Crash cours projector calibratie en user settings 19 NOVEMBER EN MEER LEES !!!!!

Started by J.A.F._Doorhof, September 22, 2005, 15:19:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

REVV

Perfect! Dank je wel. Dan sta ik daar volgende week met mijn epsonnetje onder de arm  :D
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."

chippius

Mooie tijd...niet te vroeg  ;)

Heb je enig idee hoe laat het ongeveer is afgelopen?

Is het handig om naast mijn pana 700 ook mijn DVD-speler mee te nemen (Samsung HD850)? Gebruik namelijk de HDMI aansluiting.

REVV

Goeie vraag Chippius,

die geldt ook voor mij dus, al gebruik ik component met een Marantz DV4300. (al kan ik me voorstellen dat je die speler daar nog ergens hebt rondslingeren, Frank?)

groeten Roland
"Now listen to me, I'm older and I'm wiser." "Yeah, well, you're half right."

J.A.F._Doorhof

We hebben hier een DVD speler die alles uit stuurt.
In principe probeer ik rond 16:00 klaar te zijn maar goed, meestal......
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ozon

Voor komend weekend heb ik mij ingeschreven voor de calibratie"dag. Helaas moet ik vanwege persoonlijke omstandigheden (sterfgeval) afzeggen. Mijn excuus hiervoor, ik hoop dat er iemand anders in mijn plaats kan gaan. de volgende maal zal ik er zeker bij zijn!

Met vriendelijke groeten,

Patrick de Boer

wbvreeuwijk

Quote from: chippius on November  9, 2005, 07:58:31
Mooie tijd...niet te vroeg  ;)

Heb je enig idee hoe laat het ongeveer is afgelopen?

Is het handig om naast mijn pana 700 ook mijn DVD-speler mee te nemen (Samsung HD850)? Gebruik namelijk de HDMI aansluiting.

Meteen een gerelateerde vraag. Maakt het uit of je de projector op component of HDMI calibreerd?
Ik stuur namelijk nu mijn projector via component aan, maar wil in de nabije toekomst (als Philips eindelijk de DVDR-7300 gaat uitleveren) overstappen op HDMI.

Moet ik dan twee calibraties doen?

Gegroet,
Bas.

J.A.F._Doorhof

In principe moet je dan dus nog een keer.
Ik kan wel een DVD speler hier gebruiken voor HDMI trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shamrock

Ik ben afgelopen zaterdag naar deze door Frank georganiseerde dag in Emmeloord geweest. Ik had vooraf niet de illusie dat ik op basis van deze dag in staat zou zijn om zelf projectoren te calibreren, wilde slechts een duidelijke uitleg hebben van de achtergrond van ISF-calibraties. Ik vond het een gezellige en vooral zeer leerzame dag!!! Ik ben veel te weten gekomen over algemene theorie rondom kleur (kleurtemperatuur, gamma etc.), waardoor mijn basiskennis van HT en projectoren toch aanzienlijk is opgekrikt. Hierdoor worden testen in de vakbladen en discussies hier op het forum voor mij allemaal veel begrijpelijker.

Tijdens deze dag werd aandacht besteed aan het calibreren van de volgende projectoren (die door aantal bezoekers waren meegebracht)
* Sony HS10
* Epson Tw10 (helaas deze bleek een defect te hebben aan een van de panels)
* Panasonic AE700
* BenQ 7700

Tot slot werd gedemonstreerd hoe een Pioneer Plasmascherm (PD 436) gecalibreerd kan worden. Het calibreren van de Pioneer plasma nam onverwacht toch meer tijd in beslag dan vooraf verwacht (op basis van de speciale ISF-menu's die dit toestel bezit).

Waar ik zelf nog wel het meest door verbaasd was, is dat ik zelf uiteindelijk toch de voorkeur geef aan het beeld van een LCD (Panasonic 700) boven een duurdere DLP-projector BenQ 7700.  Op de een of andere manier vond ik het beeld van de BenQ7700 aanzienlijk vermoeiender. Weet niet of dit wellicht kwam door de enorm hoge lichtopbrengst van BenQ ten opzichte van de Panasonic of dat hier een andere verklaring voor is.

Frank, nogmaals bedankt voor deze leerzame ervaring en mocht je nog vaker van dergelijke activiteiten op de zaterdag organiseren, dan hoor ik het graag!!!
Denon DVD-3800
Epson TW5000
Beamax A-scherm (100 inch)

brtram

Ik kan het verslag van shamrock volledig onderschrijven.

Zaterdag was een hele leerzame dag waar Frank ons, op zijn eigen wijze, bij de les hield  ;D

Na een bondige uitleg werden de meegenomen projectors gecalibreerd.
Doordat er verschillende types onder handen werden genomen, werd echt duidelijk dat calibratie geen overbodige luxe is.
We denken dat we het op het oog aardig kunnen  ::) maar met een meter en goede software worden zichtbaar betere resultaten geboekt, wat veel meer kijk plezier oplevert.

Het was ook prachtige gelegenheid om verschillende types projectors aan het werk te zien.

Gelukkig ging niet alles slaapverwekkend goed  ;D en stribblelde de Pioneerplasma lekker tegen, maar ook hier kwam
Frank uit  8) Tja hij moest wel met zoveel vreemde ogen die probeerden over/langs z'n schouder te kijken  O0


 

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview