Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkjan_O

Quote from: Xander32 on December  2, 2022, 11:26:45
BCNR 👌🏻
ben benieuwd hoe ver ze nu zijn.  Ik zag ze afgelopen zomer, toen eigenlijk voor t eerst zonder de oude zanger. dus ook met nieuw materiaal. 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

chansig

Quote from: Unkhman on December  2, 2022, 10:55:57
Daar ga ik ook naar toe, vooral voor Squid en Black Country, New Road!

Rode zaal is dan waar we zijn. Ik draag een rode Roos.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#677
Eerst even voetbal kijken in een pub. Frietje halen bij de ws gezelligste eigenaar van een frietwinkel. En toen door naar Zeitgeist. Wat een leuk gemoedelijke bedoeling. Niet te druk, netjes verzorgd en leuke muziek.

Mijn verrassing van de dag was toch wel Tramhaus:



Erg goede gitariste. Kon me erg bekoren.

Black Country, New Road vond ik wat minder. Beetje ingewikkeld doen om niets. De toetsenist heeft wel een erg mooie stem.

En dan Squid.

https://www.youtube.com/watch?v=g-JWNggMB58&ab_channel=KEXP

Mijn broer is helemaal lijp van ze. En ik ? Vind ze wel oke, vind ik ze erg strak spelen. Ook een paar momenten een hoop lawaai om niets. De mensen beneden hadden het erg naar hun zin. Hoop gedoe en getrek. Je zal er maar nietsvermoedend tussenstaan.  :D

Dus een leuke middag/avond gehad. Muziek, voetbal, bier en patat...wat wilt een mens nog meer ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Gisteren naar het afscheidsconcert van De Dijk in de Oosterpoort Groningen geweest. Wat een fantastisch concert, publiek was vanaf de start in de juiste stemming en verder gewoon 3 uur lang genoten van een topband!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Henkjan_O

Tramhaus is top idd  :pompom:

ik had ze gezien op ITGWO, t dak ging er af  :headbanging:

19 mei staan ze in de Maassilo, kijk er nu al naar uit
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

TopGun2010

Gisteren Rufus Wainwright in Groningen, Oosterpoort. Geweldig weer!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

pameijer

Quote from: TopGun2010 on January  7, 2023, 20:19:48
Gisteren Rufus Wainwright in Groningen, Oosterpoort. Geweldig weer!
Ik was er ook, rij 8 in het midden.   ;D. Eerste nummer was even schrikken (Raspberry Beret van Prince, in een meganerveuze uitvoering) maar daarna kwam hij er aardig in. Alweer mijn 5e concert van Rufus, elke keer weer een feestje!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

TopGun2010

Leuk, ik ook, heb ze allemaal gezien in de Oosterpoort. Rij 4
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Deleted User

Kom net terug van BENJAMIN HERMAN TRIO FT. MAYUKO KATAKURA Saxofoon-icoon zoekt verbinding met de Japanse jazz.

In het Bimhuis te Amsterdam

IMG_7985.jpg

Deleted User

En gisteren weer naar het Bimhuis te Amsterdam:

LARRY GOLDINGS / PETER BERNSTEIN / BILL STEWART

Groove en swing door de hoge heren van de Hammond-jazz uit New York.

Larry Goldings heeft een unieke stijl op het Hammond B3-orgel, waarmee hij te horen was bij grote namen als John Scofield, Maceo Parker en Norah Jones. 'Meer 'cool' dan 'sweat', maar zeker niet zonder gevoel', zo omschreef NRC Handelsblad zijn trio met gitarist Peter Bernstein en drummer Bill Stewart. Zij spelen alle drie een even belangrijke rol in hun briljante smeltkroes van groove, melodie en swing.

Deze fenomenale Amerikaanse musici spelen al dertig jaar samen als trio. Peter Bernstein maakte naam als gitarist bij Sonny Rollins. Bill Stewart is een groot voorbeeld voor jazzdrummers sinds hij bij John Scofield en Chris Potter speelde.

IMG_8039.jpg

Deleted User

#685
Eric Vloeimans trompet, Anton Goudsmit gitaar, Harmen Fraanje piano: FUGIMUNDI

Gisteravond in het Bimhuis..

IMG_8056.jpg

FB83CF50-2DF8-4453-9AF9-5B56536BFA11.JPG 

pameijer

Vorige week naar Van Dik Hout in De Kleine Zaal van de Oosterpoort. Heerlijk intiem concert, stond helemaal vooraan en heb de ballen uit mijn broek genoten van de muziek die mijn studententijd heeft gevormd. 
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Henkjan_O

Quote from: Jazzman on March 20, 2023, 06:47:56Eric Vloeimans trompet, Anton Goudsmit gitaar, Harmen Fraanje piano: FUGIMUNDI

Gisteravond in het Bimhuis..

IMG_8056.jpg

FB83CF50-2DF8-4453-9AF9-5B56536BFA11.JPG 

die heb ik een paar maanden geleden in Lantaarn Venster gezien, dikke aanrader.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

marcush


angelo41

Gisteren concert van snoop dogg,sportpaleis antwerpen.

eduard


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

marcush


chansig

Wat vond je ervan ?

Ik miste wel de gebruikelijke sound bij de oudere nummers. Maar ik ben blij dat ik ze gezien heb. Het was wel een behoorlijke stoffige bedoeling aan bezoekers.😀

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tien

Zondag Niklas Paschburg in Lantarenvenster.
Wat een sympathieke kunstige vakman.
(neoklassieke piano en elektronica)

marcush

#695
Quote from: chansig on April  2, 2023, 22:13:15Wat vond je ervan ?

Ik miste wel de gebruikelijke sound bij de oudere nummers. Maar ik ben blij dat ik ze gezien heb. Het was wel een behoorlijke stoffige bedoeling aan bezoekers.😀

Gr. Hans

De locatie ( openluchttheater) staat me eerlijk gezegd meer bij dan het concert zelf. Dat komt ook wel doordat ze vrij weinig speelden van mijn favoriete albums (This is the sea, Fisherman's Blues, Modern Blues)

Mediator

Gister voor het eerst weer een concert kunnen bezoeken. Nick en Simon met mijn partner. Ik had zo niet veel met hun muziek, mijn voorkeur ligt toch ergens anders. Maar ik moet zeggen dat ik het erg leuk heb gehad. Eerlijk gezegd veel liedjes die ik voor het eerst hoorde maar in zo'n live ambiance 'het gewoon doen'. Mooie (afscheid)show waarin de fans bedankt werden. En aan het eind confetti met witte streepjes en rode hartjes. Wel toepasselijk om de fans zo te bedanken. Professioneel muzikant ben je wat mij betreft als je iets 'lekker' kunt laten klinken en je timing je nooit in de steek laat. En natuurlijk enige passie in je optreden legt. Nu kan je ervan houden of niet maar dit zijn gewoon professionele muzikanten. Vaak zijn Nederlanders minder trots op muziek uit eigen land maar onterecht dat blijkt op zo'n avond maar weer eens. Mooie zaal dat Rotterdam Ahoy voor geluid en beleving van een live gebeuren.

marcush

Het gebeurt wel vaker dat een concert goed is, soms heel erg goed. Echt memorabele concerten waar alles samen valt, zijn voor mij echter op één hand te tellen.

Concerten die bij mij in mijn geheugen gegrift staan zijn bijvoorbeeld U2 in de Kuip (Joshua Tree 1987), Radiohead in Vredenburg (OK Computer 1997) en Arcade Fire (Best Kept Secret 2017).

De tijd zal het leren, maar ik denk dat ik aan dat rijtje weer eentje kan toevoegen: de Arctic Monkeys in de Ziggo Dome gisteren.

Het was allereerst een vrij bizarre constatering dat pak 'm beet de helft van het publiek bestond uit - voornamelijk vrouwelijke - toeschouwers die nog in de luiers rondliepen toen de Monkeys debuteerden. Schijnt iets te maken te hebben met TikTok.

Het publiek ging helemaal los op de muziek, alles werd - gezien de samenstelling van het publiek - een octaaf hoger meegezongen. Zo ging ik zo'n 30 jaar geleden ook los op het veld, nu kon ik er vanuit de 2e ring van genieten.

En die muziek omvatte een nagenoeg perfecte mix van het oeuvre (oké, Fireside erbij had het nog mooier gemaakt), variërend van de puntige, springerige punkrock uit hun beginperiode tot de Frank Sinatra crooners van het meest recente album, en alles daar tussenin. Alex Turner zingt alles met een speels gemak en fijne timing.

Een bijzondere avond!


minplus

Draadkrachtig, zondag in Zwolle.
Een buitengewoon Nederlands folkdans ensemble uit Amersfoort. Grote klasse met dansen uit heel Europa.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Deleted User

#699
Gisteravond in het Bimhuis:

NUEVA MANTECA: 'ART'
Latin-spektakel als eerbetoon aan de tijdloze jazz van Art Blakey & The Jazz Messengers.

Nueva Manteca speelt spectaculaire latin-versies van nummers van het album Moanin' uit 1958, een van de bestverkochte jazzplaten ooit. Daarnaast komen er minder bekende stukken aan bod. ART is tegelijk ook een ode aan de oprichter van Nueva Manteca, Laurens Jan Hartong.

IMG_8190.jpg

IMG_8194.jpg