Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ChrisV

o.a. Lizz Wright in maart, Sara Tavares (Kaap Verdie) afgelopen dinsdag. Erg mooi. Muziekgebouw aan het IJ is super!

Joe Satriani in juni?

Roland

Vanavond Oceansize weer gezien, dit maal in Tivoli de Helling.

Het was eigenlijk briljant moet ik zeggen  ;D 8)

Oceansize  :-*

DA BoSS

Quote from: Roland on May 10, 2006, 00:17:49
Vanavond Oceansize weer gezien, dit maal in Tivoli de Helling.

Het was eigenlijk briljant moet ik zeggen  ;D 8)

Oceansize
  :-*
nog nooit van gehoord  :-[
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Hanky Panky

Ik ga vanavond naar Queen & Paul R in AHOY (20 minuten rijden vanaf huis, erg handig).

Zit me de hele ochtend al te verheugen, nieuwe CD is al 2 keer gedraaid hier  ;D ;D ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

johnhifi

#55
Quote from: Roland on May 10, 2006, 00:17:49
Vanavond Oceansize weer gezien, dit maal in Tivoli de Helling.

Het was eigenlijk briljant moet ik zeggen  ;D 8)

Oceansize  :-*

Die zijn inderdaad wel heel goed ja... :)

Ik ga deze maand twee keer naar Royal Wood.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Pretender

1 oktober zijn we naar Youp van 't Hek, try out oudjaarsconferentie in Nijmegen geweest.
Om 20.30 uur kwam Youp het podium op springen en heeft ons tot 22.00 uur - zonder pauze - prima vermaakt en heb goed gelachen  ;D
Onze dvd's l Filmlijstje

OldskoolNL.nl
Not Old, Just Older

johnhifi

#57
Quote from: Pretender on October  7, 2008, 11:36:55
1 oktober zijn we naar Youp van 't Hek, try out oudjaarsconferentie in Nijmegen geweest.
Om 20.30 uur kwam Youp het podium op springen en heeft ons tot 22.00 uur - zonder pauze - prima vermaakt en heb goed gelachen  ;D


Try out oudejaarsconferentie, nu al... er gaat tussen nu en 31 december niets meer gebeuren in de wereld dus. ;)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Pretender

Quote from: johnhifi on October  7, 2008, 11:41:13
Try out oudejaarsconferentie, nu al... er gaat tussen nu en 31 december niets meer gebeuren in de wereld dus. ;)

Haha, nee Youp gaf al aan dat 80% van hetgene wat we die avond hoorde niet meer terugkomt op 31 december.
Ach, boeiuh.  ;) We hebben een hele leuke avond gehad  8)
Onze dvd's l Filmlijstje

OldskoolNL.nl
Not Old, Just Older

johnhifi

#59
Ik was gisteren bij Royal Wood. In Ottersum, landgoed Roepaen. Een heel mooi oud klooster, maar de zaal zelf, een kapel, was qua akoestiek niet je van het. De rustige nummers, die bij Royal Wood veruit in de meerderheid zijn, kwamen mooi uit de verf maar zoals hij zelf al aangaf toen hij een iets meer up-tempo nummer inzette: "I hope it sounds ok in this big cavernous room". En nee, dat sounds not so ok helaas. Kon hij niets aan doen, is een manco van de locatie. Doodzonde.
Vanwege budgettaire redenen had hij niet zijn hele band bij zich, alleen een begeleidend gitarist die tevens de tweede stem zong. Royal zelf bespeelde piano en gitaar en deed uiteraard de zang. Jammer dat het slagwerk ontbrak want bijvoorbeeld in een nummer als Juliet vallen de drums heel erg mooi in, en dat mis je dan toch. Gelukkig speelde hij wel de mooiste nummers van zijn laatste cd, hij opende gelijk goed met Juliet en godzijdank kwam ergens tegen het einde van het concert It's a Breakdown ook nog voorbij. Tijdens die twee nummers echt metersdik kippenvel en tranen over de wangen. Fenomenaal.

Royal Wood is een ontzettend aardige en innemende persoonlijkheid die na afloop van het concert zelf zijn cd's ging verkopen, aanbod deze van een handtekening te voorzien en meer dan bereid was tot een leuk praatje over koetjes en kalfjes. Hier ging het ongeveer tienkoppige publiek gretig op in. Want dat was ook een dingetje: er waren bijna geen mensen! Als er tien man zaten was het veel. Was hij zelf ook niet heel blij mee maar gelukkig bleek dat pas na afloop van het concert toen ik het er met hem over had.

En gelukkig had hij zijn eerste EP en de daaropvolgende cd ook bij zich, die zijn hier in Nederland niet te krijgen. Zelfs Sounds in Venlo kon ze niet eens bestellen uit Amerika of Canada. En die jongens kunnen meestal toch wel alles krijgen.

Vanavond ga ik nog een keer; nu in Eindhoven. Naar verwachting een stuk drukker, zal hij zelf ook blij mee zijn denk ik. :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Tommanu

02 oktober in Tilburg S.M.V.
S.M.V.= Stanley Clarke, Marcus Miller en Victor Wooten. Geweldig!

johnhifi

Gelukkig, het was veel drukker in Eindhoven. De Meneer Frits zat vol. Royal was weer fantastisch, en ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet naar alle concerten gegaan ben.

De akoestiek was echt enorm veel beter en het publiek was zichtbaar onder de indruk van wat deze ietwat verlegen Canadees in krap anderhalf uur wist neer te zetten.

Al met al ben ik enorm blij dat ik bij twee optredens was, het waren twee totaal verschillende ervaringen. Volgend jaar komt zijn nieuwe album uit en waarschijnlijk komt ie dan weer naar Nederland. Ik weet wel dat ik vooraan zal zitten..

Nu even het grote zwarte gat, het is afgelopen, ik ga het missen.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Nahpets

Quote from: tomanu on October 13, 2008, 17:44:11
02 oktober in Tilburg S.M.V.
S.M.V.= Stanley Clarke, Marcus Miller en Victor Wooten. Geweldig!

Ik ben in Paradiso geweest naar deze heren. En kan helaas je enthousiasme niet delen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Joep

Quote from: Enno on October 14, 2008, 08:59:40
Ik ben in Paradiso geweest naar deze heren. En kan helaas je enthousiasme niet delen.

Vertel een dan..?

Ik was er ook in Paradiso en vond de solo's toch wel heerlijk. Stanley bewees met zijn solo ruimschoots de baas te zijn over Marcus en Victor. Ik vond het een geslaagd concert, sowieso kan het bijna niet stuk als Stanley speelt. Is toch een soort held voor mij. Moet wel zeggen dat de show wat Amerikaans was, weinig emotie, maar wel veel sensatie en power-bass!

Nahpets

Quote from: Joep on October 14, 2008, 12:21:19
Vertel een dan..?

....

Moet wel zeggen dat de show wat Amerikaans was, weinig emotie, maar wel veel sensatie en power-bass!

Geen emotie, de heren stonden te spelen alsof het een verplichting was. Geen greintje enthousiasme, geen improvisatie. Er was 1 muzikant die er zin in had, de drummer (en dus geen onderdeel van de main act).

Sensatie? Een klein beetje in de laatste 20 minuten.

HEEl veel power-bass, wat natuurlijk wel te verwachten is. De zaal op de begane grond was afgeladen vol, dus door gegaan naar de 2e verdieping (en later 1 verdieping gezakt ivm de warmte). Maar vooral heel veel vervorming. Het was bijna niet om aan te horen, zulk dreunen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

guitarman

Paul Rogers & Queen in hget Sportpaleis in Antwerpen,..... of eh.... Paul Rogers, twee Queenleden (Brian May and Roger Taylor) en nog wat onbekende muzikanten..... Dusss... eigenlijk een soort coverband, voor 70 euro..... ;D ;D ;D
Het was natuurlijk best leuk... :P :P maarrehhh, vroegâh was alles beter en zo ook een Queen concert (voor 35 gulden in de Groenoordhallen in Leiden (oh ik wordt oud, dat was in '86 of zo) :P :P
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Dirc


Joep

Quote from: Enno on October 14, 2008, 13:51:30
Geen emotie, de heren stonden te spelen alsof het een verplichting was. Geen greintje enthousiasme, geen improvisatie. Er was 1 muzikant die er zin in had, de drummer (en dus geen onderdeel van de main act).

Sensatie? Een klein beetje in de laatste 20 minuten.

HEEl veel power-bass, wat natuurlijk wel te verwachten is. De zaal op de begane grond was afgeladen vol, dus door gegaan naar de 2e verdieping (en later 1 verdieping gezakt ivm de warmte). Maar vooral heel veel vervorming. Het was bijna niet om aan te horen, zulk dreunen.

