Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jumping Jack

Quote from: Dynky on February 15, 2018, 14:35:36
en...hoe was het? (lees ff de topictitel guys ;))

Goed, gewoon even inloggen op mijn AB account en vervolgens de tickets betaald met de belfius-app. Ik vond het voor herhaling vatbaar.







:tounge2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jvanhambelgium

Wiener Philharmonic in de enige echte "Golden Hall" (waar ook de jaarlijkse Nieuwjaarconcerten plaatsvinden) van het Vienna Musikverein.
Deze zaal zit in de top van akoestisch beste zalen te wereld, alhoewel ze gemaakt werd in 1870 en dit eerder een toevalligheid moet geweest zijn  :clapping:

Alhoewel we verre van de "beste plaatsen" hadden klonk het enorm goed. Wat een detaillering, gelaagdheid. Op geen enkel moment "een rommeltje"
Nu zijn de muzikanten daar natuurlijk ook geen prullers...
Genoten!


De dag ervoor ook een rondleiding gehad en ook in de ander zalen (waaronder ondergronds) geweest, daar zie je wel 21e eeuw akoetische techniek, kantelbare diffusie-elementen op de wanden, veel gebruik makend van absorptie-elementen in de muren etc.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

Quote from: Jumping Jack on February 15, 2018, 15:04:19
Goed, gewoon even inloggen op mijn AB account en vervolgens de tickets betaald met de belfius-app. Ik vond het voor herhaling vatbaar.
klinkt idd als een unieke beleving  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Twee weken terug naar Glen Hansard in Tivoli (Ronda) geweest; volop genieten. Wat een performer, wat een stem, wat een virtuoze en enthousiaste band  :worship:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Richi on February 15, 2018, 14:24:51
Naar Elbow 26 februari. Heb er echt zin in!
Het was fantastisch afgelopen maandag. Wat een super band.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

donron

Donderdag een Twee Meter Sessie opname van The Boxer Rebellion bijgewoond. In de oudste radiostudio van Hilversum, met 75 man publiek echt een unieke avond.


Malignant

Afgelopen zaterdag in Paradiso

The Chris Robinson Brotherhood

Wegens omstandigheden akoestisch, de drummer en bassist zaten ingesneeuwd in Dublin.
Zeer aangename verassing om deze jongens eens "semi" akoestisch mee te maken.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Kwabbernoot

#608
Afgelopen zaterdag naar Robin Borneman geweest in Tivoli de Helling. Mijn broer wilde er heen. Ik kende zijn muziek niet zo goed maar wat een concert was dat. Prima band met een onnederlands goede zanger. Aanrader.

Een live voorproefje:
https://youtu.be/IYy4BoNkmzU

Groeten...

FDLARRY

The Australian Pink Floyd in Tivoli, aanrader deze band.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Quote from: Dynky on February 15, 2018, 14:35:36
en...hoe was het? (lees ff de topictitel guys ;))

Gogo Penguin was indrukwekkend en heftig! Op plaat klinken ze al fantastisch maar live is het echt een belevenis...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted User

Gisteravond in het Bimhuis, Zara McFarlane, wat een zangeres :clapping:

Deleted User

Ik kom net thuis van het concert van het Brad Mehldau Trio in het Bimhuis. Hij blijft toch 1 van mijn favoriete pianisten.

Nahpets

Vorige week Bl!ndman [sax] en Reitze Smits gezien (en beluisterd) in Vianen. Erg leuk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rudi64

#614
Gisteren Roger Waters in het Sportpaleis Antwerpen..
Fantastisch optreden van Roger, gevuld met vele Floyd klassiekers en nummers van de laatste cd..en een verbluffende lichtshow en visuals.
Opvallend ook wel de vele politieke statements vooral gericht aan het adres van Trump..
Ook liet hij ook veel vocaal werk over aan de backings vocalisten want er toch op wijst dat de stem niet meer is wat het geweest is.
En zeker een hele sterke live band met een hoofdrol voor gitarist Dave Kilminster ..
Tevens een goed geluid, wat niet altijd evident is in het Sportpaleis..toch op de plaatsten waar we zaten, mooi in het midden.
Leuk optreden..  :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

jossie

Niemand naar B geweest? Nooit eerder trillende neusvleugels gehad [emoji6] vette video show maar wel stotterende 60 Hz filmpjes (denk ik), tikkie jammer.
Omni !

Xander32

Pinkpop 2018, volop genoten; vrienden, zon, biertje, goede sfeer, camping life (luxe caravan incl goed gevulde koelkast, airco en een Nespresso apparaat 😏) en veel goede muziek, o.a.; Snow Patrol, The Offspring, Pearl Jam, Marmozets, Parov Stelar, A Perfect Circle, Foo Fighters, Editors, Greta van Fleet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Nog niet geweest maar net kaarten besteld voor Hans Zimmer in Ahoy op 30 nov.
Bluray vind ik echt geweldig en wat heeft ie prachtige muziek geschreven!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

W.Otter

Joe Bonamassa, Laurence Jones en Joanne Shaw Taylor in Grolloo

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Denon Focal

Roger Waters in de Ziggo Dome. Goed concert wat in de akoestiek van de Ziggo ook goed tot zijn recht komt. Jammer dat Beyonce in de Arena was, 2 uur vast gestaan op P2.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Fransosowitz

Gisteren een concert van Janne Schra bijgewoond. Mooi optreden van Janne en haar band! Met een goeie mix van nieuwe nummers van het album OK en eerdere nummers.


Jaren geleden heb ik haar (toen nog Room Eleven) ook gezien op het North Sea Jazz festival. En ondanks dat ze nu een stuk bekender is, lijkt het nog steeds een dame zonder enige capsones oid. Nog even spontaan en chaotisch als toen.  ;)  Ik waardeer dat wel in een artiest.

pietnoeck

Bon Jovi in de Madison Square Garden in New York in mei. 20.000 uitzinnige 40-50 tigers die er hun jeugd herbeleefden.

Kjelt

Gisteravond in Mainz, Sting en Ziggy concert geweest, was leuk, niets spectaculairs, gewoon erg goede muziek van Sting (en The Police) & Shaggy doorweeft met Reggae. :)

Sirius666

#623
Afgelopen woensdag Guns n' Roses met Gojira en Volbeat in het Goffertpark te Nijmegen. De voorprogramma's gemist, jammer want ik had Gojira dolgraag willen zien. Vanaf Soest werd het een fijn ritje van 2.5u. Eerder dan 15.30u vertrekken was helaas niet mogelijk.

Aangezien ons kleine broertje (13) ook meeging zijn we (andere broertje, iets ouder: 39 :D) betrekkelijk ver gaan staan. In het midden was een grote 'kuil' en van daaruit konden we de schermen iig perfect zien. Het geluid vervloog bij tijd en wijle en Axl's stemgeluid kwam er bij akoestisch gepingel te dof uit. Alhoewel dat wellicht met onze plaatsing te maken had...? Muzikaal was het smullen. Slash in vorm, was top. Axl stelde mij grotendeels niet teleur maar met sneller en hoger werk werd het hem te vaak teveel. Desalniettemin heeft ie alles er met overgave uitgegooid. De zuurstofapparaten achter de coulissen hebben weer overuren gedraaid lol.

De teller bleef steken op ongeveer 3(!) uur en een minuut of 10. Hoogtepunten: Double Talkin' Jive (solo op het eind   :inlove:) en Coma.

Verder was er eten in overvloed, zeer divers ook. Parkeren was gratis, van daar een minuut of 15-20 gelopen. Prima ervaring wat betreft het Goffertpark.

wil

Quote from: jossie on June 23, 2018, 17:31:03
Niemand naar B geweest? Nooit eerder trillende neusvleugels gehad [emoji6] vette video show maar wel stotterende 60 Hz filmpjes (denk ik), tikkie jammer.
Zeker wel! Mijn soort van guilty pleasure. Een geweldige avond met mijn dochter beleefd.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60