Meet & Greet: The Hi-Fi & Home Entertainment Show 2005

Started by Joep, September 22, 2005, 01:38:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hoi,

Leuk om te lezen, naar de Zanden cd speler ben ik zeer benieuwd. Ik had gelezen dat deze speler cd's kan laten klinken op de meest mooie manier je een cd kan laten klinken. Jammer dat ze dat niet hebben kunnen presenteren met deze set/opstelling.

Volgens mij is het nu wel duidelijk welke sound jou kan bekoren, een retro set met roger speakers of 47 laboratory componenten.  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

reMC

Quote from: Harry HT on September 26, 2005, 21:52:11
Leuk om te lezen, naar de Zanden cd speler ben ik zeer benieuwd. Ik had gelezen dat deze speler cd's kan laten klinken op de meest mooie manier je een cd kan laten klinken. Jammer dat ze dat niet hebben kunnen presenteren met deze set/opstelling.

Ik wil hem ook nog wel eens 1-op-1 horen in vergelijking met de Pi-tracer maar Wilco raadde het me af (zonde van de moeite). Hij weet immers precies hoe ik luister.

QuoteVolgens mij is het nu wel duidelijk welke sound jou kan bekoren, een retro set met roger speakers of 47 laboratory componenten.  ;)

Die retro set kon mij bekoren ja, maar 47labs is gewoon mijn set, of die van Audio-Cube. 47labs is extreem goed en Audio-Cube is geweldig. Ik ken naar mijn smaak NIETS dat bij een van de twee in de buurt komt, dus je hebt gelijk :)

Over goed/geweldig: ik had het er gisteren met Proprius nog over. Ik ben steeds zo lyrisch over die twee dingen want die liggen precies is mijn straatje. Er is NIETS totaal anders, het goede wordt alleen nog beter met de AC-set. Die vergelijking kan ik verder nergens anders maken. Er is NIETS dat heel veel lijkt op die van 47labs maar waarbij alles net een tandje lager zit. Er gaat altijd wel iets mis waardoor het voor mij gewoon niet meer echt genietbaar is  :-\

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik durf je gewoon niet meer uit te nodigen..... :P....................................... ;D................................. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Quote from: reMC on September 26, 2005, 21:57:25
Ik ben steeds zo lyrisch over die twee dingen want die liggen precies is mijn straatje. Er is NIETS totaal anders, het goede wordt alleen nog beter met de AC-set. Die vergelijking kan ik verder nergens anders maken. Er is NIETS dat heel veel lijkt op die van 47labs maar waarbij alles net een tandje lager zit. Er gaat altijd wel iets mis waardoor het voor mij gewoon niet meer echt genietbaar is  :-\

Quote from: Erik van Voorst on September 26, 2005, 23:39:27
Ik durf je gewoon niet meer uit te nodigen..... :P....................................... ;D................................. ;)

The same here...  :-\ ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

Ik zal hieronder proberen het verslag van Remko aan te vullen met mijn ervaringen. Ik heb, voordat mijn batterij op was, nog wel WAT foto's kunnen maken. Echter, die kan ik morgen pas op de computer zetten.

Ik ben het met Remko eens. Ik kreeg alleen bij The Funk Firm en 47 Labs het gevoel van thuiskomen. Rust. Alle andere sets leken wel te schreeuwen (volume onafhankelijk). We luisterden bijvoorbeeld naar de B&W 802D op DSP. Hier hoorden we een vrouwenstem met metalen stembanden in een aluminium keel. Afschuwelijk! Het  was ook nog onderverdeeld in drie delen: laag, mid en hoog. Totaal geen opbouw vanuit het middengebied, maar volledig gescheiden geluiden. Zo klonken de Avalon Ascendants op Zanden ook een beetje. Verschoven harmonischen.

