Marantz PM 7200 nog een vraagje

Started by Hazze'80, October 3, 2005, 11:31:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hazze'80

Is die Technics dan echt zoveel beter?  ???
HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6500 - Mordaunt Short 900 Avant series - Panasonic breedbeeld TV 32PS10 - SVS PB10-ISD - Behringer dsp1124P
Stereo: Marantz PM7200 - Marantz CD7300 - Vifa Carat

Paul1967

Klinkt in ieder geval warmer, iets dat ik mis bij de Marantz. Of ie daadwerkelijk ook beter is moet ik nog ff checken. Denk het bijna wel het is nl een digital straight versterker die samen met een loopwerk (cd speler) werd verkocht voor +/-5000 gulden toendertijd.


Hazze'80

Ik ben benieuwd. Wel vreemd dat je warmte mist bij de combi Marantz en MS. Vind ik een mooi huwelijk.

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6500 - Mordaunt Short 900 Avant series - Panasonic breedbeeld TV 32PS10 - SVS PB10-ISD - Behringer dsp1124P
Stereo: Marantz PM7200 - Marantz CD7300 - Vifa Carat

Rody

Ligt eraan wat je bedoelt met 'warmte'.
Kan ook zijn dat je gewoon een sub 'mist'.

Paul1967

De Marantz 7200 staat bekent om zijn heldere weergave en klinkt zeker niet warm.
De Mordaunts klinken gewoon goed.

Ik ben een Marantz freak maar wil de Technics ook wel eens horen op mijn Mordaunts. Technics amp staat (of moet ik zeggen stond) voor hun warme weergave. Misschien is het wel een k*t combinatie en gaat het niet eens door m.a.w. de 7200 bevalt mij prima. Laat het zeker hier ff weten.


Hazze'80

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6500 - Mordaunt Short 900 Avant series - Panasonic breedbeeld TV 32PS10 - SVS PB10-ISD - Behringer dsp1124P
Stereo: Marantz PM7200 - Marantz CD7300 - Vifa Carat

Barrrrry

Quote from: Rody on October 13, 2005, 17:13:53
Ligt eraan wat je bedoelt met 'warmte'.
Kan ook zijn dat je gewoon een sub 'mist'.

Daar heb ik het mee eens. Mijn PM-78 klinkt vrij neutraal. Dit in combinatie met een stel T+A's klinkt dus niet echt ''warm''. Met mijn Volt sub erbij klinkt het geheel een stuk warmer, vooral de ''oemph'' is duidelijker aanwezig.

Paul1967

Heb gister geluisterd naar de Technics SU-MA10 en de Marantz 7200 en moet zeggen dat de Technics beduidend beter klinkt (klasse en prijsverschil)? en is misschien wel een peer vergelijken met een appel:

Klinkt de Marantz met sommige muzieksoorten beduidend minder (bv. rock en dance) heeft de Technics totaal geen problemen met alle muzieksoorten die we voor zijn kiezen gooide.
Ook levert de Technics veel meer power terwijl de specs bijna overeen komen 95 tegen 100 de kanaal.

De class A stand van de 7200 is meer voor rustige muziek op een normaal luister niveau. Class A met drukke orkestraties of rockmuziek klinkt al een stuk minder en als het wat harder gaat (pieken) wordt het zelfs bedroevend (erg scherp).
Ik luister zelf (vooral overdag) altijd met die stand uitgeschakeld op de7200.

De Technics klinkt over de hele linie warmer cq rustiger (dat zonder sub ;D) en is minder vermoeiend om naar te luisteren.
Er is wel geluisterd op mijn broers B&W's CDM7 en niet mijn Mordaunts (komt nog binnenkort).

Mijn eerste indruk op mijn broers B&W's is een grote plus voor de Technics.