Klok der Klokken .....CD en DAC modificaties

Started by Erik van Voorst (in memoriam), September 28, 2005, 10:57:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: patrick_vdb on September 28, 2005, 22:02:50
Heb je de superlink van CEC al eens kunnen vergelijken met de RCA of AES/EBU aansluitingen? Bij mij is de I2S aansluiting idd te preferen boven de 'normale' aansluitingen. Voor Erik misschien idd wel een zeer interessante optie voor zijn Wadia en Audionote DAC.

Nee, ik heb zelf geen I2S uitgang (CEC Superlink) en ook geen bijbehorende DAC. Overigens is de AES/EBU van mijn CEC op mijn Lexicon MC-12 altijd mooier gebleken dan de S/PDIF.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik denk dat die I2S-link hetzelfde is als de Tentlink...dus dat zou dan voor mij dan een mogelijkheid kunnen zijn.
Deze link wordt oa. tussen het Zanden Transport en Dac gebruikt......momenteel de referentie  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Misschien dat ik morgen mijn Wadia CD22 meeneem naar Audiocube...wil ik hem even horen naast een Shiragi
....kan ik misschien bepalen hoe zinvol het is om hem te modificeren....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on September 29, 2005, 13:15:50
Misschien dat ik morgen mijn Wadia CD22 meeneem naar Audiocube...wil ik hem even horen naast een Shiragi
....kan ik misschien bepalen hoe zinvol het is om hem te modificeren....

Of te verkopen... ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja precies....nogmaals modificeren  is alleen gaaf als de technische basis van het apparaat nog steeds niet structureel veranderd is....of het nieuwe apparaat nu Wadia, Labs of Rotel heet maakt mij niet uit  ;)

Er is nog hoop want Zanden werkt ook niet via de laatste technologieen.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on September 29, 2005, 13:29:14
Ja precies....nogmaals modificeren  is alleen gaaf als de technische basis van het apparaat nog steeds niet structureel veranderd is....of het nieuwe apparaat nu Wadia, Labs of Rotel heet maakt mij niet uit  ;)

Precies, what's in a name? :)

QuoteEr is nog hoop want Zanden werkt ook niet via de laatste technologieen.... :P

Zij hebben het licht gezien! Er is gewoon geen mooiere D/A dan een TDA1541AS2...  8)  Schijnt trouwens dat hun loopwerk de bottleneck is, niet de DAC...

Baardmans

#31
Is dit niet iets voor jou: http://www.daisy-laser.nl/homeoptics/index.html. Er wordt uitgelegd hoe je een XO3 klok aansluit: http://www.daisy-laser.nl/homeoptics/page25.html. Verder heeft dit loopwerk standaard een "I2S audio interface for external high-performance DAC or MPEG functions".

Als jij nou een speler bouwt en op dit forum duidelijk laat zien hoe het moet, dan kan ik hem nabouwen....  ;D

Baardmans

Quote from: garmtz on September 29, 2005, 13:41:59
Precies, what's in a name? :)

Zij hebben het licht gezien! Er is gewoon geen mooiere D/A dan een TDA1541AS2...  8)  Schijnt trouwens dat hun loopwerk de bottleneck is, niet de DAC...

Een leuke dac-kit met de 1541: http://users.verat.net/~pedjarogic/audio/tda1541a_dac/tda1541a_dac_rev.htm, of met buizen: http://www.diyaudiocraft.com/tda1541a-v2/tda1541a-v2.html.

Erik van Voorst (in memoriam)

#33
Quote from: garmtz on September 29, 2005, 13:41:59
Precies, what's in a name? :)

  Schijnt trouwens dat hun loopwerk de bottleneck is, niet de DAC...

Saids who.... :P

Ik heb diverse reviews gelezen en daar gaan ze uit hun dak bij het Zanden Transport... 8)

En dan zetten ze er een Wadia 861SE naast of een Metronome of een CEC TL 0.......now you're talking.... 8)

Ik heb alleen de laatste 2 gehoord...I can live with those.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: garmtz on September 29, 2005, 13:41:59
Schijnt trouwens dat hun loopwerk de bottleneck is, niet de DAC...

Yep, meent Wilco ook. Hoewel de dac het ook niet schijnt te halen bij de STANDAARD shigi.

patrick_vdb

Hoi Remko,

Weet je toevallig ook wat Wilco dan precies vind van het CDPRO loopwerk want zijn commentaar op de audio-cube website vind ik verder ook nog maar nietszeggend...

QuoteAlthough Zanden heavily modified the CDPRO mechanism, I could recognise the same basic problems with harmonics from our own experiments with this mechanism

Ik ben meer geintresseerd in wat, volgens hem, die 'basic problems' zijn dan in de wetenschap dat de CDPRO naar horen zeggen problemen heeft ;)

mvrg

Patrick

reMC

Quote from: patrick_vdb on September 30, 2005, 07:39:40
Hoi Remko,

Weet je toevallig ook wat Wilco dan precies vind van het CDPRO loopwerk want zijn commentaar op de audio-cube website vind ik verder ook nog maar nietszeggend...Patrick

Bedoel je de technische of gehoormatige problemen? Over de laatste zou ik je wat kunnen vertellen, het eerste niet. Ik zal het hem even vragen.

reMC

Quote from: Erik van Voorst on September 29, 2005, 13:15:50
Misschien dat ik morgen mijn Wadia CD22 meeneem naar Audiocube...

Ga je vandaag langs?

Erik van Voorst (in memoriam)

over een uurtje.... ;)

Wees gerust ik voor de rest geen gevaarlijke dingen mee..... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on September 30, 2005, 10:10:39
over een uurtje.... ;)

Wees gerust ik voor de rest geen gevaarlijke dingen mee..... :P

Leuk, woon je daar in de buurt? Neem wat flink klassiek werk mee en beschrijf daarna aan mij wat je precies het dichtlopen vindt, ik wil zo graag weten wat je bedoelt :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Nee ik hou mij  "af-zijdig" ik ben namelijk gast...dus sta niet in de belangstelling...ik ga met iemand mee  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on September 30, 2005, 10:33:25
Nee ik hou mij  "af-zijdig" ik ben namelijk gast...dus sta niet in de belangstelling...ik ga met iemand mee  ;)

Ow, ik dacht dat je jouw Wadia ging vergelijken.

Erik van Voorst (in memoriam)

#42
Ik neem hem mee...en als er tijd "over"  is vraag ik bescheiden of hij er even tussen mag.... ;)

Maar we kunnen het ook omdraaien hoor....zoiets als.....Als je bij mij luistert zal ik je laten horen wat
bij een klassiek orkest ...Niet Dichtlopen..... inhoud..... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on September 30, 2005, 10:40:19
Maar we kunnen het ook omdraaien hoor....zoiets als.....Als je bij mij luistert zal ik je laten horen wat
bij een klassiek orkest ...Niet Dichtlopen..... inhoud..... >:D

Zeg dat wel, hallelujah!  :o  *krijgt even een back-wave van luistersessie*  ;D

reMC

Quote from: Erik van Voorst on September 30, 2005, 10:40:19
Maar we kunnen het ook omdraaien hoor....zoiets als.....Als je bij mij luistert zal ik je laten horen wat
bij een klassiek orkest ...Niet Dichtlopen..... inhoud..... >:D

O.k.! Dan laat ik je weten wat ik mis een systeem dat niet dichtloopt ;D

(Heeeeeel flauw)

Al iets van Patrick vernomen?

Erik van Voorst (in memoriam)

#45
Ik ben net terug...ik heb de Sonatina gehoord...en ik hou het erop dat het absoluut niet mijn geluid is.
Ik hoor steeds maar weer de kast...de afbeelding is niet correct en de s-klanken zijn bij wat hardere volumes scherp. Verder kreeg ik constant het gevoel dat de set " aan het werk "  was....helaas Geen Magie voor mij

MAAAARRRRRR.......

Er was nog even tijd om mijn Wadia aan te sluiten....deze werd in seconden compleet weggespeeld door de gemodificeerde Shiraga....wat een verschil.....gewoon schokkend...dat kleine bakkie veegde de vloer aan....
Veel betere pulsen....veel meer resolutie...meer detail..  tjonge tjonge...meer muziek

Wilco en Cees stelde mij gelijk gerust (ik werd gere-animeerd) en vertelde mij dat een modificatie aan mijn speler de Wadia naar een vergelijkbaar hoger plan kon tillen....zij vonden de Wadia al zeker net zo mooi als een standaard Shiragi.....het koste hen wel moeite om mij te overtuigen. ;D..zo groot was het verschil....

Ik heb net een afspraak gemaakt met Guido Tent en ga ervoor.....

Mijn alternatief was Wadia verkopen en een Shiragi gemod kopen...maar geloof het of niet...ik kreeg
het advies om dat niet te doen maar om eerst te modificeren....zij verwachten een klapper

Niets dan lof voor deze 2 zeer aardige mensen....die duidelijk voor een mooi concept staan en ook nog eens zeer serieus bezig zijn..... 8)

PS
Je denkt toch niet dat ik kan leven met het feit dat de gemodificeerde Shiragi straks nog steeds mooier klinkt dan mijn gemodificeerde Wadia...dan alsnog.....sla ik mijn slag...... >:D ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Joep

Quote from: Erik van Voorst on September 30, 2005, 17:16:30
PS
Je denkt toch niet dat ik kan leven met het feit dat de gemodificeerde Shiragi straks nog steeds mooier klinkt dan mijn gemodificeerde Wadia...dan alsnog.....sla ik mijn slag...... >:D ;D

Ben benieuwd naar de resultaten en het toekomstige vergelijk! ;)

reMC

Quote from: Erik van Voorst on September 30, 2005, 17:16:30
Ik ben net terug...ik heb de Sonatina gehoord...en ik hou het erop dat het absoluut niet mijn geluid is.
Ik hoor steeds maar weer de kast...de afbeelding is niet correct en de s-klanken zijn bij wat hardere volumes scherp. Verder kreeg ik constant het gevoel dat de set " aan het werk "  was....helaas Geen Magie voor mij

Zover dat mogelijk is ben ik nu nog nieuwsgieriger naar jouw set ;D Naar een ding ben ik alvast nieuwsgierig: was mis je in de afbeelding?

Quote
Wilco en Cees stelde mij gelijk gerust (ik werd gere-animeerd) en vertelde mij dat een modificatie aan mijn speler de Wadia naar een vergelijkbaar hoger plan kon tillen....zij vonden de Wadia al zeker net zo mooi als een standaard Shiragi.....het koste hen wel moeite om mij te overtuigen. ;D..zo groot was het verschil....

Heb je het over de standaard Wadia?

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb (nogwel) een standaard Wadia Transport cd 22.

De test werd zeer eerlijk uitgevoerd met dezelfde Digitale interlink en hetzelfde powercord.

Week 42 wordt hij gemodificeerd evanals de AudioNote Dac 3.

Ik kies voor de Tentlink.... 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on October  1, 2005, 00:00:01
Ik heb (nogwel) een standaard Wadia Transport cd 22.

Ik kan helemaal geen informatie vinden over dit loopwerk?

QuoteWeek 42 wordt hij gemodificeerd evanals de AudioNote Dac 3.

Ik mis iets, WIE gaat 'm modificeren en hoe precies? In ieder geval met Tentlink dus.