Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

> €100 voor Tom Waits en Björk... Beiden overigens iedere cent waard.

romulus

Quote from: FrenkB on December  6, 2005, 09:18:02
Mee eens, maar ik denk wel dat dit soort artiesten essentieel zijn voor het voortbestaan van de jazz. Ze geven een erg groot publiek toch een kijkje in de jazz wereld, en die jongeren zijn toch de liefhebbers van de toekomst. Ook niet mijn cup of tea dus, maar ik kan het wel waarderen!
100% mee eens frenk B

laatste optreden : simply red in kleine concertzaal in Gent (showcase jim); in totaal stonden 22 muzikanten op de scene, 12 strijkers waarvan 2 cello, schuiftrompet, klarinet, dwarsfluit, sax, gitaar (akoustisch en electrisch), piano, drum, percussie, enzovoort.  Optreden was qua muziekweergave het beste wat ik al ooit gehoord heb, elke seconde van genoten, alle instrumenten mooi te plaatsen  O0.  Dit optreden wordt waarschijnlijk uitgezonden via jim tv.
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

Don_Paul

Zaterdag naar Blof in Ahoy. Met waarschijnlijk nog een aantal surprise guests...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Jaffa

Woensdag 1 februari  naar Golden Earring in Ahoy  :)

Helemaal super gewoon !!!
Quad 99 CDP-2
Quad 99 Pre Amp
Quad 99 stereo
Dali Ikon 6  Kimber Cable 4TC met WBT-0645 Bananas / Quadlinks   DIY Netkabels (Furutech en Lapp)

jurjen

Quote from: garmtz on December  6, 2005, 12:34:06
> €100 voor Tom Waits en Björk... Beiden overigens iedere cent waard.

Tom Waits en Bjork samen?  :o  Lijkt me bijzonder.
Waar en wanneer, en is het al uitverkocht?


Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Kerstmanno

Quote from: wil on December  6, 2005, 09:27:11
Idd Frenk, deze mensen maken tenminste commerciële muziek dat weer eens anders is dan R&B en meer top40 narigheid. Natuurlijk moet het commercieel zijn anders wordt het niet door het grote publiek begrepen. Katie zingt heel leuk en is jong en mooi en dartel en fris en ook een beetje zwoel  :P, maar na Norah Jones (alweer een tijdje niks van gehoord trouwens  ::)), Diana Krall en c.s. is het moeilijker om aan Katie 'artistieke' kwaliteiten toe te kennen. Misschien ontwikkelt ze zich nog wel verder.

wil

Pffff... alsof Norah Jones artistieke kwaliteiten heeft  :-\  Ik vind in elk geval de stem van Katie veel mooier. Of het nou artistiek is of niet, dat maakt me vrij weinig uit.

Hoe dan ook, ik ben het verder wel met je eens. Ik vind het enigszins jammer dat er altijd neergekeken moet worden op muziek die commercieel is. Ik krijg daar een beetje kromme tenen van. Laat mensen lekker genieten van wat zij als mooie muziek ervaren. Dat is toch waar het om gaat? We vinden toch ook allemaal dat 'high-end audio' voor iedereen anders is? Waarom zou dit dan ook niet voor 'goede muziek' gelden? Dus als iemand zegt naar Katie Melua te gaan, dan vind ik een reactie als ' :-X :-X :-X :-X' niet echt gepast.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat ik lekker twee kaartjes voor Katie Melua ga aanschaffen voor 21 of 22 februari.
@Copyfile
De 23ste treedt ze volgens mij niet op hoor!

FrankB

Helemaal eens Menno, je moet gewoon luisteren naar wat je mooi vindt. Muziek is ter ontspanning en genot, vooral als je oppervlakkig luistert. Indien je meer van de muziek leert, je gaat verdiepen in componisten, leert in welke tijd ze leefden, wat hen bezig hield, etc. ga je bepaalde muziek anders waarderen. Ook muziek die je wellicht niet meteen "mooi" vind maar wel heel leerzaam kan zijn.

Gisteren naar het concertgebouw geweest, erg leuk. Het slotstuk was de 6e van Sjostakovitsj, prachtig. Maar ook "Egmond" van v. Beethoven was prachtig. En natuurlijk de entourage. Altijd leuk, gezellig afgesloten met een high-tea in de spiegelzaal :).
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno


Kerstmanno

Quote from: Menno-ert on January  8, 2006, 23:49:44
Dat gezegd hebbende, denk ik dat ik lekker twee kaartjes voor Katie Melua ga aanschaffen voor 21 of 22 februari.

Helaas, het is al uitverkocht!!  :'(

ome subtilieco

nou niet slaan




Maar ik ben naar idols geweest me vriendin had kaartjes gekregen.
En in het echt klonk het niet eens zo slecht al op tv. En floortje zong veruit het beste.
Voor de rest zou ik nooit me geld aan dit soort %$&# uit geven.

Dru

Quote from: ome subtilieco on January  9, 2006, 17:23:54
nou niet slaan




Maar ik ben naar idols geweest me vriendin had kaartjes gekregen.
En in het echt klonk het niet eens zo slecht al op tv. En floortje zong veruit het beste.
Voor de rest zou ik nooit me geld aan dit soort %$&# uit geven.