Bij het luisteren naar een LP van Supertramp bij The Funk Firm lette ik opeens niet meer op deze standaard dingen (zoals we die allemaal wel kennen). Ik werd simpelweg aangetrokken door het geluid en luisterde naar de muziek in plaats van naar het laag, het midden en het hoog! Dat is voor mij toch een kenmerk voor een uitzonderlijk systeem. Als de techniek 'wegvalt' en de muziek overblijft, is het voor mij fantastisch. Helaas kon ik dat bij 95% van de show niet. Op zich komt het wel goed uit dat ik niet ontzettend verliefd geworden ben op een Audio Research-Transparent-Wilson Audio Maxx setje van 150.000 Engelse Ponden ;) Scheelt weer, ja toch?

Ja, ik beken. We hebben VEEL bij de 47 Labs kamer rondgehangen. Als echte 'groupies' kregen we nog een speldje van John, 1 van de demonstrateurs en eigenaar van Midland Audio Exchange (MAX, dealer van allerlei exotica en dus ook 47 Labs ;D). Sead, de ontwerper van de Essence was er, Junji Kimura was er, Wilco was er. Biertje erbij, filosofie, muziek en 47Labs: een prachtcombinatie!  Echt gezellig met die mannen!Ik heb ECHT genoten van deze dag!

Die nieuwe platenspeler van 47 Labs :-* :-* :-*
Maar...sta er even bij stil. Denk er eens dieper over na. Tegen het filosoferen aan. Hoe lang bestaat de platenspeler al? Waarom kan het dan nog dat er in 2005 iets nieuws kan worden bedacht wat ook nog eens ergens op SLAAT! Dat is toch ongelofelijk! Voor mij is Kimura-san het toppunt van creativiteit! Deep respect! (ik heb hem dan ook 4 keer de hand geschud ;D)






garmtz

Leuke verslagen! Niets nieuws (ik weet ook hoe jullie luisteren... ;)), maar jullie sentimenten lees ik ook wel op andere fora over o.a. de Heathrow show. Hebben jullie ook de importeur Definitive Audio gezien? Ik ben heel benieuwd naar de Living Voice speakers namelijk...

En ga vooral bij Erik luisteren, want zijn set weet muzikaliteit te koppelen aan technische perfectie (mits je op de sweet spot zit). Niet zo magisch als de Audio Cube set, maar dat is tot nu toe nog geen enkele set geweest die ik ooit heb gehoord, ook niet 47 Labs.

reMC

Quote from: Erik van Voorst on September 26, 2005, 23:39:27
Ik durf je gewoon niet meer uit te nodigen..... :P....................................... ;D................................. ;)

Waarom denk je dat ik zo graag wil komen... >:D Het wachten is vooralsnog op Patrick! ;)

Quote from: garmtz on September 27, 2005, 08:20:17
Hebben jullie ook de importeur Definitive Audio gezien? Ik ben heel benieuwd naar de Living Voice speakers namelijk...

Heb ze gezien en gehoord (heb er zelfs een foto van volgens mij). Zover ik me kan herinneren (het maakte in ieder geval niet ECHT indruk) was het beetje saai maar gemakkelijk. Niets storends maar ook zeker niets magisch.

QuoteEn ga vooral bij Erik luisteren, want zijn set weet muzikaliteit te koppelen aan technische perfectie (mits je op de sweet spot zit). Niet zo magisch als de Audio Cube set, maar dat is tot nu toe nog geen enkele set geweest die ik ooit heb gehoord, ook niet 47 Labs.

I call the sweet spot!

Nope, 47labs haalt het niet meer bij Audio-Cube. Het zal dan ook niet heel lang meer duren totdat de Audio-Cube set alleen nog de speakerkabel van 47labs gebruikt en voor de rest alleen maar uit 'zelfbouw'- en gemodificeerde Tamura producten bestaat.

garmtz

Quote from: reMC on September 27, 2005, 10:37:25
Heb ze gezien en gehoord (heb er zelfs een foto van volgens mij). Zover ik me kan herinneren (het maakte in ieder geval niet ECHT indruk) was het beetje saai maar gemakkelijk. Niets storends maar ook zeker niets magisch.

