@Midcalls Infinity Paradise

Started by Spacebass, October 2, 2005, 15:14:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spacebass

Alvast de foto's.

Verhaaltjes komen later wel  ;)


Spacebass

Volgend groepje

Spacebass

Volgend groepje

Spacebass


Fransvis

Heftig.....klopt het dat ik als surrounds een stel Kappa 8.2i zie staan ?  :o

Spacebass


Fransvis

Quote from: Spacebass on October  2, 2005, 15:37:15
Nope  ;)

Ok,  ik lees wel zodra je het grote geheim gaat onthullen.  >:D

Spacebass

Een beetje liefhebber die... :-X  ;D
Ok vooruit een linkje..kan je een beetje rondsnuffelen  ;) http://www.infinity-forum.de/forum_neu.html

patrick_vdb

Hi,

De Epsilon en de R90....dat moet toch haast een natte droom voor je geweest zijn Spacebass, nietwaar? ;D

Ben nu al benieuwd naar de verhaaltjes...

mvrg

Patrick

Spacebass

Quote from: patrick_vdb on October  2, 2005, 16:14:46
Hi,

De Epsilon en de R90....dat moet toch haast een natte droom voor je geweest zijn Spacebass, nietwaar? ;D

Ben nu al benieuwd naar de verhaaltjes...

mvrg

Patrick

Nou het viel wel een beetje tegen hoor! een beetje HT'er denkt aan de 4G's  ;D  ;)  Daar hebben we MidCall dan ook uitvoerig mee geplaagd  ;D  ;D ( ;))

patrick_vdb

Hi Space,

Ik doelde ook niet direct op het multichannelweergave (want dat lijkt idd nergens op ;D, sorry flauwe grap ;) ) maar meer op het gegeven om al dat prachtige Infinity Classic spul in een huiskamer te zien staan 8)

mvrg

Patrick

Spacebass

 ;D Tja als je weet dat hij de Sigma's gewoon in de bijkeuken heeft staan  :o  :o  :o


Maar het is zondermeer een hele belevenis geweest (en nog trilt het na)

Om je een klein ideetje te geven...zet twee Omega's per kant naast elkaar en je krijgt ongeveer een indruk van de geluidsdruk die deze kastjes kunnen produceren...niks geen sub nodig..dat zei ik al bij de omega's, maar deze speakers geven op 22 Hz nog zoveel druk, dat menig sub op dit forum (incl mijn SVS) kan inpakken. En dus niet dat kamervullend laag, maar gewoon een beuk tegen je gehele lichaam zonder dat de kamer meteen helemaal volloopt ;D Een beetje wat je bij een openlucht concert qua laag ook ervaart, maar dan met veel meer definitie en kwaliteit  :o  :-*

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Spacebass on October  2, 2005, 16:39:15
;D Tja als je weet dat hij de Sigma's gewoon in de bijkeuken heeft staan  :o  :o  :o

Tsja, dat valt me dan een beetje tegen...op een dergelijke plek verwacht ik toch eigenlijk minimaal een Betaatje ;D

QuoteOm je een klein ideetje te geven...zet twee Omega's per kant naast elkaar en je krijgt ongeveer een indruk van de geluidsdruk die deze kastjes kunnen produceren...

:o Daar wil ik Copland's Fanfare for the common man wel eens horen dan 8)

mvrg

Patrick

Spacebass

Quote from: patrick_vdb on October  2, 2005, 17:06:14
Hi,

Tsja, dat valt me dan een beetje tegen...op een dergelijke plek verwacht ik toch eigenlijk minimaal een Betaatje ;D

:o Daar wil ik Copland's Fanfare for the common man wel eens horen dan 8)

mvrg

Patrick
Ik zal die CD de volgende keer zeker meenemen  ;)  Heb er gewoon een zooi gepakt 10 minuten voor Harry kwam, maar nu moeten we toch wel wat speciaals uit gaan zoeken  :)

