Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Za. 24 september naar Lost Soul, Anorexia Nervosa & Rotting Christ in het Bolwerk te Sneek. Samen met Sarjenka en Grote Smurf.

De strakke deathmetal van Lost Soul ging er best goed in. Ik vind deze muziek live beter te verhapstukken dan thuis op de bank. Helaas was het geluid wat aan de harde kant maar het was toch allemaal aardig te volgen.

De blackmetal van Anorexia Nervosa kon ik niet veel mee. Het geluid stond in deze relatieve kleine zaal zo hard dat er niet veel meer viel te onderscheiden. Van de zang hoorde je alleen nog maar het bovenste topje wat behoorlijk stond te vervormen. Alleen bij wat rustige tussenstukjes hoorde je dat de muziek best wel leuk in elkaar zit. Dat ik de nummers niet ken doet hierbij natuurlijk geen goed.

We gingen voor Rotting Christ. Deze griekse band heeft gewoon een verkeerde naam. Hierdoor heb ik ze veel te laat ontdenkt. Je verwacht (vooroordeel ;)) bij deze naam een pot teringherrie. Niets in minder waar. RC zit erg leuk in elkaar. Engelse, latijnse en griekse teksten met opzwepende en snelle stukken. De eerste 4 nummers klonken werkelijk perfect. Ik had nog nooit zo'n goed geluid gehoord in zo'n kleine zaal. Alle intrumenten waren erg goed te volgen en de verhouding was prima. Helaas was het hier ook weer zo dat aan het eind van het concert het volume toch weer omhoog moet. Dit resulteerde in een geluid wat vergelijkbaar is met Anorexia Nervosa. De muziek van RC zit niet zo vol zodat het toch wel beter te volgen bleef. Behalve als het gaspedaal een eind werd ingedrukt. Je hoort dan een boel DB's maar daaronder hoor je totaal niet meer wat er gebeurt. Jammer is dat toch.

Het poolse Vader speelde er ook als headliner maar daar hebben we niet op gewacht (vinden we niet zo'n geweldige band).

Al met al een geslaagde avond omdat RC alle verwachting waar maakte. Thuis om een uur of 1 nog worstebroodjes en tosties gegeten met Sarjenka en Grote Smurf (beetje gewoonte geworden) en de dag was weer perfect ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bodiug

Paar weken geleden de Hoornse Haven Concerten, http://www.hoornsehavenconcerten.nl/ recht onder ons balkon...  ;D

fikszo

Maandag 26 September
Band Fun Lovin' Criminals
Plaats Het Paard van Troje ( 't Paard) Den Haag

Het is inmiddels al ongeveer 10 jaar gelden dat ik deze band voor het eerst zag, toen ze net een hitje hadden met het nummer 'Scooby Snacks' waarin een sample uit de film Pulp Fiction gebruikt werd.
Toen al wisten ze de sfeer goed te maken. Zanger Huey was gekleed in een beige maffioso pak, zonnebril en om en om met sigaret en joint in mond en tussen de snaren van zijn gitaar..

De vrolijke en soms zwoele hits gooide de tent toen al volledig los.
Inmiddels is het een traditie geworden, en elk jaar plegen we met een groepje vrienden een bezoekje aan een concert van deze gasten. Zo heb ik met deze band mijn kortste concert ooit ( Paradiso 2003, iemand gooide een glas bier van het balkon over de zanger in het 2e nummer, waarna hij vertrok en iedereen eruit geknikkerd werd) meegemaakt, maar ook mijn langste concert ooit ( Paradiso 2002, geen voorprogramma, dus na anderhalf uur spelen een toegift dat ook nog eens anderhalf uur duurde) ( en dan vooraan staan, nodig moeten pissen, maar het maar ophouden omdat het toch bijna afgelopen zal zijn).

Ook dit jaar hebben ze weer een nieuw album uitgebracht wat, ondanks een wat negatieve recensie in de Oor, naar mijn mening een van hun betere albums is. Reden dus om dat weer een live te tjekken....

Na drie kwartier na aanvang pas aan te komen, bleek het voorprogramma (Cantaloop??) al aardig op dreef. Iets wat ik me verder niet bewust heb meegemaakt, aangezien we druk bezig waren een plaatsje vooraan op het bovenste balkon te bemachtigen. Na ons geïnstalleerd te hebben met een meter bier en de nodige "groene shag", kon het feest beginnen.
Ditmaal wederom in het beige, maar het jasje was verruild voor een blouse met dezelfde uitstraling. Zonnebril en sigaret/joint waren als vanzelfsprekend wel van de partij.

Dit is zo'n band die maar op hoeft te komen, en een paar dingen te zeggen, en de tent staat al op z'n kop. Ook ditmaal weer. Uiteraard werden er veel nummers van het nieuwe album gespeelt, afgewisseld met oudere hits zoals Loco en natuurlijk Scooby Snacks.

Na halverwege opgeschrikt te worden door een brandalarm, waarna de band wegliep, en er een stel brandweermannen en security door het pand heen renden, denk ik dat de hoeveelheid opgestoken marihuana iets te veel was voor het alarmsysteem van deze toko, want een kwartiertje later kon de band gewoon weer continueren. Na een keurige anderhalf uur gespeelt te hebben nog 3 toegiftjes, waarna het weer mooi was geweest voor deze avond.
Uiteraard is een band voorstelling niet compleet zonder de afsluiting met een broodje shoarma, om het thuisfront, wat al lag te slapen, nog even te plezieren.

Al met al wederom een geslaagd concert van een band die mij, na ongeveer 10 jaar, nog steeds weet te boeien en er altijd in slaagt er een gezellige avond van te maken.

Dus nu met een stevige kater op m'n werk hard aan de slag (met het schrijven van dit verhaal) en als ze volgend jaar weer komen, dan ben ik er weer bij!
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

Ray

Ik zit nu samen met mijn vriendin in de Heineken Music Hal voor het concert van the Stereophonics dat strakjes gaat beginnen om 8 uur. Heb er zin in  ;D

Automaat

Ben een zaterdag met mijn vrouw naar een beginnende progrock band geweest: Knight Area. Het is een band die zijn oorsprong vond in de Ridderbuurt van Den Haag. Hoewel niet echt mijn smaak, kan ik alleen maar zeggen dat de mannen echt hun best doen: goede geluidsinstelling (niet te hard, geen rondzingen enz.), mooie belichting, duidelijke zang en wat ik wel prettig vind: de nummers zijn lekker lang, er wordt per song een verhaal verteld.
Reading the HTForum is learning every day!!

DA BoSS

Quote from: Ray on September 28, 2005, 19:24:38
Ik zit nu samen met mijn vriendin in de Heineken Music Hal voor het concert van the Stereophonics dat strakjes gaat beginnen om 8 uur. Heb er zin in  ;D
da's  8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

patrick_vdb

Hi,

Volgende maand naar Richard Bona...heb er nu al zin in O0

mvrg

Patrick

Matheus

Vrijdag The Veils in Paradiso. De week daarna naar het RUMOR festival (voor avontuurlijke muziek) in Utrecht.  Zondag 27 nov gaan we eindelijk naar CocoRosie...

Matheus
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Martin_M

#8
Gisteravond weer naar Opeth. Deze keer met Sarjenka & Devoraz in Tivoli - Utrecht.

Korte beschrijving in het Opeth topic.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

luistervinkje

En ik heb 4 kaartjes voor het concert van Katie Melua 20 feb in Groningen en ik weet nog niet wie de andere 2 personen zijn die ik mee neem ;D ;D ;D ;D ;D
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

copyfile

Hier ook 2 kaartjes voor Katie Melua maar dan in de Heineken music Hall de 23e  ;D
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Roland

Cool, kan dat wel goed waarderen (lang leve brede muzieksmaak :D) ... vond alleen de kaartjes beetje aan de dure kant (39 euro excl.)

copyfile

Ik vond het wel meevallen want vaak ga ik ook naar andere feesten (Qlimax,Mysteryland,etc.) En daar betaal je toch meer dan 50€ ex fee voor. Dus vond dit eigenlijk wel goedkoop  ;D
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

OscarTango

Zondag de 18de naar Jamie Cullum in vorst Nationaal  8)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

patrick_vdb

Hi,

Quote from: patrick_vdb on October 14, 2005, 07:46:19
Volgende maand naar Richard Bona...heb er nu al zin in O0

Inmiddels alweer een paar weekjes geleden maar zit nog steeds na te genieten als ik eraan denk. Richard Bona en band was gewoonweg geweldig O0

mvrg

Patrick

garmtz


wil

Quote from: garmtz on December  6, 2005, 08:33:19
Katie Melua... Jamie Cullum...  :-X :-X :-X :-X
Kom kom... als je er van houdt is het best leuk ;) (ik hou dus niet van Katie Melua). Overigens vind ik de muziek van Jamie maar lala en zijn zang is regelmatig ronduit vals, maar hij kan wel entertainen en dat doet ie dan wel weer leuk. Net leuk genoeg om de dvd ervan te kopen ;D
Dan was het concert van Tracy Chapman enkele weken geleden wel weer bijzonderderder en voor mij het geld wel waard.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

FrankB

Quote from: garmtz on December  6, 2005, 08:33:19
Katie Melua... Jamie Cullum...  :-X :-X :-X :-X

Mee eens, maar ik denk wel dat dit soort artiesten essentieel zijn voor het voortbestaan van de jazz. Ze geven een erg groot publiek toch een kijkje in de jazz wereld, en die jongeren zijn toch de liefhebbers van de toekomst. Ook niet mijn cup of tea dus, maar ik kan het wel waarderen!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wil

Idd Frenk, deze mensen maken tenminste commerciële muziek dat weer eens anders is dan R&B en meer top40 narigheid. Natuurlijk moet het commercieel zijn anders wordt het niet door het grote publiek begrepen. Katie zingt heel leuk en is jong en mooi en dartel en fris en ook een beetje zwoel  :P, maar na Norah Jones (alweer een tijdje niks van gehoord trouwens  ::)), Diana Krall en c.s. is het moeilijker om aan Katie 'artistieke' kwaliteiten toe te kennen. Misschien ontwikkelt ze zich nog wel verder.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

patrick_vdb

Hi,

Quote from: FrenkB on December  6, 2005, 09:18:02
Mee eens, maar ik denk wel dat dit soort artiesten essentieel zijn voor het voortbestaan van de jazz

Nee, ook zonder artiesten als Jamie Cullum en Katie Melua zal Jazz als muzieksoort voort blijven bestaan. 

mvrg

Patrick

garmtz

Quote from: patrick_vdb on December  6, 2005, 09:31:09
Nee, ook zonder artiesten als Jamie Cullum en Katie Melua zal Jazz als muzieksoort voort blijven bestaan. 

Het zou niet best zijn als de toekomst van de jazz van dit soort artiesten afhing...  :-X   Leve John Zorn!  ;D

wil

Quote from: garmtz on December  6, 2005, 09:36:03
Het zou niet best zijn als de toekomst van de jazz van dit soort artiesten afhing...  :-X   Leve John Zorn!  ;D
Dat zal ook echt niet zo zijn. De liefhebber zal altijd de weg vinden naar zijn/haar muziekwalhalla, maar een ruimere aandacht voor Jazz leidt tot meer omzetten en meer inkomsten voor Jazz-muzikanten. Dat kan leiden tot meer interesse vanuit de toekomstig professionele muzikanten (van mij hóéft een muzikant niet alleen maar autodidactisch te zijn ;)), dus conservatorium studenten. Dit kán leiden tot nieuwe Jazz uit de handen van nieuwe muzikanten die mogelijk anders voor een andere genre hadden gekozen, operette of zo... ;D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

FrankB

Quote from: wil on December  6, 2005, 09:45:40
Dat zal ook echt niet zo zijn. De liefhebber zal altijd de weg vinden naar zijn/haar muziekwalhalla, maar een ruimere aandacht voor Jazz leidt tot meer omzetten en meer inkomsten voor Jazz-muzikanten. Dat kan leiden tot meer interesse vanuit de toekomstig professionele muzikanten (van mij hóéft een muzikant niet alleen maar autodidactisch te zijn ;)), dus conservatorium studenten. Dit kán leiden tot nieuwe Jazz uit de handen van nieuwe muzikanten die mogelijk anders voor een andere genre hadden gekozen, operette of zo... ;D.

wil

Dat bedoelde ik ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Automaat

Afgelopen zaterdag in de Vredenburg naar Marillion geweest: gewoon super show meegemaakt.
Reading the HTForum is learning every day!!

Roland

Er wordt weer goed over 1 kam gescheerd hier ...

Quote from: copyfile on December  6, 2005, 00:23:49
Ik vond het wel meevallen want vaak ga ik ook naar andere feesten (Qlimax,Mysteryland,etc.) En daar betaal je toch meer dan 50€ ex fee voor. Dus vond dit eigenlijk wel goedkoop  ;D
Ja, maar dat is niet echt te vergelijken. De prijs van Katie Melua is gewoon zo'n standaard HMH-prijs (zo'n 30 euro) + 9 euro. Ze verkoopt ongetwijfeld 3x uit (2 x HMH, 1 x Oosterpoort geloof ik), maar die prijzen gaan wel vrij ver tegenwoordig. Zie ook 70+ euro voor U2, 80+ euro voor Rolling Stones, etc.  :'(