Ik ga met je mee dat ze niet heel veel zin hadden. Marcus er het minste zin in had, maar ja wat wil je, als slechtste van de drie. ;D Victor had er wel wat meer zin in en speelde  veel en technisch indrukwekkende solo's. De nummers die ook op de cd staan waren niet zo sterk, de solo's toch wel. Maar ik vond Stanley toch wel leuk en erg goed hoor. Zijn solo was mij het al helemaal waard! 8)
Was mijn eerste keer vwb Stanley en Victor, dus ik weet niet hoe ze ook kunnen zijn (Oh well, live at the greek).

Misschien lag er wat druk op hun schouders want er werden opnames gemaakt voor een dvd oid...zou kunnen.

Maar op de 1e of 2e tribune gaat er al wel een heel stuk gevoel verloren, ik ga daar nooit staan want ik heb dan het gevoel dat ik er niet bijhoor maar er wel naar mag kijken. Ik vind, je moet altijd opkijken naar een band! :)

Anyway, door met de andere concertbezoeken! :D

rednax1

Vrijdag a.s. naar de Egels (Dutch Eagles).

Heb ze vorig jaar al 's mogen aanschouwen, ze kunnen er wel wat van. Hoop dat ze net zo enthousiast spelen als de vorige keer. Als ik het goed heb, hebben ze nu ook repertoire van het laatste album van The Eagles (Long road out of Eden), ben benieuwd.

De toegangsprijs is in ieder geval prettiger dan voor de echte Eagles ;)
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

Moondance

Voor de jazzliefhebbers: ga op 10 november naar het concert van Kurt Elling in Paradiso. De man is een fantastische zanger. Wie hem nog niet kent kan op youtube wat werk van hem bekijken
HT: Denon AVR 4520 receiver, Samsung BDH 6500 BluRay, Apple TV 4K, Optoma 3D DLP projector, Projecta scherm 2.30 m. Front & rear speakers: Synthese Floating 2. Center: B&W HTM7. Rear center: B&W CDM CSE. Sub: Yamaha DXS12.
Stereo: Sphinx PJ10 amp, Cocktail Audio X40 streamer,
Pro-ject 2Xperience acryl TT, Denon DL110 element, Project Speed Box 2, Musical Fidelity M1Vinl phono pre-amp, Synthese Floating 1 speakers
Monster HTS 2600 netfilter (2 x) Buttkicker Concert LFE, Buttkicker

johnhifi

26 oktober in de Rambler in Eindhoven:



Bekend van de Quentin Tarantino film From Dusk Till Dawn. Zij zijn die band die in de Titty Twister bar optreedt, en hebben ook aan de soundtrack gewerkt als ik me niet vergis. Wist niet eens dat deze band nog bestond! Ik kwam terug van Royal Wood (hoevaak moet ik die naam nog noemen?) en zag hun naam in de ruit bij The Rambler.

Ik ga! :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Kwabbernoot

Morgen naar Porcupine Tree in 013. Ze gaan daar ook opnames maken voor een live DVD. Ik heb d'r zin an.  O0

Groeten...

johnhifi

Quote from: Kwabbernoot on October 15, 2008, 19:24:59
Morgen naar Porcupine Tree in 013. Ze gaan daar ook opnames maken voor een live DVD. Ik heb d'r zin an.  O0

Groeten...

Very nice. Wou dat ik kon.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Audia

Quote from: Kwabbernoot on October 15, 2008, 19:24:59
Morgen naar Porcupine Tree in 013. Ze gaan daar ook opnames maken voor een live DVD. Ik heb d'r zin an.  O0

Groeten...

Gisteren geweest naar Porcupine Tree. Erg goed. Ik vond enkel het geluid in de 013 minder als in de HMH vorig jaar.
Maar evengoed een top band!
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

riwi

Gisteren bij Porcupine Tree geweest. Lekker concert. Klinkt ook goed in 013 al was het wel behoorlijk luid.
Veel camera's eromheen, ik ben benieuwd naar de DVD die dat gaat opleveren. Hij zei dat er vanavond ook andere tracks gespeeld zouden worden + "all the ones I fucked up tonight" :)
Helaas geen kaartjes gekocht voor vanavond anders zou ik zo een 2de keer gaan.