Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Started by Pjotr27, September 27, 2005, 09:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Quote from: Pinda13 on June 27, 2019, 16:05:59
Haha lekker man. Ik kende het niet, ik zat gisteren op een Japanse site te loeren. Kenrick sound, holy shit die man maakt dingen, voornamelijk jbl speakers tunen. Ook leuke triode buizenbak die die vaak gebruikt op beurzen (met het merk TRI) zag er ook erg leuk uit qua looks! Helaas niet hier te krijgen en behoorlijk veel duurder dan onze prijsjes Peter..

Yep, heel veel duurder... en ik heb al 2 keer eerder Voxativ gehoord in mijn leven... daar was ik helemaal niet weg van. Het klonk echt niet goed. In verschillende settings en verschillende ruimte's. Toen ik in Yogyakarta bij de bouwer was had hij helemaal geen topset erachter staan. Mijn vrouw was erbij en die is heel gevoelig voor slechte weergave van muziek. Zij was meteen onder de indruk.... Aurel Bryan had ook nog een hele grote set staan, daar was ze nog meer kapot van, maar ja die passen niet in mijn luisterkamer.... En was bovendien geen fieldcoil....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on June 27, 2019, 16:15:26
Yep, heel veel duurder... en ik heb al 2 keer eerder Voxativ gehoord in mijn leven... daar was ik helemaal niet weg van. Het klonk echt niet goed. In verschillende settings en verschillende ruimte's. Toen ik in Yogyakarta bij de bouwer was had hij helemaal geen topset erachter staan. Mijn vrouw was erbij en die is heel gevoelig voor slechte weergave van muziek. Zij was meteen onder de indruk.... Aurel Bryan had ook nog een hele grote set staan, daar was ze nog meer kapot van, maar ja die passen niet in mijn luisterkamer.... En was bovendien geen fieldcoil....

Oeh zien er nog meer apart(er) uit, wel mooi om te ervaren en leuk om zoiets een x te hebben 😁😁. Zonder dat het je een rib uit je lijf kost en dan blijft het ook leuk heh. Nice man, leuk om zoiets ook te ontdekken!
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Na een dag of 4 inspelen ben ik weer terug naar de 12,5 volt stand op de FIeldcoil voeding. Klinkt net even iets lekkerder. Gelukkig gaat de combi 16ohm speakers / Devialet ook goed. Dat is altijd afwachten. Vorige week nog op een vloerkleed uit geweest, maar niet geslaagd. Allemaal veel te klein naar onze zin. Deze week maar eens verder zoeken...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Het inspelen gaat erg lekker. De units komen lekker los. Het klinkt steeds mooier, maar ik merk wel dat ik aan de acoustiek van de kamer waarin ik speel moet gaan werken. Mijn houten panelen zijn onderweg (per boot), een vloerkleed en wellicht iets van demping onder de kasten. Ik speel met relatieve grote luidsprekers (ze zijn ruim 110/35/32 cm) in een kamer van net 11 m2 (bijna vierkant). Te klein, maar ik heb helaas geen andere mogelijkheid hier in dit huis.

Volgende fase is uitzien naar een geïntegreerde buizenversterker. Laag vermogen. Ik ga de Indonesische markt eens verkennen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Quote from: Pjotr27 on July 13, 2019, 12:16:03
Het inspelen gaat erg lekker. De units komen lekker los. Het klinkt steeds mooier, maar ik merk wel dat ik aan de acoustiek van de kamer waarin ik speel moet gaan werken. Mijn houten panelen zijn onderweg (per boot), een vloerkleed en wellicht iets van demping onder de kasten. Ik speel met relatieve grote luidsprekers (ze zijn ruim 110/35/32 cm) in een kamer van net 11 m2 (bijna vierkant). Te klein, maar ik heb helaas geen andere mogelijkheid hier in dit huis.

Volgende fase is uitzien naar een geïntegreerde buizenversterker. Laag vermogen. Ik ga de Indonesische markt eens verkennen.

Ja man.  Een heerlijk romige laag vermogende buizenamp erachter i.p.v. dat digitale Devialet geneuzel.

Goed bezig :pompom:

Mooi!