Paulie

Tja wat zal ik zeggen Midcall is een goede vriend van mij (slijm slijm). Ik kom hier dus vaker maar moet eerlijk zeggen daar ik zelf ook met infinity draai en me dus erg bij hem thuisvoel. Moet ik eerlijk zeggen dat ik zeeeer weinig sets ken waar de bas zo een ongelofelijke punch geeft als hier. Denk dan bijvoorbeeld aan Haugtussa nr 9 ofzo met de grote trom hier hoor je niet alleen de diverse slagen maar voel je ook de impact van de diversen krachten. Dit zelfde is ook het geval bij de burmester ceedee waarop men de chinese troms gebruikt dit is werkelijk fenomenaal qua dynamiek en power. Ik ken dit enigzins in mijn set up met mijn R90's maar dit is werkelijk van een totaal ander kaliber en dan te weten dat de set nog niet eens is gefinetuned ziet het dus als een ruwe diamant die nog bewerkt moet worden.

Maar hier hou ik het bij en laat het graag aan Harry HT en Spacebass over.

groet

Infinity freak Paul.

;D 8)WAT IS HET TOCH LEUK ZO EEN INFINITY GANG BIJ ELKAAR  ;D 8) (SORRY HARRY HT) Jij hoort er ook een beetje bij  ;) ;)
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Midcall

Quote from: Paulie on October  2, 2005, 22:35:42
Tja wat zal ik zeggen Midcall is een goede vriend van mij (slijm slijm). Ik kom hier dus vaker maar moet eerlijk zeggen daar ik zelf ook met infinity draai en me dus erg bij hem thuisvoel. Moet ik eerlijk zeggen dat ik zeeeer weinig sets ken waar de bas zo een ongelofelijke punch geeft als hier. Denk dan bijvoorbeeld aan Haugtussa nr 9 ofzo met de grote trom hier hoor je niet alleen de diverse slagen maar voel je ook de impact van de diversen krachten. Dit zelfde is ook het geval bij de burmester ceedee waarop men de chinese troms gebruikt dit is werkelijk fenomenaal qua dynamiek en power. Ik ken dit enigzins in mijn set up met mijn R90's maar dit is werkelijk van een totaal ander kaliber en dan te weten dat de set nog niet eens is gefinetuned ziet het dus als een ruwe diamant die nog bewerkt moet worden.

Maar hier hou ik het bij en laat het graag aan Harry HT en Spacebass over.

groet

Infinity freak Paul.

;D 8)WAT IS HET TOCH LEUK ZO EEN INFINITY GANG BIJ ELKAAR  ;D 8) (SORRY HARRY HT) Jij hoort er ook een beetje bij  ;) ;)

Het hoogtepunt van de sessie was toch wel de broodjes bal en kroket die we op rond middennacht voorgeschoteld kregen. Daar kon geen Antolini bass tegenop hoor.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Paulie

Tja er waren zoveel hoogtepunten dat je er zo nu en dan wel is eentje vergeet.... Dit was er duidelijk eentje van  :P :P
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Spacebass

#18
Allereerst wil ik Midcall bedanken  8) dat hij mij en Harry stukje van zijn geluk heeft laten proeven! Tis natuurlijk niet raar dat ik als Infinity "Classic" liefhebber helemaal uit mijn dak ging toen ik zijn spontane uitnodiging las om het laatste topmodel uit de IRS lijn te mogen beluisteren!  :-* Aan de andere kant is het eigenlijk bijna vanzelfsprekend dat wij elkaar probleemloos kunnen uitnodigen, wetende dat er nooit al te heftige discussies zullen zijn. Zeker omdat je op voorhand al kan vertellen dat je vrijwel zeker dezelfde smaak hebt qua soundstage, klankkleur en een ongelofelijke passie voor grenzeloze dynamiek. Er is dus volgens mij zowaar een hokje waar wij volgens mij allemaal in passen. Op zich is dat iets waar ik mij normaliter fel tegen verzet, maar in dit geval durf ik dat zelfs met enig trots te vermeldden.

Hokjesgeest
Een gevolg van dit hokje is dat je dat ook terug ziet in de muziekkeuze. Bijna alle CD's die ik meegenomen had (ff snel uit mijn cd rack getrokken)  waren ook te vinden in het rekje van Midcall. Ok Justin Timberlake nou weer net niet ;D  Klinken alle Infinity Classic speakers nou direct het zelfde  ??? ...nee! dat nou ook weer niet. Er is nog ruimte voor een zekere smaakgebonden verfijning. Toch is de Classics stempel zo duidelijk, dat je als liefhebber vrijwel elke Infinity Classic speaker in huis kan hebben en met veel plezier van je muziekcollectie  kan genieten.

Meet&Greet
Een beetje onverwacht bleek het meteen een soort Infinity Meet&Greet te worden. Ik vond het dan ook enorm jammer dat ik vergeten ben om mijn forumbuddy Robert op de hoogte te stellen van dit bezoekje, want ook hij was zeker helemaal uit zijn dak gegaan  :( Misschien dat we eens een grote Infinity meet&greet kunnen houden ;) De aanwezigen waren overigens: Midcall, Paulie, Arjen (geen lid van ons forum, maar wel een I-C'er) Harry HT en ik.

De set
Speakers: Infinity IRS Epsilon, bi-amped met 2 Parasound JC-1 mono blokken (te koop) en een Krell KSA-250.
Linkje: http://www.infinity-forum.de/irs_epsilon.html
Stereo Pre: Krell KRC-HR.
CD speler: Cayin CD-17A
Audiorack: Callas Clamprack
Kabels hebben we het niet echt gedetailleerd over gehad, dus wellicht dat Midcall nog wat kan uitbreider over zijn set kan vertellen?

Als er belangstelling voor is, zal ik nog wel een lijstje maken van de beluisterde muziek  ;)

Fase 1 na aankoop
Als je deze speakers in huis hebt dan veranderen er ineens wat dingen in je leven ;D

1.Je gaat elke avond nog even je bed uit en je gaat dan snel even kijken om er zeker van te zijn dat je het allemaal echt niet gedroomd hebt.
2.Je komt 's ochtends vroeg meteen je bed uit, en je gaat dan snel even kijken om er zeker van te zijn dat je het allemaal echt niet gedroomd hebt.

Hoe het klinkt?
Zoals Paulie al zei, een ruwe diamant. Dit zijn speakers die je set compleet veranderen. Die moet je niet ff neerzetten en een beetje schuiven en "klaar is Klara" ::). Deze speakers vragen veel aandacht  :-*. Dit zijn speakers die je haar fijn gaan vertellen wat er allemaal fout is in je set. Die ene kabel met een slechte soldering gaat je irriteren. Die 3 millimeter verschuiving (als dat je lukt  met 93 kilo p/s :o !) laat je s' nachts je bed uit komen en een meetlint pakken. Dus zoals een echte diamant de kwaliteit van de diamantslijper toont, zo zal deze speaker de passie en gedrevenheid van de eigenaar verraden. Dit is een echt huwelijk. Hier moet je keihard voor werken en rigoureuze maatregelen durven nemen. Niks geen halfzachte oplossingen maar knopen durven doorhakken. Alles wat je er voor hangt wordt ineens vervangbaar..ja ik weet dat ik nu zwaar doordraaf, maar het is niet voor niks dat ik ooit nog eens hoop om met 7 van deze speakers een HT set te kunnen bouwen  :o  ;D  ;D
De keuze om eerst de speakers te leren kennen alvorens Midcall echt aan de slag gaat kan ik dan ook zondermeer begrijpen. Je wil het gewoon goed doen en dan kan je soms beter een stapje terug doen, dan meteen je hele set gaan verbouwen. Alles waar de Omega en de Renaissance serie in uitblinken, wordt door deze speaker nog eens twee stappen getopt. Waar de conussen van het middenlaag in zowel de Renaissance en de Omega nog wel eens achterblijven in snelheid ten opzichte van de EMIM en de EMIT, wordt hier met de L-EMIM kortemette gemaakt. Het mid is daardoor enorm veel opener  :o . Alles waar luisteraars bij mij wel eens een opmerking over gemaakt hebben, zal je in deze speakers niet meer terughoren  ;)

Problematisch
Is er dan niets "problematisch" aan deze speakers? Absoluut.
1. Deze speaker eet versterkers voor ontbijt ;D terwijl hij minder moeilijk schijnt te zijn dan de voorlopers.
2. Hij ontneemt je bewegingsruimte (ze zijn behoorlijk groot)
3. Begin pas aan deze speakers als je minimaal een extra groep of 2 hebt getrokken
4. Reken qua kosten dat je minstens zoveel uit zal moeten geven aan versterkers, maar eerder 2 x zoveel als je een gelijkwaardige kwaliteit wilt hebben (volgens mij)
5. Verwacht niet de superverfijning van een super precieze monitor.

Maar daar houd wat mij betreft het voordeel van een monitor helemaal op en daar krijg je tig voordelen voor terug. Precisie betekent voor mij helemaal niets als de speakers mij niet de muziek laten voelen en beleven. Dan snap ik wel dat er zoiets is als smaak, maar exact kunnen horen hoeveel wikkelingen en wikkellagen de "D" snaar van een western gitaar heeft of dat het bovenblad van sparrenhout of ceder gemaakt is, kan mij nou eenmaal minder boeien dan wat er met die gitaar gedaan wordt. Maar goed, ik lijk daarin af en toe alleen te staan op dit forum als je leest dat leden met speeksel besmeurde van papyrus gemaakte bladmuziek willen horen omslaan ;D

Afsluiting
Maar goed ik kan blijven gaan dus is het beter om het even af te sluiten.
Jongens ik vond het helemaal te gek om jullie ontmoet te hebben! Dat moeten we vaker doen! Volgende keer bij mij thuis ;)

@Midcall als je weer wat verder bent met tunen dan willen Harry en ik zeker nog eens op herhaling, want wij hebben enorm genoten van zowel de gesprekken, het etentje en de muziek.

Ps 1
@Paulie ik vond het een prima italiaan! Wat mij betreft bij de volgende sessie weer ;)
Leuk dat je ons meegesleept hebt voor een bliksembezoek bij jou thuis! Ik heb er spijt van dan ik de Ren 90's van mij gesloopt heb  :(  ;)

Ps 2
@Arjen (die nog geen lid is ;D ) hopelijk kunnen we de volgende keer ook bij jou langs en kunnen je wat langer blijven ;)

Ps 3
@Midcall Bedank je vriendin nog maar eens nadrukkelijk dat zij bereid was 's avond laat langs de snackbar te gaan om ons te voorzien van dat broodjes kroket, broodje gehaktbal en mijn broodje gehaktbal met mayonaise  8)  8)! Dat heeft de terugreis zeker makkelijker gemaakt! Toen Harry bij mij na de koffie vertrokken was, kreeg ik trouwens ineens weer honger ;D ...nog 2 kaassoufle's naar binnengewerkt voor het slapengaan ;D ;D We hebben trouwens toch nog een behoorlijke tijd in de file gestaan rond 1:30 's nachts!!  Waar gaan die mensen allemaal naar toe zou je haast denken....mja dat hebben ze vast ook van ons gedacht  ::)

Ps 4
Wij waren overigens ook nog getrakteerd op een bezoekje aan Paulies Place, maar daarover zal ik een stukje schrijven in zijn thread ;)

Zo nu is de koek ff op!  :P

Midcall

Ruwe diamant zeker, dat was inderdaad een erg mooie beschrijving. Wat betreft de kabels....*zucht*.... leuk als je plots de speaker van je dromen kunt kopen, maar het verplicht bi-ampen betekent een hele uitdaging om dan ook weer alles goed bekabeld te krijgen. Het geld is/was even op, dus de helft van de gebalanceerde interliks is gewoon pa/microfoonsnoer wat de status van dropveter niet ontgroeit is. Tussen CD-speler en pre-amp zit een Cardas Cross, tussen pre-amp en servo-controller een dropveter en van servorcontroller naar de parasounds (op mid hoog/hoog) een 6 meter lange Synergistic Research Designer Reference kabel met daar weer een 1,8m NBS Monitor luidsprekerkabel.
Van servocontroller naar de Krell KSA-250 (hallelujah) zit een 10 meter lange dropveter (heb maar 3 meter nodig eigenlijk) en daar zit dan weer een 3 meter lange Xindak FS-1 kabel naar het laag.

Nu heb ik onlangs een 0,75m Straightwire Crescendo gekocht ter vervanging van mijn dropveter tussen pre en servo, de kabel waar al mijn geluid overheen gaat. Ik had gehoopt hem op tijd binnen te hebben, maar helaas.

Verder gebruik ik Cardas Golden Reference powercords op de Parasound JC-1's en een XTC black ultimate powercord op de Krell. Op mijn cd speler zit een Furutech netsnoer.

Er zit nog ergens een schelheid in het geluid die echt storend wordt op zeer hoge volumes waarvan ik denk dat het deels door de dropveters in de set komt, maar ook voor een groot deel door de acoustiek. De Wehkamp gids is bovenwater en er zal zeer spoedig een kleed besteld gaan worden.

Als er behoefte / animo is organiseer ik nog wel weer een sessie, zo tegen het einde van de maand, of 1e week novemer. In ieder geval zijn we dan zeker bij Spacebass langsgeweest, eens kijken hoe die gehaktballen daar smaken :-) We zullen elkaar in ieder geval al zien als we met z'n allen naar Brussel gaan, want die date hebben we al staan :-).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Spacebass

Quote from: Midcall on October  4, 2005, 01:07:10
Ruwe diamant zeker, dat was inderdaad een erg mooie beschrijving. Wat betreft de kabels....*zucht*.... leuk als je plots de speaker van je dromen kunt kopen, maar het verplicht bi-ampen betekent een hele uitdaging om dan ook weer alles goed bekabeld te krijgen. Het geld is/was even op, dus de helft van de gebalanceerde interliks is gewoon pa/microfoonsnoer wat de status van dropveter niet ontgroeit is.
Er zijn mensen die beweren dat je gewoon gamma kabels kan gebruiken  ;D

QuoteNu heb ik onlangs een 0,75m Straightwire Crescendo gekocht ter vervanging van mijn dropveter tussen pre en servo, de kabel waar al mijn geluid overheen gaat. Ik had gehoopt hem op tijd binnen te hebben, maar helaas.
Heb je die met een bepaalde reden uitgekozen? (gehoord/advies)

QuoteEr zit nog ergens een schelheid in het geluid die echt storend wordt op zeer hoge volumes waarvan ik denk dat het deels door de dropveters in de set komt, maar ook voor een groot deel door de acoustiek. De Wehkamp gids is bovenwater en er zal zeer spoedig een kleed besteld gaan worden.
Die schelheid herken ik ook toen ik "pre high-end interlink revelation" met XLR microfoon kabels mijn toenmalige Amcron amp op mijn Omega's had. Dat veroorzaakte een trouwens ook een heel rauw direct geluid. Alhoewel ik bij jou nog best plaatsing en ruimtelijkheid kon waarnemen, was het bij mij toen zo plat als een dubbeltje  ;D

QuoteAls er behoefte / animo is organiseer ik nog wel weer een sessie, zo tegen het einde van de maand, of 1e week novemer. In ieder geval zijn we dan zeker bij Spacebass langsgeweest, eens kijken hoe die gehaktballen daar smaken :-)
Leuk, gaan we zeker ook een filmpje kijken!

QuoteWe zullen elkaar in ieder geval al zien als we met z'n allen naar Brussel gaan, want die date hebben we al staan :-).
LOL  ;D  Uiteindelijk zijn Harry en ik toch niet naar Brussel gegaan op zondag. We hebben het nog even bekeken op internet, maar het bleek toch niet de juiste "uitstraling" te hebben wat ons de volgende dag weer om 9 uur uit bed zou krijgen. Wat dat betreft ga ik inderdaad liever naar "die andere beurs"  :)

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Spacebass on October  4, 2005, 00:35:29
We hebben trouwens toch nog een behoorlijke tijd in de file gestaan rond 1:30 's nachts!!  Waar gaan die mensen allemaal naar toe zou je haast denken....

Dat moeten haast wel bijna allemaal forumleden zijn geweest, terug naar huis van een luistersessie bij een ander forumlid ;D

Ik heb de Omega's van Spacebass nu al een aantal keren mogen bewonderen en telkens weten ze mij in zeer positieve zin te beroeren. Na de beschreven ervaring van Space kan ik niets anders zeggen dan dat ik zeer nieuwsgierig ben naar de performance van de Epsilon 8)

mvrg

Patrick

Midcall

Quote from: Spacebass on October  4, 2005, 07:44:23
Er zijn mensen die beweren dat je gewoon gamma kabels kan gebruiken  ;D
Heb je die met een bepaalde reden uitgekozen? (gehoord/advies)
Die schelheid herken ik ook toen ik "pre high-end interlink revelation" met XLR microfoon kabels mijn toenmalige Amcron amp op mijn Omega's had. Dat veroorzaakte een trouwens ook een heel rauw direct geluid. Alhoewel ik bij jou nog best plaatsing en ruimtelijkheid kon waarnemen, was het bij mij toen zo plat als een dubbeltje  ;D
Leuk, gaan we zeker ook een filmpje kijken!
LOL  ;D  Uiteindelijk zijn Harry en ik toch niet naar Brussel gegaan op zondag. We hebben het nog even bekeken op internet, maar het bleek toch niet de juiste "uitstraling" te hebben wat ons de volgende dag weer om 9 uur uit bed zou krijgen. Wat dat betreft ga ik inderdaad liever naar "die andere beurs"  :)


DIe Straightwire Crescendo is een upfront klinkende kabel, goed voor sets met attack in het geluid en dat heb ik wel een beetje zeg maar  ;). Of het op mijn set nog wat magic brengt zal ik af moeten wachten, wat dat betreft is het een beetje een gok. Mijn streven om alle bekabeling een beetje van eenzelfde merk te krijgen bewijs ik hier niet bepaalde een dienst mee, maargoed, dat kan bruintje toch ff niet trekken de komende 3 of 4 jaar. Dat zou dan NBS moeten worden, maar dat is gewoon idioot veel te duur. Als ik deze kabel binnen heb kan ik weer in de weer met het draai en schuifwerk, dat microfoonsnoer op het laag is wat minder van invloed op de plaatsing en diepte van mijn geluid dan het stukje microfoonsnoer tussen mij pre en servo, waarvan ik me zelfs serieus afvraag of het uberhaupt wel een balanced kabel is, zo dun is die.

Ik mis trouwens nog de pimpfoto van de neonverlichte cd-speler, was die toch niet scherp genoeg gebleken?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

garmtz

Ik heb al door dat Infinity's houden van een lekkere dikke multi-strand kabel... ;D  Misschien de v.d. Hul Revelation een keer proberen?

Midcall

Tja, als dat een kabel is die top is voor het laag is en niet te duur in 3 meter lengte gebalanceerd, ja, why not? Al krijg ik maar 1% meer detailering/verfijning in het laag, dan is dat al enorm, gezien het nu al meer dan excellente laag wat eruitkomt. Het probleem is een beetje dat als je eenmaal een compromisloze speaker hebt, je het gevoel bekruipt dat de rest ook compromisloos moet zijn. En dat is een heel duur gevoel moet ik zeggen, alhoewel een beetje ervaring in het audiowereldje door heel veel en heel goed te luisteren je heel veel geld kan besparen. De KSA-250 op het laag is een gouden greep die (relatief) niet zo duur was. Er is bijna geen versterker te vinden die zo goed laag kan produceren, beter dan de latere 300S en alle FPB versterkers van Krell. Die mogen allemaal beter zijn op de rest van het audiospectrum, maar gelukkig, daar hoef ik de versterker ook niet voor te gebruiken. Die Parasounds zijn relatief ook goedkoop, zijn super snel en leveren enorm veel vermogen met een extreem lage distortion / zeer hoge s/n ratio van 118db balanced. Met dit soort speakers is hoor je helaas dit soort sterke / zwakke punten erg snel.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -