter kan hebben...

Als Irene nee zegt als ik erbij ben, kijkt hij naar mij of het mag of niet... ::)

Ik hoop dat de volgende mij weer gunstig gestemd is...

Was je bij de eerste minder thuis misschien?

Leuk zo'n baby topic!  

Sarjenka

Nou, ik ben blij dat ik me dus alleen maar om de toekomstige ellende van de buurkinderen druk hoef te maken...


SiR-ROUND

#32
Misschien moet je alvast eens een goed gesprek met ze gaan houden...

Neem als openingszin bv:

Greetings and felicitations, children of technology...

Doet het vast goed!

 ;)