Wat voor muziek werd erop gedraaid? Waar werden ze mee aangestuurd? En ikwil die foto!!! ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik maak het op die datum gewoon mijn missie om
met mijn muziekweergave de volgelingen te overtuigen
dat er meer is dan Audio-Cube en 47Labs...... :P  ;):-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on September 27, 2005, 11:50:10
Ik maak het op die datum gewoon mijn missie om
met mijn muziekweergave de volgelingen te overtuigen
dat er meer is dan Audio-Cube en 47Labs...... :P  ;):-X

Haha, ik WEET dat je een grapje maakt in de zin dat JIJ weet dat het me helemaal niet gaat om de namen maar om het unieke dat beide kunnen weergeven...toch? :D

Aarrgh, PATRICK!?? :)

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on September 27, 2005, 11:50:10
Ik maak het op die datum gewoon mijn missie om
met mijn muziekweergave de volgelingen te overtuigen
dat er meer is dan Audio-Cube en 47Labs...... :P  ;):-X

Ben je al eens geweest bij Audio Cube trouwens?

reMC

Quote from: garmtz on September 27, 2005, 11:52:55
Ben je al eens geweest bij Audio Cube trouwens?

Nu ga ik voor mijn beurt spreken: ja!

Maar voor iedereen die het een half jaar of langer geleden mooi vond: ga snel weer! Er is veeel verbetert!

Erik van Voorst (in memoriam)

#37
Quote from: garmtz on September 27, 2005, 11:52:55
Ben je al eens geweest bij Audio Cube trouwens?

Ja tuurlijk...sterker nog...... eerder dan velen op dit forum.... :P
Voor mij gelden er wat meer (en mogelijk andere) criteria om een magische set te zijn ....ik vind trouwens
sets vergelijken sowieso een hachelijke zaak....omdat ze allemaal wel ergens slecht in zijn.

Is het te groot...dan vaak te traag...is het te klein....dan vaak te weinig.....is het een 1-weg...dan vaak te beperkt....is het een meerweg....dan vaak te onnauwkeurig.....NOOIT MET ELKAAR EENS TE WORDEN...
of  ALTIJD MET ELKAAR EENS...dat een ieder die ergens bovenuit steekt met zijn concept zijn uiterste best doet om een eerlijke speaker te bouwen met de mooiste middelen..

Ik kies voor het laatste.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Joep

Quote from: Erik van Voorst on September 27, 2005, 17:44:35
Ja tuurlijk...sterker nog...... eerder dan velen op dit forum.... :P

Nou, kom maar op dan met die jaartallen!! >:D Zullen we weleens zien wanneer jij voor het eerst in Utrecht bent geweest! Hup, voor de draad ermee. >:D ;D ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Proprius...misschien een kleine maar wel belangrijke  nuance

...velen...is wat anders dan..... iedereen... ;D

Oppassen dat je zo ook niet de speakersets reviewed.... :P (flauw grapje maar het was een inkoppertje)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Quote from: Erik van Voorst on September 27, 2005, 17:44:35
Voor mij gelden er wat meer (en mogelijk andere) criteria om een magische set te zijn ....ik vind trouwens
sets vergelijken sowieso een hachelijke zaak....omdat ze allemaal wel ergens slecht in zijn.

Is het te groot...dan vaak te traag...is het te klein....dan vaak te weinig.....is het een 1-weg...dan vaak te beperkt....is het een meerweg....dan vaak te onnauwkeurig.....NOOIT MET ELKAAR EENS TE WORDEN...

Mooi verwoord!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

Quote from: Erik van Voorst on September 27, 2005, 17:56:59
Proprius...misschien een kleine maar wel belangrijke  nuance

...velen...is wat anders dan..... iedereen... ;D

Oppassen dat je zo ook niet de speakersets reviewed.... :P (flauw grapje maar het was een inkoppertje)

Leuk! Dit is het enige forum waar het ook echt LUKT om grapjes te maken! :D

reMC

http://www.audio-cube.nl/news.htm

Een heel kort verslag van Audio-Cube met eigenlijk dezelfde bevindingen als wij hadden.

Joep

Nog wat foto's:

De MC Bee


Arm-detail: extra scharnierpunt


Kimura-san: