Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Started by Pjotr27, September 27, 2005, 09:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: squadra on December 18, 2019, 13:48:36
Je zou tijdelijk met een raspberry pi kunnen werken, digitaal uit met een Allo DigiOne.
Eventueel als Roon end-point of met Volumio of Moode o.i.d..
Als je 'm later vervangt door een dedicated streamer, kan je de rpi doneren (aan een kind of school) of gebruiken voor andere IT taken.
(ik gebruik ze bv ook als DNS/DHCP server, NAS (alleen voor een kopie van mijn muziek) en simpele desktop.)

Vind ik wel een mooi idee.... tips voor welke uitvoering?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

oud_account_1

Quote from: Pjotr27 on December 18, 2019, 13:50:53
Vind ik wel een mooi idee.... tips voor welke uitvoering?
Ik gebruik de 3A+, die heeft geen ethernet aansluiting en maar 1 usb poort.
Daardoor gebruikt 'ie minder vermogen dan de 3B+.
Ik heb een DigiOne board, maar sinds een tijdje ook een Piano 2.1 dac.
Die laatste gebruik ik het meeste, in mijn kantoor gebruik ik een USB dac.
De DigiOne heeft trouwens alleen tulp en xlr aansluitingen, geen optisch.

Als dns/dhcp (pihole) server is de 3B+ beter/handiger, alhoewel ik dat ook met succes met een zero-w (wireless) en zero heb geprobeerd (met een usb/ethernet adapter).
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Pjotr27

Mijn platenspeler is intussen ook opgehaald. En zo is er verder geen hifi-component meer in Nederland.
Over 2,5 week weer terug naar Indonesia....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En morgen, zo vlak voor vertrek even een nieuwe versterker ophalen. Ben benieuwd.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Quote from: Pjotr27 on January 15, 2020, 23:45:59
En morgen, zo vlak voor vertrek even een nieuwe versterker ophalen. Ben benieuwd.....

Welke is het geworden?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

Quote from: Maximus_Aurelius on January 16, 2020, 15:44:00
Welke is het geworden?

Tektron Tron-i met remote, KR-Audio buizen en aanpassing voor 16 ohm speakers...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on January 16, 2020, 15:48:10
Tektron Tron-i met remote, KR-Audio buizen en aanpassing voor 16 ohm speakers...

Oe wat mooi Peter!
KR Audio ook. Hmmm das garantie voor muziek!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Quote from: Peerless Monster on January 17, 2020, 13:59:26
Oe wat mooi Peter!
KR Audio ook. Hmmm das garantie voor muziek!

Allemaal lekker simpel, max 2x12 watt, 3 ingangen en verder niets... in ieder geval 16 ohm uitgang wat mijn  luidsprekers ook zijn.
Gelukkig ook een remote voor volume en alles netjes gebouwd.
Alles staat ingepakt in delen (buizen neem ik in handbagage mee) om mee te nemen volgende week naar Indonesia...
Spannend hoe het klinkt (ik heb deze versterker niet beluisterd van te voren)...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Peter,

Ben je al weer terug?
Ik heb inmiddels weer 3 brillen vergaard.
Kan je daar nog steeds wat mee?

Groetjes,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Quote from: Peerless Monster on January 29, 2020, 19:53:06
Peter,

Ben je al weer terug?
Ik heb inmiddels weer 3 brillen vergaard.
Kan je daar nog steeds wat mee?

Groetjes,
Rens

Ja, we zijn net weer terug. Brillen kunnen we altijd wat mee (vooral leesbrillen). Maar je zal ze even moeten bewaren tot eind van het jaar. Dan zijn we wellicht weer in Nederland.

Eergisteren mijn nieuwe Tektron buizenversterker aangesloten. En dat klinkt niet verkeerd. Wel anders als Devialet....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on January 30, 2020, 05:36:06
Ja, we zijn net weer terug. Brillen kunnen we altijd wat mee (vooral leesbrillen). Maar je zal ze even moeten bewaren tot eind van het jaar. Dan zijn we wellicht weer in Nederland.

Eergisteren mijn nieuwe Tektron buizenversterker aangesloten. En dat klinkt niet verkeerd. Wel anders als Devialet....

"Anders" in de zin van dat de Devialet niet beter is?
Je moet het ook tijd gunnen hoor, maar dat weet je met buisjes.

Ik bewaar de brillen voor aan het einde van het jaar Peter! check.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Quote from: Peerless Monster on January 30, 2020, 07:26:31
"Anders" in de zin van dat de Devialet niet beter is?
Je moet het ook tijd gunnen hoor, maar dat weet je met buisjes.

Ik bewaar de brillen voor aan het einde van het jaar Peter! check.

