waar ik me al niet druk om maak...

Started by Sarjenka, May 2, 2002, 00:37:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sarjenka

Vanmiddag op de fiets op weg naar huis... bedacht ik dat ik over zoveel jaar wel eens last ga krijgen van mijn buurjongen en buurmeisje (en daar misschien wel weer broertje/zusje van, als die nog eens wordt geboren), omdat dat dan van die lastige pubers zijn die 's avonds als paps en mams eens even weg zijn hun muziek veeeeel te hard zetten, zodat ik niet rustig mijn film kan bekijken!!!

*zucht*

MrPink

#1
Het leven wordt een stuk makkelijker als je je helemaal nergens druk om maakt ;)

Groetjes,
Oscar

Sarjenka

#2
joah... I know...

en dan ook nog te bedenken dat buurjongetje pas 5 jaar is en buurmeisje bijna 2...

 ::)

MrPink

#3
Och, dan heb je nog een paar maanden ;D

Groetjes,
Oscar

garmtz

#4
Ach, ik hoop gewoon een keer dove onder- EN bovenburen te krijgen. Ik overstem toch alles... ;)

Robbo

#5
QuoteAch, ik hoop gewoon een keer dove onder- EN bovenburen te krijgen. Ik overstem toch alles... ;)

Gewoon het volume goed openhouden, dan krijg je vanzelf dove buren  ;D ;D

garmtz

#6
Da's waar...  ;D

SiR-ROUND

#7
Waar maak je je druk om?

's nachts slapen ze toch?

The Foundation

#8
in september , krijgen we onze 1ste dochter...

Mijn HTruimte = woonkamer

Moet ik een tekeningetje maken , waarvoor ik vrees?

Mensen met een idee of oplossing  , laat het me weten.

J.A.F._Doorhof

#9
huh ?

Wat bedoel je ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#10
Box kopen?

Van het type: geen speakerbox?

Of bedoel je dat moeders en dochter jou ruimte gaan domestiseren?

Spacebass

Het zal wel loslopen (of ben je daar juist bang voor  ;D)

Je kan zo'n reis-box kopen, die zijn ook weer in te klappen...

Ik heb onze eettafel (6 persoons) op zolder gezet en tijdelijk vervangen voor een kleinere tafel, omdat er ruimte moest komen voor de box..
ja en zo'n kleine moet je niet wegstoppen in een hoekie, maar lekker erbij betrekken zodat zij kan wennen aan jullie:
koesteren en genieten (en werken), voor je het weet is ze groot en zit ze naast je op de bank te kijken naar Tarzan.

Maar ik denk niet dat je je kleine de eerste paar maanden in de box zet, toch?

SB

J.A.F._Doorhof

#12
Als je net een kleine hebt gekregen let dan aub wel op het volume. Hoge volumes zijn niet aan te raden.

Wij hebben gelukkig een redelijk grote kamer waar we de box goed kwijt konden. Maar inderdaad helemaal bij jullie betrekken is de juiste methode.

En voor je het weet zitten ze inderdaad op JOUW plek naar Disney te kijken  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#13
Eerste stukje film voor M0-6 was "The Haunting DTS"...

Was ie niet zo blij mee...

Nu hij wat ouder is heeft hij een stuk "Gone in 60 seconds" gekeken, hij was niet weg te slaan(1 jaartje oud)

Ook The Emerors new groove vond hij interesting...

Hij vind ook voornamelijk "de kamer" interessant...

 ;D

jaco

#14
Grote bewegende kleurvakken zullen wel als eerste interessant zijn. Hard geluid kan waarschijnlijk schrikreacties teweeg brengen.

Als je ze al van jongs af aan leert kijken worden het vast echte HT liefhebbers  ;D (of ze lopen later gillend weg omdat ze "moesten" kijken vroeger.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

SiR-ROUND

#15
Als ie maar met z'n fikken van de knopjes en conussen afblijft...

Ach, kan ie toch niet vinden in het donker...

 ;D

Spacebass

#16
weet je ik mocht vroeger echt niets aanraken, totdat ik mijn "talent" aantoonde  ;D.

En wat ik bij mijn kinderen probeer is ze al vroeg te vertellen hoe ze er mee omgaan en waarvoor elk knopje is (basics uiteraard).
En als ze nog erg jong zijn: dat alles alleen onder begeleiding.
Is nog makkelijk ook, zaterdag ochtend is Jurassic Park ochtend, en dat zit de oudste beneden te kijken (5), zonder dat ik me zorgen hoef te maken of uit mijn bed hoef te stappen.
Hij weet precies wat er aan moet en dat hij AV3 van de s-video aan de voorzijde (PS2) naar de scart van de achterzijde moet omschakelen.
En dat alles in DTS  ;D  ;D.

Maar op jonge leeftijd zijn die conussen wel erg interessant...ach de jongste is nooit alleen dus kwestie van goed in de gaten houden.

SB

chendy

#17
Hi there!

Mijn kleine Lucian (20 mnd) weet al hoe de G70 aan moet via remote... Alweer TS-2? ???
Verder lijkt hij ook een vreemde drang naar veel sublaag te hebben. Hij draait elke keer de sub vol open. Nooit een x zachter... :P
Ook is hij er al achter dat CD´s niet willen afspelen in de VCR...

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

Spacebass

#18
Doe als ik  ;D:
Alleen VCR in hun eigen slaapkamer (voor die oude Disney VHS'jes)
en alleen DVD/CD/LD in de woonkamer...kan niet missen  ;)

SB

The Foundation

QuoteAls ie maar met z'n fikken van de knopjes en conussen afblijft...



 ;D

dat is mijn vrees...

vooral de speakerdoek is delikaat

hieronder een foto van de situatie

http://www.endoria.net/upload/index.php/1085689751

SiR-ROUND

#20
Ten eerste kan je ze al op vroege leeftijd NEE! leren...

Ten tweede moet je zo'n kleine niet alleen laten...

Ten derde heb ik een dedicated HT ruimte  ;D

Spacebass

#21
Okay Okay, niet alle kinderen dan (Zal wel genetisch bepaald  zijn  ;)  ;D )

SB

Sarjenka

#22
Ik zie tegenwoordig bij mensen die kinderen hebben, dat zoon en/of dochterlief gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is, de audioapparatuur en de televisie bedienen. (Zonen- en dochterslief zijn in onze vriendenkring niet ouder dan 7 jaar). Ik aanschouw die taferelen met enige verbazing...

Ik zal wel ouwerwets zijn, maar ze konden van mij een knal voor hun harses (nou ja... niet slaan he) krijgen!!! Afblijven met je fikken van de apparatuur! da's niet voor kindervingers!

The Foundation

#23
mijn huis is te klein om een dedcated HT te maken , ofwel kost het een hoop geld om te verbouwen , ik verhuis liever.


J.A.F._Doorhof

#24
Kleine kinderen slaan helpt niets, integendeel.

Gewoon netjes laten merken dat de apparatuur GEEN gebied voor kinderen zijn, werkt hier perfect, en geloof me de rest is niet veilig, maar de DVD's, Speakers en apparatuur zijn nog niet aangeraakt, en daar is geen geschreeuw of slaan voor nodig geweest.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"