Metalmeeting HTForummers bij Devoraz & Sarjenka's NightmarePatrol Headquarters

Started by Sarjenka, September 21, 2005, 15:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sarjenka

Devoraz = grote smurf, maar dan paste mijn prachtige half verzonnen, half gejatte subject niet in het subjectgedeelte :D

In navolging op de meeting bij M&M van afgelopen april (waar wij niet bij waren), willen Pjotr (Devoraz aka Grote Smurf) en ik (Kitty aka Sarjenka) ergens in het najaar wel een metalmeeting houden. Het gaat dan vooral om goeie muziek (metal!!!) op dvd (en op cd mag best heur)... Ik denk dat we zo'n maximaal 10 man kwijt kunnen... Of 15, dan proppen we gewoon :D

Details volgen...

Heb je alvast interesse, kun je uiteraard op dit topic reageren.

of via de PMfunctie een berichtje sturen, of mij e-mailen (zie het envelopje onder het fotootje links, alsof ik iemand hier iets nieuws mee vertel  O0)...

suggesties zijn welkom!

update 25 oktober: even hier wat mogelijke data:
- 19 november
- 10 december
- 17 december
- 7 januari
- 28 januari
- 4 februari

aanvang: 12.00 uur;

en het is in Lelystad.

Martin_M

Wij willen wel!!!!!

Misschien wel goed om erbij te vertellen dat jullie in Lelystad wonen...

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sarjenka

Quote from: Martin_M on September 21, 2005, 17:51:47

Misschien wel goed om erbij te vertellen dat jullie in Lelystad wonen...


8)

idd: Wij wonen dus in Lelystad...


Martin_M

Is er al bekend wat we gaan eten ;D >:D

Even wat reclame maken. Hier gaat het dus gebeuren:


Devoraz & Sarjanka hebben wat meer ruimte om een groep headbangers te huisvesten dan wij. Ook de verzameling DVD's en CD's (al dan niet gemp3't) in het hardere werk is zeer uitgebreid te noemen.

Lijkt me leuk om daar weer wat HTForum- metalfreaks te ontmoeten.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: Blue-Eyes on September 30, 2005, 14:05:12
Topic loopt wel over van enthousiastme ;D


Aha, Eisse wil ook komen. Hij kent Windowpane van Opeth goed en da's genoeg >:D
Ohja, Sarjenka en Devoraz hebben ook JBL's ;)


Bij onze meeting waren een aantal die niet meer konden komen (doordat onze kamer vol zat). Wellicht zou Sarjenka die kunnen aanschrijven want daar zitten veel bij die niet elke dag op het forum komen.
Ik krijg er per dagdeel al 4 pagina's bij met nieuwe berichten, laat staan als je hier eens in de week komt :-\
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Gizz

dag allemaal. ik wil mezelf ook wel bij het pret gezeldschap aansluiten. ik wacht af op de verdere informatie

blue-eyes

Onze grapjas Martin ;)

Nope, alhoewel de gastheer en gastvrouw zeer aardige mensen zijn (heb ze bij jou ontmoet) en de gasten wellicht ook wel te pruimen zijn heb ik geen enkele intentie om langs te gaan voor een metal meeting ;D

Daarnaast ben ik zo vriendelijk deze zitplaats aan een echte liefhebber over te laten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Quote from: gizz on September 30, 2005, 19:48:47
dag allemaal. ik wil mezelf ook wel bij het pret gezeldschap aansluiten. ik wacht af op de verdere informatie


Hoi Mike,
We weten sinds Opeth in 013 tenminste al hoe je eruit ziet ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GPO

Oh cool. Weer een metalen meeting!! Yeah bang those heads!!

Ja vind ik wel leuk, alleen is mijn najaar-agenda wel een beetje druk....

Wel tof om dan nog meer JBL-fans te ontmoeten (JBL & metal =  >:D)!!

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Sarjenka

Kijk... het begint te lopen :D Ik was al bang dat er niemand zin had in een metalmeeting... haha

Ik zal die mensen wel ff gaan mailen waar Martin het over heeft... Moet dus eerst natuurlijk ff zien over wie hij het precies heeft (of Martin, kan je me dat mailen?);

Ik zal ook binnenkort even een lijstje met datums neergooien, zodat er een evt. volgende stap kan worden genomen.

Mbt eten... tja... moet ik nog even over nadenken! Ik denk dat ik mijn wereldberoemde pompoensoep ga maken. En verder moet ik het nog even zien. Misschien doe ik eens heel gek en maak ik mijn andere heel wereldberoemde gehaktbrood wel klaar... Da's dan best nog heel bijzonder, want ik ben zelf vegetarier :D 'tis alweer jaren terug voor ik dat voor het laatst heb klaargemaakt. Ik denk dat ik een soort van lopend buffet ga klaarmaken met allemaal goed-te-douwen-voer (niet perse vegetarisch), wat wel makkelijk en van te voren klaar te maken is...

Sarjenka

ik vond nog een leuke foto waarop je erg duidelijk onze "opstelling" kunt zien (nou ja, niet de beamer e.d.).



Het is verder niet heel erg van belang, maar ik vond het wel ff leuk hem te plaatsen :D

Gizz

hey
mag ik vragen wat voor apparatuur je hebt en wat voor soort muziek-bands je voorkeur is?

blue-eyes

Ik snap alleen niet waarom je nog een ventilator nodig hebt..... Er zit geen raam in! ;D ;D ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sarjenka

Quote from: gizz on October  3, 2005, 00:09:44
hey
mag ik vragen wat voor apparatuur je hebt en wat voor soort muziek-bands je voorkeur is?

zie deze link: http://www.itccomp.nl/htwebf/eigen/pjotr/pjotrkitty.htm

en de lijst favoriete bands is te lang om op te noemen. Je kunt beter vragen wat ik dan - op metalgebied - niet goed vind; en die lijst is vrij kort: nu-metal, hardcore (uitgezonderd Carnivore en misschien 1 of 2 andere bandjes) en die verschrikkelijke powermetal (uitgezonderd Iced Earth).

Sarjenka

Oja, en wat ik absoluut zum kotzen vind, is Within Temptation... Maar goed... mocht er een deelnemer aan de meeting zijn met die dvd dan mag die hem heus meenemen hoor :D

GPO

Quote from: Sarjenka on October  6, 2005, 08:22:47
Oja, en wat ik absoluut zum kotzen vind, is Within Temptation... Maar goed... mocht er een deelnemer aan de meeting zijn met die dvd dan mag die hem heus meenemen hoor :D

Ook 'Enter'? Want dat is meestal zo'n CD die iedereen gaat vergeten. Toen speelde ze nog gothic-death metal ipv sprookjesrock (oid).

Net zoals dat niemand de echte debuut-CD kent van The Covenant (nu ook bekend als The Kovenant, je weet wel die elektro-space-metal ofzo met Hellhammer achter de drumkit). Die debuut-CD heet dus 'In Times Before The Light'... waarschijnlijk 1 vd meest fantastische blackmetal CD's ooit gemaakt... >:D maar bijna niemand kent deze CD.... :'(
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Martin_M

Quote from: GPO on October  8, 2005, 00:17:08
Ook 'Enter'? Want dat is meestal zo'n CD die iedereen gaat vergeten. Toen speelde ze nog gothic-death metal ipv sprookjesrock (oid).

Net zoals dat niemand de echte debuut-CD kent van The Covenant (nu ook bekend als The Kovenant, je weet wel die elektro-space-metal ofzo met Hellhammer achter de drumkit). Die debuut-CD heet dus 'In Times Before The Light'... waarschijnlijk 1 vd meest fantastische blackmetal CD's ooit gemaakt... >:D maar bijna niemand kent deze CD.... :'(

Hier staat 'ie gewoon in de kast hoor ;D 8). Ze hebben deze CD later ook nog eens geremixed en synth-effecten toegevoegd zoals ze die later gebruikten. Ik heb deze versie helaas nog nooit gehoord.

Zelfs in de  'Enter' tijd kon ik Within Temptation al niet zo waarderen. We hebben ze toen live gezien tesamen met Orphanage. Die laatste band kon me veel meer bekoren. Ik vind WT gewoon iets neps hebben. Toen al. De eerste CD van After Forever vind ik bijvoorbeeld veeeeel beter. Helaas gaan ze met de laatste CD's ook wat de gepolijste kant op. De laatste CD hoef ik dan ook al niet meer :-\
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sarjenka

het wordt geheel off-topic natuurlijk, maar zo blijft het topic een beetje hoog staan iig...

Die cd van Covenant hebben we niet op cd, maar wel op MP3  :-[ (En Grote Smurf aka Devoraz wist uit zijn hoofd zonder dat ik het verklapte dat Martin hem idd in z'n cd kast heeft staan) :D

Ik weet eigenlijk niet of ik de "oude" Within Temptation wel of niet goed vind... Enige is dat ik ze een aantal keer live gezien heb en absoluut niet onder de indruk was. Wat wel het geval was met bands als Orphanage en After Forever.

Anyway, ik zal zeer binnen een aantal data gaan noemen mbt de meeting.

Martin_M

Quote from: GPO on October  8, 2005, 00:17:08
..... met Hellhammer achter de drumkit).

En over Hellhammer gesproken. Die gaan wij vanavond zien want hij 'trommelt' ook bij Arcturus 8).

Hier helemaal linksboven met het bekende masker;
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Gizz

hey

over arcturus gesproken. als er nog kaartjes zijn ga ik ze in de 013 zien. ik ben benieuwd.
wat vond je van het concert martin? de moeite waard of bagger?

greetz

Sarjenka

Het was vrouwelijk geslachtsdeel! Maar dat heeft niet zozeer met de band te maken, alswel met de Goudviskom (Hal); het geluid stond gewoon veel en veel te hard...

Ik denk dat Martin het wat technischer kan verwoorden :D Die heeft (heel dapper) het hele concert toch staan kijken, samen met Miranda en Pjotr... Ik ben bij het derde nummer naar buiten gevlucht...


Martin_M

Tja, de band speelde echt wel goed. Daar lag het niet aan. Ze speelden ook nog de drie beste nummers (volgens mij dan) van de CD; La Masquerade Infernale. Geweldig.

Maar op 120 DB naar een versterkte stofzuiger staan luisteren in een kleine galmbak volgepropt met mensen is niet echt mijn ding.

Ik heb het wel eerder meegemaakt. Ze zetten het geluid echt veel te hard voor zo'n kleine zaal. Het is gewoon te belachelijk voor woorden als je even serieus gaat luisteren wat je eigenlijk hoort; De hele zaal wordt gevuld met......tja een soort vervormd geluid. Alleen van de instrumenten die er bovenuit komen hoor je af en toe iets bekends.

M'n oordopjes had ik ook mee maar die halen maar gedeeltes van het frequentiespecturm weg waardoor er niet goed naar de band te luisteren was. Een hulpmiddeltje was het om je vingers achter in de oorschelp te drukken (dus niet in de gehoorgang). Op één of andere manier vang je dan minder galm en meer direct geluid op. Hé, nu hoor ik de zanger iets beter en verdomt, er speelt een synthesizer mee. Het hele concert zo dus gestaan. Arcturus speelt niet zo heel vaak in Nederland dus ik moest het toch echt mee doen. Het was wel de laatste keer in de goudvishal te Arnhem.

Het geluid was trouwens niet het enige wat tegenviel. Ten eerste de lange rij voor de ingang die tergend langzaam opschoof. We hadden gereserveerd en over een half uur zouden die kaartjes gewoon verkocht worden. Het leek er dus heel erg op dat wij na dat halve uur nog gewoon ergens in de rij stonden. Het zou je gebeuren dat het laatste kaartje een paar mensen voor je wordt verkocht. Echt, ronduit belachelijk. Je reserveert, je komt op tijd en door hun schuld sta je veel te lang in de rij en wordt je kaarte verkocht. Je zal het meemaken.
Eenmaal binnen snapten we waarom het zo lang moest duren. Eén kassa voor het kaartje (stempel), meteen daarnaast (de enige plek) waar je muntjes kon kopen, en meteen daarnaast de gaderobe (tegen betaling). En dit allemaal op ong. 2 vierkante meter. Intussen nog mensen die weer naar buiten of binnen wilden en door dezelfde mensen gecontroleerd moesten worden. Kortom, hier zou iets verbeterd kunnen worden ::)

Eenmaal binnen schrok ik van de kleine ruimte (15 x 20 meter ???). Dit werd echter volgepropt met bezoekers. Het mengpaneel stond lekker handig voor de nooduitgang. Je kon er wel langs maar als dit met dezelfde vaart gaat als bij de ingang is iedereen bij een eventuele brand al zwart voordat 'ie twee meter verder is.

Ach, ik heb Arcturus gezien. Nemen ze niet meer van me af. Maar de volgende keer in een andere zaal graag.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Gizz

zooo ik ben ook weer terug van het concert van red harvest en arcturus.
de bands speelde in de kleine zaal (bad cave) van de 013. toen red harvest begon te spelen was er een acceptable
aantal db's in de zaal. de instrumenten kon je er zo uit pikken. terwijl ik type (40min na concert) heb ik nog wel piep in mn oren dus het stond denk net iets te hard. dat was bij opeth gelukkig wel anders.
red harvest speelde wel goed met leuke muziek.

vervolgens kwam arcturus eraan. de intro stoorde aan alle kanten met piep en gekraak. hellhammer kwam als eerste op met een applausje en vervolgens de rest van de bandleden. nouja als je me had gezegd dat het leden van finntroll waren had ik je ook best wel geloofd. van mij hoeven die fratsen niet hoor. maskers danseresjes ect.
wel grappig te zien voor 1 nummer maar dan is het ook wel genoeg geweest.
ze begonnen met een 3tal nrs van het shim mirrors album. ik weet het niet zeker of die zanger de bassist van dimmu borgir is maar volgens mij niet. zingen kon ie niet echt vond ik.

de drukte viel wel mee en drank kopen is zo gedaan. warm was het er niet dus dat viel ook wel mee.
een leuke aanvulling van een anders saaie zondag.
cya

Sarjenka

dikke hmmmz... was dat 's middags?? Dat hadden we moeten weten! Dan hadden we ook naar Tilburg gegaan ... Nah jah...