Nee, beter is niet het goede woord. Ik kan het nog niet precies aangeven hoe anders. Het moet gewoon even flink inspelen en dat gaat niet zo hard met buisjes... (ze staan alleen maar aan als ik luister). Het is hier (bloed)heet en zou ik 24 uur inspelen dan moet de AirCo ook aan...Ik kom er op terug... en de brillen, ik laat het wel weten hoe of wat later dit jaar...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Tja, net 18 pagina's doorgelezen over het "gedrag op het forum", het doorlezen van deze pagina's geeft meteen aan waarom er zoveel uiterst deskundige mensen niets meer posten, maar wil ik een reactie posten, is het draadje op slot gegaan....
Uiterst irritant, net zoals het regelmatig op grote schaal weghalen van discussies die zgn. uit de hand gelopen zijn.
Dit soort zaken zorgt er zeker voor dat mensen niets meer willen posten.
Laat alles lekker staan... kan je nog eens nalezen wat er mis is gegaan. Doe gewoon het betreffende draadje op slot en waarschuw dat alleen on-topic wordt geaccepteerd. Juist door het weghalen krijg je verharding en worden mensen gefrustreerd....

In ieder geval blijkt voor mij dat het woord "respect" wel heel erg van dit forum is verdwenen. En dat precies terwijl ik in een land leef waar dit woord met grote letters wordt geschreven. Jammer, ik twijfel al geruime tijd om helemaal te stoppen met dit forum en dit gebrek aan respect maakt het maken van die stap voor mij steeds makkelijker. Ik doe dan ook een oproep aan alle lezers en posters. Lees eerst met je handen onder je billen de posts, ga niet meteen dezelfde seconde reageren, en probeer vooral on-topic te blijven met respect voor ieders mening. Je bent het er niet mee eens? Ga dan niet tot in het oneindige je gelijk halen. Er zijn m.i. hier mensen op het forum actief die bijna in ieder draadje hun mening willen verkondigen. Laat dat, tenzij je waardevolle toevoegingen hebt waar de topic starter iets mee kan.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Quote from: Pjotr27 on February 20, 2020, 16:59:46
Tja, net 18 pagina's doorgelezen over het "gedrag op het forum", het doorlezen van deze pagina's geeft meteen aan waarom er zoveel uiterst deskundige mensen niets meer posten, maar wil ik een reactie posten, is het draadje op slot gegaan....
Uiterst irritant, net zoals het regelmatig op grote schaal weghalen van discussies die zgn. uit de hand gelopen zijn.
Dit soort zaken zorgt er zeker voor dat mensen niets meer willen posten.
Laat alles lekker staan... kan je nog eens nalezen wat er mis is gegaan. Doe gewoon het betreffende draadje op slot en waarschuw dat alleen on-topic wordt geaccepteerd. Juist door het weghalen krijg je verharding en worden mensen gefrustreerd....

In ieder geval blijkt voor mij dat het woord "respect" wel heel erg van dit forum is verdwenen. En dat precies terwijl ik in een land leef waar dit woord met grote letters wordt geschreven. Jammer, ik twijfel al geruime tijd om helemaal te stoppen met dit forum en dit gebrek aan respect maakt het maken van die stap voor mij steeds makkelijker. Ik doe dan ook een oproep aan alle lezers en posters. Lees eerst met je handen onder je billen de posts, ga niet meteen dezelfde seconde reageren, en probeer vooral on-topic te blijven met respect voor ieders mening. Je bent het er niet mee eens? Ga dan niet tot in het oneindige je gelijk halen. Er zijn m.i. hier mensen op het forum actief die bijna in ieder draadje hun mening willen verkondigen. Laat dat, tenzij je waardevolle toevoegingen hebt waar de topic starter iets mee kan.

Je hebt helemaal gelijk! Helaas vrees ik dat het al te laat is....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Peerless Monster

Het forum maken we ook samen.
Ik vind het met de oud gedienden nog altijd erg leuk.
Zeker om dan af te spreken en zeker nog een band met elkaar te hebben.
Maar ook weer nieuwe audiovrienden gemaakt met verse forumgenoten.

Peter ik begrijp je helemaal! Maar niet te boos 😊, wij zijn er ook nog.
Een houvast wellicht ook als je zo ver woont?
Keep on smiling en hou je vast aan de vele positieve momenten. 😊
En negeer het negatieve.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Quote from: Mitch-- on February 20, 2020, 19:43:39
Je hebt helemaal gelijk! Helaas vrees ik dat het al te laat is....

Klopt Mitch, helaas wel...Met dank aan een aantal die zonodig denken leuk te zijn.

QuoteHet forum maken we ook samen.
Ik vind het met de oud gedienden nog altijd erg leuk.
Zeker om dan af te spreken en zeker nog een band met elkaar te hebben.
Maar ook weer nieuwe audiovrienden gemaakt met verse forumgenoten.

Peter ik begrijp je helemaal! Maar niet te boos 😊, wij zijn er ook nog.
Een houvast wellicht ook als je zo ver woont?
Keep on smiling en hou je vast aan de vele positieve momenten. 😊
En negeer het negatieve.

Ja, ik begrijp het. Maar hoe langer hoe meer ik lees op dit forum hoe meer ik me erger aan een aantal figuren die echt denken de "leukste" te zijn. Ik ben (al heel lang) lid omdat ik goede informatie wil lezen, tips en mooie ervaringen.
Ik ben niet zo van een discussie tussen mensen die elkaar nooit gaan begrijpen.
Zelf zie ik niet zoveel positieve momenten meer op het forum....
Maar wellicht komt dat ook door het leven in een hele andere cultuur. Je wordt daardoor meegenomen en gaat zien hoe Nederland aan alle kanten aan het "ontsporen" is.
In ieder geval de groeten vanuit een lekker warm Makassar Rens!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

#2617
Vandaag mijn kado doosje uit China binnengekomen. Setje Linlai 12AU7 buisjes, wat NANO zekeringen, en een hele oude kabel met katoenen mantel en tussen de aders papier. Bijna 2 cm dik, 3 aders (wit, zwart, rood) en daarnaast nog een ader zonder afscherming. Superstug, maar wel echt mooie koper. GAOFEI stekker eraan gezet (er wordt denigrerend overgedaan in een ouder draadje hier) en ik ben er super enthousiast over. Goede schroeven, mooie behuizing en voldoende ruimte ook voor dikke kabel. Alles aangesloten en nu maar eens inspelen...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

#2618
Mooi dat het zo vlot in deze tijd is aangekomen! Die gaofei behoren tot duurste lijn die ze gebruiken, er zijn daarvoor 3 reeksen die qua kwaliteit elk op hun eigen manier anders zijn. Denk dan aan de kwaliteit van de behuizing en het gebruikte koper. Specifiek gevraagd naar best mogelijke red copper en ze zijn zeer solide en mooie bouw. Vond ze ook behoorlijk zwaar trouwens. Komt uit Taiwan en maken prachtig spul voor elke portomonnee. Die linlai tubes zijn geweldig en zeer content mee. Inspelen maar en genieten💪😉

Edit: jouw variant is de enige waar pure copper conductor is gebruikt. De rest is eutectic copper alloy conductor..
" no loss of fine detail "

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on March 23, 2020, 13:10:13
Vandaag mijn kado doosje uit China binnengekomen. Setje Linlai 12AU7 buisjes, wat NANO zekeringen, en een hele oude kabel met katoenen mantel en tussen de aders papier. Bijna 2 cm dik, 3 aders (wit, zwart, rood) en daarnaast nog een ader zonder afscherming. Superstug, maar wel echt mooie koper. GAOFEI stekker eraan gezet (er wordt denigrerend overgedaan in een ouder draadje hier) en ik ben er super enthousiast over. Goede schroeven, mooie behuizing en voldoende ruimte ook voor dikke kabel. Alles aangesloten en nu maar eens inspelen...



Daar heb je weer een prachtige kabel aan hoor Peter!
Is deze afgeschermd?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Geen idee, de kabel bestaat uit 3 dikke aders met elk een aantal hardkoperen adertjes. Die dikke aders zitten in een rubber mantel. Daar omheen zit heel veel rijstpapier en katoen, er tussen loopt nog een blanke koperen ader. Dikte ongeveer 18 mm. Hij speelt nu een aantal uur. Ben benieuwd, ga volgende week vergelijken met AudioMaat en Furutech power kabels..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

boem

Papier en katoen in de mantel, weet je zeker dat je dat wilt? Wij hadden hier in huis van die mooie klassieke bakeliet draaischakelaars voor het licht, toen onze aankoop makelaar die eraf schroefde om  naar de bedrading te kijken raakten de twee draden elkaar.

De bedrading bleek ook mooi klassiek te zijn, met katoenen mantel: bij de vonk van de kortsluiting brandde zo een paar cm van die katoenen mantels weg.

We hebben overigens het huis gekocht en de elektrische installatie opnieuw aangelegd :)
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Pjotr27

Ja hoor er zit goede afscherming om de aders (niet van katoen of papier).
Maar ik begrijp je waarschuwing...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Na vele maanden me voortdurend geërgerd te hebben aan diverse leden is het voor mij even klaar. Mijn account blijft actief maar ik zal voorlopig niet meer inloggen of reageren. Jammer, dat een aantal mensen gewoon even niet snapt, dat het zonder enig begrip lukraak reageren en meningen verkondigen, de fun van het forum verziekt. En als zelfs het beheer meedoet, is het voor mij klaar. Jammer maar beter niet meer mee te lezen of te posten.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on March 26, 2020, 03:48:52
Na vele maanden me voortdurend geërgerd te hebben aan diverse leden is het voor mij even klaar. Mijn account blijft actief maar ik zal voorlopig niet meer inloggen of reageren. Jammer, dat een aantal mensen gewoon even niet snapt, dat het zonder enig begrip lukraak reageren en meningen verkondigen, de fun van het forum verziekt. En als zelfs het beheer meedoet, is het voor mij klaar. Jammer maar beter niet meer mee te lezen of te posten.

😳
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler