Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marino

Gister mogen genieten van Maria Mena in Paradiso, het blijft een mooie zaal voor dit soort 'intieme' optredens. De stem was erg goed en ze vertelde best veel over de achtergrond van haar nummers.
Al met al een mooi concert!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

jasjenl

Vorige week naar Muse geweest in Ziggodome, qua geluid op zich niet heel bijzonder maar wel weer een fantastisch spektakel!

En vandaag heb ik kaarten weten te scoren voor Radiohead in de HMH op 20 mei, ook erg veel zin in!
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

eduard

Gisteravond voor het eerst pink project gezien in het world forum in Den Haag.  Was een hele belevenis. Het had van mij wel iets zachter gemogen en het orkest had van mij meer en duidelijker mee mogen spelen. Al met al een erg leuke avond gehad.

Deleted User

Gisteren in het Bimhuis:

Tutu Puoane & Tineke Postma in Joni's World

Tutu Puoane zang, Tineke Postma alt-/sopraansax, Ewout Pierreux piano, Clemens van der Feen bas, Jasper Van Hulten drums

Wat een fantastische zangeres  :clapping:, en wat jammer dat het maar een project is.

advr

Quote from: eduard on March 20, 2016, 10:13:17
Gisteravond voor het eerst pink project gezien in het world forum in Den Haag.  Was een hele belevenis. Het had van mij wel iets zachter gemogen en het orkest had van mij meer en duidelijker mee mogen spelen. Al met al een erg leuke avond gehad.

Wij zijn ook geweest. Vond het super geslaagd en zat er helemaal in.
Super performance.

En het geluid.... op maat gemaakte oordoppen doen wonderen :-)
Het haalt iets weg maar je hoort toch de galm in de zaal. Orkest was ook zeer goed te horen voor mij.

Kortom ze mogen het herhalen.  ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Henrie

Quote from: Marino on March 16, 2016, 07:50:15
Gister mogen genieten van Maria Mena in Paradiso, het blijft een mooie zaal voor dit soort 'intieme' optredens.
Grappig. Het enige wat ik ooit in Paradiso heb gezien, was My Dying Bride en The Mars Volta. Beide niet bepaald van het type 'intieme optredens'  (al hoewel MDB wel iets intiems heeft vind ik), maar daar was Paradiso toch ook een prima zaal voor... ;)

Oh ja, ik heb ook Fleet Foxes daar nog gezien. Dat was wel zo'n intiem optreden...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

RZeemering

Gisteren Saybia gezien in de Oosterpoort.
Het begon erg goed met het openingsnummer. Daarna bleek dat de zanger niet bijster goed van stem was. Voor de toegift kwam hindert een sigaret op het podium. Ik vermoed dat dat wel wat met zijn stemgeluid te maken had. De band maakte wel wat goed en gelukkig was hij tussen de nummers door zeer ok. Met af en toe wat humor.
Podiumbeeld was erg mooi met een soort ei waar op geprojecteerd werd en goed bijpassend licht.
Al met al een goed concert.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

beatbrother

Afgelopen donderdag naar het concert van Hans Zimmer geweest.
een 70-koppig symfonisch concert.
1 woord : Geweldig !!!

Marino

Gister Leon Bridges in het mooie nieuwe Tivoli, heerlijke muziek! Soul kan dus nog voor volle zalen zorgen! Wat een gebouw vol muziek, Ruben Block trad gister ook en ook dat had ik wel willen zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

WickedGame

Afgelopen zaterdag ben ik naar Ludovico Einaudi geweest in Tivoli Vredenburg.

Wat een geweldig concert was dit, zoveel emotie hoe die man in zijn piano stukken kan neerleggen. Echt geweldig! Mijn wederhelft hield het niet eens droog tijdens wat solo stukken van hem.

gkoopman

Quote from: WickedGame on May 17, 2016, 09:17:48
Afgelopen zaterdag ben ik naar Ludovico Einaudi geweest in Tivoli Vredenburg.

Wat een geweldig concert was dit, zoveel emotie hoe die man in zijn piano stukken kan neerleggen. Echt geweldig! Mijn wederhelft hield het niet eens droog tijdens wat solo stukken van hem.

Lijkt me ook een heel mooi om een keer heen te gaan!

Sk

Leuk WickedGame!

Ik zelf mocht er ook bij zijn in Tivoli Vredenburg en heb mij prima vermaakt. Echter:

- Zijn laatste album vind ik persoonlijk wat minder (Laat hij nou net van dit album de meeste nummers spelen, Logisch op zich)
- Ik vond soms de overige instrumenten te hard waardoor je de piano haast niet meer kon horen. Merkte jij dit ook?
- Alle kaarten waren zeer snel uitverkocht en meer geld uit moeten geven voor een kaartje via een andere site.
- Niet alle plekken waren bezet!

Conclusie: Leuk concert om mee te mogen maken en leuk om Einaudi eens in het echt te zien. Ik vond dit concert niet kunnen tippen aan hetgeen hij gespeeld heeft in de Royal Albert Hall in 2010. Kwestie van smaak natuurlijk! :)

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

peterrr

Mooi dat jullie het naar de zin hebben gehad, mijn dochter heeft hem namens universal music mogen begeleiden
( hospitality) naar o.a Rtl  late night en tivoli.
Zelf was ze ook in Tivoli, en zeer onder indruk van zijn muziek en hoe aardig hij was.

Ik.... kreeg de cd elements.

Ik wacht tot ik mee mag naar " Gregory Porter"   :pompom:

Het loont om je kinderen op te voeden met goede muziek  ;D

Grt Peter
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Sk

Quote from: peterrr on May 17, 2016, 17:36:10
Mooi dat jullie het naar de zin hebben gehad, mijn dochter heeft hem namens universal music mogen begeleiden
( hospitality) naar o.a Rtl  late night en tivoli.
Zelf was ze ook in Tivoli, en zeer onder indruk van zijn muziek en hoe aardig hij was.

Ik.... kreeg de cd elements.

Ik wacht tot ik mee mag naar " Gregory Porter"   :pompom:

Het loont om je kinderen op te voeden met goede muziek  ;D

Grt Peter

Leuk Peter!

Ik heb ook een album van Gregory Porter maar naar 2 keer beluisterd te hebben doet het mij nog steeds niks.

Wat goede muziek is is natuurlijk heel persoonlijk. Ouders die graag naar top 40 luisteren vinden dat goede muziek en grote kans dat de kids dit ook gaan luisteren. Of ze moeten met toeval op HTforum terecht komen en bewust worden van het feit dat er meer is.  :bigsmile: Wat overigens niet automatisch betekent dat het 1 beter is dan het ander. Muziek moet je raken en dat kan gebeuren van top 40 tot aan de meest exotische platen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

WickedGame

Quote from: Sk on May 17, 2016, 17:18:43
Leuk WickedGame!

Ik zelf mocht er ook bij zijn in Tivoli Vredenburg en heb mij prima vermaakt. Echter:

- Zijn laatste album vind ik persoonlijk wat minder (Laat hij nou net van dit album de meeste nummers spelen, Logisch op zich)
- Ik vond soms de overige instrumenten te hard waardoor je de piano haast niet meer kon horen. Merkte jij dit ook?
- Alle kaarten waren zeer snel uitverkocht en meer geld uit moeten geven voor een kaartje via een andere site.
- Niet alle plekken waren bezet!

Conclusie: Leuk concert om mee te mogen maken en leuk om Einaudi eens in het echt te zien. Ik vond dit concert niet kunnen tippen aan hetgeen hij gespeeld heeft in de Royal Albert Hall in 2010. Kwestie van smaak natuurlijk! :)

Heb mij ook goed vermaakt dat sowieso.

Elements is ook in mijn ogen wat minder dan bijvoorbeeld zijn andere albums/cd's. Maar het kan mij nog steeds wel bekoren, het verveelde nooit. Helemaal toen die solo ging was het top.

Qua instrumenten en overstemmen van de piano heb ik dat niet altijd ervaren, alleen bij de hele drukke nummers met veel inbreng van de basgitaar ondervond ik het, maar echt storen deed het mij niet.

Qua snel uitverkocht heb ik niks van gemerkt aangezien het een cadeautje was voor mijn verjaardag. Begreep wel dat het heel hard ging met de kaarten, iets waar mijn vriendin en zusje niet op hadden gerekend maar wel 3 kaarten op overigens perfecte plekken heeft weten te bemachtigen.

Dat niet alle plekken bezet waren viel mij ook al op.

Hoe het concert in de Royal Albert Hall is geweest durf ik niet te zeggen, zou dat eens moeten opzoeken.

Sirius666

Quote from: Sk on May 17, 2016, 17:18:43

- Alle kaarten waren zeer snel uitverkocht en meer geld uit moeten geven voor een kaartje via een andere site.
- Niet alle plekken waren bezet!

Welkom in de doodzieke wereld van die vuile %€#%&&## kaarten handelaren oftewel NL maffia. Low life zielepietjes. Ik weiger om meer dan de kostprijs te betalen. Walgelijk dat onze fijne overheid weigert hier echt werk van te maken.

Nu weet je de reden van de lege plekken  ;)

peterrr

#566
Tipje van mijn dochter:

http://www.classicstogo.nl/features/win-einaudi-gesigneerd-vinyl/

( Ze is nog net te zien in de spiegel ha ha)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Sk

Quote from: WickedGame on May 18, 2016, 14:08:52

Qua instrumenten en overstemmen van de piano heb ik dat niet altijd ervaren, alleen bij de hele drukke nummers met veel inbreng van de basgitaar ondervond ik het, maar echt storen deed het mij niet.

Het stoorde mij ook niet hoor, het viel mij alleen op. De andere instrumenten waren mooi genoeg om daar even de aandacht op te vestigen.

Quote
Qua snel uitverkocht heb ik niks van gemerkt aangezien het een cadeautje was voor mijn verjaardag. Begreep wel dat het heel hard ging met de kaarten, iets waar mijn vriendin en zusje niet op hadden gerekend maar wel 3 kaarten op overigens perfecte plekken heeft weten te bemachtigen.

Leuk cadeau en ook nog eens perfecte plekken! Ik zat zelf op rij B2 links achter Einaudi. Prima plek ook alleen helaas een duurder kaartje.

Quote
Hoe het concert in de Royal Albert Hall is geweest durf ik niet te zeggen, zou dat eens moeten opzoeken.

Wat mij betreft is dit zijn mooiste live opname en is uitgebracht op CD en DVD (Rode hoes) Als Einaudi fan mag deze niet ontbreken in je collectie. Hij staat tevens ook volledig op youtube zodat je een indruk kunt krijgen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Quote from: Sirius666 on May 18, 2016, 19:21:32
Welkom in de doodzieke wereld van die vuile %€#%&&## kaarten handelaren oftewel NL maffia. Low life zielepietjes. Ik weiger om meer dan de kostprijs te betalen. Walgelijk dat onze fijne overheid weigert hier echt werk van te maken.

Nu weet je de reden van de lege plekken  ;)

Ik begrijp je reactie en volkomen mee eens. Ik keek al een flinke periode uit naar zijn concert en wilde er erg graag bij zijn. Als je dan tot de ontdekking komt dat alle kaarten via de officiële weg al uitverkocht zijn was mijn weerstand vrij klein om toch net even wat meer uit te geven. 
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

jasjenl

Quote from: Sk on May 19, 2016, 11:50:57
Ik begrijp je reactie en volkomen mee eens. Ik keek al een flinke periode uit naar zijn concert en wilde er erg graag bij zijn. Als je dan tot de ontdekking komt dat alle kaarten via de officiële weg al uitverkocht zijn was mijn weerstand vrij klein om toch net even wat meer uit te geven.
Ik zie steeds meer concerten en evenementen waar je kaarten op naam moet zetten, o.a. Radiohead (waar ik morgen naar toe ga) heeft dat gedaan. Dat is een redelijk effectieve methode om die kaarten handelaren af te serveren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

RZeemering

Benjamin Clementine in de Stadschouwburg Groningen

Heerlijk klein concert. 1 man 1 piano en 4 microfoons ;)

Wat een bijzondere man en dito muziek en stem. Ik heb erg genoten. Het was over voor ik er erg in had.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Sirius666

#571
Vorige week zaterdag in gebr. de Nobel te Leiden:

Gnaw their Tongues
Batushka
Satan

Satan is ruk en werd ook opeens later toegevoegd...het ging mij feitelijk om Batushka....black metal dus, uit Polen. Door GTT werd al een fijne sfeer neergezet en Batushka overtrof dit nog maar even. Heel statisch (klein podium....8 man is dan toch echt teveel van het goede alhoewel ze hun optredens sowieso op deze wijze afwerken) en vet tegelijk. Zangtechnisch prima uitgevoerd zoals het gehele optreden mij eigenlijk bijzonder tevreden stelde.

Helaas was het programma naar voren verschoven door de toevoeging van Satan waardoor ik om 20.45 alweer buiten de deur stond (GTT begon om 18.20u). Ach ja, brave tijd toch :D

Bama

Ze was echt goed.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707