Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Started by Pjotr27, September 27, 2005, 09:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Pjotr27 on May 19, 2019, 17:05:47

Er is in ieder geval heel veel te doen voor ons....

Goed bezig....heb ook plezier. Altruïsten ken ik te weinig of eigenlijk helemaal niet. Dus maak er wat moois van...voor jezelf.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob46

#2501
Het lijkt inderdaad een tendens te zijn; op de diverse forums nog maar een klein clubje actieve leden die de zaak nog een beetje amusant en in beweging houden. Een minder leuke tendens, zo naar het lijkt, is dat er uit verveling soms ongenuanceerde opmerkingen her en der worden geplaatst die niet altijd positief ontvangen worden. En dat is het.........

Aanvulling: ondanks dat blijft het een leuke hobby, hoewel ik merk dat ik ook steeds minder actief op de verschillende forums ben. Het is steeds vaker alleen maar lezen, veel teksten/opmerkingen skippen en achter de oren krabbelen van verbazing. Dit vaak als ik even naar muziek aan het luisteren ben.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#2503
Quote from: Rob46 on May 19, 2019, 17:19:30
Het lijkt inderdaad een tendens te zijn; op de diverse forums nog maar een klein clubje actieve leden die de zaak nog een beetje amusant en in beweging houden. Een minder leuke tendens, zo naar het lijkt, is dat er uit verveling soms ongenuanceerde opmerkingen her en der worden geplaatst die niet altijd positief ontvangen worden. En dat is het.........

Aanvulling: ondanks dat blijft het een leuke hobby, hoewel ik merk dat ik ook steeds minder actief op de verschillende forums ben. Het is steeds vaker alleen maar lezen, veel teksten/opmerkingen skippen en achter de oren krabbelen van verbazing. Dit vaak als ik even naar muziek aan het luisteren ben.
^^

Laat je niet uit je verschoning trekken in deze diarree. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Quote from: Peerless Monster on May 19, 2019, 09:35:18
....
Mijn hart ligt hier, dus ik blijf ook hier.
Altijd veel plezier gehad met mede forummers en dat gaat in de toekomst ook niet veranderen :).

Daar heb je wat mij betreft ook gelijk in. Ik blijf dit forum ook trouw.
Moet wel toegeven dat het tegenwoordig bijna onmogelijk is een gewone discussie te beginnen zoals we 'vroeger' zo vaak deden. Het kan een reden zijn dat er wel veel gelezen wordt maar weinig goede, open, met respect voor de ander, discussies op gang komen. 

De hobby is en blijft zeker leuk en het zelf bouwen uitdenken van een streamer/dac (Philips TDA1541A-S2) geeft me weer hele nieuwe, andere inzichten dan het bouwen van een buizenversterker. Het ontdekken van hoe dingen werken en van elkaar afhankelijk zijn begint eigenlijk nu pas en soms snap ik er geen bal van :-). Het houdt ook nooit op denk ik.





Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

#2505
Quote from: Pjotr27 on May 19, 2019, 09:30:44
Soms denk ik weleens daaraan, er zijn heel veel mensen gestopt op dit forum om de soms frustrerende opmerkingen van mede forumgenoten die denken heel leuk te zijn. Als ik even door de lijst van posters in mijn draadje blader zijn er veel die niet meer lid zijn of niets meer posten.
Dat vind ik zelf erg jammer, juist door reacties, op of aanmerkingen houdt je het forum levendig en interessant.
Jammer vind ik het ook dat er soms heel weinig reactie wordt gegeven. Blijkbaar is het voor een groot gedeelte alleen interessant als je zogenaamd iedere week iets nieuws koopt. Ik ken zo'n draadje, maar op dit moment is dit draadje ook halfdood.  Maar wellicht ga ik door tot een volgende mijlpaal....

Hier sla je de spijker op zijn kop.
Zelf post ik ook niet meer zoveel in mijn topic terwijl er toch regelmatig veranderingen zijn gekomen. Zoals compleet nieuwe ruimte en die weer volledig herinrichten. De akoestiek weer volledig opnieuw doen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

Mijn luidsprekers zijn klaar, helaas wordt het eind juni voor ze hier aankomen. De komende vrachtboot naar Makassar vertrekt pas op 10 juni. In ieder geval genieten vast van de foto's...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on May 21, 2019, 11:35:22
Mijn luidsprekers zijn klaar, helaas wordt het eind juni voor ze hier aankomen. De komende vrachtboot naar Makassar vertrekt pas op 10 juni. In ieder geval genieten vast van de foto's...

