Versatel ervaringen eerste week

Started by J.A.F._Doorhof, September 21, 2005, 09:13:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ongeveer een week geleden heb ik dan de stap gemaakt van Xs4All naar Versatel.

Internet zal ik niet over zeggen (past niet in dit topic) behalve dat dit aan de verwachting voldoet.

De TV aanbiedingen zijn echter wel zeer intressant.

De decoder
Een foeilelijk ding maar goed hij staat in een kast :D
Uitgangen zijn legio met S-video, scart, optical voor geluid, analoog audio en composite.

Bediening gebeurt met een al even lelijke AB (of een andere universele AB natuurlijk).

De structuur van de decoder lijkt nog het meest op een custom versie van MCE.
Je kunt kiezen uit verschillenden opties op dit moment :

TV
Alle tvzenders die ze op dit moment aanbieden (ZDF/ARD/Ned 1,2,3/Talpa) maar ook een zeer uitgebreide programma gids.
Teletext werkt ook.

Voetbal
Verschillende club pagina's met informatie en mogelijkheid tot herhalingen van wedstrijden (a 0,99).
Voetbalnieuws met een behoorlijke refresh (nieuw nieuws).
Standen en natuurlijk de live wedstrijden.

Dit wordt zeer leuk en goed gedaan, de manier van filmen is spectaculair en beter dan het bekende canal plus gedoe, ook leuk zijn de afstanden tot het doel bij een vrije trap, de cirkel van 10mtr bij dezelfde vrije trap, hoewel deze niet altijd gebruikt worden jammer genoeg.

Als er meerdere wedstrijden worden gespeeld op een dag dan krijg je meer kanalen, en elk kanaal is volledig dedicated tot DIE wedstrijd, ronduit fantastisch.
Maar het zijn niet alleen de wedstrijden, er is een gesprek en voorbeschouwing per wedstrijd, en aan het einde interviews en de persconferentie (zeer intressant om dat eens live te zien).
De camera's gaan in principe mee tot de deuren van de kleedkamer, erg intressant om een coach te zien mopperen op de scheidsrechter in de catacomben :D.

Big brother
Enorm veel informatie, backstage en 4 live streams.
Hoewel ik niet echt een big brother fan ben (ben er nu wel weer op uitgekeken) kijk ik toch voor het slapen gaan snachts soms even naar de live streams, wat je dan te zien krijgt is soms meer dan de moeite waard  >:D heeft toch wel iets spannends het gluren naar een paar dronken dames en heren in een bubbelpad waar alle kleren uitgaan  ;D
Vraag me af of dat de reguliere uitzendingen heeft gehaald :D

Videotheek
Voor 0,00 (op dit moment) zijn er ook films te huur.
Kies uit wat je wilt zien en binnen 2 seconden start de film, vooruitspoelen, terugspoelen, stoppen pauze etc. alles werkt :D
De bedoeling is dat er in de toekomst meer films komen (op dit moment een kleine 6) docu's, series in de rerun en meer trailers.
Er is dus ook een apart trailer kanaal waar je zelf trailers kunt kiezen en laten afspelen.

performance
Het zappen gaat razendsnel (tenminste niveau van de schotel).
Er is geen lipsync probleem.
Na wat testen tussen de schotel en Versatel over de Crystalio kan ik met enigsins verbazing meedelen dat ik GEEN verschil zie tussen de 2. Versatel geeft echt een absolute topkwaliteit beeldkwaliteit en blaast technieken als digitene en digitale kabel met gemak weg.

Ik ben er ZEER tevreden mee en zie de toekomst zeer rooskleurig in.
Aangezien je niet alle zenders ontvangt en THUIS een keuze maakt, maar alle zenders streamen vanaf de server van Versatel (of whatever) zijn de keuzes in principe onbegrenst zelfs US of Aziatische zenders zouden mogelijk moeten zijn, en het aanbod zal alleen beperkt worden door de bandbreedte die Versatel ZELF heeft.

Conclusie
Wil je snel internet en een fantastisch aanbod aan TV ?
Dan is Versatel een ABSOLUTE aanrader, er zijn nog wel aanloop problemen maar tot nu toe ben ik daar van verschoond gebleven. Het zender aanbod is nog erg schaars maar daar komt wel verandering in.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

Ben benieuwd...
Ze bieden het nog niet aan in mijn woonplaats dus ik kan het niet uitproberen.

Ik heb nu digitale kabel en daar ben ik nou niet echt tevreden over.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

BernHardN

mooi allemaal en het zal ook nog wel uitbreiden in de toekomst,
maar het is dus echt iets voor de voetbal liefhebber begrijp ik?
maar mag ik vragen waar je dit op kijkt; op je monitor, tv of via de projector.







Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

B.J.

Gelukkig zijn er ook mensen tevreden met versatel!
Hopelijk (voor hen) stapppen een boel mensen over wat ook weer goed is voor ons allen. Wellicht moet de rest dan mee en krijgen we meer zenders, betere kwaliteit, meer opties etc.

Fransvis

Frank,

Dus in principe met de overstap naar Versatel, kun je je KPN, kabel en internet provider opzeggen. Begrijp ik dat goed ?

Groet, Frans

J.A.F._Doorhof

Je kunt kijken via TV of projector je hebt geen PC nodig voor het TV gedeelte, je krijgt echt een losse decoder die aan je modem/router komt te hangen.

In principe kun je nu zonder KPN Versatel nemen, wij hebben de analoge lijn nog wel via KPN maar gaan daar binnenkort maar vanaf :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TornadoGo

Je kunt gewoon je normale telefoon blijven gebruiken?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

maar geen ISDN...

