10.000 ste post.......... get a life ?

Started by J.A.F._Doorhof, September 2, 2002, 18:31:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

 ;D

Ai,
Daar is ie dan de 10.000-ste post op dit forum.
Eigenlijk had ik hem natuurlijk al lang, want dit is het 4e HT forum.
Vandaar ook even als feestje een terug blik van hoe dit allemaal is ontstaan en WAAROM ik tot 10.000 posts kom.

Het begin
Na jaren lang alles gevolgt te hebben op het web, zoals AVS en HomeTheaterforum.com had ik altijd al de wens om zo iets in nederland te krijgen en deel van uit te maken. Het begon dan ook allemaal bij dvdforum.nl waar ik probeerde om een goede indruk te maken, aangezien het daar echter regelmatig uit de hand liep en ik geforceerde antwoorden moest geven om niet commercieel bezig te zijn leide dit tot regelmatige "problemen".

Aangezien ITC Home Theater ook steeds groter werdt en ik van mening ben dat service niet stopt om 17:00 en begint om 9:00 vondt ik het idee van een forum voor het bedrijf wel een goede optie, zodat klanten die op Zondag een probleem hadden toch geholpen konden worden.

Na een totaal mislukt experiment met een gratis provider kwamen we terecht bij XSORBIT waar we in 2001 begonnen met het ht-forum zoals het nu is geworden. Aangezien XSORBIT echter trager dan traag werkte en vaak zelfs off-line was en ze niet reageerde op mails zijn we overgestapt naar een Nederlandse provider Mevers. Hier draait alles (op wat kleine hick-ups na) tot nu toe naar tevreden heid.

Hoe komt iemand tot 10.000 posts ?
Tja.
Ik ken zeer goed de kracht van het net en een juiste ontmoetingsplek.
Toen Cinematrix ongeveer 5 jaar geleden met een kaart op de markt kwam en die maar niet van de grond af kregen besloot ik om eens een hele brutale uitspraak te doen op het AVS, binnen 3 weken was the buzz over the net. En zoals je kan zeggen de rest is history.
Één brutale post van de juiste persoon (een zeer fanatieke HT-PC bezitter) was dus genoeg om een sneeuwbal in gang te zetten, dat moest ik onthouden.

Toen ik met het HTWEB begon (nog ver voor ITC Home Theater) had ik nog steeds die droom in mijn hoofd om een groot forum te starten, maar de kosten waren op dat moment niet te verantwoorden.
Toen ITC Home Theater het daglicht zag 3 jaar terug werd het iets dat me niet meer losliet en met de komst van meer en meer HT klanten en ondertussen een behoorlijke lijst met merken die we voerden, en een per dag groeiend aantal mails (die veelal over hetzelfde gingen) werd na spoed overleg besloten om een forum te starten ALLEEN voor de ITC klanten op een afgeschermd gedeelte van onze site.

Dat heeft een tijdje zo door gelopen en dan gaat het toch kriebelen om meer te delen met andere, immers HT is mijn hobby en lust en leven.

De Nederlandse HT club
Het eerste idee was het meest ambiteus.
Ik wilde een club starten met een paar zeer goede HT experts die 2 zijdig was.
Aan de ene kant een vraagbaak voor de fabrikanten en aan de andere kant een interface van de klanten NAAR de fabrikant.
Daarbij zou een grote website komen en een forum zoals ik het voor me had.

Door toedoen van derden (zullen we maar niet meer aan denken) is de HT-C in mijn gezicht geexplodeert en heeft het me er bijna toe gebracht om helemaal te stoppen met informatie te verstreken, zelfs het HT-web is 3 weken off-line geweest (heb me nog nooit zo alleen en K*T gevoeld), maar aan alles komt een eind, en het plan werd weer opgevat om dan maar PUUR commercieel bezig te gaan met alle andere plannen.

Ik wist namelijk (via het AVS) nog de kracht die we hadden gehad met de PSM-1 en aangezien het AVS ook een commercieel bedrijf is met een forum was ik van mening dat het ons ook moest lukken.

En ziehier een ondertussen meer dan volwassen Home Theater forum met een commercieel bedrijf er achter en toch gaat alles helemaal zoals de bezoekers het willen, geen overdreven commercie maar het levert ons genoeg op om de kosten te dragen en onze naam doet het ook geen kwaad aan. Een echte win-win situatie, voor de bezoekers een zeer professioneel advies (dat normaal niet gratis te krijgen is in NL) en voor ons levert het forum naamsbekenheid op en klanten.

Ik denk naar het voorbeeld van AVS een zeer geslaagde opzet, die we ZEKER zo door zullen zetten.

Maar nog steeds geen antwoord op die 10.000e post  ;D.

Tja,
Het bevalt me zo goed, en ik vindt het zo leuk dat die 10.000 posts eigenlijk zomaar bereikt zijn. Maar wat wil je ook als compliment naar onze bezoekers de sfeer is goed, de gespreken af en toe pittig zonder op ruzie uit te lopen en geen schreeuwers op het forum, en ELKE dag wordt er wel door iemand uitgeroepen "WAT EEN FORUM!!!!" tja dan wordt je toch wel een gelukkig mens........ :-*

De Toekomst
Binnenkort als alles goed gaat naar een eigen server, waarbij er ook meer dan genoeg ruimte zal komen om je eigen HT site te plaatsen (gratis), en het HTweb wordt nog steeds verder uitgebreidt.

We hopen dan ook dat niet alleen ITC Home Theater maar het HT-Forum EN ITC Home Theater als HET portal en spreekbuis kunnen dienen voor HT minnend Nederland.

Via het forum kunnen we ook aan NIET ITC klanten antwoorden geven die anders door tijdgebrek niet per mail beantwoord hadden kunnen geworden (of niet zo uitgebreidt), en zolang de sfeer zo blijft als de afgelopen 1,5 jaar dan zit ik (en vast wel andere) binnen een jaar op het dubbele aantal post.

Van ITC en mijzelf een  :-* voor onze leden, die me blijven verbazen met hun kennis en inzet om andere te helpen. En daar gaat het in deze tijd van geweld om...... elkaar op een leuke manier helpen en ondersteunen, wij zijn HEEL blij dat wij daar een "klein" onderdeel van mogen zijn.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
ITC Home Theater (Computer Systems)
Administrator HTforum.nl
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Hoi frank,
Gefeliciteerd met je 10.000 postings.
Nog geen last van RSI  na al dat getik  ;D


Jeroen

searcher

Hoi Frank,

Gefeliciteerd ik vind het zeer leuk en informatief om eens te lezen hoe het allemaal is begonnen.
Plukken van het verhaal wist ik wel maar dit maakt het compleet.

De vrijheid op het Forum bevalt waarbij ik niet in een bepaalde richting van commercie wordt geduwd.
Je geeft daarbij een onafhankelijk advies en als commercieel bedrijf prijs je niet alleen je eigen merken aan en dat siert je.

Uiteraard met Garmt en alle anderen forumers waarbij ik het eens een compliment waard vind dat men elkaar zin zijn/haar waarden laat.

Ik hoop dan ook dat het forum in deze opzet jouw je 20.000 post op zal leveren en we ze kunnen blijven draaien.

                                                                                m.v.g Searcher



MrPink


Bart_M

Er zit idd een heel verhaal achter, je zou er een film van kunnen maken.  ;D
Serieus, ik vind het een fantastisch forum. Iedereen laat elkaar in zijn waarde, en op die manier blijven we ook terugkomen naar [shadow=red,left,300]ons[/shadow] forum.

So keep up the good work, Frank en Garmt.  :D

Grtn,
Bart

Spacebass

QuotePosts: 10000
8)
Maar of ze nou allemaal even zinnig waren???  ;D  ;D

Tuurlijk een grapje  ;) ...geeft aan dat de sfeer hier op het forum idd heel erg vriendelijk is, ondanks menings-, smaak- en niveauverschillen is er altijd wel ruimte voor een dialoog en heel belangrijk: humor!

Leuk om de history te lezen... en nog steeds een van de eerste websites die ik elke dag bekijk!

Gefeliciteerd!

Robert

Frank,

Gefeliciteerd!

Dit is de eerste website waar ik naar kijk als ik de pc opstart en dat zegt toch wel wat!


MvrGr.
Robert

suyver

10.000 is wel heel erg veel. Dat je nog geen RSI hebt, daar mag je blij mee zijn (ben zelf niet zo gelukkig). Hoeveel uur per dag ben je nou met dit forum bezig?

Gefeliciteerd. Het is (en hopelijk blijft) duidelijk het beste nederlandstalige HT forum!

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

Dat is mischien ook wel leuk om te vertellen.
Veel mensen denken dat ik alleen maar zit te wachten op een post, maar dat is natuurlijk niet waar.

Ik werk op mijn kantoor met 2 monitoren en op één van de monitoren heb ik altijd het forum draaien, zo lijkt het alsof er de hele dag iemand is  ;D.

Het is zo gezegt het voordeel van altijd werken waar PC's zijn.