:inlove: :pompom: :headbanging: :popcorn:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Die Groundaansluiting. Is dat altijd nodig?
Ik heb dat op mijn Tannoys ook zitten.
Gewoon draadje van speaker met krokodillen bekje of een een lege shuko op de aarde van een WCD?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Quote from: Peerless Monster on May 21, 2019, 12:23:39
Die Groundaansluiting. Is dat altijd nodig?
Ik heb dat op mijn Tannoys ook zitten.
Gewoon draadje van speaker met krokodillen bekje of een een lege shuko op de aarde van een WCD?

Mijn Reynaud speakers hadden het ook. Het is bedoeld om statische elektriciteit af te voeren. Een simpel draadje volstaat....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on May 21, 2019, 13:37:27
Mijn Reynaud speakers hadden het ook. Het is bedoeld om statische elektriciteit af te voeren. Een simpel draadje volstaat....

Mooie speakers ook ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Lekker hoog rendement (95db 1 watt/1m) en 16 ohm.....
Dat moet flink hard kunnen met een 200W Devialet...
Maar ik hoop eigenlijk dat ik mijn Devialet kan terugschroeven naar 50W, dan klinkt hij nog mooier...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kingpin

Quote from: Pjotr27 on May 21, 2019, 13:57:22
Lekker hoog rendement (95db 1 watt/1m) en 16 ohm.....
Dat moet flink hard kunnen met een 200W Devialet...
Maar ik hoop eigenlijk dat ik mijn Devialet kan terugschroeven naar 50W, dan klinkt hij nog mooier...
Waarom niet gelijk een buis van een paar watt in SE triode, meer dan voldoende voor je speakers ..  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pjotr27

#2513
Quote from: Kingpin on May 21, 2019, 14:04:30
Waarom niet gelijk een buis van een paar watt in SE triode, meer dan voldoende voor je speakers ..  ;D

Yep, ik ken nog een mooie bouwer in Indonesia van mooie buizenversterkers....November hoop ik hem te ontmoeten... Ilusi Audio
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Hoe bevalt Devialet je inmiddels? Ik hint naar eens wat nieuws, en Devialet vind ik nog steeds een prachtig concept dus zou het toch nog wel eens willen proberen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Pjotr27

Quote from: Mitch-- on May 22, 2019, 15:34:52
Hoe bevalt Devialet je inmiddels? Ik hint naar eens wat nieuws, en Devialet vind ik nog steeds een prachtig concept dus zou het toch nog wel eens willen proberen :)

Mij bevalt hij nog steeds prima, met de diverse firmware versies kan je kiezen voor een ander soort geluid. En met name het configureren van een Devialet is erg prettig. Bovendien neemt hij weinig ruimte in beslag en kan ik hem rechtstreeks vanuit Roon software benaderen.

Natuurlijk kan het beter qua klank, maar dan moet je ook veel geld extra uitgeven. Ik heb nog een normale Expert 200 en ik ga zeker niet upgraden naar een Pro versie...
Er komen regelmatig Expert 200 langs op de markt voor een goede 3000 euro... Lijkt veel geld maar ik vind het zeker waard...

Wellicht koop ik nog een klein buizenversterkertje met laag vermogen.... een 2A3 of zo... Maar eerst wil ik mijn nieuwe speakers op de Devialet horen. Met firmware 7.1.3  die is echt het mooiste in mijn beleving...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Vanmiddag is mijn nieuwe set Aurel Bryan Fieldcoil luidsprekers binnen gekomen. 2 reusachtige kisten voor de luidsprekers, met een klein kistje voor de voeding. In totaal 130 kg inclusief het verpakkingsmateriaal. De verpakking weegt vermoedelijk meer dan de luidsprekers. Ze zijn best groot (ik heb het nog niet gemeten, maar schat 115 cm * 35 cm * 35 cm) en de afwerking is in sommige opzichten heel goed, in andere wat minder. De unit's zien er top uit, luidspreker en voedingsaansluiting idem, ook het logo van de bouwer is erg mooi. Minder mooi is de lak. Het had best strakker gelakt mogen worden. Maar ja, voor dit geld kan je ook niet alles verwachten. Een complete set luidsprekers inclusief voeding en kasten en transport kost in Indonesië minder dan 1000 euro. Voor Fieldcoil Units ongekend goedkoop. De voeding heeft 2 standen, 12.5 volt en 15 volt. De 1e stand is wat muzikaler, wat tammer. De 15 volt is meer definitie en precisie. Na het uitpakken meteen alles aangesloten en gaan luisteren. Eerst maar op de 12,5 volt stand.
Het wisselt een beetje per cd, sommige klinken meteen heel goed (Stockfish David Roth), andere wat minder nog (Reference Recordings Psalms). Maar als je even goed luistert dan hoor je hoe goed dit systeem gaat spelen. Zonder enige stress, heel 3d en vrij van enige kastklank. Het bijzondere is dat het geluid uit de kasten komt maar heel vrij en los speelt.
Toen mijn vrouw kwam meeluisteren omgeschakeld naar de 15 volt stand. Op dit moment vind ik die mooier klinken. Het is nog meer 3d en ook is er meer top hoog. Maar dit gaat wellicht nog veranderen. Komende weken eerst maar eens flink inspelen!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Bijzondere set, veel luisterplezier gewenst 🎶. Ben benieuwd ook hoe jouw ervaringen zijn over een tijdje. Volgmodus: ON
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Mooi mooi mooi!!! Veel muziekplezier!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

phy

Heel mooi ik ga dit volgen  :thumbs-up:
het is nog allemaal nieuw zeker zo'n speaker moet nog echt los komen
het is alleen maar een goedteken  dat het nu al goed klinkt
het lijken me heel interessante speakers

Pinda13

Gefeliciteerd met je aankoop! Echt super gaaf, mooi ook om 2 verschillende manieren te hebben om te spelen. Het lange wachten meer dan waard denk ik zo ;).

veel plezier ermee, al kan die kamer inderdaad ook nog wel wat akoestiek dingen gebruiken.
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Quote from: Pinda13 on June 27, 2019, 08:45:01
Gefeliciteerd met je aankoop! Echt super gaaf, mooi ook om 2 verschillende manieren te hebben om te spelen. Het lange wachten meer dan waard denk ik zo ;).

veel plezier ermee, al kan die kamer inderdaad ook nog wel wat akoestiek dingen gebruiken.

Er komt nog een houten paneel, wellicht andere gordijnen en een mooi vloerkleed.
Voorlopig speelt het lekker in....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Mooie luidsprekers, apart maar mooi  :headbanging:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

#2523
Quote from: Maximus_Aurelius on June 27, 2019, 14:25:35
Mooie luidsprekers, apart maar mooi  :headbanging:

Apart, dat kan je zeker wel zeggen. Fieldcoil is al redelijk zeldzaam op de markt of totaal onbetaalbaar (behalve voor Maz vermoedelijk). Fieldcoil wil zeggen dat er geen vaste magneet achter de conus zit, maar dat het magneetveld wordt opgewekt door electromagneet. Ter illustratie: een vergelijkbaar setje  Voxativ fieldcoil units kost ruim 9900 USD en dan zit de voeding er nog niet eens bij...
Maar ik had het al eerder tegen de bouwer gezegd: je bent echt veel te goedkoop....
Komend weekend op een mooi vloerkleed uit, hopelijk komt in Juli mijn houten paneel binnen. Voorlopig moet het nog wel de nodige uurtjes inspelen. Het klinkt al megagoed, maar het wordt nog veel beter...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on June 27, 2019, 15:48:58
Apart, dat kan je zeker wel zeggen. Fieldcoil is al redelijk zeldzaam op de markt of totaal onbetaalbaar (behalve voor Maz vermoedelijk). Fieldcoil wil zeggen dat er geen vaste magneet achter de conus zit, maar dat het magneetveld wordt opgewekt door electromagneet. Ter illustratie: een vergelijkbaar setje  Voxativ fieldcoil units kost ruim 9900 USD en dan zit de voeding er nog niet eens bij...
Maar ik had het al eerder tegen de bouwer gezegd: je bent echt veel te goedkoop....
Komend weekend op een mooi vloerkleed uit, hopelijk komt in Juli mijn houten paneel binnen. Voorlopig moet het nog wel de nodige uurtjes inspelen. Het klinkt al megagoed, maar het wordt nog veel beter...

Haha lekker man. Ik kende het niet, ik zat gisteren op een Japanse site te loeren. Kenrick sound, holy shit die man maakt dingen, voornamelijk jbl speakers tunen. Ook leuke triode buizenbak die die vaak gebruikt op beurzen (met het merk TRI) zag er ook erg leuk uit qua looks! Helaas niet hier te krijgen en behoorlijk veel duurder dan onze prijsjes Peter..
" no loss of fine detail "