Rotel rc-990bx, is 't wat?

Started by Elmo1234, September 20, 2005, 10:49:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Elmo1234

Hoi mensen,

Vorige week ben ik bij een 2e hands winkeltje een setje B&W 602 s2's tegengekomen voor de onwaarschijnlijk lage prijs van 90€, ook zag ik de genoemde rotel voorversterker staan, 50€ moest ie opbrengen. Die ook maar erbij genomen, voor 130€ was ik klaar.

Thuis draai ik nog met een ht opstelling met een marantz sr7400 en een dv6400, nu doe ik gezellig mee met de huidige trend om weer langzaam aan terug te gaan naar stereo. Heb ondertussen mijn 'dure' B&W surrounds en center verkocht en vervangen voor de goedkope 602's, zit nu dus op 4.1 met 602 s3's als fronts.

Nu zou ik graag weten hoe goed (of slecht  ;D) die rotel voorversterker is vergeleken met mijn marantz. Probleem is dat ik niet zomaar een eindversterker heb liggen om te vergelijken. Deze moet dus aangeschaft worden.

Nu lijkt een 2e hands rotel eindbak het meest voor de hand liggend, ook door de goede match met B&W waar ik altijd over lees. Ik ben echter een beetje bang er zomaar 1 te kopen, waarna opeens blijkt dat hij beter klinkt als ik hem op de pre-outs van mijn marantz zet. Dan zou ik namelijk of een nieuwe voorversterker moeten kopen die de volle potentie uit de eindbak haalt (is vast duur) of genoegen nemen met de marantz als voorversterker. Dat vind ik nogal zonde van het geld, dan had ik liever doorgespaard voor een goede geintegreerde versterker met een cinema troughput.

Hou trouwens maar geen rekening met de speakers en de dvdspeler, deze zullen zeker niet eeuwig blijven  ;)

Mvg. Elwin

garmtz

Ik zou er een bijpassende eindversterker bijkopen (RB-980 o.i.d.) en die samen met de Reutel voortrap gebruiken voor stereo.