Versatel ervaringen eerste week

Started by J.A.F._Doorhof, September 21, 2005, 09:13:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

nee, het forum draait totaal ergens anders.
een groot gedeelte van de forum problemen ligt aan de upgrade die we gedaan hebben en die verreist eigenlijk MySQL 4 terwijl we nog op 3.53 draaien.

Onze server staat TOTAAL los van mijn prive/zakelijke abbo's, die staat ergens veilig in een datacentrum.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiotwin

Ik heb zelf digitale tv van UPC met een Motorola-decoder,werkt Versatel met hetzelfde systeem of is het totaal wat anders?

ar
Tevredenheid!!!

J.A.F._Doorhof

Ze werken via een broadcast over internet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 23, 2005, 17:53:02
Ze werken via een broadcast over internet.
Geen multicast ?

Broadcast stopt normaal bij iedere router..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Ik kreeg trouwens een brief van Versatel dat de televisiezenders nu - in de testperiode - gratis zijn.  :-\

Zodra alle zenders beschikbaar zijn komt er een mooi aanbod.  >:(

Dus nog even afwachten hoe concurrerent dit gaat worden.

Dick
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

lincoln

leuk is dat. daar doe je het toch voor?
of gaat het alleen om dat waardeloze voetbal met snel internet?
totaalpakket is juist interessant, maar niet als je er weer extra voor moet betalen... ???
ik wacht nog wel even... :P

bobbee


Maar als je er vanuit gaat dat TV via de kabel 15 euro per maand kost dan zal Versatel nooit meer daarvoor gaan vragen toch?
Ik ben zelf nog een beetje huiverig over de service van Versatel en weet niet wat ik moet doen want ik hoor veels te veel slechte verhalen daarover. :(

Grtz,
Bob

papaleo

Heb afgelopen Zondag na lange tijd weer(geen tijd) twee live voetbalwedstrijden bekeken maar het beeld stond om de haverklap vast en het beeld blokte vaak.
heb hier iemand anders ook last van gehad?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Je moet even de stekker eruit trekken.
Kwartier wachten, stekker erin, kwartier wachten en dan is het goed.
Ik heb het ook heel af en toe.
Resetten op deze manier werkt altijd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

4Lph4Num3r1c

Quote from: papaleo on November  7, 2005, 19:06:44
Heb afgelopen Zondag na lange tijd weer(geen tijd) twee live voetbalwedstrijden bekeken maar het beeld stond om de haverklap vast en het beeld blokte vaak.
heb hier iemand anders ook last van gehad?

Dit probleem heb ik ook, komt vooral voor bij de populaire wedstrijden. Versatel zegt hier met man en macht aan te werken ...

(wie weet dat KPN het straks beter doet, zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36532.0)

lincoln

en, is het inmiddels beter?
al wat bekend over dat aanbod?

Joris1971

VERSATEL: was iki er maar nooit aan begonnen!!!

Wat een k.u.t. provider zeg. Ik heb het duurste abonnement.. 55 euro per maand dat is incl 'gratis' bellen naar vaste nummers in nederland.

De internetverbinding ligt er regelmatigf uit, is dat het geval dan werkt de telefoon dus ook niet!!
De telefoonverbinding is gewoon belabberd, veel ruis en je hoort jezelf vaak 'echo-en' iets wat echt storend is.
Het tv-aanbod en kwaliteit: is ook klote en schokkerig, tevens is het zenderaanbod erg minium
De helpdesk: erg lang in de wacht staan en vervolgens van die standaard antwoorden krijgen waar je vaak geen zak aan hebt.

KORTOM BEGIN ER NIET AAN!

Groet Joris

s.t.

Nog een kleine waarschuwing voor mensen die versatel willen proberen en thuis werken. Sommige VPN verbindingen met het werk (je inlog software dus) werken niet samen met de modem van Versatel. De modem loopt dan vast en de verbinding met het internet ben je dan kwijt voor even. Je kan dus bijna niet thuis werken met versatel.

De enige oplossing tot nu toe is de aanschaf van een extra router (bijvoorbeeld Linksys WRT54g) om dit probleem te verhelpen. Zie ook het tele2 forum op www.tele2.nl

Buffel

Over alles zeer tevreden, een paar opstartproblemen gehad. sinds kort is het werken met een beveiligde verbinding ook mogelijk. Je moet alleen ff je modem resetten.

Bart_M

Quote from: s.t. on March  7, 2006, 10:27:03
Nog een kleine waarschuwing voor mensen die versatel willen proberen en thuis werken. Sommige VPN verbindingen met het werk (je inlog software dus) werken niet samen met de modem van Versatel. De modem loopt dan vast en de verbinding met het internet ben je dan kwijt voor even. Je kan dus bijna niet thuis werken met versatel.

De enige oplossing tot nu toe is de aanschaf van een extra router (bijvoorbeeld Linksys WRT54g) om dit probleem te verhelpen. Zie ook het tele2 forum op www.tele2.nl

Gewoon je modem volledig transparant maken (DMZ host) en er een linksys achter zetten. Dat werkt prima.

SpeedyAndré

Hoewel Versatel/Tele2 bij mij in de huidige vorm goed bevalt willen ze me een kant op duwen die ik niet zo waardeer, nl. het Compleet pakket met voetbal, tv en telefonie.
Met name over telefonie zijn nog veel klachten en de kans dat een fax of analoog modem hiermee werkt is klein, al zegt Tele2 dit te ondersteunen.
Ook is niet duidelijk wat er gebeurt wanneer ik niet over stap, volgens de oude Versatel voorwaarden wordt het originele pakket (20Mb en voetbal) voortgezet als je dit niet opzegt.
Wat de prijs hiervan wordt is niet duidelijk, want het is een combinatie die Tele2 niet meer verkoopt.
Ik raak zowiezo de tvzenders kwijt per 1 juni en heb dan alleen nog internet en voetbal, waarbij internet voor mij belangrijk is en voetbal geheel niet.
Het compleet pakket is tijdelijk met 'gratis' voetbal en dit kan je vanaf 2007 laten vervallen, zodat je 20Mb met tv en telefonie over houdt, dit kost dan €55 per maand, wat niet duur is maar je bindt je wel voor 2 jaar aan Tele2  >:(

Dan nog een technische vraag, ik heb via scart RGB de decoder op mijn 1271 switch aangesloten (Ifb11 kaart), maar het beeld wil niet syncen (H en V van decoder staat geen signaal op).
Ik zie wel alle kleuren en soms is ondertiteling leesbaar, zou die kaart zonder H en V niet kunnen syncen  ???
Als ik de cvbs uitgang van de decoder op G aansluit heb ik wel goed beeld, maar helaas wel met een zichtbaar streeppatroon, net als wanneer je alleen cvbs gebruikt.
Zonder R of B verlies ik deze kleuren, dus het lijkt erop dat de sync niet op groen zit bij de decoder  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Weer ff op mezelf antwoorden  ::) ;D
Bij Samsung vond ik een pdf waarin bij de specs ook component video output staat  ^-^
Dit lijkt geen vergissing omdat een regel hoger een composite video output wordt vermeld :)
Nu de boel nog aan het werk zien te krijgen, er komt een signaal uit en voor een deel (R en B) herkent mijn projector het ook met een RGB kaart ....

André 8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

RvP

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  7, 2005, 19:10:40
Je moet even de stekker eruit trekken.
Kwartier wachten, stekker erin, kwartier wachten en dan is het goed.
Ik heb het ook heel af en toe.
Resetten op deze manier werkt altijd.

Ik weet niet wat je 'goed' vindt. Als dit moet tijdens het WK of de finale van de Champions League,
geniet ik nog even van mijn analoge signaal  ;D
Weet waarover je praat, praat niet over wat je weet.
Loewe, Arcam, Piega, hm I enjoy

SpeedyAndré

Dat kwartier lijkt me erg overdreven, als je hem 10 sec uit zet dan heb je hem binnen een minuut weer aan de gang, tenzij hij toevallig een update krijgt.
Soms ligt het aan het modem, ook die kan je even uitschakelen om de snelheid er weer in te krijgen.
Aan capaciteitsproblemen van Tele2 bij belangrijke wedstrijden doe je echter weinig  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Inmiddels is Tele2 m'n 'gratis' tvzenders aan het afbouwen, omdat ik een 20Mb + voetbal abonnement heb  :-[
Ik kan overstappen op Tele2 compleet tv, dan heb ik telefonie erbij, maar Kpn wordt kennelijk standaard geporteerd  :-\
Dat wil ik niet, bij Got (forum) zag ik dat je dit kan aangeven bij Kpn, zodat je alleen een extra nummer krijgt bij Tele2 en de Kpn lijn gewoon blijft.
Ik wacht nog op antwoord van Tele2 of ze een overstap zonder porteren kunnen uitvoeren, waarna ik bij een bevestigend antwoord voor de zekerheid ook Kpn vraag om niet te porteren  ;D
Kpn zet ik dan terug naar budget en bellen doe ik via Tele2, wat o.a. als voordeel heeft dat bijv. nummerherkenning gratis is.
Een nadeel is dat ik dan 2 toestellen moet gebruiken, maar da's niet echt een probleem ;)
Faxen en inbellen via Kpn blijft iig werken en dat is wat telt voor mij :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp