Meet & Greet: The Hi-Fi & Home Entertainment Show 2005

Started by Joep, September 22, 2005, 01:38:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joep

Aankomend weekeinde zal in Londen de jaarlijkse Hi-Fi & Home Entertainment Show worden georganiseerd. Volgens velen de beste show van het jaar en reMC en ik hebben vandaag besloten dat we er zondag heen gaan om er een beetje van te proeven! :)

Natúúrlijk gaan we vooral voor 47Labs ;D. Persoonlijk ben ENORM geïnteresseerd in hun nieuwe cd-opener...::)  Maar, hun nieuwe nieuwe platenspeler en MC-element zijn ook wel redelijk interessant  ;) ;D

We hebben er ERG veel zin in en als er mede-forummers zijn die ook gaan: reageer!



edit: mooie opener he?

bmateijsen

Veel plezier! En mocht je nog iets leuks en vernieuwend zien, hou ons dan op de hoogte!

Groet Bjorn

Erik van Voorst (in memoriam)

Hou je geld en creditcards thuis... ;D

VEEL PLEZIER !!!!!  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Joep

Quote from: bmateijsen on September 22, 2005, 08:08:44
Veel plezier! En mocht je nog iets leuks en vernieuwend zien, hou ons dan op de hoogte!

Groet Bjorn

Zullen we zeker doen, Bjorn! :)

Quote from: Erik van Voorst on September 22, 2005, 08:39:49
Hou je geld en creditcards thuis... ;D

VEEL PLEZIER !!!!!  8)

Zullen we zeker doen, Erik! ;D

reMC

Waar staat eigenlijk dat 47labs ook vertegenwoordigd is...?   ???

EDIT: handig, zo'n linkje in de eerste post ::)

Joep

#5
Quote from: reMC on September 22, 2005, 11:48:58
Waar staat eigenlijk dat 47labs ook vertegenwoordigd is...?   ???

EDIT: handig, zo'n linkje in de eerste post ::)

Ja, het is een beetje een stiekem linkje!  ;D

Overigens is de foto van de nieuwe platenspeler negatief! Dus even in Paint omzetten!

Humor! :D


edit: voor reMC even onderstreept wat nou de link is.

reMC


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Quote from: Proprius on September 22, 2005, 14:51:11
Ja, het is een beetje een stiekem linkje!  ;D

Overigens is de foto van de nieuwe platenspeler negatief! Dus even in Paint omzetten!

Humor! :D


edit: voor reMC even onderstreept wat nou de link is.

Voor de niet photoshoppende/painters onder ons.


Audiofiel

En voor wie niet houdt van groene en rode spikkels op zijn plaat:
(de vreemde veeg linksboven op de plaat ga ik niet aan beginnen, heel vreemd!)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Heb al aanbevelingen gelezen van het 47 Labs element.

Audiofiel

#11
Quote from: garmtz on September 22, 2005, 18:04:33
Heb al aanbevelingen gelezen van het 47 Labs element.

Het Shigaraki-spijkerbed? >:D

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Oracle


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep


Audiofiel

#15
Quote from: Proprius on September 23, 2005, 01:36:33
Heb je ook nog wat zinnigs te melden, Arjen? ???

Tsja, wat verwacht je. Met een CD-opener notabene...
Dat is toch niet bepaald de uitvinding van de eeuw zoals de punaise of de paperclip!

Zulk nieuws mag best met gepast cynisme worden aangeduid. Als je een drol op de markt brengt met het logo van 47 labs er op, rent dan meteen een schare 'fans' naar de winkel om die ook te kopen?

Dus ja: ik heb wat zinnigs te melden.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

Quote from: Audiofiel on September 23, 2005, 07:48:32
Tsja, wat verwacht je. Met een CD-opener notabene...
Dat is toch niet bepaald de uitvinding van de eeuw zoals de punaise of de paperclip!

Zulk nieuws mag best met gepast cynisme worden aangeduid. Als je een drol op de markt brengt met het logo van 47 labs er op, rent dan meteen een schare 'fans' naar de winkel om die ook te kopen?

Dus ja: ik heb wat zinnigs te melden.
;D

;D ;D ;D sorry maar ik ben het wel een beetje met arjen eens
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Joep

Quote from: Proprius on September 22, 2005, 01:38:37
Persoonlijk ben ENORM geïnteresseerd in hun nieuwe cd-opener...::)  Maar, hun nieuwe nieuwe platenspeler en MC-element zijn ook wel redelijk interessant  ;) ;D

Haha, die Arjen! Als je dit nog een keer leest, vind je het dan niet 'cynisch' en 'knipogerig' genoeg?

En ook:
cd-opener -> ENORM interessant
nieuwe platenspeler en element -> REDELIJK interessant

Niemand heeft meer interesse in een cd-opener dan in een hele analoge front-end! Dan kan je toch wel opmaken dat ik de cd-opener niet serieus neem?

