Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Started by Pjotr27, September 27, 2005, 09:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Ik denk ergens dat je al genoeg opties hebt maar deze  Meixing Mingda 300b lijkt je eisen srdig af te dekken?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: TabCam on July 15, 2019, 09:08:35
Ik denk ergens dat je al genoeg opties hebt maar deze  Meixing Mingda 300b lijkt je eisen srdig af te dekken?

Mooie prijs, helaas onbekende trafo en geen 16 ohm aansluiting (die is voor mijn speakers belangrijk)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Vorige week is eindelijk mijn nieuwe luisterstoel en houten paneel binnen gekomen. Meteen in de stad op zoek gegaan naar een vloerkleed wat het grootste gedeelte van de tegelvloer bedekt. We vonden een mooi kleed  van ruim 3 meter bij 2 meter voor de geweldige prijs van nog geen 35 euro hier. Soms zijn dingen in Indonesia bijna onbetaalbaar (halve liter griekse yoghurt kost 7 euro), maar soms zijn dingen echt verschrikkelijk goedkoop zoals vloerkleden.
Nadat ik de hele kamer had leeggehaald, vloerkleed erin, houten paneel opgehangen en alles goed aangesloten speelt het bijzonder lekker. Ik liet mijn vrouw een cd horen van Jordi Savall (opname van bijna 40 jaar geleden) en zij was onder de indruk van hoe het klinkt. Het is een opname met links een "klik" instrument, rechts een gitaar en in het midden zingt een dame. We kunnen ons niet heugen deze cd zo goed te hebben gehoord. Uiterst realistisch en natuurgetrouw. Zonder enige vorm van scherpte. En wat zorgt de Fieldcoil speaker voor veel dynamiek. Je merkt dat de units super goed onder controle worden gehouden en dit zorgt voor een heel luchtige weergave. @onder de indruk van Aurel Bryan
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Quote from: cz79 on July 22, 2019, 18:46:37
Welk album is dat van Jordi?

Jordi Savall Espana Eterna Five centuries of music from spain. 11 cd box, dit is van cd9 nummer 20,21,22 en 23
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

#2556
Na heel lang getwijfeld ga ik toch op zoek naar een mooie buizenversterker.
Ik twijfel alleen of ik een single ended ga kopen of toch een met wat meer vermogen.
Mijn luidsprekers zijn 95db en 16 ohm...
Via een kennis kreeg ik een tip voor een Sun Audio SV-PM200, https://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/svpm200_e.html
Op zich een mooie versterker en inwendig kan de uitgangstrafo op 16ohm worden gezet.
Alleen ben ik nooit zo heel weg geweest van EL34 buizen. Wie kent deze Sun Audio en kan er iets meer over vertellen?
Andere tips zijn uiteraard ook welkom: belangrijkste eis: goede trafo's zoals Tamura, of Tango. Ik heb de ervaring dat dit echt het meeste verschil maakt. Verder ook het liefst zoveel mogelijk hardwire.
Ik heb mijn Devialet inmiddels te koop staan op wat Indonesische sites, wellicht neem ik hem mee naar Nederland eind November als verkoop hier moeilijk is. Hij is eenvoudig mee te nemen gezien het gewicht....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pjotr27

Zonder meer mooi, maar lastig te verkrijgen in Indonesia. Bovendien loodzwaar.. Maar wie weet..  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

#2559
Quote from: Kingpin on September 25, 2019, 18:33:33
Cayin CS845A ....
Quote from: Pjotr27 on September 25, 2019, 20:10:44
Zonder meer mooi, maar lastig te verkrijgen in Indonesia. Bovendien loodzwaar.. Maar wie weet..  ;D

Ik heb zelf een lange tijd naar de cs845 gekeken van cayin, geluisterd ook, erg mooi (ik heb zelf nog naar die pro versie 25 jarige bestaan van hun gekeken ivm gelimiteerde oplage en de prijs, die kost hier rond de 3k tov >5k in NL), toch wel erg duur en als ik hem nu vergelijk met mijn 2a3 versterker speet deze lang niet zo muzikaal dan de 2a3 versterker. Zoek je ''groots'' en speel je veel klassiek met groot orkest dan is die cayin wel weer top. Dat vind ik van mijn kt150 musical paradise versterker ook. Ze maken geen gebruik van transformers van tango of tamura dus voldoet al niet aan je wensen.
El34 heb ik thuis staan in NL en was daar wel gecharmeerd van, weet niet hoe de sun audio klinkt icm deze. 300b zou ik kiezen denk ik, net ff wat meer en toch dat karakter van de 2a3.
" no loss of fine detail "

Pjotr27

We zijn inmiddels flink aan het inspelen geweest en mijn Aurel Bryan luidsprekers zijn goed losgekomen. In onze kleine kokosoliefabriek (www.sulalam.nl hebben de werkers mooie houten blokjes gemaakt voor onder de luidsprekers. Ze vonden het wel interessant om naast mooie kokosolie ook andere dingen te maken. Ze zijn zo dankbaar dat wij ze werk en dus inkomen bieden. Ook jullie kunnen meehelpen door onze kokosolie en/of website te promoten. Alle inkomsten investeren we terug in zuid Sulawesi.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

eMVe

Hallo Peter,

In 2016 heb ik een doos audiotijdschriften bij je opgehaald; achteraf was me dat best 50,- waard geweest en mocht het ten goede komen aan de lokale bevolking wil ik het wel verdubbelen; heb je evt. een rek.nr. voor me?

Vr.gr.  Martin

Pjotr27

#2562
Quote from: eMVe on October 19, 2019, 16:30:39
Hallo Peter,

In 2016 heb ik een doos audiotijdschriften bij je opgehaald; achteraf was me dat best 50,- waard geweest en mocht het ten goede komen aan de lokale bevolking wil ik het wel verdubbelen; heb je evt. een rek.nr. voor me?

Vr.gr.  Martin

Hoi Martin, natuurlijk, ons rekeningnummer staat op de website van Sulalam. Bijzonder , je mag ook zes potten kokosolie ophalen in Leerdam voor die 50,-. Of 12 potten voor 100,- we geven echt alles terug aan de lokale bevolking. Voor die honderd euro kan ik vier werkers een week salaris betalen..Door die potten weg te geven als kado help je onze missie nog meer als alleen geld geven. Hoe meer mensen geïnteresseerd raken, hoe meer we kunnen betekenen. Maar het is aan jou, elke hulp is welkom
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Wist niet dat je dit deed. Mooi hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eMVe

#2564
Dacht een PM gestuurd te hebben. . . verder via PM dus s.v.p.

Rob46

En....ale een fraaie buizenversterker in de set? Met zo'n 95 db gaat dat goed komen ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Pjotr27

Nee, nog druk aan het rondkijken... ik stel best wel wat hoge eisen. Een daarvan is dat ik een versterker wil met niet teveel vermogen en goede trafo's... Mogelijke merken zijn: Sun Audio, Airtight, Shindo of ????
Komende maand is er hifi beurs in Jakarta, ik heb het plan om daar te gaan kijken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.


Pjotr27

Quote from: morca on October 28, 2019, 09:02:45
Ik zag pas een dame in Jakarta online die speakers bouwt.
Best gaaf

Heb je een linkje?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Graphtuner

Quote from: Pjotr27 on October 19, 2019, 16:18:40Ook jullie kunnen meehelpen door onze kokosolie en/of website te promoten.

even de site bekeken en die ziet er zeer sympathiek uit.
Maar misschien een tip of domme vraag van mijn kant... waarvoor kan je die kokosolie gebruiken? Want stel ik wil je sponsoren en koop die olie... ik zou niet weten waarvoor hem te gebruiken :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Pjotr27

Quote from: Graphtuner on October 28, 2019, 11:08:39
even de site bekeken en die ziet er zeer sympathiek uit.
Maar misschien een tip of domme vraag van mijn kant... waarvoor kan je die kokosolie gebruiken? Want stel ik wil je sponsoren en koop die olie... ik zou niet weten waarvoor hem te gebruiken :)

Goede tip, ik zal het de komende dagen ook op de site zetten:

Wat kunt u allemaal met kokosolie doen:
Kokosolie is een meest gezonde vetsoort. Het levert naast de vele grote gezonde voordelen ook vele andere voordelen op. Zo kun je (virgin) kokosolie gebruiken voor uiterlijke verzorging. Als tandpasta, deodorant of een heerlijke vette crème voor een droge huid. Kokosolie wordt ook vaak gebruikt als gezicht crème. Het is in de keuken ontzettend veelzijdig inzetbaar. Je kunt er werkelijk ALLES mee: bakken, koken, marineren, braden.... en ook op de boterham smeren als boter. Kokosolie heeft een smeltpunt bij 26 graden. Omdat wij deze temperaturen zelden behalen wordt kokosolie bij ons in vastere vorm (kokosvet) verkocht. In warmere landen wordt kokosolie als olie verkocht en gebruikt. Het resultaat blijft hetzelfde: of het nu vloeibaar is of in vastere vorm. Kokosolie stolt ook weer terug in vaste vorm bij een lage temperatuur (bron website Monique van der Vloed)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Quote from: Pjotr27 on October 19, 2019, 16:35:35
Hoi Martin, natuurlijk, ons rekeningnummer staat op de website van Sulalam. Bijzonder , je mag ook zes potten kokosolie ophalen in Leerdam voor die 50,-. Of 12 potten voor 100,- we geven echt alles terug aan de lokale bevolking. Voor die honderd euro kan ik vier werkers een week salaris betalen..Door die potten weg te geven als kado help je onze missie nog meer als alleen geld geven. Hoe meer mensen geïnteresseerd raken, hoe meer we kunnen betekenen. Maar het is aan jou, elke hulp is welkom

Goed project.  :worship:   

Is dit dan ook meteen je baan daar? Ofwel, hoe voorzie je in je eigen levensonderhoud?  Of doe je er nog iets naast?

Just curious...

Pjotr27

Quote from: twani on October 28, 2019, 17:14:58
Goed project.  :worship:   

Is dit dan ook meteen je baan daar? Ofwel, hoe voorzie je in je eigen levensonderhoud?  Of doe je er nog iets naast?

Just curious...

Nee , ik doe diverse dingen zoals les geven aan een universiteit, leiding geven aan stichtingen bij natuurrampen en train leiders op conferenties. We worden door Nederlandse mensen en een aantal kerken ondersteund om in ons levensonderhoud te voorzien. Daarnaast is ons bedrijfspand verhuurd. We hebben (het mag ook niet) geen inkomsten uit Indonesië.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Quote from: Pjotr27 on October 28, 2019, 17:23:44
Nee , ik doe diverse dingen zoals les geven aan een universiteit, leiding geven aan stichtingen bij natuurrampen en train leiders op conferenties. We worden door Nederlandse mensen en een aantal kerken ondersteund om in ons levensonderhoud te voorzien. Daarnaast is ons bedrijfspand verhuurd. We hebben (het mag ook niet) geen inkomsten uit Indonesië.

Oh ja, dat was het. Je had het als eens eerder uitgelegd  :)

katwax

Quote from: Pjotr27 on October 28, 2019, 15:42:02
Goede tip, ik zal het de komende dagen ook op de site zetten:

Wat kunt u allemaal met kokosolie doen:
Kokosolie is een meest gezonde vetsoort. Het levert naast de vele grote gezonde voordelen ook vele andere voordelen op. Zo kun je (virgin) kokosolie gebruiken voor uiterlijke verzorging. Als tandpasta, deodorant of een heerlijke vette crème voor een droge huid. Kokosolie wordt ook vaak gebruikt als gezicht crème. Het is in de keuken ontzettend veelzijdig inzetbaar. Je kunt er werkelijk ALLES mee: bakken, koken, marineren, braden.... en ook op de boterham smeren als boter. Kokosolie heeft een smeltpunt bij 26 graden. Omdat wij deze temperaturen zelden behalen wordt kokosolie bij ons in vastere vorm (kokosvet) verkocht. In warmere landen wordt kokosolie als olie verkocht en gebruikt. Het resultaat blijft hetzelfde: of het nu vloeibaar is of in vastere vorm. Kokosolie stolt ook weer terug in vaste vorm bij een lage temperatuur (bron website Monique van der Vloed)
Ik wil je niet aanvallen, maar ben je hier zeker van, want blijkbaar is er verwarring over gezond of toch niet zo gezond.
Zie https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/is-kokosolie-gezonder-dan-zonnebloemolie.aspx

Je kan kokosolie wel degelijk gebruiken zoals jij het hierboven vermeld en is niet ongezonder dan vele andere vetstoffen, maar gezond noemen is volgens mij niet helemaal correct.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543