Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ajbeefde

Vorige week maandag 06/10 naar Celtic Woman geweest in de Heineken Music Hall...... geweldig concert en bijna uitverkocht...... geweldige avond gehad.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kwabbernoot

Quote from: riwi on October 16, 2008, 13:28:46
Gisteren bij Porcupine Tree geweest. Lekker concert. Klinkt ook goed in 013 al was het wel behoorlijk luid.
Veel camera's eromheen, ik ben benieuwd naar de DVD die dat gaat opleveren. Hij zei dat er vanavond ook andere tracks gespeeld zouden worden + "all the ones I fucked up tonight" :)
Helaas geen kaartjes gekocht voor vanavond anders zou ik zo een 2de keer gaan.

Dit vond ik ervan gisteravond:

Gisteravond dus Porcupine Tree in 013. Met een beetje gemengde gevoelens typ ik dit nu.
Vooropgesteld dat het muzikaal geweldig was. Zanger behoorlijk goed bij stem, drummer van de buitenklasse, goede muzikanten stuk voor stuk, fraaie lichtshow, absoluut fantastische nummers natuurlijk en bijna 2 en een half uur durend. En tóch...
Het was kneiter hard. Zo hard dat de muziek bij tijd en wijle in het geluid verdronk. En de bas stond helemaal achterlijk hard te spelen. Jammer, een tandje minder was zeker meer geweest. Daarnaast is Porcupine Tree niet een echte rock 'n roll band. Geen headbangende gitaarsolo's, geen zweetdruppel op de spelers (muv de drummer), geen "en nu gaan we er met zijn allen een feestje van bouwen"-gevoel. Wellicht hoort dat ook niet bij deze muziek (maar waarom niet?) maar het geeft het geheel toch een beetje een steriel gevoel. Net zoiets als Pink Floyd in een mega stadion. Goede muzikanten, prachtige show maar de "energie" is ver te zoeken.

Al met al blij dat ik geweest ben maar ik zal er niet snel weer 4,5 uur voor rijden. Komen ze meer in de buurt ben ik er zeker weer bij.

Groeten...

johnhifi

#77
Tito y Tarantula in The Rambler in Eindhoven!  ;D ;D ;D ;D ;D

Wat een feestband! Ik kende enkel maar hun eerste album, Tarantism, en naar aanleiding daarvan had ik een vrij 'rustig' optreden verwacht. Maar niets was minder waar. Het voorprogramma, Red Zone Cuba, zette de toon: snoeiharde surf/thrash achtige muziek tegen een backdrop van geprojecteerde horror/gore/monsterfilm beelden. Heel apart maar wel gaaf!

Daarna de mannen zelf. Wie From Dusk till Dawn gezien heeft kent ze, of hij dat nu weet of niet; zij zijn die band die in de Titty Twister bar speelt.

Ik kende zoals gezegd alleen de eerste cd en nu blijkt dat ze toch enigszins ietwat van stijl veranderd zijn sindsdien: 't is allemaal wat harder geworden. En dat trekt deze jongen héél goed.  ;D
De eerste zoveel nummers waren mij volledig onbekend, maar gaandeweg speelden ze toch wat ouder werk. Daar zitten de krakers bij, en daar was het publiek voor gekomen: After Dark zorgde voor een uitermate broeierig sfeertje, mede doordat Tito een aantal dames uit het publiek (en een kerel die aangekondigd werd als 'we also need someone with a big snake') op het podium trok om als achtergrond danseressen te fungeren. Dit nummer werd dan ook met luid gejuich ontvangen. ;)

Uiteraard verdween de band na het 'laatste nummer' van het podium onder luid boegeroep (alles voor een toegift) en kwamen ze een voor een terug, behalve Tito zelf. 'Tja', zei de gitarist, 'ik wil wel een stukje spelen, want ik hou wel van muziekmaken, maar Tito krijgen jullie niet meer'. 'BOOOOEEEEE!'. Natuurlijk kwam de man zelf weer terug, we hadden immers Angry Cockroaches nog niet gehad! Dat was vanzelfsprekend de fenomenale afsluiter van de avond.
Wat een band, wat een muziek.

Vanzelfsprekend was het te hard, en moest er gehoorbescherming aan te pas komen maar ik zou zo weer gaan.

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Joep

Het was een klassiek en akoestisch weekje voor mij:

Donderdag: 2 concerten van de Cello Biënnale in het Muziekgebouw aan 't IJ.
Vrijdag: Cappella Amsterdam, Requiem voor..IV, Pieterskerk in Utrecht.

Volgende concert: Novastar in Den Haag.

J.H

Maandagavond naar Heather Nova geweest in de effenaar.  Mooie vrouw  :P en een stem... :-*


JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Starred

Quote from: Kwabbernoot on October 17, 2008, 12:38:11
En tóch...
Het was kneiter hard. Zo hard dat de muziek bij tijd en wijle in het geluid verdronk. En de bas stond helemaal achterlijk hard te spelen. Jammer, een tandje minder was zeker meer geweest

Zaterdag naar Ziggy geweest in het Paard (Den Haag). Exact hetzelfde kan ik schrijven. Verschrikkelijk hard stond het, met name de bas. Ben blij dat ik voor de zekerheid oordoppen had meegenomen. Je oren gaan zonder doppen echt naar de kloten op deze volumes  :(

johnhifi

Yup. Maar waarom ís dat? Waarom doen bands en artiesten dat toch?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

mutiara

zaterdagavond naar michael bolton geweest in amsterdam ( marcanti ).
trad op met band van in totaal 11 personen in discotheek annex nachtclub.
sfeer was op zich wel goed; lekker kleinschalig.
nadeel vond ik echter wel dat er ontzettend veel storend gepraat was op de achtergrond maar komt misschien ook omdat het opvalt vanwege de afmeting van de zaal.

en dan het concert zelf;
ik had niet verwacht dat hij met zo'n grote bezetting zou spelen.
ondanks het feit dat hij een dagje ouder wordt vond ik het toch wel genieten.
blijf het alleen jammer vinden dat hij qua repertoire steeds wer een andere weg inslaat; nu weer sinatra songs.
is op zich niets mis mee, klinkt best wel goed alleen komt hij te weinig toe aan waar hij volgens mij echt goed in is; gewoon back to basics rock.

desalniettemin heb ik erg genoten en het blijft natuurlijk geweldig om deel uit te maken van max. 400 man publiek zodat je ook lekker vooraan alles mee kunt maken.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

snikkeltje

Jethro Tull!

Vorige week woensdag ben ik naar dit stelletje oude progrockers geweest in de ijsselhalen te Zwolle. Wat een geweldige band is dit toch live, de oudjes zijn al flink op leeftijd maar gaan nog steeds lekker los. Veel songs werden gespeeld van het album Aqualung (uit 1971!) zoals locomotive breath, song for jesse en natuurlijk aqualung zelf. Voorman Ian Anderson is nog steeds geweldig bij stem en speelt op zijn dwarsfluit de sterren van de hemel! Het is altijd leuk om te kijken wat voor publiek er naar zo'n band komt maar er zat echt van alles van jong tot oud, maar de grijze haren en vaalgewassen tourshirtjes hadden wel de overhand  ;D



 
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

Gizz

DE lama's in de hmh. Gweldige avond en veel gelachen

copran

Vanavond Within Temptation gezien in de schouwburg in Heerlen, heel apart en heel mooi.
Ik heb ze ook in AHOI gezien, dat was fantastisch, maar dit was ook echt gaaf.
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Joep

Tijdje geleden alweer maar was dit topic effe kwijt:

Nils Petter Molvaer in Tivoli de Helling, 31 oktober jl. Maar het was gaaf, erg verstild en prachtig uitgerekte tonen zonder een seconde saai te worden. Deze man kan spanning vast houden, niet normaal! De volgende dag meteen zijn live cd (Streamer live) gekocht, een aanrader! :)

Hieronder een indruk van 't concert:



wil

Gisteren naar Herman van Veen geweest in Carré. Op goed geluk 2 uur van te voren kaartjes gekocht en ze hadden er nog precies 4  :D, weliswaar met licht "beperkt zicht" maar dat viel in de praktijk erg mee. De prijs was echter een koopje (22,- / kaartje).
Erg goede show, met 4 (!) toegiften, kom daar tegenwoordig nog maar eens om.

Oh ja, en twee weken geleden naar slotconcert met frühshoppen van Rowwen Hèze in America geweest. Ook heel fijn :D.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

MarkD

Vorige week vrijdag naar Woven Hand geweest in de "nieuwe" Atak in Enschede. Leuk zaaltje, goed geluid, prima concert. Kernwoorden: intens, duister, depri en praise the lord! Toch (gelukkig) nog één nummer van 16 Horsepower gespeeld. Woven Hand is iets ontoegankelijker dan die vorige band van David Eugene Edwards. Omdat ik de laatste plaat nog niet ken (waar volgens mij erg veel nummers van zijn gespeeld), waren er voor mij slechts weinig herkenningspunten. Het was meestal wat heftiger dan het plaatwerk wat ik al wel van ze ken. Dit beviel mij zeker niet slecht. Al met al een puike prestatie van deze mannen. Het vrouwelijke voorprogramma daarentegen... :-X
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Joep

Zondag naar twee concerten van het Janaçek weekend in de Leeuwenberg in Utrecht geweest (samen met reMC).

Muziek als een excursie langs de inspiratiebronnen uit Janaçeks leven. Van prille en jeugdige composities tot hartverscheurende stukken over zijn verborgen liefde aan een getrouwde vrouw... (rond 1900 he, foei! ;D)

Geluisterd naar een harmonium, violen, altviolen, cello's, dwarsfluit, hobo's, picolo's, klarinet en een orgel. Een hele rim-ram aan klassieke instrumenten weer gehoord, dus de referentie is weer aangescherpt. ;)


Richi

Zaterdag naar de Veronica 80's en 90's party geweest met 'live' Ben Liebrand (top), Venga Boys (playback), Sidney Youngblood (iets ouder, dikker en nog steeds leuk) en SNAP (alleen de dame, redelijk). Een leuke avond, hoewel geen echt concert. Wel was het volume weer veel te hard tot aan vervormen aan toe. Mijn linkeroor suist nog steeds na. :(
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DVDGuy

Geen concert, maar een theateroptreden van Jan Vayne, Peter Beets en Louis van Dijk
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

MarkD

Quote from: DVDGuy on December  1, 2008, 15:22:48
Geen concert, maar een theateroptreden van Jan Vayne, Peter Beets en Louis van Dijk

Is toch ook een concert/voorstelling? Of doen deze heren tegenwoordig aan standup comedy? ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

DJ-Foxx

Quote from: fikszo on September 27, 2005, 10:47:53
Band Fun Lovin' Criminals

hey leuk, waren dat niet die gasten waar die ene jojo in een bontjas rondliep, beetje extravagant? weet ik niet meer, 2001 eens biertje mee gedronken in een cafe aan de oudezijds in a'dam, liepen zomaar in eens dat cafe binnen! vet relax waren ze... lekker lullen met ze.. niet uit te hoogte ofzo.. waren hier toen voor een aantal gigs ;D

hadden toen ook aantal hoertjes bij zich.... LOL of gewoon groupies >:D

raMniv

Vorige week naar Tracy Chapman in Paradiso geweest, nog steeds stil van. Wat een geweldige stem en sfeer. Mocht ze er weer eens komen, twijfel ik geen seconde.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

manco401

Laatste concert dat ik geweest ben was dat van The Last Shadow Puppets in het Koninklijk Circus, Brussel.
GRANDIOOS.

DJ-Foxx

collega van het werk heeft zo nu en dan optredens met Hans Dulfer, kan een lekker partijtje drummen ;)

maart volgend jaar kaarten voor de vrouw / mams en schoonmoeder geregeld voor Il Divo (Ahoy) ... ik vind het maar stel engerds >:D ben ik nu soms jaloers ???





:-X

Onne

Ik ben vanavond bij Ben Hur geweest van de ploeg in de stadschouwburg in Utrecht,

Zeer zeker aan te raden!!  ;D

Ghosty J

#98
Ik ben gister naar een concert van Racoon geweest in Hoogeveen.

Hier een paar impressies:


Hier is bewegend beeld te zien.



Na de pauze begonnen ze echt leuk een beetje soort van jammen heerlijk!



Hier is bewegend beeld te zien.

Ik vond het een heerlijk concert!

A.s. donderdag naar Krezip ;D










Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

HTip

Steve Lukather (lead-guitar bij Toto) komt naar Nederland om zijn nieuwe solo-project te promoten. Op 1 maart is ie in Maastricht (de laatste van 4 concerten in NL) en gaan we 'm zien. Klein zaaltje, dus lekker intiem 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive