@Midcalls Infinity Paradise

Started by Spacebass, October 2, 2005, 15:14:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paulie

Ik ben zeker van de partij zit midden in een verhuizing maar werk vandaag wat harder door zodat ik morgen vrij gepland sta.  ;D ;D

Ik denk dat speedy andre komt en ik samen met Arjen. Robert weet ik niet.

ik wacht het af.

Misschien zijn er nog gegadigde.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Midcall

Quote from: Harry HT on November  5, 2005, 08:37:37
Hoi,

Wat zijn jullie allemaal aan het doen? Wat zijn dat voor mini Infinity's?  >:D ;)

Hoeveel anders klinken ze?

Spacebass en ik hadden graag komen luisteren, alleen hebben we dit weekend geen tijd meer. Jammer, jammer.

@speedy: draai van de cd alleen track nr. 5,

Gegroet,

Harry

 

Jammer dat jullie niet kunnen, maargoed, dat opent weer perspectieven voor anderen die wilde komen, er zijn dus weer twee plekjes vrij  ;). Bovendien zo zonder Sapcebass kan ik de ME ook weer afbellen, ik verwacht een aanzienlijke minder zware strijd om de hotspot nu.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Paulie

misschien kan Audiofiel.  Dit is volgens mij wel zijn cup of tea.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

SpeedyAndré

Is het een leuk idee om de Northstar cdspeler eens naast de anderen te zetten?
Vandaag stond hij z'n mannetje bij een andere sessie  ^-^
Zo ja, dan laat ik de combi in de dozen zitten :)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Paulie

@speedy andre ik vind het wel een goed idee om een beetje te shoot outen.

heeft je cd speler ook balanced out want dat maakt het nog makkelijker om te vergelijken.

ik zie jullie met een uurtje of 12.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

SpeedyAndré

Helaas heeft hij geen gebalanceerde outputs, is dat lastig want ik kan me herinneren dat hij eerder tesamen met andere niet-gebalanceerde spelers werd vergeleken, alleen was dat met een ML pre als ik me niet vergis ....

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Midcall

Ondertussen zijn er wel wat kleine dingetjes veranderd, mijn ML 380 is vervangen door een Krell KRC-HR, die ML was me toch wat te braaf eigenlijk. Maar lijkt me een top idee om hem mee te nemen, misschien kan jij je DV-17 meenemen Paulie, dan kunnen we gaan shoot-outen met de Cayin er ook bij.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Paulie

Als jij als afstandbediening wil werken heb ik er geen moeite mee neem de DV 17 wel mee.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Quote from: Paulie on November  5, 2005, 11:30:47
misschien kan Audiofiel.  Dit is volgens mij wel zijn cup of tea.

? Waar gaat het over? Mis ik iets? Overigens kan ik morgen (zondag) in ieder geval niet.

Quote from: Midcall on November  5, 2005, 22:06:22
Ondertussen zijn er wel wat kleine dingetjes veranderd, mijn ML 380 is vervangen door een Krell KRC-HR, die ML was me toch wat te braaf eigenlijk.

Kennelijk heb ik inderdaad iets gemist, Midcall met een ML in plaats van huismerk Krell? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SpeedyAndré

Nu zie ik alweer andere apparatuur staan  :P ;D





André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Midcall

Quote from: SpeedyAndré on November  6, 2005, 22:52:59
Nu zie ik alweer andere apparatuur staan  :P ;D





André  8)

Nou.... ik zit nu bij mij op die plek te kijken, maar ik zie niks hoor.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

SpeedyAndré

#61
 ;D ;D
Ik heb m'n verhaal in het klad staan, komt er een nieuw topic?

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Midcall

Welja joh, na alle hosanna bewoordingen wordt het wel tijd voor wat kritiek. Dan kan ik altijd nog terugvallen op dit topic om mezelf weer wat op te beuren.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

SpeedyAndré

Quote from: Midcall on November  7, 2005, 00:07:21
Welja joh, na alle hosanna bewoordingen wordt het wel tijd voor wat kritiek. Dan kan ik altijd nog terugvallen op dit topic om mezelf weer wat op te beuren.

Haha, voor een deel zal ik ook in dat soort termen 'moeten' schrijven, want er waren genoeg positieve dingen in met name het laag en de dynamiek O0

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Midcall

Oh, in dat geval..... gooi dan maar hier neer  ;D
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

SpeedyAndré

Hier komt ie dan ;)

Zondag 6 november werd het (voor mij) weer eens tijd om bij Midcall de installatie opnieuw te beluisteren, want sinds mijn laatste bezoek is alleen het huisnummer het zelfde gebleven  ::) ;D
Paulie was reeds aanwezig toen ik met een berg tassen voor de deur stond.
Met dit soort meetings komt het Infinity Classics gevoel (bass & drive) weer helemaal tot leven :)

Om even te acclimatiseren draaiden we diverse cd's met het nodige laag, wat verbazend clean en krachtig uit de Epsilons komt stormen.
Het voordeel daarvan is dat je koffie niet koud wordt, je koekjes niet hoeft te kauwen en dat je haar vanzelf naar achteren blijft zitten.
Een nadeel is dat alle cd's in het rek en diverse meubels hun eigen deuntje staan te trillen  ::)

Maar goed daar wen je snel aan, want bij mij thuis moet ik ook eerst alles vastbinden voor ik 'normaal' een cd op kan zetten.
De cd's die ik had meegenomen:

Secret world live van Peter Gabriel

Taiko to tabla van Pete Lockett en Joji Hirota (juist, die ja!  ;D)

Menue / Finale van Charly Antolini

Hdcd sampler RR-S3 met div. klassieke stukken

Passion van Peter Gabriel

Bright Red van Laurie Anderson

Blue chip orchestra

1812 (dsd met echte kanonnen Telarc)

The very best (top 20) van Erich Kunzel

Een testcd van een sessie 1 dag eerder


Graag zie ik een aanvulling van gedraaide cd's, ik weet nog The Hunter van Jennifer Warnes :)
Het vervolg van mijn verhaal komt nog, ik ga ff plat ;)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Wijx wondere wereld

wordt bijna je fulltime baan dat shoot-outen  ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Paulie

Tja het was weer is vanouds. Ditmaal een shoot out met de north star loopwerk en dac combinatie en de cayin en mijn DV 17 van marantz. Waaruit ik toch wel moet concluderen dat de north star een erg lekkere combinatie is. Clean, snel en met emotie voor muziek, de DV 17 komt er een stuk slechter vanaf en doet wat ie moet doen maar ook niet meer dan dat erg braaf dus met minder ruimte en emotie. De cayin zit erg dicht tegen de North star combinatie aan met een eigen geluidstimbre. Meer upfront hoog. fractie minder diepte.

De rest laat ik aan andre over en vond het wederom een leerzame en gezellige zondag middag met veel tegenwind  ;D ;D

Maar dat lijkt wel te horen bij een infinity sessie  8) 8) Ook ik ben dat gewend.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

SpeedyAndré

Quote from: The one and only Wijx on November  7, 2005, 01:44:26
wordt bijna je fulltime baan dat shoot-outen  ;D

Als ik daar 3 ruggen in de maand mee kon verdienen, dan deed ik het gelijk  ;D
Vandaag was ik 7:00 weg en 20:00 pas weer thuis, morgen heb ik nog zo'n dag  :-X
Mijn review komt dus wat later op de avond  ::)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

SpeedyAndré

#69
Ik begin mijn verhaal aan de hand van de gedraaide cd's, te beginnen met de set van Midcall zoals hij is, dus met de Cayin CD-17A







Secret world live van Peter Gabriel

Een lekker levendige cd met een stevig laag, dat niet tot de bodem door loopt.
De 3D presentatie is niet zo duidelijk afgebakend, maar dat vind ik bij live cd's niet zo'n probleem.
Wat ik wel opmerkte is de neiging naar een schel geluid, het hoog is wat ruwtjes en af en toe gemeen, met name bij metaal klanken.


Bright Red van Laurie Anderson

Van deze cd draaide ik nr 10 vanwege het laagtapijt dat het hele nummer begeleidt.
10% van de gangbare speakers kan dit weergeven, de rest gaat simpelweg niet laag genoeg  :P
Zang was op zich mooi, maar neigde naar scherpte bij heftige stukken.
Een breed podium met 'voldoende' diepte staat voor je, maar het podium kan echt nog wel wat groter  ;D


Charly Antolini met Drum beat en Knock-out 2000

Deze cd's heb ik zelf niet, maar Midcall heeft ze gelukkig wel, de bestelling is reeds de deur uit  O0
Ik heb ze eerder gehoord, maar niet op een set als deze.
Power en nog eens power, maar wel net wat te veel effectwerk er omheen, ik prefereer het pure drumwerk van de Menue/Finale cd.


Jennifer Warnes met The Hunter

Deze cd heb ik al erg lang, we draaiden nr 8, veel sets zullen moeite hebben om dit laag netjes weer te geven en de ruimte niet in resonantie te brengen.
Bij Midcall ging het perfect, op wat metalig hoog na.

Vanaf hier werd uit m'n hoofd de Northstar 192 combi gebruikt.

Taiko to tabla van Pete Lockett en Joji Hirota

Een gedreven cd met een Westerse en een Japanse drummer en drumkits.
Verrassend stukje power en ritme waarbij je later aan de hand van de plaatjes in het boekje beseft dat hier 2 man samen op van alles zitten te rammen  :-*
Ik ga de hele riedel instrumenten niet noemen, want veel kan ik niet eens normaal uitspreken  ::)


Hdcd sampler RR-S3 met div. klassieke stukken

Deze cd is heel gemeen, probeer maar eens een groot mannenkoor, enorme troms en een groot orkest zonder versmering allemaal tegelijk weer te geven :)
Bij Midcall ging dit helemaal probleemloos, je kon de koorzangers stuk voor stuk pinpointen, evenals het orkest en de ruimte kwam goed tot zijn recht.
Opvallend is het super verfijnde hoog en een mooi afgerond timbre in combinatie met een enorme dosis dynamiek, ik ken (nu) 2 sets die dat in zich hebben :)

Passion van Peter Gabriel

Een van de uitstapjes die deze veelzijdige artiest heeft gemaakt naar de Afrikaanse muziek, veel slagwerk en percussie gedompeld in een sausje van aparte synths en vocals.


Menue / Finale van Charly Antolini

Dit is een verhaal apart en het heeft iets te maken met broodjes eten  ^-^
Je kunt bij Midcall maar één ding tegelijk, of je luistert/beleeft deze cd in een keer zonder te ademen, te eten en na te denken, want dat lukt je gewoon niet :)
Of je begint heel eigenwijs toch aan je broodje en hebt hem na deze cd pas voor de helft op  ;D

Zonder twijfel was dit het hoogtepunt van deze sessie, op de een of andere manier werden we geheel in de ritmisch perfecte muziek getrokken en vergaten alles wat er om ons heen gebeurde ....
Wat een enorme berg energie heeft Charly in huis en wat een prefecte opname.
Vooral het laatste nummer was werkelijk ongenadig goed, wat een compositie en opnametechniek, ik zit nu nog na te trillen van genot :):)


Blue chip orchestra

Volgens mij was Paulie vertrokken toen ik deze cd uit m'n tas toverde.
We nuttigden een warme snack en een berg patat (was dit een kleine portie  ??? ), wat goed heeft gesmaakt, voorlopig kan ik teren op een maandvoorraad uitjes  ;D
Weer werd ik afgeleid door het 3D plaatje dat werd neergezet, je kan de stukken gewoon uit de muziek snijden  :D


1812 (dsd met echte kanonnen Telarc)

Dit is natuurlijk genieten, hoe kun je nou normaal je patatje naar binnen wrken als je steeds die kanonkogels moet ontwijken  :o
Zo levensecht maak je dit niet vaak mee.