Qua tijd kost het forum me ongeveer 1-2 uur per dag (snelle typer), maar dat heb ik er graag voor over.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

bij deze gefeliciteerd... 10.000 posts.. daar ben ik nog 9800 nog wat posts van verwijderd en zal daar gemiddeld nog 3500 dagen over doen.. dus in 10 jaar.. moet ik dat wel kunnen halen.. Maar goed, te zijner tijd kan je me dan ook wel een oude rot noemen. :D

Groet Bjorn

patrick_vdb

Frank (en ook Garmt natuurlijk)

Dit is een felicitatie en een bedankje. Gefeliciteerd met de 10000ste post en bedankt voor het opzetten van een forum als deze.

Is de Nederlandse HTclub helaas niet gelukt toch denk ik dat je met de opzet van dit forum erin geslaagt bent om de Nederlandse HT'er een zeer groot stuk informatie-voorziening te geven, een soort van virtuele plek waar we met z'n allen naast HT en alles wat erbij komt kijken ook een beetje kunnen socializen en kunnen praten over onze gemeenschappelijke hobby (op het werk gaat dit minder gemakkelijk zonder raar aangekeken te worden ;D).

HT in Nederland is nog jong, zeker als je het vergelijkt met de USA maar juist omdat HT hier nog zo jong is en de steeds groter wordende belangstelling ervan geeft erg goede vooruitzichten wat betreft het bestaansrecht van een forum als deze. Mocht HT in Nederland uitgroeien tot wat het in de USA is dan lijkt het mij onvoorkomelijk dat dit forum (en  ITC home Theater) zal uitgroeien tot het portaal en spreekbuis van HT-minnend Nederland.

Ik ben blij, en met mij denk ik meerdere die op dit forum actief zijn, dat wij er deel van mogen uitmaken ;)

Mvrgr

Patrick

MrPink

Ben het volkomen met je eens, Patrick! Absoluut een leuke, gezellige, informatieve, en hulpvaardige HT-community (om maar eens een goed nederlands woord te gebruiken) hebben we hier toch maar! :)

Groetjes,
Oscar

PM

Tja.. weinig aan toe te voegen.. Een gezellige en leerzame plek hierzo!
Groeten, Peter

Vincent

Gefliciteerd en op naar de 20000 :o 8)

Greetz

Vincent

Marc

Op de eerste plaats Frank (proficiat en bedankt), maar verder ook Garmt en alle anderen, ontzettend bedankt. Mijn startpagina is van PSV veranderd in HTforum en DAT wil nogal wat zeggen  ;D
Dankzij dit forum heb ik een redelijk beeld gekregen van wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is op HT gebied en ik denk een goede keuze te kunnen maken om eea aan te schaffen (onderhandelingen lopen). Uiteraard blijf ik terugkomen als we de spulletjes in huis hebben want deze hobby is oneindig leuk.

FrankL

Gefeliciteerd!
Ik heb 'het moment' gemist  :'(  . Helaas kan ik me van ma-do pas na 17u op dit forum begeven. Maar dat ik dat dan ook eigenlijk dagelijks om die tijd doe, zegt genoeg over het forum  :)

En nu moet je anderen de kans geven om je weer een beetje in te halen  ;)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Mooi man het zijn er wel heel veel inderdaad.
Gelukkig heb ik er geen tijd voor, anders had ik vast wel al RSI opgelopen..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MrPink

Je doet het anders niet slecht hoor, Jaco ;)

Groetjes,
Oscar

Raymen

he frank

gefeliciteerd jonge.

heb je de 10.000 km beurt ook al gehad.


ik hoop dat je er nog 10.000 kan doen ,je doet het geweldig.

mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

The Foundation

PROFICIAT !
Doe zo verder


BTW...vertel eens meer over je zet met de psm en avs... ;)
(Wie A zegt....)

J.A.F._Doorhof

Wat wil je weten ?

Toen ik de PSM-1 kreeg was ik dermate onder de indruk van het board dat ik op het Home Theater PC forum een post heb geplaatst met de allezeggende tekst, bye bye HT-PC welcome Cinematrix PSM-1.

Aangezien ik een zeer actieve HT-PC poster en gebruiker was sloeg dit toen in als een bom en dankzij de kracht van het net was het zo het forum rond.

Ik heb alleen maar het kleine sneeuwballetje een duw gegeven meer niet, tevens heb ik daarna alle vragen over de PSM-1 beantwoord en zelfs een chat gehouden op het avs (heel leuk). Jammer alleen dat het om een product ging van iemand anders  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Ben je van plan om in de toekomst meer dingen zelf te produceren? Dvd-spelers, receivers, televisies, dat soort grappen?

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Op dit moment (zie Persberichten onder het ITC kopje) zijn we bezig met de ontwikkeling van een eigen scaler, gebaseerd op de Goliath en de Immersive Holo3DGraph kaart.

Deze zal eind September op de markt komen, we werken daarbij nog aan een model met embedded software (maw je start op binnen 2 seconden).

Daarnaast hebben we natuurlijk nog steeds onze eigen speakerlijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"