Ik ben naar een concert/voorstelling geweest van...

Started by Martin_M, September 26, 2005, 11:05:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

11Leo

Vorige week 04-12 naar Simple Minds in Glasgow in het kader van 30 YEARS LIVE.

Leo

MarkD

Vorige week donderdag naar Tindersticks geweest in het theater in Eindhoven. De nieuwste CD is integraal gespeeld, aangevuld met wat oudere nummers. Echt erg mooi optreden, waarbij het geluid ook nog eens dik in orde was. Bij het eerste (instrumentale) nummer direct al kippenvel. En toen nog die STEM... :wow:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

DVDGuy

#102
Morgenavond naar Nueva Mantecca  :tongue2:

Helaas, gaat het geplande optreden niet door  :baaa:

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

astrobart

Quote from: DJ-Foxx on December  2, 2008, 01:14:56
collega van het werk heeft zo nu en dan optredens met Hans Dulfer, kan een lekker partijtje drummen ;)

maart volgend jaar kaarten voor de vrouw / mams en schoonmoeder geregeld voor Il Divo (Ahoy) ... ik vind het maar stel engerds >:D ben ik nu soms jaloers ???

hehe hans ging ik vaak naartoe in alto amsterdam, silancee...........



:-X

ShellBeach

#104
feestje van 't werk, 2000 man op uitgenodigd, super chique site in Brussel

- eerste Axelle Red, mooie welbekende nummers, met oordoppen viel nog mee ... wat me opviel is dat ze haar ogen sluit zodat de wereld (publiek) geen invloed op axelle heeft. Mooie madam maar wel erg allemaal 'safe' gebracht. Slechts 1 nummr waar ze zich echt laat gaan en je de emotie kan proeven, de rest leek automatische piloot. Wel leuke New Orleans piano man en vette basgitaar....

- sugar babes ... eigenlijk grote naam maar niks bijzonder. Gaan vragen aan PA mensen of het ook live was, yes it was. Minder babe-gehalte dan in de videoclips ... .  Van de drie is het brunetje een babe, het zwartje heeft een klein buikje het blondje could be the girl next door. Videoclips zijn dus erg misleidend ....

Bas was extreem heavy mijn ingewanden stonden gewoon te resoneren, maar met oordoppen doet het mid/hoog tenminste geen pijn :) Er stonden zeker een 6 a 8 tal sublaagkasten even hoog als een doorsnee persoon, dus aan bass geen tekort. Het kwam in me op dat het klonk zoals een slecht ingeregelde sub uit de doos :)

Daarna Maurice Engelen dit was wel een vettige DJ-set .... . De man achter Pragha Khan.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Joep

Jordi Savall met zijn Les Concert des Nations (elk lid komt uit een ander land) trad afgelopen maandag op in het Concertgebouw. Ik was erbij en het is waar, je wordt weer even koud met je beide benen op de grond gezet voor wat betreft realisme. Ik wist gelijk dat ik er nog lang niet ben qua audio, maar hoor ook dat ik op de goede weg zit. Dit wil je horen. Nul spektakel (apparatuur gegenereerd dan) en nul volume, maar 100% klank, 100% dynamiek, 100% zwart, 100% rust en ja, dat vind ik dus mooi.

3 toegiften en een zwierige presentatie van het geheel maakte het voor mij een mooie avond. Ik vond het grappig dat ik naast een mevrouw op leeftijd zat die veel moeite had mij te verstaan, toch naar concerten blijft gaan. Hulde. ;D

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

turtlespeed

#107
2 weken geleden was ik hier:



3 dagen MARILLION!

Fantastisch!!!!!
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

wil

Nederlands Fluitorkest in de Noorderkerk Amsterdam. Behalve dat er voor een luttele 14 euro een toporkest stond te spelen met sublieme solisten werd er live surround gespeeld.

Live surround?? Ja, de Missa de Angelis en Ghosts and Gargoyles werden beiden in een arrangement/compositie van Henry Brant gespeeld waarbij de orkestleden in een kruisvorm rondom het publiek opgesteld stond. Behalve de waanzinnig ruimtelijke akoestiek van deze wat plompe kerk werd optimaal gebruik gemaakt van de Ruimte in de Muziek. Concert heette dan ook: Muziek & Ruimte.

Delen ook nog te horen in Zwolle, Amsterdam en Veere (http://www.hetnederlandsfluitorkest.nl/devotie.html).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Peerless Monster

Volgende week vrijdag naar Nina Kinert!!!!!
Heb er zin an.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

solitaire

Quote from: solitaire on March 30, 2009, 00:14:04
as. donderdag en zaterdag naar World Minimal Festival !


Wolf


mijn Ivo Janssen Soloduiveldans-CD klinkt nooit meer hetzelfde ! :music:


W.

Hinterm Horizont geht's weiter.

Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Joep on March 25, 2009, 11:28:29
Ik vond het grappig dat ik naast een mevrouw op leeftijd zat die veel moeite had mij te verstaan, toch naar concerten blijft gaan. Hulde. ;D

..............................zijn moeder  :-X

Inderdaad fantastisch. ;D..ik heb gister Bocherini van hem besteld......tip...kijk eens naar het Bariton trio (cd) met Haydn (bariton gebouwd door van Tongeren...uniek instrument !!!)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Richard300B

Ik ga over een paar maanden naar...................

U2 in de Amsterdam Arena op 21 juli en dat doen we op 15 augustus nog een keer over in London ;)
Het aftellen duurt alleen zolang :unhappy:

Laatste concert was The Australian Pink Floyd Show in de HMH, vreselijk goed en een echte aanrader. Zij spelen trouwens ook in Weert tijdens Bospop.

Groeten,
Richard
Denon AVR 3808
Sony PS3/Argosy HV335T
Tentlabs DIY CD kit
Millon Cobra III+surround+center Sony KDL26T3000 Supra Cable = HT  Audionote Pre kit Audionote kit 1 stereo amp. Rik Stoet Heartbeat 300B mono amp. Sony SCD555ES SACD A&T MP DAC Synthese Floating 3 V.D. Hul/Siltech Cable = AUDIO

wil

Anne van Veen

Leuke jonge liedjesmaakster en vertolkster. Soort Wende Snijders maar dan anders  :turn:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Joep

Quote from: Erik van Voorst on April  6, 2009, 19:47:54
..............................zijn moeder  :-X

Inderdaad fantastisch. ;D..ik heb gister Bocherini van hem besteld......tip...kijk eens naar het Bariton trio (cd) met Haydn (bariton gebouwd door van Tongeren...uniek instrument !!!)

Leuk, ik ga eens luisteren. Boccherini heb ik al van hem, was mijn Savall-introductie. Mooie, lichtvoetige, muziek. Ideaal voor dit weer.  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Joep on April 14, 2009, 00:27:36
Leuk, ik ga eens luisteren. Boccherini heb ik al van hem, was mijn Savall-introductie. Mooie, lichtvoetige, muziek. Ideaal voor dit weer.  ;D

Boccherini....ik draai hem momenteel grijs.....ohhhhhh....heerlijk om zo even 4 gemaakte powercordjes in te spelen.........ohhhhhhh.... die Fandango O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MrPink

Het Stabat Mater van Boccherini is ook erg mooi (wel wat minder lichtvoetig). Er is een mooie versie door Ensemble 415 met Chiara Banchini. Heb het ook zelf gespeeld, maar die opnames liggen niet in de winkel.

Wuppy32

Jean Michel Jarre World In-Doors Arena Tour in de HMH. Helemaal geweldig. Wilde al jaren naar een concert van hem.

pong38

Ik was gisteren ook bij onze jeugdvriend Jean Michel Jarre en heb genoten.
Eigenlijk is zo'n "zaaltje" te klein voor zo'n man. Je kon het eerst half uur ook duidelijk merken dat we allemaal wat ouder zijn geworden en braaf op de stoel bleven zitten en beschaafd klapte als weer een nummer gedaan was  ;D

Ik hoop em ooit weer eens in het echie voor pak em beet 250K aan mensen te aanschouwen. Dat waren shows  :o

J.S.

Van de week naar New Cool Collective en Jules Deelder (en Ger Sax) geweest; was super!

Wuppy32

Quote from: pong38 on May 27, 2009, 08:00:31
Ik was gisteren ook bij onze jeugdvriend Jean Michel Jarre en heb genoten.
Eigenlijk is zo'n "zaaltje" te klein voor zo'n man. Je kon het eerst half uur ook duidelijk merken dat we allemaal wat ouder zijn geworden en braaf op de stoel bleven zitten en beschaafd klapte als weer een nummer gedaan was  ;D

Ik hoop em ooit weer eens in het echie voor pak em beet 250K aan mensen te aanschouwen. Dat waren shows  :o

Daar hoop ik ook nog steeds op...open lucht concert. Ik moest wel lachen dat aan het zijn laser harp er mee kapte...ff snel synthesizer resetten en weer doorgaan :)

RonG

Ik ben gisteren naar The Eagles geweest in Antwerpen, man man man, wat was dat gaaf.

HTip

Quote from: RonG on June 19, 2009, 17:17:39
Ik ben gisteren naar The Eagles geweest in Antwerpen, man man man, wat was dat gaaf.
Was inderdaad weer een show om niet zo gauw te vergeten. Die "oude" mannen kunnen er nog steeds wat van.

Waar zat je?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on June 19, 2009, 17:45:30
Was inderdaad weer een show om niet zo gauw te vergeten. Die "oude" mannen kunnen er nog steeds wat van.

Waar zat je?
vak 240 (blauw) en jij?