Ik zal wel onduidelijk zijn geweest. Nou ja, maakt verder ook niet echt uit...nog 1 dag en dan vertrekken we al! 8)

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Proprius on September 23, 2005, 13:23:43
Ik zal wel onduidelijk zijn geweest

Nee, ik vond het vrij duidelijk, eigenlijk net zo duidelijk als de voorspelbaarheid waarmee reacties op 47Labs spullen worden gepost ;D ;)

Have fun!

mvgr

Patrick

Audiofiel

Ik vond het ook vrij duidelijk dat er een knipoog bij zat, hoor Proprius.
Alleen onderstaande opmerking vroeg om een reactie. ;) ;D
Quote from: Proprius on September 23, 2005, 01:36:33
Heb je ook nog wat zinnigs te melden, Arjen? ???

Maar sowieso heel veel plezier daar op de beurs!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Aangezien niemand van jullie is komen op dagen hebben we maar ge-meet & Greet met Junji Kimura en aanhangers ;D

Het was een leuke dag met bijzondere ervaringen :D

Joep

Quote from: reMC on September 26, 2005, 11:12:40
Aangezien niemand van jullie is komen op dagen hebben we maar ge-meet & Greet met Junji Kimura en aanhangers ;D

Het was een leuke dag met bijzondere ervaringen :D

En, hoe leuk de dag ook was, de busreis was duidelijk minder en ook ik ga daarom straks slapen :) Verslagje met foto's van Remko en mij komt vananvond wel ;D

Harry HT

#22
Hoi,
Quote from: Proprius on September 26, 2005, 11:51:46
En, hoe leuk de dag ook was, de busreis was duidelijk minder en ook ik ga daarom straks slapen :) Verslagje met foto's van Remko en mij komt vananvond wel ;Dz
Ha,ha,ha ;D ;D We zijn beniewd naar jullie ervaringen, niet alleen qua stereo maar ook Home Cinema. 

En weltrusten  :D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

reMC

Quote from: Harry HT on September 26, 2005, 12:07:49
We zijn beniewd naar jullie ervaringen, niet alleen qua stereo maar ook Home Cinema. 

Ik denk dat we jullie wat dat betreft teleur moeten stellen. Afgezien van het feit dat er weinig in de trant van Home Cinema te zien en te horen was, heb ik er ook echt niet op gelet... :-\

reMC

Goed, een verslag dan. Laat ik beginnen met zeggen dat dit verslag van mij is en dus slechts mijn mening bevat. Als ik wat hard uit de hoek kom, vergeef me maar het is alleen maar mening, het zijn geen feiten ;) Pas als je het hier over eens bent mag je verder lezen ;D

Het was zoals gezegd erg gezellig. Lekkere pints bier gedronken met de heren van Audio-Cube, flesjes bier met een x aantal Japanners, geluisterd naar (de nieuwe draaitafel van) 47labs en een draaitafel van Funk. Dat waren de hoogtepunten van de dag, serieus. Hoe superleuk het ook was om de gezelligheid bij de show mee te maken, vielen de meeste sets mij vies tegen! Ja, ook ik vind het jammer dat ik niet eens iets anders kan melden maar het is hoe ik het ervaar. Veel, maar dan ook heel veel sets hebben moeite met het hoog. Het is korrelig, veel te scherp of te spectaculair. Vaak kon ik niet spreken van een midrange. Alles was daar enorm statisch, op afstand, 'edgy' en klankarm. Merken zoals Wilson en Krell zijn extreem precies in de afbeelding maar wat mij betreft veel te overdreven, kom ik zo nog wel op terug. Over het algemeen een onnatuurlijk geluid, dat op geen enkele manier te vergelijken was met de geluiden die je daar om je heen hoorde.

(Sorry voor de slechte kwaliteit foto's. Zelfs als de camera ergens op leunde bleek hij 'vlekken'... :-\ Joep had een veel betere camera maar die was binnen no-time leeg.)



Dit leek interessant voor ons aangezien er werd gespeeld met een non-filterende dac. Niets bleek minder waar. Het heeft ons vijf minuten luisteren gekost om te begrijpen dat de spelende basgitaar een akoestische was (we speelden een eigen cd, Stanley Clark, Live at the Greek)! Wat werd daar mee gerommeld zeg. Daarnaast werd het laag behoorlijk aangedikt. Dit was een van die sets waarbij het hoog niet vervelend was maar transparant was het ook zeker niet! Alles leek vast te zitten, over het hele bereik overigens. Een viool kreeg het plastic geluid van de speakerunits mee. We horen laag en hoog, maar niets coherents. Niks aan om naar te luisteren, vreselijk on-echt.



Hier speelden Wilson Maxx speakers op Audio-Research versterking en cd-spelers met Transparant bekabeling. De afbeelding was enorm groot (wat bijna iedereen in de zaal geweldig vond) en zette een spectaculair geluid neer. Ikzelf vond het onrealistisch. Alles was wel zeer scherp afgetekend, dat deed deze set het beste van alle sets die ik heb gehoord op de show. Maar stemmen miste grondtonen en als ze er waren was er geen relatie met de boventonen, echt niet. Dus ook hier was de coherentie extreem verstoord, geen harmonische samenhang tussen noten. Het mid stond op grote afstand, zonder enige emotie. Bovendien was (vooral het laag) traag. Dat leverde veel basenergie in de kamer op maar niks voor mij. Basgitaren verzonken erin en Kondo-drums leken geen vel te hebben. De muzieksoort maakte het er ook niet beter op. Helaas ook dit niets voor mij.

Voordat ik op deze manier verder ga moet ik misschien even zeggen wat ik dan wél verwacht, hoewel jullie het misschien al weten. Ik wil een rijke klank, die tastbaar is en tegelijkertijd diep kan plaatsen. Geen weergave die alléén maar achter de speakers plaatsvindt. Instrumenten moeten los klinken, los van de speaker, los van elkaar (niet alleen qua plaatsing) maar ook gewoon los! Een piano hoort te zingen maar ook de aanslag te laten horen en dat heb ik bijvoorbeeld nog niet gehoord. Het is mij nog te statisch, teveel 'hifi' en te weinig gericht op hoe de werkelijkheid is.



Dit was een Krell-opstelling. Hetzelfde verhaal als met de Wilson Maxx. Alleen iets minder precies en groot. Het was wél saaier. Er zat geen pit in, wat je misschien wel zou verwachten met die grote bakken...




Dit is een draaittafel van Funk (Firm) met DENON DL-103 element. Aangesloten op een oude geïntegreerde Technics versterker en Roger speaker (zie foto, het is de Rogers LS3/6) maakte dit muziek! Het was niet perfect maar er was emotie, menselijke stemmen, ritme (had ik ook nog niet gehoord) en klankkleur. Ik kon eindelijk door een cello heen kijken, de doortekening en alle materialen waarvan die gemaakt is horen etc.. Wat een opluchting.





Van Funk EINDELIJK (ging wat later open) naar 47labs en dát was pas funk! De nieuwe draaitafel, de Pi-tracer, de Gaincard en 47labs bekabeling waren opgesteld. Over de hele dag gezien was dit het enige systeem dat muziek plotseling kon laten verschijnen, dat dus snel en dynamisch was. De speakers (Essence) zijn beperkt in hun maximum volume maar op een wat lager volume was het prachtig. We probeerden weer Stanley Clark, Live at the Greek en woow :o. Dit is een van weinige keren dat ik kippevel van stilte kreeg! Tussen de muzikale passages vallen wel eens stiltes, opgenomen op cd's. Veel systemen laten dan op een of andere manier nog 'ruis' horen maar hier was het zwart en hoorde je zo bovendien zo dat de basgitaar akoestisch was. En voor de tweede keer (na Funk) hoorde ik een midrange, met muziek, alles leefde. Hoewel de slechte stroomvoorziening ook dit systeem vervelend kon laten klinken (door de stroom wisselde de kwaliteit waar je bij zat) wist ik weer zeker dat dit is was ik zoek. Alleen de speakers zijn wat mij betreft te beperkt in volume.

We hebben verder met bijna iedereen van 47labs gepraat over filosofiën en dergelijke en bier gedronken, leuk :)



Oelala, dat ziet er spannend uit: Zanden! Het speelde met eigen buizenversterking op Avalon speakers. Het viel tegen. Het tophoog was vreselijk incoherent. Het had daar dat typische cd-geluid wat ik niet had verwacht met een non-filterende dac! Het zal ook wel aan de speakers hebben gelegen. Wilco (die de het Zanden loopwerk al uitgebreid heeft geëvalueerd) zegt dat het ook vooral te wijten is aan het loopwerk. Die trok in dat geval behoorlijk de harmonische structuur van de muziek uit elkaar. Hoe moeilijk blijkt het te zijn om een coherente, emotionele weergave neer te zetten...

We hebben natuurlijk nog veel meer gehoord maar niks noemenswaardig, niets interessants voor mij in ieder geval. Elke keer weer is het te spectaculair, wil het indruk op me maken maar gaat dát juist helemaal fout omdat daarmee de essentie van de muziek verloren gaat, er zijn geen mooi (gescheiden) klankkleuren en emotie. En JA, als ik kritiek op een set heb (ook buiten deze show) gaat het vaak om dezelfde dingen. NEE, dat is niet omdat dat lekker gemakkelijk vermelden is maar omdat dat is waar het in de meeste ontwerpen wat mij betreft misgaat. Men lijkt te veel gericht op het perfect weergeven van elke toon en bekommeren zich veel minder over het feit dat muziek een continue stroom aan informatie is, die dus moet flowen. Noten moeten in elkaar overlopen maar vaak zijn ze alleen afzonderlijk te volgen. Dat heeft weer als gevolg dat instrumenten NIET apart te volgen zijn etc.. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.