Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Started by Pjotr27, September 27, 2005, 09:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

Zo dan. Mooi gebouwd Pinda!
Ik ben benieuwd Peter!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Vandaag een setje Avantgarde Acoustics Duo aangesloten. Die stonden hier omdat.ik plaats genoeg heb (ze zijn van een andere HT Forum lid). Eerste indruk, leuk, het kan megahard, maar wel veel minder muzikaal als de Aurel Bryan set.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Vandaag Pinda13 op bezoek gehad. We hebben veel contact via WHatsapp, maar elkaar nog nooit in levende lijve gezien. Was erg gezellig en het was genieten van zowel de set Aurel Bryan fieldcoil luidsprekers als de Avantgarde Duo luidsprekers. De laatste is erg leuk vooral bij filmmuziek, de Aurel Bryan is toch wel anders. Zeker met nieuwe units is het erg mooi, nu nog wachten op de nieuwe kasten...en op een buizenversterker die een betere impedantie aanpassing heeft als mijn Sansui. Aurel Bryan is 16 ohm, Sansui 8 ohm
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Was erg gezellig peter! En joh die aurel klonken zo anders dan bij mij, zoveel beter haha. Andere kast, andere voeding, andere ruimte zeg het maar.. Het klonk in ieder geval erg goed en ik weet nu hoe ze kunnen klinken. Ik ga hier dus zeker mee verder. Die avantgarde hebben mij verrast als in hoe gemakkelijk en groots het klonk. Wel vliegen ze soms wat uit de bocht, misschien de sansui? Reuze benieuwd wat dit met een buisje gaat doen.  :inlove:

Al met al tijd ging hard en genoeg te bespreken en te luisteren. Top! Snel weer afspreken.
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Sinds gisteren speelt mijn geïntegreerde Spring Audio 2a3 versterker. Hij is gemaakt door Pinda13 van dit forum. Een aantal tips van mijn kant met zijn ervaring in een werkelijk prachtige versterker. Hasjimoto trafos en veel oude onderdelen. Kast van hout met koperen onder en bovenplaat. Om het af te maken alle buizen Linlai Elite. Omdat de uitgangsimpedantie van de versterker ook 16 ohm is merk je meteen dat de match met de 16 ohm Aurel Bryan er meteen is. Eerst maar eens inspelen en dan een Spring Audio dac testen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kwabbernoot

Quote from: Pjotr27 on March 11, 2023, 14:55:55Vandaag een setje Avantgarde Acoustics Duo aangesloten. Die stonden hier omdat.ik plaats genoeg heb (ze zijn van een andere HT Forum lid). Eerste indruk, leuk, het kan megahard, maar wel veel minder muzikaal als de Aurel Bryan set.

Uno's zijn het. Ze zijn nogal gevoelig voor de aansturing en de afstemming van de subs.

Groeten...

Xander32

Dat schreeuwt! om foto's 🤓

Quote from: Pjotr27 on July 19, 2023, 22:48:30Sinds gisteren speelt mijn geïntegreerde Spring Audio 2a3 versterker. Hij is gemaakt door Pinda13 van dit forum. Een aantal tips van mijn kant met zijn ervaring in een werkelijk prachtige versterker. Hasjimoto trafos en veel oude onderdelen. Kast van hout met koperen onder en bovenplaat. Om het af te maken alle buizen Linlai Elite. Omdat de uitgangsimpedantie van de versterker ook 16 ohm is merk je meteen dat de match met de 16 ohm Aurel Bryan er meteen is. Eerst maar eens inspelen en dan een Spring Audio dac testen...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

#2657
Even een uitgebreide update:
Het ontwerp is ongeveer zoals de Sun Audio 2A3 met aanzienlijk betere componenten.
Alles is ingekocht door Pinda13 en in elkaar gezet.
De kast is gemaakt van massief walnoot hout met zowel onder als boven een roodkoperen plaat.
Inwendig alles zoveel mogelijk hardwire met vooral NOS componenten en wat nieuwe productie componenten.
Wat zit er allemaal in:
4x Hasjimoto trafo. Hier is bewust voor gekozen, Tamura was de 1e optie, maar de verkrijgbaarheid is erg lastig.
Toichi Tone Factory 10+50+50 uf condensator
Western Electric D1622003 4uf Cap
Audio Note Kasei 220uf
Weerstanden: AN Tantalum en een "eigen merk".
Nikkai power switch
Sprague nos 20Uf, wordt nog vervangen door Mallory
Bekabeling NOS tinned ofc
Eizz 33 Staps volumeregeling
Gaofei connectors
Linlai Elite E-6SN7 buizen
Linlai Elite E-274B voedingsbuis
Linlai Elite E-2A3 buizen
Nano zekering violet

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Leeuwarden


Pinda13

#2660
Haha lachen man! Het duurde "ff" maar dan heb je ook wat! Inderdaad het is een topper, geen concessies gedaan en door covid genoeg tijd gehad om het echt perfect te krijgen. Zelfs aan het einde vond ik de AN copper foil(coupling cap) het wat te aanwezig maken, luisterde net niet lekker; deze vervangen voor rike audio paper in oil copper foil. En dat maakte het helemaal af.

Die Sprague caps zijn al erg mooi, maar ik heb dus nog 2 Mallory fp liggen. Die kunnen het geheel wel wat te soft maken, daarom dus eerst inspelen met Sprague en zien wat het in je setup doet. Na een tijdje Sprague voor Mallory vervangen en vergelijken. Beste qua smaak blijft.. Maatwerk  ;)

Ik heb toen ontzettend veel uit Japan besteld. Gelukkig toen "dichtbij". De toichi, de hashimoto en ja ja zelfs de tamaohm bias weerstanden die sun audio zelf ook gebruikt. Die icm de audio note kaisei vind ik geweldig. De mooiste van WE military grade cap (Dus Niet de standaard!!) erbij en done.

Veel plezier ermee man. Zal het merk plaatje binnenkort brengen haha. En bedankt voor de opdracht nogmaals.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: Leeuwarden on July 20, 2023, 14:36:18Waarom gekozen voor Linlai?

Omdat het qua realisme de beste buizen zijn die je kan krijgen. Vooral de elite serie is fantastisch. Betaald ook serieus geld hiervoor. Wel beter dan de acme van psvane die toch een wat meer hifi sound weet neer te zetten. Terwijl de elite linlai op echtheid/realisme zit.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#2662
Dubbel post. Excuus
" no loss of fine detail "

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Ziet er in ieder geval zeer netjes gebouwd uit.

Rob

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Binnenkort ook de bijbehorende Spring Audio dac hier beluisteren. En serieus nadenken wat ik met mijn collectie hifi apparatuur ga doen. Ik ben geen liefhebber van museums, dus overtollige apparatuur gaat bij voorkeur naar een liefhebber. 3 Sansui versterkers, 1 ongebruikt loopwerk, een ongebruikte cd speler en twee DACs is wel erg veel van het goede.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Sinds vrijdag speel ik met nieuwe kasten voor de Aurel Bryan fieldcoils. Naast dat het een heel apart systeem kast is ziet het er ook nog mooi uit. En de klank.....bizar
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mediator

Heel mooi pinda13 en zo te lezen weet je de goede prioriteiten te stellen. Je componenten kennen, de boel een beetje tunen en inzetten op geen hifi sound maar realisme.

vanzomereng

#2669
Quote from: Mediator on July 31, 2023, 09:44:06Heel mooi pinda13 en zo te lezen weet je de goede prioriteiten te stellen. Je componenten kennen, de boel een beetje tunen en inzetten op geen hifi sound maar realisme.
Heel mooi gezegd en velen zullen hier denken, leuke tekst voor op een tegel.  M.i.z. nietszeggende on-liners en net zo onbruikbare als de uitspraken "neutrale weergave".  ;)
Het komt m.i.z. allemaal toch echt alleen op de beleving van de luisteraars aan en dit is zeer persoonlijk en dus subjectief.

Neemt niet weg dat Pina13 goed weet waar die mee bezig is en wellicht over een set beschikt, die de sterren v/d hemel speelt  :bigsmile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mediator

Alles komt met ervaring van Zomering. Subjectief zegt mij niet zoveel tenzij we allemaal subjectief zijn. Ook de mensen die objectief zijn. Of je pretendeert beter te zijn dan die ander. Natuurlijk zijn er ook mensen die het minder of niet uitmaakt. Ik merk bijvoorbeeld dat mijn zoontje van 11 helemaal niet bezig is met muziek. Mijn dochter van 15 is wel bezig met muziek, en veel zelfs, maar ik merk dat geluid haar niet zoveel doet. Het is geen verplichting om van audio of muziek te houden.

chansig

#2671
Ervaring is per definitie subjectief. Ook de gebruikte term realisme is subjectief. Een mens is qua ervaring/gevoel subjectief. Beter dan een ander kan je wel objectief maken. Maar niet als het gaat om ervaring. Al kan je je ervaring wel proberen zo objectief mogelijk te maken.

Allemaal open deuren...ik weet het.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Quote from: Mediator on July 31, 2023, 11:21:14Alles komt met ervaring van Zomering. Subjectief zegt mij niet zoveel tenzij we allemaal subjectief zijn. Ook de mensen die objectief zijn. Of je pretendeert beter te zijn dan die ander. Natuurlijk zijn er ook mensen die het minder of niet uitmaakt. Ik merk bijvoorbeeld dat mijn zoontje van 11 helemaal niet bezig is met muziek. Mijn dochter van 15 is wel bezig met muziek, en veel zelfs, maar ik merk dat geluid haar niet zoveel doet. Het is geen verplichting om van audio of muziek te houden.

Mee eens en wellicht moet ik jouw gedane uitspraak schare onder "zoals jij het ook ervaar..."
Ik heb 2 sets gehoord die totaal verschillend zijn van klanksignatuur maar door mij beiden als zeer "realistisch"
zijn ervaren.  Hierin heeft ook mijn mindset op dat moment en wellicht ook de gemaakte muziekkeuze een grote rol gespeeld.
Met betrekking tot de kwaliteit van een set/weergave speelt natuurlijk objectiviteit ook een zeer grote rol, immers met de fysieke wetten van electronica en akoestiek laat men zich niet spotten.
 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tabcam

In mijn beleving is het streven van HiFi zo natuurgetrouw mogelijk, maar high end zit ook een vormgevingscomponent in.

In beschrijvingen van mensen zitten zeker subjectieve componenten. We hoeven echter ook niet te doen alsof elke subjectieve beschrijving waardeloos is. Dat is met reviews ook zo, daar moest ik ook leren tussen de regels te lezen. Daarvoor moet je wel moeite doen, een reviewer of poster leren kennen.

Metingen kunnen een deel beschrijven maar in mijn beleving zijn metingen vaak niet compleet en betwijfel ik of ze alles beschrijven wat we horen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: Pjotr27 on July 30, 2023, 22:08:40Sinds vrijdag speel ik met nieuwe kasten voor de Aurel Bryan fieldcoils. Naast dat het een heel apart systeem kast is ziet het er ook nog mooi uit. En de klank.....bizar
Kan je wat meer over de klank vertellen?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i