Plinius 9200 geintergreerde versterker

Started by Peerless Monster, September 26, 2005, 20:16:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Regenpak

Ook Pliniussen gaan weleens stuk. Na vele jaren luisterplezier te hebben gegeven staat er nu eentje met een kraaktor, een kraakpotmeter en een vervormd kanaal. Alledrie de klachten zijn geverifiëerd. Wel een draak van een ding om aan te werken, het input board is uitermate lastig te verwijderen en de metalen bak waar de eindversterker inzit heeft geen serviceluik. Ook is er geen servicedoc online van te vinden. Die heb ik nu echt wel nodig. Gelukkig is een papieren exemplaar onderweg dus kan ik ermee aan de slag.

Wat me meteen opviel is dat-ie een quasi-complementaire output heeft met in totaal 12 stuks 2SC3263. Dat zie je niet vaak meer hedentendage. Die kraakpotmeter verbaast me nogal want ALPS RK27's kraken nooit. Ahem. Kraaktor heb ik vaker gezien. Vermoed dat dit de 2SJ109 is. Fun fact: in de voorversterker zit een 2SK389. Humor! Die vervorming heeft iets te maken met de ruststroom (BIAS). Die is nul volgens mij. Dat mag niet. Doc!

Tjerk