The very best (top 20) van Erich Kunzel

Midcall zat stilletjes te hopen dat ik hem weer mee zou nemen en ja hoor, hij was weer van de partij  ;D
Wat is dit toch een geweldige verzameling van spectaculaire filmmuziek, nou ja het begint met een paar koeien en een cowboy .....
Vervolgens word je getracteerd op een ruim opgezet orkest dat met het grootste gemak de vreemdste en meest spektaculaire nummers ten gehore brengt!
Opvallend is de groots opgezette 3D presentatie gecombineerd met een spetterende dynamiek, muziek zoals het hoort  :-*


Een testcd van een sessie 1 dag eerder

Gelukkig dacht ik pas op het laatst aan deze cd, een beetje rap met een alles verziekend laag, wat zien die 'petjes in die Kadettjes' hier toch in  ::)


Overigens chappeau voor de interlinks die aan de Northstar zaten (Synergistic Research ?), want hier ging al dit moois doorheen zonder ook maar iets van een eigen karakter toe te voegen.

Nog even over de Epsilon's, er gaan verhalen over kleuring door de L-Emim unit, volgens mij kleurt juist al het andere, waardoor deze unit opvalt.
Bijzonder is het aandeel van de dynamiek in het midlaag, met conussen heb ik dit zelden zo heftig gehoord, heerlijk!
Bedankt voor alles Midcall (en vrouw natuurlijk!) en Paulie, die een en al oor was en mij de hotspot gunde  O0
Beetje jammer dat de Marantz speler het moest afleggen tegen al dit geweld, maar bedenk dat een dvdspeler met top cd kwaliteiten duurder hoort te zijn dan de beste cdspeler!
Als loopwerk zou hij wel eens verrassend kunnen presteren.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Sjors

Holy s**t!  :o :o   heb er geen woorden voor..




en dan met die "Yamaha Rulez" in je sig  ;D



die "surrounds' lijken wel op jouw front's Frans, maar las dat niet zo was. en die zijn al zo groot  8)




Groet, Sjors

Paulie

Quote from: Sjors on November  7, 2005, 23:56:29
Holy s**t!  :o :o   heb er geen woorden voor..




en dan met die "Yamaha Rulez" in je sig  ;D



die "surrounds' lijken wel op jouw front's Frans, maar las dat niet zo was. en die zijn al zo groot  8)




Groet, Sjors

De surrounds zijn juist wel als de fronts die Speedy andre gebruikt namelijk de Ren 90's.

Tja tja hier kan ik niet zoveel aan toevoegen anders dan dat dit ook mijn bevindingen waren.

De set kreeg net dat extra rafinement en detail. Oftewel zoals ik al eerder gezegd had de ruwe diamant werd nog eens extra geslepen en verfijnd.

We hebben met volle tuigen genoten. Met een shoot out die zeer snel liet horen wat iedere cd speler wel of niet in huis heeft. Want deze speakers lieten genadeloos alles horen wat er wel of niet uit de cd kwam.

Ik wil iedereen bedanken voor de zeer geslaagde ochtend / middag,

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Sjors

Quote from: SpeedyAndré on November  7, 2005, 23:46:44
Ik begin mijn verhaal aan de hand van de gedraaide cd's, te beginnen met de set van Midcall zoals hij is, dus met de Cayin CD-17A


Secret world live van Peter Gabriel

Een lekker levendige cd met een stevig laag, dat niet tot de bodem door loopt.
De 3D presentatie is niet zo duidelijk afgebakend, maar dat vind ik bij live cd's niet zo'n probleem.
Wat ik wel opmerkte is de neiging naar een schel geluid, het hoog is wat ruwtjes en af en toe gemeen, met name bij metaal klanken.






Vind je ook dat er verschil in geluids kwaliteit zit, tussen de DVD en de CD? ik heb ze beiden, en wat behoorlijk opvalt is dat het laag in de CD lager is als op de DVD.

Groet, Sjors









SpeedyAndré

Quote from: Sjors on November  8, 2005, 11:03:26


Vind je ook dat er verschil in geluids kwaliteit zit, tussen de DVD en de CD? ik heb ze beiden, en wat behoorlijk opvalt is dat het laag in de CD lager is als op de DVD.

Groet, Sjors



De dvd is volgens mij een andere mix dan de cd, maar op een set met RS 1b als fronts en Kappa 8.2i als rears kwam ik eigenlijk geen laag tekort bij de dvd  ;D
Nu moet ik wel zeggen dat de Kappa's naast de bank stonden, dus het laag was wel erg dichtbij  ;D

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Midcall

Ik moet zeggen dat het ook deze keer weer een zeer geslaagde dag was. In vergelijking met de sessie met oa Spacebass en HarryHT is er qua apparatuur niets veranderd. Enkel een dropveter heeft het veld geruimd voor een Straightwire Crescendo balanced interlink, maar buiten dit is er een mega groot verschil, ik had genoeg speeluren achter de rug om wat aan mijn plaatsing van mijn speakers te kunnen doen.

Wat opvalt is dat ze nu behoorlijk zijn ingedraaid, iets wat behoorlijk ongewoon is bij Infinity's. Verder staan ze een tikkeltje verder de kamer in en een klein beetje dichter bij elkaar. Vooral dat indraaien was aanvankelijk tegen al mijn principes in, een (mogelijk)huiskamerbreed geluidsbeeld is bij mij heilig, maargoed, als je eenmaal gaat schuiven moet je eerst de extremen verkennen voor je verder kan. Maar op de een of andere manier werkte dit indraaien extreem goed in bijna alle opzichten. Behoorlijk wat meer diepte in het geluid, rustiger hoog omdat ik minder last heb van reflecties en kan nog beter alles en iedereen wat herrie produceert pinpointen. De breedte is wel iets afgenomen, maar veel minder dan ze zou verwachten en het laag werd een tikkeltje minder, maargoed, dat kan ik perfect corrigeren met de servo. Het is idioot om te geloven maar het laag is nu nog beter onder controle en is naar mijn bescheiden mening het snelste en beste laag van dit kaliber wat ik tot nu toe gehoord heb uit een luidspreker, geholpen door de Krell die daar echt beestachtig werk verricht.

Ik ken André als een ervaren, zeer kritische luisteraar/'recencent', met een bovengemiddeld goed functionerend gehoor  ;D. Hij is niet bang om kritiek te geven en daar hou ik wel van, want juist daarmee help je mensen verder. Een set als deze is al op een dusdanig niveau dat het eigenlijk alleen nog maar om details gaat, maar wel details die voor mij erg belangrijk zijn. Er zitten geen zwakke punten meer in de set, of het moet nog het microfoonsnoer op de Krell zijn, maar verwacht geen wonderen als ik die vervang door een andere balanced interlink.

De Northstar combinatie klonk in mijn set beter dan de Cayin. Verrassend genoeg vooral in het hoog, wat scherper uit de Cayin kwam dan uit de Northstar. Verrassend, omdat de Cayin een buizen trap heeft en daar verwacht je dat wat minder. Toch kon de Cayin qua dynamiek helemaal mee met de Northstar combi en dat is erg prettig als je hele set van dynamiek aan elkaar hangt. Juist hierin schoot de Marantz DV-17 te kort en hij klonk erg saai in vergelijking met de Northstar en de Cayin. Er zat wat weinig beleving in de Marantz, de 'kippenvel-factor' was bij de andere spelers wat meer aanwezig. De interlink op de Northstar was overigens niet een Synergistic Research, maar een Audio Metallurgy GA-0, een zeer bijzondere gouden kabel, afgeschermd door twee elkaar afstotende magneetstrips waar de gouden kern zeg maar tussenin zweeft. Het is om die reden dan ook een "vierkante" kabel, en niet rond zoals bij bijna alle kabels. Ik heb er zelf geen nut meer voor, daar ik volledig gebalanceerd speel, maar het is echt een topkabel en onbekend hier in Nederland omdat er geen importeur voor bestaat.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -