Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Started by Pjotr27, September 27, 2005, 09:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

En? Hoe bevalt ie?
8)

PS Zie ik daar een Siltech SQ-88 interlink? ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Pjotr27

Klopt een Siltech Sq-88 Classic (de eerste serie dus geen MK11) . de Jm-Reynauds Concorde worden gevoed door de LS-88.
Over de Plinius: De klank is onvoorstelbaar fantastisch, qua bediening gaan we weer terug naar de tijd van de cassetedecks en lp`s.
Op de cd-speler zitten slechts 2 knoppen en 1 schakelaar. Achterop een ground/chassic schakelaar en de aan/uit knop.
Voorop alleen een knop voor stop / eject.
Als je een cd wilt verwisselen moet je op stop drukken wachten en dan nog een keer dezelfde knop indrukken.
Op de bijgeleverde `honkbalknuppel` zitten naast een volumeregeling + en - een knop voor mute voor een Plinius versterker maar liefst 8 knoppen voor de cd-speler: Display, Repaeat, Cue voor en achteruit, Track voor en achteruit, Play/pauze en Stop/eject.
Je moet supergoed richten en hard duwen op de knoppen wil de cdspeler reageren.
Maar ach wat boeit dat als hij gewoon lekker klinkt. Mijn vrouw is altijd super kritisch op geluid en vind al heel snel iets scherp of schel klinken.
Vanaf de eerste seconde dat ze de cdspeler hoorde merkte ze op dat hij ook met slechte opname`s goed klinkt.
Kortom (review volgt nog) wij zijn er erg blij mee!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

#27
Wauw Peter! Erg mooi.

QuoteMaar ach wat boeit dat als hij gewoon lekker klinkt. Mijn vrouw is altijd super kritisch op geluid en vind al heel snel iets scherp of schel klinken.
Vanaf de eerste seconde dat ze de cdspeler hoorde merkte ze op dat hij ook met slechte opname`s goed klinkt.

Daar ben ik gelukkig ook vanaf. Mijn vriendin vond het ook altijd te scherp. En sinds invoering vande Droplet is dit helemaal opgelost. Ik ben wel blij dit te horen ;). Het wordt weer tijd voor een upgrade... Nu nog eentje vinden in alu kleur (en dat zal niet meevallen).

Veel plezier met het schrijven van de review. Dat is ook leuk om te doen namelijk. Ik hoop dat je net zo enthousiast bent als ik. Ik geloof dat we beiden hetzelfde denken over de "honkbalknuppel". Irritant, maar wat boeit het ;).

Groetjes,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BOUBOU

Quote from: Pjotr27 on October  5, 2005, 16:09:58
@Peerless, ik weet nog een Plinius 101 te koop , en dat is in Nederland!!!! Ik weet alleen de kleur niet.
(Het is niet die van mij!!!) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Waar, en voor hoeveel?

Mag ook via PM.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Peerless Monster

Hee ga je hem onder mijn neus wegkapen ;).
Het is waarschijnlijk een zwarte en staat nog bij de ex importeur van Plinius (als je dat niet weet, dan zou ik maar eens gaan rondneuzen op dit forum ;) ).
Ik vind hem te duur. 2400 euro is te overbruggen, maar de prijs die zij er voor vragen is net te hoog voor mijn budget.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Markaudio

@ Pjotr27

Gef. Fantastisch mooi apparaat :o

Mvg
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Pjotr27

#31
Bedankt voor de felicitaties, zoals Peerless Monster al opmerkte is ? euro voor dit apparaat een koopje. Zeker omdat hij nieuw is (ongeopende verpakking en de meest recente versie met aluminium bovenkant i.p.v. de stalen bovenkant van de versterkers),
A.s. Zaterdagavond komt Frits de With van Sts-digital met zijn gouden oortjes luisteren . Hij is zeer benieuwd en ik hoop dat hij baalt van zijn Marantz Sa-11.
Volgens mij wint de Plinius het  vergelijk met zijn ogen dicht zonder te knipperen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

QuoteVolgens mij wint de Plinius het  vergelijk met zijn ogen dicht zonder te knipperen.

Daar hoef ik niet eens voor te komen luisteren naar de verschillen!
De Plinius wint gegarandeerd in muzikaliteit en analogiteit (het klinken als Vinyl)...
Verdorie zeg...

Maar goed weer een Plinius gek!
Ik hoop dat Bjorn en Garmt dit topic hebben gevolgd ;).
Want er is nu geen importeur meer...  :'(
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BOUBOU

Quote from: Peerless Monster on October  6, 2005, 14:39:13
Hee ga je hem onder mijn neus wegkapen ;).
Het is waarschijnlijk een zwarte en staat nog bij de ex importeur van Plinius (als je dat niet weet, dan zou ik maar eens gaan rondneuzen op dit forum ;) ).
Ik vind hem te duur. 2400 euro is te overbruggen, maar de prijs die zij er voor vragen is net te hoog voor mijn budget.

Hij ligt eigenlijk ook een beejte boven mijn budget.
Ik was op zoek naar een cd-speler van tussen de 1200 en 1500 euro 2e hands.
Maar dit is wel een extreem mooie speler.
Ik wil hem alleen een keertje luisteren voordat ik een dergelijk groot bedrag uitgeef....

Misschien dat dit mogelijk is bij Pjotr27?
Mits hij natuurlijk niet te ver uit de buurt woont  :)

MvGr. BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Peerless Monster

QuoteHij ligt eigenlijk ook een beejte boven mijn budget.
Ik was op zoek naar een cd-speler van tussen de 1200 en 1500 euro 2e hands.
Maar dit is wel een extreem mooie speler.
Ik wil hem alleen een keertje luisteren voordat ik een dergelijk groot bedrag uitgeef....

Misschien dat dit mogelijk is bij Pjotr27?
Mits hij natuurlijk niet te ver uit de buurt woont 

MvGr. BOUBOU

Wat vind je van mijn Droplet Boubou?
Misschien dat zoiets wel iets voor jou is ;).
Dan is 2400 euro niet teveel ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

boubou,Ik heb nogwel voor de helft van je budget een leuke Classe CDP-3 cd-speler te koop (in het zwart) .
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Kan je meteen naar mijn Plinius luisteren!!!!! ;D  ::) ::) ::) ::) ::)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BOUBOU

Quote from: Peerless Monster on October  6, 2005, 15:40:54
Wat vind je van mijn Droplet Boubou?
Misschien dat zoiets wel iets voor jou is ;).
Dan is 2400 euro niet teveel ;).

Wat is er mis met je droplet, daar je hem weg wilt doen voor €2400?
Hij was toch €3500?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Peerless Monster

Er is helemaal niks verkeerd mee.
Alleen staat een CD-101 Plinius beter bij mijn Plinius 9200 ;).
De Droplet is een snoepje om te horen, maar als ik zou mogen kiezen dan wist ik het wel ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Volgens mij heeft Rens erg spijt van zijn Droplet, wacht maar tot hij mijn Plinius gehoord heeft!! ;D ;D
Uiterlijk is toch niet belangrijk , het gaat om de klank!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

QuoteUiterlijk is toch niet belangrijk , het gaat om de klank!

Ben ik het niet geheel met je eens.
De prijs is ten allereerste de belangrijkste. (je moet een budget hebben).
Daarna de klank en uiterlijk dat samen komt denk ik.
Het was jammer dat destijds alleen nog maar een zwarte te koop was bij van Diest anders had ik een 101 gekocht. Dat weet ik zeker. Al is het maar vanwege het feit dat ze bij elkaar passen.
Dus ik moet eigenlijk wel een alu kleur hebben...


QuoteVolgens mij heeft Rens erg spijt van zijn Droplet, wacht maar tot hij mijn Plinius gehoord heeft!!

Persoonlijk denk ik dat het een kwestie van smaak. De Droplet zal wat ronder in de ondertonen spelen en wat minder "scherp" klinken dan de Plinius. Dit dankzij de 14ps jitter (dit is extreem laag voor een CD-speler ind ie prijsklasse)...

Maar goed je bent een Plinius fan of je bent het niet ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BOUBOU

Quote from: Pjotr27 on October  6, 2005, 16:02:59
boubou,Ik heb nogwel voor de helft van je budget een leuke Classe CDP-3 cd-speler te koop (in het zwart) .
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Kan je meteen naar mijn Plinius luisteren!!!!! ;D  ::) ::) ::) ::) ::)

Hoe beschrijf jij het verschil tussen de Classe en de Plinius?
Is natuurlijk nooit weg zo'n luistersessie  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Peerless Monster

QuoteHoe beschrijf jij het verschil tussen de Classe en de Plinius?
Is natuurlijk nooit weg zo'n luistersessie 

Oei das een leuke!
Ik weet wel de verschillen tussen de eindversterking van classe en plinius, maar niet in CD-spelers.........
Vertel Peter! Ben benieuwd.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BOUBOU

#43
Quote from: Peerless Monster on October  6, 2005, 20:25:31
Oei das een leuke!
Ik weet wel de verschillen tussen de eindversterking van classe en plinius, maar niet in CD-spelers.........
Vertel Peter! Ben benieuwd.