Je krijgt bij Versatel toch twee lijnen?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Fransvis

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 21, 2005, 09:33:27
Je kunt kijken via TV of projector je hebt geen PC nodig voor het TV gedeelte, je krijgt echt een losse decoder die aan je modem/router komt te hangen.

In principe kun je nu zonder KPN Versatel nemen, wij hebben de analoge lijn nog wel via KPN maar gaan daar binnenkort maar vanaf :D.

En als je op 2 of 3 plaatsen in huis tv wilt kijken, gaat dat met die ene decoder ?

J.A.F._Doorhof

Het werkt niet over ISDN inderdaad, maar je kunt natuurlijk naast ISDN nog een analoge lijn aansluiten.
Zelf hebben we ISDN gewoon laten afsluiten (prive adres) en een analoge lijn genomen.
Ik zie totaal geen nut meer voor ISDN behalve dan 2 lijnen (als ik in gesprek ben ben ik in gesprek :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.

Heb je het compleet voetbal of compleet family abbo?

J.A.F._Doorhof

Je kunt verschillende decoders bestellen volgens mij.
Maar het kan ook met één.

Wij hebben een draadloos distributie systeem in huis, daar heb ik de versatel decoder op aangesloten, op de decoder van versatel zit mijn sat receiver op de DVD ingang (scart) als ik nu de decoder aanzet heb ik versatel beeld, zet ik hem uit schakelt hij automatisch naar de sat receiver.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fransvis


Durk

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 21, 2005, 09:37:25
Het werkt niet over ISDN inderdaad, maar je kunt natuurlijk naast ISDN nog een analoge lijn aansluiten.
Zelf hebben we ISDN gewoon laten afsluiten (prive adres) en een analoge lijn genomen.
Ik zie totaal geen nut meer voor ISDN behalve dan 2 lijnen (als ik in gesprek ben ben ik in gesprek :D)

ik heb net voor een fortuin ISDN apparatuur aangeschaft... :-\
Verder zijn bij ons 3 lijnen in gebruik.
privé-Privé, "zakelijk" privé, en Fax...
Ok, het onderscheid tussen 2 privé lijnen is natuurlijk in feite onzinnig en alleen maar ingesteld omdat je bij ISDN toch 4 lijnen kreeg.
En de fax wordt tegenwoordig niet zo vaak meer gebruikt...

Echter, Zolang mijn centrale niet niet is afgeschreven, ga ik nog niet nadenken over een andere vorm...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

Je kunt er toch gewoon een analoge lijn bij nemen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

Dat kan natuurlijk ook. En dan verstatel via die lijn en gewoon mijn isdn houden.
Er ligt nog een analoge lijn, de vorige bewoners hadden 2 analoge lijnen...

Maar vooralsnog is versatel niet te leveren bij ons..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

FFF

Kun je misschien van het internet ook wat vertellen?

Ik overweeg namelijk over te stappen.
Bijvoorbeeld welk abbo je hebt en welke download snelheid je haalt?

Harry HT

#19
Hoi,
Quote from: FFF on September 21, 2005, 21:53:52
Kun je misschien van het internet ook wat vertellen?

Ik overweeg namelijk over te stappen.
Bijvoorbeeld welk abbo je hebt en welke download snelheid je haalt?
Zoek en gij zult vinden:

Versatel Wow

  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Erik

#20
Quote from: Fransvis on September 21, 2005, 09:36:31
En als je op 2 of 3 plaatsen in huis tv wilt kijken, gaat dat met die ene decoder ?
ook wel benieuwd naar.
Kun je ook opnemen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

papaleo

#21
Ik ben ook sinds 8-8-2005 aangesloten bij Versatel,en tot op heden ook geen spijt er van gehad,de beeld kwaliteit is bij mij "vaak" echt beter dan de schotel en dat zeg toch wel wat.  8)
Het beeld is vlijmscherp met hele mooie verzadigde volle kleuren,welke ook deze keer mijn Topfield 5000PVR sat receiver overtreft.
Het is inderdaad wel een foeilelijke decoder het lijkt wel zo'n een oude Akai videorecorder, gelukkig staat die bij mij ook in een kast waar die niet in het gezicht staat,wat me wel op valt is dat die ontzettend warm wordt en niet alleen in de kast daarbuiten ook. 
Het zappen en de menu bediening vind ik dus een van de min punten,want mijn Topfield 5000PVR(om weer maar eens te vergelijken) zapt sneller en je loopt sneller door het menu dan deze doos.
Ze zenden ook nog geen 16/9 anamorph puls mee met de Nederlandse zenders,terwijl ze wel bij de Duitse zenders dit breedbeeld signaal mee zenden.
De decoder is ook al een aantal keren vast gelopen... dit zullen wel de kinderziektes zijn... dan moet de stekker er even uit en dan loopt die weer als een trein,er komen geregeld updates binnen dus daar zal ook wel aangewerkt worden,je moet de decoder ook altijd op standby laten staan want je weet nooit wanneer ze aan het updaten zijn.
Ik ben destijds hoofdzakelijk overgestapt voor het voetbalpakket,en hield mij hart vast want er werden de gekste verhalen verteld over Versatel als provider,nogmaals ik ben zeer tevreden,en heb er geen moment spijt van dat ik deze (risico volle) stap heb genomen.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Papaleo wijzig je pincode eens in wat anders dan 1111 schijnt te werken, snap niet waarom het zou werken maar ik heb toch maar gedaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 22, 2005, 23:49:06
Papaleo wijzig je pincode eens in wat anders dan 1111 schijnt te werken, snap niet waarom het zou werken maar ik heb toch maar gedaan.

Hé...zeker vreemd,ok is veranderd,bedankt.
"ze mogen alles van me weten...behalve....."
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DA BoSS

Frank,

In alle eerlijkheid, ligt een deel van de huidige forumproblemen, nou ook aan je overstap naar Versatel?

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...