Zijn die shows niet gratis dan? Stelletje geldtrekkers

ome subtilieco

22 euro per kaart en er zijn een 1500 stoelen
ohja en in de rij om 6 euro voor een uitrij kaart te betalen >:(

Dru

Quote from: ome subtilieco on January  9, 2006, 19:21:50
22 euro per kaart en er zijn een 1500 stoelen
ohja en in de rij om 6 euro voor een uitrij kaart te betalen >:(

:o

Gizz

hey

ik heb er nog een paar op het programma staan
25jan stream of passion in eindhoven
fear factory in de 013
okt blind guardian ook in de 13.

GPO

afgelopen zaterdag naar Obituary in Zoetermeer geweest. Was lekker een heel fijn concert  >:D

Daarentegen was het voorprogramma ronduit bedroevend: Samael & Maroon... vooral Samael is een klote-band geworden (van duistere black metal naar vage industrial)...

Obituary maakte alles weer goed. Alleen hadden ze de bas-gitaar te hard erin gemixed; op het moment dat ie het effe niet deed was het geluid strak en veel gedetailleerder :):)

De volgende dingetjes staan op het programma:

16 februari: God Dethroned in de Effenaar (op datzelfde moment staat ook Gorefest in de grote zaal)
4 maart: Dark Funeral in 013 (this is fucking evil).

Dit jaar ga ik de concert/festival schade van 2005 inhalen....

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

wil

Quote from: ome subtilieco on January  9, 2006, 17:23:54
nou niet slaan




Maar ik ben naar idols geweest me vriendin had kaartjes gekregen.
En in het echt klonk het niet eens zo slecht al op tv. En floortje zong veruit het beste.
Voor de rest zou ik nooit me geld aan dit soort %$&# uit geven.
Ik ben de twee vorige edities twee keer naar het eindconcert van Idols geweest met mijn dochter. Twee keer ontzettend van genoten. Ik hoef het niet op cd, maar de sfeer is toch wel heel leuk, da's de charme van live.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Selmar_Cleef

Morgenavond naar James Blunt in de Bijlmer Bier Hal  ;)

In April weer naar Osaka Dadada Dan Tenko

Martin_M

#42
Gisteravond naar de Pink Floyd Project in Leeuwarden.

Het geluid was zeker het tweede gedeelte erg goed (in het begin iets te zacht maar wel gebalanceerd).
Ik vond de band de Floyd nummers erg goed spelen en kwamen vaak toch heel dicht bij het origineel. In het begin hadden ze nog wat peper in de r**t nodig maar gaandeweg kwam er meer spelvreugde. 
Ik heb me wel vermaakt. Vele klassiekers kwamen voorbij. Leuke effecten d.m.v. de bekende geprojecteerde beelden in de circel op de achtergrond, een geprojecteerde muur tussen de zangers en de band tijdens 'Hey You', papiergeld wat naar beneden kwam dwarrelen tijdens 'Money' en het vuurwerk tijdens 'Run like Hell'.

De grootste verassing was waarschijnlijk wel dat één van de zangers het 'geblèr' in 'The great gig in the sky' voor zijn rekening nam en niet zoals ik verwachtte, één van de achtergrondzangeressen. Hij deed het verschrikkelijk goed en het publiek was daardoor wild enthousiast.

Persoonlijk vond ik deze band professioneler overkomen dan het 'Pink Noise' project waar we een paar jaar geleden naar toe zijn geweest.



Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

woametalhead

#43
.

fikszo

Beetje laat, maar moet hier zeker nog even kwijt dat ik Depeche Mode bezocht heb in de Ahoy in Rotterdam 26 maart.
WoW! wat een concert was dat.

Het had alles, super sfeer, mooie vrouwen,echt zelden zo staan springen en zingen....
Hopelijk duurt het niet weer 13 jaar voordat ze weer eens een kijkje in NL komen nemen...
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

GameBelgium

#45
Geen concert, wel veel show, en een onverwachte ambiance: WWE WrestleMania Revenge Tour, gisteren (26/04) in Brussel  O0

royal d

Ben vorige week naar The Lion King geweest, het was duur maar mooi om te zien  :)

GPO

No Mercy 2006 in 013 Tilburg (half april), met bands als:

Mayhem (met Attila!!)
1349
Pro-Pain (make war not love :))
Legion Of The Damned
Grimfist

en vele anderen....

1349 was het beste, op de voet gevolgd door Mayhem (wel veel technische storingen en een magertjes afgestelde zang, maar de naargeestige stemming en de betere licht-show waren wel cool)...

Tegenwoordig wel oordoppen in om het een en ander te beschermen. Hierdoor was ik echter toch totaal doof na dit concert, maar dat kwam omdat die oordoppen het oorsmeer naar mijn trommelvlies hadden gedirigeerd. Onlangs mijn oren laten uitspuiten om dit weer te verhelpen... da's ook een goede upgrade (oren uitspuiten).. jemig alles was weer helder en duidelijk in ene.... wat loop ik allemaal te bazelen.. ik ga gauw slapen...  ;) :D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Martin_M

Quote from: GPO on May  4, 2006, 00:46:26
Tegenwoordig wel oordoppen in om het een en ander te beschermen. Hierdoor was ik echter toch totaal doof na dit concert,

pieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieieiep ;D

Toch wel jammer hoor. Dat dit anno 2006 nog mag >:(
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

El Penumbra

Gisterenavond naar Kommil Foo geweest.

Cabaret met heerlijke muziek.  :D