Vertel..vertel  :D
Ben ook benieuwd naar het verschil tussen de 9200 integrated en Classe Cav180  :)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Peerless Monster

Hahaha, de CAV 180 ken ik niet, maar die is wel wat meer gecontroleerder dan de Plinius.
Ten minste dat mag ik aannemen.
Qua klank zullen ze niet ver van elkaar vandaan liggen, zij het dat ik CLassé wat wolliger/ronder vind klinken.
Iets té naar mijn mening. Er mag wel iets of wat leven in zitten ;).
Nee het is maar net je prefereert. Het is heel moeilijk om het verschil aan te geven als je het zelf niet hoort, maar ik denk dat ik met bovenstaande wel wat heb prijsgegeven...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

De Classe klinkt eigenlijk net als een cd speler, de Plinius is net als een lp.
Als je de Plinius nooit gehoord hebt vind je de Classe fantastisch klinken, rustig, open , goede definitie en met name HDCD en de cd laag van Hybride SACD`s klinkt gewoon hardstikke goed.
Maar als je de Plinius beluisterd veranderd er wat, de `hardheid`van de boventonen verdwijnt, de muziek irriteerd gewoon veel minder als het volume wat harder staat. Opvallend is verder dat het volume vaak veel hoger staat als dat je denkt. Ga je tegen elkaar praten dan valt dat op..
Bijkomend voordeel van de Plinius is dat hij alle kopiën slikt , de Classe alleen Verbatim en Philips CDR`s.
Niet dat ik veel kopieer maar af en toe neemt Frits de With een kopie van een opname mee om te kunnen beluisteren wat die in verschillende installaties doet en dan is het irritant dat de Classe hem niet kan lezen.
Qua weergave van details wint de Plinius het van de Classe, meer verschillende tonen, belletjes etc. Opvallend is ook dat op sommige cd`s de noisefloor te horen is. Bij de Classe kan je die nergens horen. Bij de Plinius hoor je ook beter de acoustiek van de opnameruimte. Eigenliojk net als je in een concertzaal zit. Je `voelt`de zaal om je heen. Het is verbijsterend hoe de Plinius na 1 dag spelen erop vooruit gaat. Ik vraag me af waar moet dat heen gaan? De perfecte cdspeler?  :D :D :D
   
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

FrankB

#46
Hmm die Plinius ook maar eens op m'n shortlist zetten van te luisteren cd-spelers :D

Btw wat is de adviesprijs van de Plinius?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Pjotr27

€3800 , probleem is alleen dat er momenteel in Nederland geen importeur is. Van Diest is er mee gestopt.
In Belgie is wel een importeur http://www.jason-diffusion.com/ Jason.
De komende maanden komt er in de Stereophile www.stereophile.com een uitgebreide review van Paul Bolin.

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

FrankB

Quote from: Pjotr27 on October  7, 2005, 10:38:49
€3800 , probleem is alleen dat er momenteel in Nederland geen importeur is. Van Diest is er mee gestopt.
In Belgie is wel een importeur http://www.jason-diffusion.com/ Jason.
De komende maanden komt er in de Stereophile www.stereophile.com een uitgebreide review van Paul Bolin.

Dat is geen probleem, maar een uitdaging ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Pjotr27

Wel een deskundige importeur, hij wist afgelopen zondag in Brussel te vertellen dat de cd-101 tegenwoordig met een aluminium bovenkant i.p.v. een stalen wordt geleverd. (mijn versie is ook van aluminium ;D ;D ;D ;D!!!!!!)
Dit schijn met name bij de stemmen heel veel uit te maken.
Klantvriendelijk is hij bepaald niet :

Ik vind het een afgang dat er daar niet naar de Plinius kon worden geluisterd  >:D >:D >:D >:D.
Ik ben niet zelf geweest maar 2 hifivrienden wisten me dit te melden.

Natuurlijk zijn beursomstandigheden verre van ideaal , maar toch om een eerste indruk te krijgen zeer geschikt!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.