Pinda13

#2530
Quote from: Pjotr27 on July 13, 2019, 12:16:03
Het inspelen gaat erg lekker. De units komen lekker los. Het klinkt steeds mooier, maar ik merk wel dat ik aan de acoustiek van de kamer waarin ik speel moet gaan werken. Mijn houten panelen zijn onderweg (per boot), een vloerkleed en wellicht iets van demping onder de kasten. Ik speel met relatieve grote luidsprekers (ze zijn ruim 110/35/32 cm) in een kamer van net 11 m2 (bijna vierkant). Te klein, maar ik heb helaas geen andere mogelijkheid hier in dit huis.

Volgende fase is uitzien naar een geïntegreerde buizenversterker. Laag vermogen. Ik ga de Indonesische markt eens verkennen.

Lekker bezig mbt je akoestiek! Jammer dat er idd niet wat meer ruimte is om ze dat te geven, maar och zo ook lekker genieten en wie weet wat er later komt qua ruimte..
Ook ik ben toevallig beetje aan het neuzen naar een mooie SET buizenbakje. Hou me op de hoogte Peter. Ik heb al wat verschillende types bekeken, maar gekke is dat wanneer het toch weer duurder wordt er meteen een stap gemaakt wordt van bij 2x8w naar 2x24w met 211 of 845 buisjes erbij. Dat 2x24w is helemaal niet nodig.. Mooie 2a3 of 300b in SET is al genoeg, mijn speakers zijn 96db.
Line magnetic vind ik er wel super uitzien en hier ook stuk goedkoper dan in de EU aangezien het hier gemaakt wordt. Dan heb ik het over de 210 en 219 van hun. Maar kreeg ook weer een opmerking dat dat toch nog veel geld is voor hetgeen wat je krijgt en ik beter in een ''superdesuup'' vv kon stoppen en een eind combinatie dan kon gaan. Of ik ga voor een wat minder bekend merk, waarbij er alleen gekeken is voor de beste value voor money. Maar ergens ben ik ook gewoon een merkhoer en leuk om dat mee te nemen naar NL en mooi plekje in de woonkamer te geven.  :tounge2: ..

Ben benieuwd wat jij daar tegen komt op de indo markt! Cheers en geniet.

Edit: owja en dan vergeet ik nog dat cayin begin dit jaar met een cayin a845 pro 25th anniversary editie waar er slechts 250 gemaakt van zijn, is uitgekomen. Laat ik nu deze voor een zeer schappelijke prijs voorbij zien komen.. Toch ook leuk, maar ook goed? Ik heb er al eerder na gekeken en zoals eerder aangegeven, heb ik die wattjes allemaal niet nodig, maar blijft leuk doen:)
" no loss of fine detail "

Pjotr27

QuoteMooie 2a3 of 300b in SET is al genoeg, mijn speakers zijn 96db.

Ja dat is ook waar ik aan denk, mijn units zijn 95db en het kan met een 2A3 of 300B luid genoeg. Mijn voorkeur gaat uit naar een 2A3, daar had ik in Nederland ook mee gespeeld voor ik naar Indonesia verhuisde.
Belangrijk: goede trafo's en hardwired. Ik wil in ieder geval liefst geen printplaten in de amp (dan kan je zelf ook makkelijk aanpassingen doen.
In Indonesia heb je Ilusi Audio, het is alleen moeilijk om informatie te vinden. Wellicht ga ik half november naar de Hifibeurs in Jakarta, daar heeft Ilusi Audio een stand.
Maar kom je wat tegen, ik hoor het graag...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

Misschien is de Musical Paradise 501 wat? Momenteel in de aanbieding voor $1099
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Mooie versterker, maar geen SET.... Vraag me wel af of ze hem "gratis" versturen naar Indonesia...Probleem is ook wel dat hier flink import tax zit op hifi (27,5 % bovenop de BTW 10%). Er komt dus aardig wat geld bij. En hij is even te zwaar om zelf mee te nemen vanuit China (tripje hiervandaan naar China is niet zo duur).
Maar leuk dat je meezoekt!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

Ik kwam hem toevallig tegen en als ik al zeker wist of ik Open Baffle speakers in mijn aankomende set wil (i.p.v. actieve) dan had ik hem waarschijnlijk zelf besteld. Ik vermoedde al dat importbelasting een probleem kon zijn. Ik heb een collega die hem mee zou kunnen nemen, vraag me af of hij dan belasting betaald met verhuizen :unsure:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: TabCam on July 14, 2019, 12:58:49
Ik kwam hem toevallig tegen en als ik al zeker wist of ik Open Baffle speakers in mijn aankomende set wil (i.p.v. actieve) dan had ik hem waarschijnlijk zelf besteld. Ik vermoedde al dat importbelasting een probleem kon zijn. Ik heb een collega die hem mee zou kunnen nemen, vraag me af of hij dan belasting betaald met verhuizen :unsure:.

Dat is en blijft altijd lastig. De douane in Nederland is ook niet misselijk met controle van verhuisboedels...Er moet opgave worden gedaan van de spullen, waarde enz. In ieder geval is het 2e hands dan, dus de waarde is minder dan de helft van de nieuwwaarde.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

Quote from: Pjotr27 on July 14, 2019, 12:50:19
Mooie versterker, maar geen SET.... Vraag me wel af of ze hem "gratis" versturen naar Indonesia...Probleem is ook wel dat hier flink import tax zit op hifi (27,5 % bovenop de BTW 10%). Er komt dus aardig wat geld bij. En hij is even te zwaar om zelf mee te nemen vanuit China (tripje hiervandaan naar China is niet zo duur).
Maar leuk dat je meezoekt!
Is de 301 wel SET? De 501 heeft veel meer power (55W is veel voor buizen) maar de 301 heeft "maar" 6.5W.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pinda13

#2537
Quote from: TabCam on July 14, 2019, 12:42:26
Misschien is de Musical Paradise 501 wat? Momenteel in de aanbieding voor $1099

Deze heb ik nu inderdaad met hun buizen dac, echt prachtige spul en mega value for money! De MK3 dac is prachtig en blijft sowieso mijn dac.. De 501 gaat bij thuiskomst naar de ht voor de fronts. Deze 501 is mooi, maar inderdaad geen SET. Is ook 55w per channel en hebben mijn speakers echt niet nodig. Goeie caps en componenten absoluut.
@peter ik laat het je weten, ga voor je neuzen, aangezien ik zelf dus precies zoiets wil wat jij ook aangeeft. De 210 van line magnetic weet ik idd niet of het een SET is. De 219 wel, maar 24w per channel is ook naar mijn mening teveel van het goede.
Quote from: TabCam on July 14, 2019, 13:08:14
Is de 301 wel SET? De 501 heeft veel meer power (55W is veel voor buizen) maar de 301 heeft "maar" 6.5W.

301 is wel heel stuk minder idd. Ik ken de directeur van musical paradise, of iig ik heb wekelijks contact met hem op wechat ;). De prijzen op zijn site zijn zelfs nog wel ff duurder dan wanneer ik gewoon bij hem persoonlijk bestel of via taobao.

@peter ik kan deze eigenaar van MP Garry vragen via wechat of delen met je, heb je wechat?

Toch ff fotootje van m'n set van musical paradise dan[emoji56]
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Quote from: Pinda13 on July 14, 2019, 17:04:56
Deze heb ik nu inderdaad met hun buizen dac, echt prachtige spul en mega value for money! De MK3 dac is prachtig en blijft sowieso mijn dac.. De 501 gaat bij thuiskomst naar de ht voor de fronts. Deze 501 is mooi, maar inderdaad geen SET. Is ook 55w per channel en hebben mijn speakers echt niet nodig. Goeie caps en componenten absoluut.
@peter ik laat het je weten, ga voor je neuzen, aangezien ik zelf dus precies zoiets wil wat jij ook aangeeft. De 210 van line magnetic weet ik idd niet of het een SET is. De 219 wel, maar 24w per channel is ook naar mijn mening teveel van het goede.

Top! Max 2x12 Watt is genoeg... liefst nog minder...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

#2539
Ik heb nog een hele mooie 2a3 (Mono blokjes) over
het is zelfbouw met HELE mooie componenten en transformatoren !!
het is een ontwerp van Shishido een direct gekoppelde (DC coupled) versterker of Loftin en White
mooier dan dit zal je niet vinden maar de prijs is ook wat meer.

Pjotr27

Quote from: phy on July 14, 2019, 17:16:48
Ik heb nog een hele mooie 2a3 (Mono blokjes) over
het is zelfbouw met HELE mooie componenten en transformatoren !!
het is een ontwerp van Shishido een direct gekoppelde (DC coupled) versterker of Loftin en White
mooier dan dit zal je niet vinden maar de prijs is ook wat meer.

Had leuk geweest, maar hoe krijg ik het ooit hier in Indonesia? Dat is gewoon erg lastig en veel gezeur bij de douane...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on July 14, 2019, 13:02:03
Dat is en blijft altijd lastig. De douane in Nederland is ook niet misselijk met controle van verhuisboedels...Er moet opgave worden gedaan van de spullen, waarde enz. In ieder geval is het 2e hands dan, dus de waarde is minder dan de helft van de nieuwwaarde.

Ik heb al wat offertes opgevraagd om niet voor verrassingen te staan in de toekomst. Maar hier rekenen ze al van te voren ongeveer wat de douane kosten zijn, en iig de BTW. En zoals je zegt, als je zorgt dat de apparaten op leeftijd zijn en evt kan je ervoor kiezen om een lager bedrag op de bon te zetten. Natuurlijk niet meteen te laag zodat je vragen krijgt, maar valt het iig weer wat mee. En kies een goede verhuisservice die dit dagelijks doet en bekend is bij de douane en vice versa. Dat scheelt ook een hoop! Kom je niet voor verrassingen te staan.. Vaak hoe goedkoper hoe meer je bij je thuiskomst betaald, zij gaan namelijk voordat het naar NL gaat al inklaren bij de douane van het thuisland en geven dus een geschatte waarde op en moet je dan van te voren betalen. Kost wel wat, maar heb je ook wat ;).
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Quote from: Pinda13 on July 14, 2019, 17:20:39
Ik heb al wat offertes opgevraagd om niet voor verrassingen te staan in de toekomst. Maar hier rekenen ze al van te voren ongeveer wat de douane kosten zijn, en iig de BTW. En zoals je zegt, als je zorgt dat de apparaten op leeftijd zijn en evt kan je ervoor kiezen om een lager bedrag op de bon te zetten. Natuurlijk niet meteen te laag zodat je vragen krijgt, maar valt het iig weer wat mee. En kies een goede verhuisservice die dit dagelijks doet en bekend is bij de douane en vice versa. Dat scheelt ook een hoop! Kom je niet voor verrassingen te staan.. Vaak hoe goedkoper hoe meer je bij je thuiskomst betaald, zij gaan namelijk voordat het naar NL gaat al inklaren bij de douane van het thuisland en geven dus een geschatte waarde op en moet je dan van te voren betalen. Kost wel wat, maar heb je ook wat ;).

Klopt helemaal, we hebben een paar weken geleden onze 1e batch kokosolie verstuurd naar Nederland en dat ging ook zo. In principe zullen we (als we ooit teruggaan) niet zoveel meenemen terug naar Nederland.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

#2543
Quote from: Pjotr27 on July 14, 2019, 17:22:31
Klopt helemaal, we hebben een paar weken geleden onze 1e batch kokosolie verstuurd naar Nederland en dat ging ook zo. In principe zullen we (als we ooit teruggaan) niet zoveel meenemen terug naar Nederland.

Zoiets vond ik wel erg mooi en niet duur, maar ik ben nog niet klaar met zoeken ;)  (ff openen met Google de link). Volgens Garry (eigenaar van Mp) zei ook dat deze flink beter zijn dan de line magnetic en een stuk beter value for money. Terwijl hij er niks mee te maken heeft, maar erg aardige gast en wil altijd wel een handje helpen en meedenken. Hij zei zelf dat hij in oktober met een voorversterker komt die deze amplifiers makkelijk verslaan qua componenten gebruik. Dus ik wacht daar sowieso nog op. Enige grote nadeel is dat ik dan een eind versterker erbij moet, en wil juist 1 apparaat voor de looks idee. Ik ben ook zeker nieuwsgierig naar de Indo buizenbakjes! Heb wat gezien op Facebook idd en zag er erg fraai uit! Dus we moeten elkaar maat wat op de hoogte houden ;)

300b;
【LC-550 直热全交流灯丝 单端300B电子管功率放大器 发烧胆机】https://m.tb.cn/h.ehwDRu2?sm=29ba95 点击链接,再选择浏览器咑閞;或復·制这段描述¥H36HYhPkfmb¥后到[emoji117]淘[emoji2383]寳[emoji2382][emoji118]

211;
【LC-600 单端211电子管功率放大器 发烧胆机】https://m.tb.cn/h.ehwERGD?sm=d7c3a3 点击链接,再选择浏览器咑閞;或復·制这段描述¥2N43YhPkB4N¥后到[emoji117]淘[emoji2383]寳[emoji2382][emoji118]

211 high end, aparte voeding etc;
【LC-660 单端211全直热管电子管功率放大器 发烧胆机】https://m.tb.cn/h.eSeyCwr?sm=095185 点击链接,再选择浏览器咑閞;或復·制这段描述¥eQaaYhPPVEm¥后到[emoji117]淘[emoji2383]寳[emoji2382][emoji118]

" no loss of fine detail "

Pinda13

Trouwens Japanners maken ook echt top buizenbakjes, wel wat duurder en moeilijk om in china te krijgen. Maar weet niet hoe dat vanuit Indonesië is.
De 300b hierboven is een hele mooie. Als je de link pakt die in de advertentie staat kom je op een diy chinese site. En daar wordt zo ongelofelijk veel gemaakt en aangeboden. Daar is het ook zo dat ze eigenlijk een rivalen wedstrijd doen, wie het beste kan bouwen voor zo "klein" mogelijk budget. Gaat een wereld voor je open haha. En 1 ding hebben ze allemaal gemeen; kwaliteit.
" no loss of fine detail "

Pjotr27

#2545
Je links openen niet echt goed... veel vakjes met een x erin. Misschien kan je de homepage sturen van de website (of betere linkjes)

QuoteTrouwens Japanners maken ook echt top buizenbakjes, wel wat duurder en moeilijk om in china te krijgen. Maar weet niet hoe dat vanuit Indonesië is.

Is hetzelfde als vanuit China, je moet invoeren en hopen dat er niet teveel bij komt. Ik ga Ilusi Audio (Indonesia) nog eens benaderen. Ik heb een headphone amp (buizen) van ze en daar ben ik erg tevreden over...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

#2546
Quote from: Pjotr27 on July 14, 2019, 17:43:15
Je links openen niet echt goed... veel vakjes met een x erin. Misschien kan je de homepage sturen van de website (of betere linkjes)

Is hetzelfde als vanuit China, je moet invoeren en hopen dat er niet teveel bij komt. Ik ga Ilusi Audio (Indonesia) nog eens benaderen. Ik heb een headphone amp (buizen) van ze en daar ben ik erg tevreden over...
Nu met Google Chrome geopend. Zet Chrome ff op vertalen in het Nederlands en your good to go.

https://tinyurl.com/y3e8l7oc

https://tinyurl.com/yxfnp35z

https://tinyurl.com/y2jyfwyj

Dit merk heeft geen homepage, is ook weer 1 man's zaak idee.

Dit is de 210 en 219 van line magnetic, qua looks vind ik het erg vet om te zien. Weet niet hoe ze spelen;

https://detail.m.tmall.com/item.htm?id=556785467317&abtest=19&rn=5eeef860bdbad9b891daa5517f38b113&sid=5d16d99fed3174f6a800f30a65adfdef

https://h5.m.taobao.com/awp/core/detail.htm?id=525731577315&abtest=37&rn=fb1bab99e54d14d2eb4d1366fc28dbe3&sid=5d16d99fed3174f6a800f30a65adfdef
" no loss of fine detail "

Pinda13

#2547
Nog wat 2a3 en 300b gevonden. Dit is ook weer een 1 mans zaak, weinig info wel life time garantie zoals ik lees. Maar heb je weinig aan als je uiteindelijk weer terug gaat. Het gaat om een zelfbouw en gebruikt tango transformatoren (al zeg me dat weinig, maar misschien weten kenners hier mee over?) en het ziet er wel erg mooi uit van binnen:
https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.23.795163beeMBckU&id=24655760883&ns=1&abbucket=3#detail

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z10.1-c-s.w4004-45047798.16.2f93269aCMDEzd&id=44300880991

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z10.1-c-s.w4004-45047798.30.2f93269aCMDEzd&id=38787725342


Dit is typisch een chinees: weet goed hoe hij het moet maken, maar zo slecht weet hij het te verkopen. Dus zal zijn wechat eens vragen voor meer info.

" no loss of fine detail "

Pjotr27

Quote from: Pinda13 on July 15, 2019, 07:09:05
Nog wat 2a3 en 300b gevonden. Dit is ook weer een 1 mans zaak, weinig info wel life time garantie zoals ik lees. Maar heb je weinig aan als je uiteindelijk weer terug gaat. Het gaat om een zelfbouw en gebruikt tango transformatoren (al zeg me dat weinig, maar misschien weten kenners hier mee over?) en het ziet er wel erg mooi uit van binnen:
https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z10.1-c-s.w137644-1357656636.28.2f93269aCMDEzd&id=24655760883https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z10.1-c-s.w137644-1357656636.28.2f93269aCMDEzd&id=24655760883

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z10.1-c-s.w4004-45047798.16.2f93269aCMDEzd&id=44300880991

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z10.1-c-s.w4004-45047798.30.2f93269aCMDEzd&id=38787725342


Dit is typisch een chinees: weet goed hoe hij het moet maken, maar zo slecht weet hij het te verkopen. Dus zal zijn wechat eens vragen voor meer info.

Een andere die ik qua looks wel mooi vind:
https://item.taobao.com/item.htm?spm=a1z10.1-c-s.w4004-45047798.30.2f93269aCMDEzd&id=38787725342

Even wat uitleg: de trafo is belangrijker dan de buis. Dat wordt vaak onderschat. Een buis kan je makkelijk vervangen, een trafo is een stuk lastiger. Mijn inziens zijn Tamura (er zullen vast nog wel meer mooie zijn) erg mooi, maar ook duur. Tango zit er net achter, als het echt origineel Tango is dan is dit een mooie optie. Een 2A3 met Tamura koop je niet onder de 2000 euro (ex taxes en verzendkosten).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

#2549
Quote from: Pjotr27 on July 15, 2019, 07:15:09
Even wat uitleg: de trafo is belangrijker dan de buis. Dat wordt vaak onderschat. Een buis kan je makkelijk vervangen, een trafo is een stuk lastiger. Mijn inziens zijn Tamura (er zullen vast nog wel meer mooie zijn) erg mooi, maar ook duur. Tango zit er net achter, als het echt origineel Tango is dan is dit een mooie optie. Een 2A3 met Tamura koop je niet onder de 2000 euro (ex taxes en verzendkosten).
Goeie! Weet ik beetje waar ik moet zoeken. Die zelfbouw man gebruikt echt tango trafos. Hij verkoopt ze ook los per stuk. En zijn ze rond de 6000rmb. Tamura trafos zijn er wel, maar de prijzen zijn goedkoper dan die tango's.

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.22.481a63be2yDFQX&id=553203517337&ns=1&abbucket=3#detail

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.56.756363bem2fxks&id=44986436966&ns=1&abbucket=3#detail

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.39.756363bem2fxks&id=582462267287&ns=1&abbucket=3#detail

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.58.756363bem2fxks&id=35793873269&ns=1&abbucket=3#detail

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.84.788d21d1qBAIcO&id=562093881543&ns=1&abbucket=3#detail

https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.199.788d21d1qBAIcO&id=526443120529&ns=1&abbucket=3#detail


Zo dit was het wel zon beetje wat er op papier goed uitziet. Inderdaad gebruiken ze niet die transformator die jij aangaf. Ik zie vaak z11 terug komen, en toch ieder hun eigen trasformator. Enfin zo even een gooi op gedaan, 300b is veel te vinden, maar de 2a3 minder..

Laat ff weten of er wat tussen zit wat juist goed is. Ga ik sowieso een bericht sturen of ze hem opsturen en ik thuis kan luisteren.

" no loss of fine detail "