Van Medevoort MA240 gebaseerd op Klasse D technologie

Started by Deleted member, September 21, 2005, 16:35:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Hallo,

Ik lees hier helemaal niks over de Van.

Deleted member

Hmmm...gezien het feit dat het een tweekanaals geïntegreerde versterker is had ik dit topic misschien in 'Stereo' moeten plaatsen?  ???

Alco

Reviews neem ik pas redelijk serieus als meerdere sites/tijdschriften unaniem lovend zijn.

Over de vM MA222 was men destijds ook behoorlijk lovend, in 2 Nederlands HiFi bladen,
en qua degelijkheid en uiterlijk kan ik ze geen ongelijk geven, maar klankmatig.... :(
Heb 'm onlangs even mogen lenen, en thuis beluisteren/vergelijken, maar vond 't maar niks.

Maar goed, daarom kan de nieuwe MA240 uiteraard wel goed zijn!

Mvg,
Alco


Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Ik denk dat de MA240 wel een ander verhaal is dan de MA222... Ik denk dat de MA240 behoorlijk goed is. Probeer hem uit en laat het ons weten, o.k.? ;D

Deleted member

@Alco, je mening over reviews deel ik maar ik kan helaas niet meer reviews vinden. Vandaar dat ik op zoek was naar gebruikerservaringen. En ik deel Garmt zijn mening dat de 240 inderdaad niet te vergelijken is met de 222 aangezien de 240 is gebaseerd op een klasse D design.

@Garmt, ik wil 'm graag uit proberen maar de enige versterkers waarmee ik 'm kan vergelijken zijn mijn eigen versterkers.  ;) Ik hoopte eigenlijk op de mening van een paar geoefende ervaren oren en/of bijvoorbeeld de resultaten van een shoot-out.

kippekop

Quote from: Antoine on September 21, 2005, 18:33:18
@Alco, je mening over reviews deel ik maar ik kan helaas niet meer reviews vinden. Vandaar dat ik op zoek was naar gebruikerservaringen. En ik deel Garmt zijn mening dat de 240 inderdaad niet te vergelijken is met de 222 aangezien de 240 is gebaseerd op een klasse D design.

@Garmt, ik wil 'm graag uit proberen maar de enige versterkers waarmee ik 'm kan vergelijken zijn mijn eigen versterkers.  ;) Ik hoopte eigenlijk op de mening van een paar geoefende ervaren oren en/of bijvoorbeeld de resultaten van een shoot-out.


Ik weet dat hij bij hifi solutions in amsterdam staat in ieder geval... niet beluisterd toen helaas, ben ook wel geinteresseerd!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Deleted member

Morgen vrij en als ik het allemaal red ga ik even luisteren in Rotterdam bij Hifi Studio Zwaard! Het liefst luister ik even thuis maar even afwachten op het luisteren in de winkel en eigenlijk wil ik eerst even sparen voor speakers. Maar goed, ik zie wel hoe het loopt!  ;)

Audiofiel

Quote from: Antoine on September 21, 2005, 16:35:14
Als ik de review 100% moet geloven dan stap ik haast direct in de auto om er één te kopen namelijk dus ik ben benieuwd!

Hifi.nl wordt steeds commerciëler... Reviews zijn steeds meer bedoeld om advertenties te werven.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de 240 een slechte versterker is, integendeel, maar enig wantrouwen is op zijn plaats. Ik zou je toch adviseren deze versterker eens uitgebreid zelf (thuis!) te gaan luisteren. Bij een dealer vergelijken wordt moeilijk, tenzij je je eigen versterker ter vergelijk meeneemt...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Ook bijzonde irritant:
De ingezonden mededelingen zijn niet direct te onderscheiden van recensies. Alleen klein boven in beeld "ingezonden mededeling" en niets meer. Terwijl ze wel onder het kopje nieuws vermeld staan.
Jammer genoeg begint hifi.nl steeds verder af te zakken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.S.

Quote from: Antoine on September 22, 2005, 22:28:45
Morgen vrij en als ik het allemaal red ga ik even luisteren in Rotterdam bij Hifi Studio Zwaard!

Als ik het me goed herinner heeft Zwaard geen 240  staan omdat ze daar niet echt van gecharmeerd waren; de overige versterkers wel. Misschien dat ik er naast zit, gebeurt namelijk wel vaker, en was het een andere vM dealer.

Laat iig weten als je 'm beluisterd hebt!

Deleted member

Ik heb ze gebeld en ze hebben 'm staan. Alleen helaas nog geen tijd gehad om even te gaan luisteren.

J.S.


HuubF

Ik heb een paar maanden een MA240 gehad. Dat was het begin van een geldverslindende zoektocht naar meer en nog beter. In mijn toenmalige setting (met een Philips SA963 met van Medevoort-modificatie) klonk de versterker extreem gedetailleerd; na mijn Marantz setje dacht ik dat dat echte high-end was! Maar hij klonk nogal dunnetjes en bovendien was het ding extreem gevoelig voor verschillende kabeltjes. Niemand geloofde dat toen; ik had er ook helemaal geen ervaring mee op die Marantzen.

Na een tijdje heb ik hem uit pure frustratie weer weg gedaan. Het hielp ook niet dat ik een Classe CAP-100 in huis had gehad. Dat was in alle opzichten een tegenpool want het laag was nu ineens fantastisch maar de detaillering leek, in vergelijking met de MA240, compleet verdwenen. De reden waarom ook de Classe het veld moest ruimen. Als vervanger kwam een Tag McLaren set (nog te koop  8)) en die klonk, met behoud van detaillering, al heel wat volwassener in het laag en midden, ook met die Philips-speler. Maar dat is oorspronkelijk ook een veel duurder ding dan de MA240!

Het ligt er dus helemaal aan wat voor geluid je wilt en of je zin hebt om veel tijd te besteden met kabeltjes. Voor dat geld is het gewoon een goede versterker, hoor! Maar je moet geen lekker fundament in het laag verwachten. Ik zou hem ook niet op een electrostaat aansluiten anders word je helemaal gek.

Als je van details houdt en je set is op dit moment aan de warme kant: give it a try!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)