@Midcalls Infinity Paradise

Started by Spacebass, October 2, 2005, 15:14:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Geweldig mooie opzet zo Arjen. :thumbs-up:

Hoewel ik de apparatuur qua klank niet ken, lijkt het me er wel een die idd niets te wensen over laat. leuk dat je vrouw ook lekker meegaand is :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

Quote from: dazzdax on January  2, 2009, 10:49:38
Hoi Arjen, leuk je weer eens te horen. Mijn set is min of meer hetzelfde gebleven. Ik heb nu de Accustic Arts Tube Reference DAC, maar binnenkort ga ik luisteren naar de JMF Audio DXC2.2 DAC uit Frankrijk. Die moet zelfs nog beter zijn (muzikaler) dan de Accustic Arts. Accustic Arts DAC zelf is zeker niet slecht, hoor! Waarom neem je btw niet als D/A converter de oude Wadia 9? Die heeft o.a. een geweldige bas. Voor basweergave overigens bestaat er niets mooiers dan de Genesis. Mijn Soundlabs hebben voor elektrostaten een redelijke bas, maar die hebben natuurlijk niet zo'n formidabele "slam" als de Genesis. Ben je al ooit bij Erik van Voorst geweest? Die man is echt een soort wizard. Wat ie doet met DIY audio grenst bijna aan het ongelofelijke. Heb je het verslag van zijn super transport al gezien? We zullen zeker afspreken om weer eens bij elkaar te komen luisteren. Een flatgenoot van mij is toevallig ook audiofiel. Hij heeft een compleet Jadis systeem met Sonus Faber Amati luidsprekers. Misschien ook interessant om eens bij hem te luisteren.

Groeten,
Chris

Wadia is nooit mijn ding geweest, al heb ik een 9 nog nooit uitvoerig beluisterd. Ik heb ook een natuurlijke weerstand tegen DAC's met volumeregeling, toch bijna altijd minderwaardige extra's die je er dan bijkoopt, zonde van het geld. Ik kijk een beetje aan wat de nieuwe AMR speler gaat doen, wellicht een ARC Reference 7 of een nieuwe Pink Faun cd-speler die binnenkort uitkomt. Maar ik heb geen haast, ben erg tevreden over de Eximus, de DAC daarin is erg goed en blijf ondertussen om me heen kijken en zie wel wat er op mijn pad komt allemaal.

Je hebt gelijk wat betreft Genesis. Er zijn zeker speakers te vinden met een mooiere midrange en top-end, maar qua bass kan niets tippen aan Genesis. En mezelf kennende weet ik dat ik niet zal kunnen leven met het inleveren van dat laag voor dat betere midden/hoog, dat is nu eenmaal te verslavend om op te geven. Ik sta een beetje op een tweesprong ook. Er zijn vergevorderde plannen voor het bouwen van een kelder van ong. 180m3 om de hobby in voort te zetten (kredietcrisis gooit daar nu overigens roet in het eten, banken zijn òf niet thuis, òf ze zijn een beetje de weg kwijt met de offertes die ze maken), of de woonkamer akoestisch aanpakken, wat sneller en goedkoper is, maar waarbij mijn speakers uiteindelijk toch niet de volledige ruimte hebben.

Amati's zijn altijd, laat ik zeggen, interessant om naar te luisteren. Ik heb wisselvallige luisterervaringen met deze speakers en alhoewel ik een groot fan ben van Jadis heb ik het nog nooit goed horen klinken met welke SF dan ook, dus ja, kom maar op met de uitnodiging. Het is relatief dichtbij voor me en redelijk goed te doen met OV volgens mij. Jij hebt toch ook de JMF monoblokken? Ik ben wel nieuwsgierig hoe dat gaat op Soundlab speakers, die ken ik erg goed qua sound, alleen de versterkers ben ik nog nooit tegen gekomen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

Quote from: tiptop on January  2, 2009, 18:12:52
Geweldig mooie opzet zo Arjen. :thumbs-up:

Hoewel ik de apparatuur qua klank niet ken, lijkt het me er wel een die idd niets te wensen over laat. leuk dat je vrouw ook lekker meegaand is :)

Dank je  :blush:

En wat betreft de vrouwen, och, als je niet gelijk vanaf een setje mini-monitors met dit soort spullen naar binnen komt sjouwen gaat het meestal wel goed met de dames. Als het steeds een klein beetje groter is geeft het vaak niet, even laten wennen en dan hup, weer een maatje groter  ::)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

tiptop

Voor sommige geldt dat wel, maar voor een hoop ook niet hoor ::) ;D (Voor mij bijvoorbeeld :butbut: )

Zolang het op zolder staat vindt ze het prima, maar als er straks meer klein grut komt moet ik de zolder weer opgeven en waarschijnlijk ook kleinere speaker moeten :(
(Die Cantum Aurus Leisure II lijken me dan hele mooi vervanging  8))

Of groter wonen maar ook dat zie ik niet gebeuren binnen nu en 10 jaar. :dozingoff:

Dus prijs je zelf maar rijk  met je vrouw. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

In verband met de aanschaf van een andere woning en daardoor heel veel gaat veranderen maar even een nieuw topic geopend:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91279.0
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -