Welke surround speakerset

Started by MrG, September 28, 2005, 14:07:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrG

Ik wil voor in mijn nieuwe huisje straks een leuk HT systeem opbouwen. Daarbij horen natuurlijk ook goede speakers. Na overleg met Vincent (van Smits) ben ik tot de volgende mogelijkheden gekomen.

Mordaunt-Short Genie
of de
KEF KHT-2005.2

Het voordeel van de Kef's is dat ze ook per stuk te verkrijgen zijn. Zeker daar ik dadelijk gebruik ga maken van de multiroom functionaliteit is het natuurlijk mooier als er dezelfde speakers hangen.

Wat ik graag van jullie wil weten is hoe deze speakers zich onderling verhouden en of er nog andere mogelijkheden zijn waar ik naar kan gaan luisteren.

Ik weet dat het ook een kwestie is van smaak , en dat de ene dit mooi vindt en de ander dat. En ook dat ik zelf moet gaan luisteren. Maar het is wel fijn om alvast een beetje te weten waar ik naar moet gaan kijken.

Dus graag jullie mening. ;)
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

frank2

Hier op het forum lees je erg vaak dat je front speakers hetzelfde merk moeten zijn als je back speakers, en eigenlijk is dat ook zo. Maar ik heb dat (natuurlijk) niet gedaan, ik heb zwaar geinvesteerd in mijn front speakers en de back speakers goedkoper gehouden en van een ander merk, echter wel een merk wat eenzelfde soort geluid gaf als mijn front speakers.
De 2 merken welke jij noemt zijn totaal verschillend qua geluid: KEF is eerder wat wolliger/donkerder van geluid, de Mordaunt short is helder, strak. Dat is een keuze welke je zelf moet maken.
Echter Vincent weet heel goed waar hij over praat, dus luister wel naar hem, maar je dient voorjezelf een keuze te maken.
Ik zou ook zeker ter orientatie bij andere winkels kijken omdat elke winkel een ander aanbod van speakers heeft.
Ga echter NIET naar de mediamarkt/its e.d. want dan weet ik zeker dat je met rotzooi thuis komt, dan kun je beter op smits /vincent vertrouwen die mensen zijn een stuk serieuzer en weten waar ze over praten dan die andere.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Communicator

Ik heb zelf de grote broers van de MS Genie: De 500THX-set. Bij een collega heb ik de MS-Genie met een Marantz versterker gehoord en ik vind het voor de grootte van de speakers een heel goed geluid. Met KEF heb ik geen ervaring.

Zoals je in andere threads ook zult lezen: Ga zelf de vergelijkend-luister-test aan. Neem een paar CDs/DVDs mee die je kent en ga er een middagje voor zitten......

Succes met luisteren/kiezen!!!

Rody

Quote from: MrG on September 28, 2005, 14:07:35
Ik wil voor in mijn nieuwe huisje straks een leuk HT systeem opbouwen. Daarbij horen natuurlijk ook goede speakers. Na overleg met Vincent (van Smits) ben ik tot de volgende mogelijkheden gekomen.

Mordaunt-Short Genie
of de
KEF KHT-2005.2

Het voordeel van de Kef's is dat ze ook per stuk te verkrijgen zijn. Zeker daar ik dadelijk gebruik ga maken van de multiroom functionaliteit is het natuurlijk mooier als er dezelfde speakers hangen.

Wat ik graag van jullie wil weten is hoe deze speakers zich onderling verhouden en of er nog andere mogelijkheden zijn waar ik naar kan gaan luisteren.

Ik weet dat het ook een kwestie is van smaak , en dat de ene dit mooi vindt en de ander dat. En ook dat ik zelf moet gaan luisteren. Maar het is wel fijn om alvast een beetje te weten waar ik naar moet gaan kijken.

Dus graag jullie mening. ;)

Dat van die losse eitjes in multi-room zou ik niet doen...
De kef set is een hele mooie set die voor zo'n sub/sat-set ook vrij goed presteerd in stereo.
Maar alleen die eitjes is niet voldoende, want die hebben echt wel een subje nodig :)

Ik ken de MS niet, maar ik weet wel dat de Kef KHT erg mooi en goed is.. al heb ik liever een set goede boekenplankspeakers voor dat geld.

MrG

Quote from: frank2 on September 28, 2005, 18:55:42
Ga echter NIET naar de mediamarkt/its e.d. want dan weet ik zeker dat je met rotzooi thuis komt, dan kun je beter op smits /vincent vertrouwen die mensen zijn een stuk serieuzer en weten waar ze over praten dan die andere.

Dat is ook de rede dat ik naar Vincent ben gegaan. En ik neem zijn advies ook zeer serieus. En zolang ze bij MM denken dat HDTV iets met een harde schijf heeft te maken, zie je me daar sowieso niet.  ^-^
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Quote from: Rody on September 28, 2005, 23:43:17
Dat van die losse eitjes in multi-room zou ik niet doen...
De kef set is een hele mooie set die voor zo'n sub/sat-set ook vrij goed presteerd in stereo.
Maar alleen die eitjes is niet voldoende, want die hebben echt wel een subje nodig :)

Ik heb een Z-kamer en de twee extra speakers komen dus wel in dezelfde ruimte te hangen. Mocht dit volgens jou nog steeds geen optie zijn, wat adviseer je dan om als extra speakers te gebruiken. Deze zullen voornamelijk gebruikt gaan worden bij feestjes. Het hoeft dus echt geen superspul te zijn.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Stefan S.


Rody

Quote from: MrG on September 29, 2005, 02:26:26
Ik heb een Z-kamer en de twee extra speakers komen dus wel in dezelfde ruimte te hangen. Mocht dit volgens jou nog steeds geen optie zijn, wat adviseer je dan om als extra speakers te gebruiken. Deze zullen voornamelijk gebruikt gaan worden bij feestjes. Het hoeft dus echt geen superspul te zijn.

Die 2 xtra speakers kunnen makkelijk gewone boekenplankspeakers zijn van een ander merk.
Die eitjes gaan maar tot 100hz. Zonder de sub klinkt het gewoon nergens naar.