Laserdisc vs. DVD, iemand?

Started by EdoE, September 29, 2005, 13:40:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Quote from: jantje112 on February 26, 2012, 23:35:00
Muse was het eerste "consumenten" medium met HD. Volgens mij is vision 1250 nooit de fabriek uitgeweest..

Overigen hier ook nog een HDVS transfer liggen. Die is uit 1988 op HD. Deze discs hebben een dusdanig hoge bitrate dat ze met 2 lasers tegelijk uitgelezen worden. Kosten ongeveer 6000 dollar per uitgave..

Ik zal een keer wat Hi-Vision materiaal uploaden, dan kan men de kwaliteit een beetje beoordelen.

@robbo, mooie discs. Specifiek gekozen voor deze titels of gewoon de japanse coverart?

HDMAC TVs zijn hier wel eens voorbij gekomen, iemand wilde een serie exemplaar kopen en vroeg om raad.

EdoE

Guitig, zo'n topic dat na meer dan zes jaar wordt opgegraven.

jantje112

Quote from: EdoE on February 27, 2012, 10:05:37
Guitig, zo'n topic dat na meer dan zes jaar wordt opgegraven.

Oude tijden herleven :)

roland p

Quote from: jantje112 on February 27, 2012, 14:04:12
Oude tijden herleven :)

Tijden zonder opgedrongen brein disclaimers...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

jantje112

Quote from: roland p on February 27, 2012, 14:38:28
Tijden zonder opgedrongen brein disclaimers...

Of kopieerbeveiliging :)

Kjelt

of tig film previews / menukeuzes voor de hoofdfilm begint.

jantje112

staircasing en compressiefouten

Reinbo!

#32
Quote from: jantje112 on February 26, 2012, 23:35:00
@reinbo, mooie discs. Specifiek gekozen voor deze titels of gewoon de japanse coverart?
Beide. Ik ben dol op jaren 80 horror en vind ook de cover art zeer mooi. Maar ik zal een slechte film met mooie cover art eerder kopen dan een goede zonder. Het gaat immers om de cover en de staat daarvan, voor de film zelf kun je beter de blu ray aanschaffen. Zal hier binnenkort wat meer plaatsen.

Reinbo!

#33
Hier wat prachtige boxsets


De Amerikaanse

De japanse

Reinbo!

Dat Laserdisc dvd met twee vingers in de neus dvd lachend wegblaast is wel algemeen bekend onder kenners van het format. Maar ik heb vandaag Crimson Tide op DTS laserdisc gekeken en gehoord en ook Blu Ray verliest op punten als ze niet al een paar ronde voor het eind ko gaat. De fidelity van HD-DTS mag dan beter zijn, maar kwa dynamiek en bereik verliezen de voor het thuis format gemasterde kleine blauwe schijfjes het gewoon dik van de vette cinema mix die de good old laserdiscs bieden. En dat geldt niet enkel voor dts, ook de AC3 releases van na 1998 zijn echt een stuk vetter dan ons tegenwoordig geboden wordt.

EJ

Mijn speler en discs nog niet wegdoen dus? :)

Kjelt

Quote from: Reinbo! on March 15, 2012, 22:13:56
Dat Laserdisc dvd met twee vingers in de neus dvd lachend wegblaast is wel algemeen bekend onder kenners van het format. Maar ik heb vandaag Crimson Tide op DTS laserdisc gekeken en gehoord en ook Blu Ray verliest op punten als ze niet al een paar ronde voor het eind ko gaat. De fidelity van HD-DTS mag dan beter zijn, maar kwa dynamiek en bereik verliezen de voor het thuis format gemasterde kleine blauwe schijfjes het gewoon dik van de vette cinema mix die de good old laserdiscs bieden. En dat geldt niet enkel voor dts, ook de AC3 releases van na 1998 zijn echt een stuk vetter dan ons tegenwoordig geboden wordt.
Even nuanceren: het gaat hier puur en alleen om het geluid  ;)

BarcoCRT

#37
Quote from: Reinbo! on March 14, 2012, 08:41:41
Hier wat prachtige boxsets


De Amerikaanse

De japanse
Parchtige titels!
Zelf ben ik ook nog steeds een LD liefhebber. Ik richt mij met dan met name op de Squeezed Laserdiscs. Dat zijn LD's waar de film niet letterboxed op staat, maar anamorph. Er zijn er niet zo veel van uitgegeven en uiteraard komen die ook vrijwel uitsluitend uit Japan.

Als er zo af en toe weer eens eentje binnenkomt, is het toch altijd weer genieten. Als ik ze dan op mijn X9 afspeel en op mijn Barco bekijk ziet het er gewoon verdomd fraai uit en zie ik geen enkele reden om dit formaat te laten vallen, integendeel!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

CineSmurf

Even een noob vraag, maar je hebt hier te maken met PAL en NTSC formaat of niet? Waarschijnlijk is het meeste op NTSC uitgebracht? Of heb je spelers die beide kunnen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

BarcoCRT

Quote from: CineSmurf on March 16, 2012, 10:34:35
Even een noob vraag, maar je hebt hier te maken met PAL en NTSC formaat of niet? Waarschijnlijk is het meeste op NTSC uitgebracht? Of heb je spelers die beide kunnen?
LD's zijn in zowel PAL als NTSC uitgebracht. Er zijn combispelers die beide formaten kunnen weergeven, de pioneer CLD D925 is zo'n beetje de laatste die pioneer nog heeft uitgebracht. Die heb ik destijds nog nieuw aangeschaft.
Veruit de meeste en ook de beste kwaliteit zijn op NTSC formaat uitgekomen. De USA was natuurlijk een grote markt. Maar juist in Japan, waar ze gelukkig ook voor kwaliteit gaan, zijn toch wel vaak de mooiste transfers en uitgaven te vinden.

Verder zijn er ook heel veel slechte transfers uitgebracht, met name heel veel PAL titels zijn gewoon erg slecht van kwaliteit.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Reinbo!

#40
Quote from: BarcoCRT on March 16, 2012, 10:00:03
Parchtige titels!
Zelf ben ik ook nog steeds een LD liefhebber. Ik richt mij met dan met name op de Squeezed Laserdiscs. Dat zijn LD's waar de film niet letterboxed op staat, maar anamorph. Er zijn er niet zo veel van uitgegeven en uiteraard komen die ook vrijwel uitsluitend uit Japan.

Als er zo af en toe weer eens eentje binnenkomt, is het toch altijd weer genieten. Als ik ze dan op mijn X9 afspeel en op mijn Barco bekijk ziet het er gewoon verdomd fraai uit en zie ik geen enkele reden om dit formaat te laten vallen, integendeel!

Jij hebt de X9...... Jaloers... Heb de Elite -97, ook niet slecht gelukkig.

Heb zelf de squeeze discs van Cliffhanger en Terminator 2 (THX). Laatst helaas Cutthrought Island aan mijn neus voorbij laten gaan. Wil ook nog Showgirls graag hebben. Verder zijn de gewonde discs qua beeld ook vaak prima aan te gluren.

Reinbo!


Reinbo!

Quote from: Kjelt on March 16, 2012, 09:39:51
Even nuanceren: het gaat hier puur en alleen om het geluid  ;)

Klopt, dacht dat ik dat er wel bij had gezet. ;)

BarcoCRT

Quote from: Reinbo! on March 16, 2012, 18:02:33
Heb zelf de squeeze discs van Cliffhanger en Terminator 2 (THX). Laatst helaas Cutthrought Island aan mijn neus voorbij laten gaan. Wil ook nog Showgirls graag hebben. Verder zijn de gewonde discs qua beeld ook vaak prima aan te gluren.

Wat? Hij heeft gewoon de THX versie!  :o
De THX van T2 heb ik nog niet vaak voorbij zien komen, ik heb slechts de niet THX versie,  :'(

Zeker zijn de gewone discs prima aan te gluren. Punt is meer dat er maar zo weinig squeeze titels zijn uitgebracht.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jaco

Quote from: Reinbo! on March 15, 2012, 22:13:56
. En dat geldt niet enkel voor dts, ook de AC3 releases van na 1998 zijn echt een stuk vetter dan ons tegenwoordig geboden wordt.
Ik ben het er wel mee eens dat DTS uit die tijd vetter klonk. Of dat nu altijd helemaal de waarheid was ?

Reinbo!

#45
Hier mijn twee squeeze discs. Vooral jammer dat er niet veel meer zo zijn uitgebracht. Cuttrought Island, Basic Instict en Showgirls hoop ik hier nog eens aan toe te voegen.


CineSmurf

Het lijkt me inderdaad wel lachen eens met die laserdiscs te experimenteren. Is er iets om op te letten? Of gewoon een willekeurige PAL/NTSC speler op marktplaats oppikken?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

EJ

Lang niet alle spelers doen ntsc naar ik heb begrepen. Bovendien moet je tv dat snappen...

BarcoCRT

Quote from: CineSmurf on March 17, 2012, 16:14:01
Het lijkt me inderdaad wel lachen eens met die laserdiscs te experimenteren. Is er iets om op te letten? Of gewoon een willekeurige PAL/NTSC speler op marktplaats oppikken?

Als je het zo doet, dan zal je met name met alle nadelen van LD's geconfronteerd worden. Veel titels hebben slechte transfers en sterven van de (kleuren-)ruis, waarbij PAL-titels er vaak slechter uit zien dan NTSC titels. Goedkopere spelers halen dan nog eens minder uit een disk, wat resulteert in nog meer ruis in het beeld.
Mbt geluid zijn de DTS titels vaak weer de meest interessante, en die kom je gewoon minder tegen.

LD kan leuk zijn met een goede transfer, een goede speler en een goede weergever of scaler die een hoogwaardige composiet-video ingang heeft. Dit haal je niet zo 'even' van marktplaats. Kortom, er moet aan redelijk wat voorwaarden voldaan worden om er echt van te kunnen 'genieten'.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

CineSmurf

Ok. Duidelijk inderdaad. Dan heeft het inderdaad weinig zin.  ;)

Die platen blijven er wel indrukwekkend uit zien.  :popcorn:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.