Laserdisc vs. DVD, iemand?

Started by EdoE, September 29, 2005, 13:40:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reinbo!


Reinbo!

Nog maar een toffe verzamelfoto van mijn meest recente aanwinsten.


T_I

Grandioos om te zien dat dit topic er is. Toch eens m'n CLD-2950 afstoffen, schoonmaken en weer eens een film op zetten. (staat aangesloten, maar lang stilstaan is niet goed voor zo'n ding)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Reinbo!

Prima speler die 2950. Laserdisc zal er zeker goed uitzien met zo'n ding. Benieuwd hoe het retro beeld je bevalt.

T_I

Dat bevalt prima, anders had ik 'm niet. De originele Star Wars dvd's heb ik, samen met de op LD uitgebrachte Star Trek films. En ja, dvd ziet er gelikter uit bij de Star Wars films, maar dat is nou net de charme van LD. Op het moment dat de films gemaakt werden was dat de top kwaliteit. (en och, m'n plasma TV is nog van voor de HD-Ready tijd, dus dat past wel)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Reinbo!

Ik heb de Japanse Star Wars box uit eind 2000, dat beeld is echt prachtig, veel mooier dan de USA set uit 97

Reinbo!


jantje112

Gisteren een aantal laserdiscs gekeken op de hld-x9 vp50 marqué 9500. Op dit formaat zie je goed het verchil tussen laserdiscs waar het opvalt dat vaak de transfer zelf enorme kwaliteitsverschillen heeft.

Ben toch benieuwd naar de laatste titels en hoe deze op zich vergelijken met de eerdere uitgaven.

Reinbo!

#83
Klopt, transfer verschillen zijn natuurlijk enorm. Die laatste laserdiscs zijn inderdaad soms prachtig. Zag van de week Instinct, die gaf echt een prachtig plaatje. Maar vooral de Japanse discs van na 2000 zijn om je vingers af te likken. Ik heb ook nog de squeeze THX disc van Terminator 2, dat moet de mooiste laserdisc zijn die er is qua beeld. Die is ook echt prachtig. Mooier dan de dvd.

Maar de HLD X9 wil ik ook nog steeds hebben.  8)

T_I

Als ik lees dat er nog verse LD's worden uitgebracht, moet ik toch eens op jacht naar de laatste Star Trek film op LD. Die mist in dat formaat nog... Nog tips voor shops om ze te vangen?
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Reinbo!

Nee, dat is helaas niet waar. Sinds 2001 worden er geen laserdiscs meer uitgebracht. Helaas. Hoop erg dat Pioneer ooit nog eens een nieuwe speler uitbrengt. Daar is volgens mij nog wel best markt voor.

T_I

Dan ga ik maar eens genieten van een oude LD. (Star Trek 4 is aan de beurt) Wordt dan binnenkort toch maar investeren in een NAS. (de media speler staat op de bestellijst)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

jantje112

Quote from: T_I on May 19, 2012, 19:27:39
Dan ga ik maar eens genieten van een oude LD. (Star Trek 4 is aan de beurt) Wordt dan binnenkort toch maar investeren in een NAS. (de media speler staat op de bestellijst)

heb nog veel star trek op laser, zoek je nog iets?

T_I

Volgens mij is Insurrection de laatste Star Trek film die op LD is verschenen. De films heb ik dan compleet.
Vroeger had ik wat met de Star Trek series, maar dat is nu al een heel stuk minder. (heb al 5 jaar geen aflevering van de series opnieuw bekeken)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

jantje112

Quote from: T_I on May 20, 2012, 07:44:19
Volgens mij is Insurrection de laatste Star Trek film die op LD is verschenen. De films heb ik dan compleet.
Vroeger had ik wat met de Star Trek series, maar dat is nu al een heel stuk minder. (heb al 5 jaar geen aflevering van de series opnieuw bekeken)

Ik heb ook veel van de serie, maar vind dat star trek echt niets :)

T_I

Quote from: jantje112 on May 20, 2012, 09:29:44Ik heb ook veel van de serie, maar vind dat star trek echt niets :)

Donaties aan de collectie sla ik niet af.  :sly:
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Reinbo!

En eindelijk mijn holy grail weten te scoren!   :headbanging:


Reinbo!



A90

Ik heb hier ook nog een LD staan en een doos platen, ergens specifiek naar op zoek ?
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

Reinbo!

Met name japanse discs en horrorfilms, liefst een combi.  ;)
Daarnaast Criterion en box sets.


Reinbo!


Integra

Gaaf, Laserdisc!

Ik heb er ook meer dan 200.. (en meerdere spelers)
Meer films zijn áltijd welkom hier, vooral films met AC3 of DTS ;D
Heb laatst nog een CLD-D515 met een grote hoeveelheid films gekocht.
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

T_I

Leuke vangst, zeker in een tijd dat 'de liefhebber' zelfs al de DVD's eruit mikt om op BR over te gaan.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje