Aanschaf nieuwe videorecorder

Started by AleSyS, September 6, 2002, 18:17:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Ondanks ik een DVD speler heb kijk ik best veel series op TV en neem deze dus ook vaak op. Wat kan je het beste doen...een staandaard videorecorder aanschaffen of een S-VHS videorecorder. En welk merk is dan aan te raden voor een S-VHS recorder.

Ik ben in het bezit van een Loewe breedbeeld TV. Zijn er toevallig mensen die ervaringen hebben met huren bij www.skala.nl

J.A.F._Doorhof

Ik zou in ieder geval een S-VHS deck kopen, vooral de JVC apparaten staan zeer goed aangeschreven (heb er zelf ook één, en ben er erg tevreden mee).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Ik had net weer eens een aardig onderonsje met de plaatselijke eigenaar van videoland.
Hij vertelde me datgene wat wij hier al weten dat de videorecorder zal verdwijnen.
Men verwacht weer een toename van verkoop van dvd spelers rond de kerst.

Echter wil je toch nog een videorecorder aan schaffen dan zou ik een standaard recorder kopen.
JVC heeft aardige S-VHS recorders maar wederom is het je waard?

m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

S-VHS heeft een veel hogere resolutie dan VHS dus dat moet je het als videoliefhebber altijd waard zijn ;). En zoveel scheelt het niet meer in prijs. Voor € 100,00 meer heb je vaak al S-VHS tov VHS (uitgaande van een goede VHS recorder met 4 koppen).

De videorecorder gaat NIET verdwijnen, er zijn nog teveel mensen met te veel videobanden en het is nog steeds het enige medium dat makkelijk met opnemen is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AleSyS

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  6, 2002, 18:57:15
Ik zou in ieder geval een S-VHS deck kopen, vooral de JVC apparaten staan zeer goed aangeschreven (heb er zelf ook één, en ben er erg tevreden mee).

MvrGr.
Frank

Welke type JVC zou jij aanraden?

Robert

Ik heb nu ruim één jaar een JVC S-VHS videorecorder en die bevalt mij perfect (ik zou niet meer terug willen naar VHS ;D) en heb voor deze S-VHS videorecorder 3x een JVC VHS videorecorder gehad.
En de kwaliteit van het beeld blijft veel langer stabiel dan bij mijn vorige VHS videorecorders.
Maar dat ligt ook aan de banden die je gebruikt en dat is overduidelijk er is maar één die boven de rest uitsteekt en dat is: Fuji Super VHS Pro 240 (de Fuji Super VHS Pro 180 is slechter).
Ik heb vergeleken met de JVC S-VHS banden en die zijn veel minder met het beeld en geluid.
Dus de videorecorder zelf is niet alleen belangrijk maar ook de banden die je gebruikt en ik kan je de Fuji warm aanbevelen.


MvrGr.
Robert

Robert

AleSyS,

De JVC videorecorder die ik heb is een instapmodel onder de S-VHS video's want er zit geen vliegende wiskop op en er zit bijna geen digitale correctie middelen op.
Ik weet niet of dat een eis is voor jou?

Ik bezit de JVC HR-S6850 (Ik heb hem in het zwart en dan is het typenummer HR-S6852).


MvrGr.
Robert

Robert

#7
Ik zou definitely voor een JVC S-VHS videorecorder gaan.

JVC heeft op dit moment 5 modellen:

HR-S5950

Super-VHS Hi-Fi stereo videorecorder
Hoge beeldkwaliteit met Super VHS plus Super VHS ET-opname
VHS Hi-Fi stereo met NICAM/A2
ShowView
Express Programmering


HR-S6950 (opvolger van mijn HR-S6850)

Super-VHS Hi-Fi stereo videorecorder
Super-VHS High Resolution en Super-VHS ET Recording
Programme Navigation
Hi-Fi VHS stereo met NICAM/A2
Betrouwbare tijdklokopnames (ShowView Deluxe Ready, Rec Link, Express Programming)


HR-S6953 (hetzelfde model als de HR-S6950 alleen dan in het zwart)

Super-VHS Hi-Fi stereo videorecorder
Super-VHS High Resolution en Super-VHS ET Recording
Programme Navigation
Hi-Fi VHS stereo met NICAM/A2
Betrouwbare tijdklokopnames (ShowView Deluxe Ready, Rec Link, Express Programming)


HR-S7950

Super-VHS Hi-Fi stereo videorecorder
Super-VHS High Resolution (DigiPure Technology met Digital Wide TBC en 2 MB Frame Memory, Super-VHS ET Recording)
1,5x weergave met geluid en Smooth Slow Motion
Programme Navigation
Hi-Fi VHS stereo met NICAM/A2


HR-S8850

Super-VHS Hi-Fi Stereo Videorecorder
Super-VHS High Resolution (DigiPure Technology met Digital Wide TBC en 2 MB Frame Memory, Super-VHS ET Recording)
Programme navigation
Insert Editing met vliegende wiskop, Audio dubbing
Betrouwbare tijdklokopnames (ShowView Deluxe, Rec Link, Express Programming)


HR-S9850

Super-VHS Hi-Fi Stereo videorecorder
Super-VHS High Resolution (DigiPure Technology met Digital Wide TBC en 2 MB Frame Memory, Super-VHS ET Recording)
Video Navigation System
Professioneel monteren met Insert Editing, vliegende wiskop, EasyEdit en Sound Shuttle, Audio Dubbing, en vergulde AV ingangen op het voorpaneel
Betrouwbare tijdklokopnames (ShowView Deluxe, Rec Link, Express Programming)


MvrGr.
Robert

AleSyS

Quote from: Robert on September  6, 2002, 19:30:51
Ik zou definitely voor een JVC S-VHS videorecorder gaan.

JVC heeft op dit moment 5 modellen:

knip

HR-S6953 (hetzelfde model als de HR-S6950 alleen dan in het zwart)

Super-VHS Hi-Fi stereo videorecorder
Super-VHS High Resolution en Super-VHS ET Recording
Programme Navigation
Hi-Fi VHS stereo met NICAM/A2
Betrouwbare tijdklokopnames (ShowView Deluxe Ready, Rec Link, Express Programming)


knip


Die HR-S6953 lijkt mij wel wat. Heeft deze ook de optie om de instellingen van de TV kanalen van mijn Loewe TV over te nemen. Is namelijk wel handig als je met zenders gaat zitten schuiven ;D

Robert

#9
Ik twijfel of het wel wil, want Loewe gebruikt Digital Link (Plus) i.c.m. hun eigen videorecorders.


Hieronder uitleg van T-V Link bij de JVC video's:


Deze handige functie maakt het aansluiten van een videorecorder* op een TV bijzonder gemakkelijk en zorgt voor de volgende mogelijkheden:

Preset Download kopieert de TV-zenderinstellingen automatisch naar de videorecorder in precies dezelfde volgorde als op de TV.

Direct Rec registreert steeds hetgeen op het TV-scherm wordt getoond zonder dat u dezelfde zender op de videorecorder hoeft te selecteren.

TV Auto Power ON schakelt de TV automatisch in en selecteert de gepaste input. Al deze mogelijkheden en nog veel meer worden mogelijk gemaakt dankzij de standaardlink, die niet alleen compatibel is met JVC-videorecorders maar ook met videorecorders van verschillende andere fabrikanten.


* Compatibel met videorecorders die uitgerust zijn met T-V Link, EasyLink, MegaLogic, SMARTLINK, Q-Link of NEXTVIEWLINK via een volledig bedrade 21-pin SCART-kabel. De graad van compatibiliteit en de beschikbare functies kunnen variëren van het ene systeem tot het andere.


MvrGr.
Robert

Robbo

Hoi,

Ik heb ook een JVC S-VHS recorder, de 6711 dacht ik. Heb ik een jaar geleden gekocht voor iets van 550 gulden en hij bevalt perfect. Na allerlei review gelezen te hebben kwam ik er achter dat Panasonic en JVC er met kop en schouder boven uitsteken qwa kwaliteit en duurzaamheid.

Het overnemen van de TV-kanalen werkt prima via de Scart naar mijn Loewe Aconda.

Rob

JG_Smit

Zijn er toevallig ook svhs videorecorders met S video uitgang, dit omdat ik ook een nieuwe video zoek en deze dan op mijn barco 801s wil aansluiten en hier geen composiet aansluiting op zit.Of is hier een andere mogelijke manier voor zodat ik mijn bestaande videorecorder met 21pin aansluiting op de barco kan aansluiten,die is eigenlijk nog wel goed..

JG Smit...

:olang niets van me gehoord,maar ik volg het forum nog steeds.. :)

AleSyS

Heb je nu ook een speciale (scart)kabel nodig voor de weergave naar je TV???

Zit namelijk te denken om een die JVC HR-S6953 te gaan halen.

Robert

AleSyS,

Het enigste dat de scartkabel moet kunnen is het S-video signaal doorgeven en tegenwoordig kan iedere scartkabel dat naar mijn weten.


MvrGr.
Robert

Robert

#14
Quote from: JG_Smit on September  7, 2002, 17:21:37
Zijn er toevallig ook svhs videorecorders met S video uitgang, dit omdat ik ook een nieuwe video zoek  en deze dan op mijn barco 801s wil aansluiten en hier geen composiet aansluiting op zit.Of is hier een andere mogelijke manier voor zodat ik mijn bestaande videorecorder met 21pin aansluiting op de barco kan aansluiten,die is eigenlijk nog wel goed..

JG_Smit,

Volgens mij bestaan er kabels die aan de ene kant het 21-pins systeem hebben en aan de andere kant het 4-Din systeem.


MvrGr.
Robert

AleSyS

Quote from: Robert on September 14, 2002, 14:07:39
AleSyS,

Het enigste dat de scartkabel moet kunnen is het S-video signaal doorgeven en tegenwoordig kan iedere scartkabel dat naar mijn weten.


MvrGr.
Robert

Het hoeft dus niet perse een profigold kabel te zijn???

Robert

#16
AleSyS,

Nee hoor.
Ikzelf heb een gewoon standaard no-name scartkabeltje tussen mijn JVS S-VHS video en mijn Sony breedbeeld TV lopen en het signaaloverdracht is gewoon in S-Video.


MvrGr.
Robert

AleSyS

Zo....heb mijn JVC HR-S6953  binnen. Na een hoop geklooi eindelijk die TV link aan te praat gekregen. Er is alleen nog een klein probleempje....dus klok wordt niet op de juiste tijd ingesteld. Mijn Sony van 5 jaar oud deed dat wel.

Just clock staat op AAN
Voorkeurzende (PDC signaar) staat op: 1

Wat gaat hier fout  :'(

Robert

AleSyS,

Je moet zelf eerst de tijd invoeren daarna werkt Just Clock pas omdat Just Clock pas de tijd kan aanpassen als het verschil in tijd op de video en de werkelijke tijd niet meer is dan 3 minuten.

Just Clock past de tijd alleen aan op hele uren en op bepaalde tijden 's nachts niet.

Dan zou het goed moeten gaan.


MvrGr.
Robert