Laserdisc vs. DVD, iemand?

Started by EdoE, September 29, 2005, 13:40:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Persoonlijk heb ik ook problemen met de Pioneer spelers die aan 3D combing filteren doen, dat was toendertijd natuurlijk het summum maar nu levert het met de huidige uberprocessoren alleen maar meer ellende op dan als je de onbewerkte composiet uitgang pakt. Oftewel soms is de eenvoudige goedkopere laserdisc speler icm een goede videoprocessor beter dan de duurdere die aan allerlei tirelantijnen doen. Hiermee bedoel ik niet de destijds allerbeste laserdisc spelers van > 1000 euro nieuwprijs.

Reinbo!

Ach, ik de dat het helemaal geen gek idee is eens een verzameling en een speler van Marktplaats te plukken. Met 200 euro kan je vaak al een speler met 50-100 discs kopen. Een leuke start. En tuurlijk zul je waarschijnlijk even moeten wennen aan de videolook en 'mindere' kwaliteit. Maar je moet ergens beginnen en de discs en het old school systeem hebben genoeg charme om je in te pakken. Zo niet dan verkoop je het zonder verlies gewoon weer door. Bevalt het wel, dan kan je altijd nog op zoek naar een goede speler en de mooiste titels.

jantje112

Ik heb zelf de laatste tijd niet meer zoveel tijd om "partijen" op te snorren. Dus de laatste 2 jaar weinig meer gekocht.

Partijen raken op, en exclusieve titels worden iets betaalbaarder. Mooie tijden :)

CineSmurf

Misschien maar eens links en rechts gaan kijken dan. Klinkt wel leuk. Ik heb mijn VHS ook weer eens aangesloten. Is best lachen en met die nieuwe scalers en projectors ziet het er helemaal niet zo slecht uit.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Reinbo!

Als iemand nog een leuk partijtje heeft ben ik altijd wel geïnteresseerd. Vooral als er veel horror, DTS of Japanse discs bij zitten.  :satisfied:

Reinbo!

Weer twee mooie discs op de kop getikt.



Reinbo!


jantje112

Quote from: Reinbo! on March 31, 2012, 12:29:09
ARNOLD



Nice, Eraser is inderdaad een leuke laser voor vanavond :)

Erik

total recall heerlijke film, de enige die ik elke keer weer opnieuw kan zien.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BarcoCRT

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Reinbo!

En we gaan vrolijk door. Hier nog wat leuke japanse discs :)


Reinbo!


Reinbo!

Hier een deel van mijn muziek discs


Reinbo!

Nog twee mooie. Vooral met die bovenste ben ik erg blij.  *:)*




jantje112

2 jaar geleden bij de "oude" stock van RoDisc had jij leuk je slag kunnen slaan. Veel Japans materiaal tussen.

Reinbo!

#65
Ik weet waar die nu staat. Heb daar al wat weggeplukt. 8)

jantje112

Quote from: Reinbo! on April  9, 2012, 18:28:35
Ik weet waar die nu staat. Heb daar al wat weggeplukt. 8)

De vorige eigenaar wou deze laten recyclen. Zo te horen goed dat het niet gebeurt is uiteindelijk.

Reinbo!

3 maal DTS, De japanse Waterworld schijnt de vetste track ooit te zijn.




Reinbo!


Reinbo!

4 discs met toffe psychedelische beelden in 3D. Fijn spul ;)





Reinbo!

Mij Criterion collectie op laserdisc :)












Nosoforos

Wat ontzettend mooi zeg, ben erg onder de indruk van de klassiekers die ik er tussen zie zitten. Nooit geweten dat een film als Umberto D. op LD is verschenen. Prachtig die grote hoezen.

Reinbo!


Reinbo!

Weer een paar bloedmooie covers gescoord. :)





Reinbo!

#74
James Cameron



Spielberg




Oliver Stone