@Jowi’s HighDef Café

Started by Spacebass, September 15, 2005, 20:41:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Quote from: jowi on September 17, 2005, 23:25:13
Interesting! Zeker als ie als speler aan een netwerk gekoppeld kan worden en dus netwerk streams af kan spelen... zit er nog een beetje een handige user interface op?

En de outputs, voor een CRT moet ie dus 1080i over component uitpoepen. Doet ie dat?

YEP

jurjen

Da's zeker interessant!

Hela, maar die component ingangen van de CRT zijn toch al bezet door RGBHV van de gewone DVD speler + scaler? Gebruik je de scaler dan als switch, of heb je het hele SD gebeuren gewoon afgeschaft? Of ga je vanaf de scaler naar poort 3 van de Barco?

Er komt trouwens nog een logistiek probleem: m'n beide racks zijn vol, er past geen extra speelgoed meer bij. Zucht....

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jaco

Quote from: Spacebass on September 15, 2005, 21:47:50
In feite heb ik al een PC staan die alle mogelijkheden biedt, maar misschien dat ik deze als data server ga gebruiken en een client HT PC ga bouwen..misschien wel binnen een week of twee gereed  ;)

Druk met componenten uitzoeken bezig etc...
haha leuk om te lezen.

Ik weet waar dit eindigd: dikke PC met heel veel harddiscs. Been there, done that  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Die dikke pc heb al weet je nog.. mijn Stacker  ;)

Dit gaat dus over een Media Center PC die zo stil mogelijk is en in mijn audiorack komt te staan.
De stacker wordt dus de dataserver voor de Media center thin client, zodat ik geen herrieschoppende hardeschijven heb in mijn woonkamer.

De stacker staat momenteel in een afgesloten trapkast.  Maar uhmmm als je nou langskomt...  ;)  ;D

jaco

Ja dat zelfde concept wil ik ook maken.
Moet nog een PC bouwen om de MyHD kaart in te zetten.
Zit te twijfelen tussen een heel lichte PC (MyHD is hardwarematige MPEG-2) of een wat zwaardere voor toch ook WMV etc.
Alleen zullen er straks wel allerlei settop boxen uitkomen die goed MPEG-2 en MPEG-4 gaan doen, en ik zie WMV niet meer zo doorbreken (niets van gezien op de IBC2005 terwijl op de IBC 2004 het nog prominent aanwezig was)
MPEG-4 is toch nog wat veel voor de gemiddelde PC, dus neig ik sterk naar een licht - lees goedkope PC
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Vandaar dat ik ook onder de 600 euro wil blijven.
Ik heb prachtige HTPC kasten gezien met touch screen's etc maar die kosten alleen al meer dan 550 euro.
Dus die dure design kant wil ik (nog) niet op, omdat ik nog niet weet wat er allemaal mogelijk is.

Tis nl wel zo dat als ik een kastje tegenkom die "wireless" de digitale (MC) audiostream van mijn PC naar mijn audioset weet te transporteren ik waarschijnlijk niet eens een tweede pc ga gebruiken maar alles in die stacker ga proppen  :)

jowi

Quote from: jurjen on September 18, 2005, 01:55:28
Da's zeker interessant!

Hela, maar die component ingangen van de CRT zijn toch al bezet door RGBHV van de gewone DVD speler + scaler? Gebruik je de scaler dan als switch, of heb je het hele SD gebeuren gewoon afgeschaft? Of ga je vanaf de scaler naar poort 3 van de Barco?

Heb je het nu tegen mij? ;D Want ik heb alleen de HTPC op de barco aangesloten op poort 3. Ik heb geen behoefte aan scalers etc. Ik kijk al bijna een jaar geen dvd meer, dank zij het HD aanbod.

Misschien dat ik nog een progressive dvd spelertje koop met Faroudja scaler, iets met sacd, zoals een denon 1920 of 2910 ofzo, en die sluit ik dan wel aan op de RGBHV. Of een sat settop boxje. Of een xbox. Kortom dat soort dingen komen dan op de rgbhv, wellicht geswitched via de component ingangen op de denon 3805.

molle

Erg leuke tekst :o Heb er van genoten ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

provia_f

Ik ben een volkomen leek op HD gebied (heb net pas m'n eerste beamer), maar ik vroeg me af waar die HD versies vandaan komen? Is er legaal HD bronmateriaal beschikbaar van bijvoorbeeld Fellowship of the Ring, of heeft iemand dat zelf in elkaar geknutseld, en zo ja, welke bron is daarvoor gebruikt dan?
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

jowi

Quote from: provia_f on September 22, 2005, 10:28:47
Ik ben een volkomen leek op HD gebied (heb net pas m'n eerste beamer), maar ik vroeg me af waar die HD versies vandaan komen? Is er legaal HD bronmateriaal beschikbaar van bijvoorbeeld Fellowship of the Ring, of heeft iemand dat zelf in elkaar geknutseld, en zo ja, welke bron is daarvoor gebruikt dan?
In Amerika is HDTV al véél verder dan hier, daar word zowel via de kabel als via satelliet heel veel in HD uitgezonden. Dus officiele, door de filmmaatschappijen geleverde HD versies van hun films. En ja, ook alle LOTR versies en Matrix versies etc in de volle 1080i of 720p.

Nu zijn er ook van die asociale gemene figuren, echt schorriemorrie, stoute mensen, en die nemen dat materiaal gewoon op, op hun pc. En om het nog erger te maken, ze delen dat met de rest van de wereld die nog geen HD heeft, door het op nieuwsgroepen te posten! Schandalig! Ik zou zeggen, kijk zelf eens op alt.binaries.hdtv en misschien dat we samen deze misdaad kunnen stoppen!

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

provia_f

Schande, schande, waar moet het heen met de mens van tegenwoordig!  :)

Ik denk dat ik mezelf nog maar even weghoud van HD. Voor je het weet ga ik mijn niet aanwezige geld weer aanwenden voor een HTPC, en staat mijn niet al te snelle internetverbinding dagen en dagen te downloaden. Ik wil gewoon niet zien hoe mooi het is. Tegen de tijd dat George Lucas weer eens geld nodig heeft en Star Wars op 1080i gaat uitbrengen, en 1080i beamers en DVD spelers gemeengoed zijn, kijk ik eens verder, voorlopig is mijn beamer al een hele stap vooruit en ontken ik gewoon voor mezelf dat er beter bestaat  ;)
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

Movievault

Jowi , hij zit in de ontkenningsfase ;)
Alles komt goed provia_f  wil je echt geen demotje :)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

jaco

Quote from: provia_f on September 22, 2005, 11:55:36
Tegen de tijd dat George Lucas weer eens geld nodig heeft en Star Wars op 1080i gaat uitbrengen, en 1080i beamers en DVD spelers gemeengoed zijn, kijk ik eens verder, voorlopig is mijn beamer al een hele stap vooruit en ontken ik gewoon voor mezelf dat er beter bestaat  ;)
Volgens mij is er wel al star wars materiaal op 1080i uit.. Ik heb tenminste attack of the clones.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

Da's de enige tot nu toe. En niet best qua beeld jammer genoeg...

Starred

Quote from: jowi on September 22, 2005, 12:30:00
Da's de enige tot nu toe. En niet best qua beeld jammer genoeg...

Inderdaad, jammer

provia_f

Quote from: FrankG on September 22, 2005, 11:59:54
Jowi , hij zit in de ontkenningsfase ;)
Alles komt goed provia_f  wil je echt geen demotje :)
Ach, ik kan de werkelijkheid best aan hoor  :), ik ga alleen de eerstkomende tijd geen geld uitgeven aan HD. Ben meer een marktvolger, dus ik stap pas in als het mainstream en betaalbaar is. Alhoewel.... op een forum als dit vergeet je wel eens dat er ook mensen zonder beamer zijn, in mijn hele vrienden- en kennissenkring heeft niemand zo'n ding.  Yes, toch een frontrunner  :D

Dat HDTV is er trouwens ook al lang. Ik heb in mijn herinnering een eeuwigheid geleden (15 jaar of zo?) eens een demo gezien (Firato? Weet niet meer waar) van een HD televisie. Zag er ook toen al schitterend uit, al is het kennelijk nog steeds niet gelukt om het tot standaard te verheffen...
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

jowi

Quote from: provia_f on September 22, 2005, 13:41:05
ik ga alleen de eerstkomende tijd geen geld uitgeven aan HD. Ben meer een marktvolger, dus ik stap pas in als het
mainstream en betaalbaar is.
Eeeh.... hoe goedkoper dan downloaden van internet wil je het hebben? Als het inde winkel ligt ga je waarschijnlijk 50 euro betalen voor een film... en er is zóveel op internet... voordat je dat soort aanbod in de winkel hebt ben je 4 jaar verder vrees ik. Waarom wachten tot je er voor moet betalen als je er nu al vrijwel gratis van kunt genieten?

Quote from: provia_f on September 22, 2005, 13:41:05
Dat HDTV is er trouwens ook al lang. Ik heb in mijn herinnering een eeuwigheid geleden (15 jaar of zo?) eens een demo gezien (Firato? Weet niet meer waar) van een HD televisie. Zag er ook toen al schitterend uit, al is het kennelijk nog steeds niet gelukt om het tot standaard te verheffen...
Dat was analoge high def tv. Is toch wezenlijk iets anders, maar de digitale HD van nu is daar zeker uit voortgekomen. Dat ouwe spul van toen is geen standaard, maar de HDTV van nu toch haast wel. Qua formaat dan (720p/1080i), de encoding/decoding nog niet echt, noch de media drager waar het op moet gaan komen voor in de winkel (HD-DVD of Bluray)

Robbo

Quote from: jowi on September 22, 2005, 12:30:00
Da's de enige tot nu toe. En niet best qua beeld jammer genoeg...

En pan/scan   :-X

provia_f

Quote from: jowi on September 22, 2005, 13:54:44
Eeeh.... hoe goedkoper dan downloaden van internet wil je het hebben? Als het inde winkel ligt ga je waarschijnlijk 50 euro betalen voor een film... en er is zóveel op internet... voordat je dat soort aanbod in de winkel hebt ben je 4 jaar verder vrees ik. Waarom wachten tot je er voor moet betalen als je er nu al vrijwel gratis van kunt genieten?

Ik doelde meer op de hardware en dan vooral de projectoren in 1080i. Voor een mooie dvd uitgave wil ik best geld betalen, zoveel koop ik er toch niet. Als 1080i echt een standaard gaat worden, ook voor TV etc, dan zullen de prijzen van dvd's best meevallen denk ik. Blijft het een beetje een "high-end product" zoals sacd, dan kan het wel eens zijn dat de prijzen een stukje hoger liggen dan nu.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

VlisChris

Als het daar allemaal gemeengoed is, zijn de films dan eigenlijk in het geheel nie legaal te kopen via internet?
Want echt iedereen heeft het over de newsgroups waar het materiaal allemaal vandaan komt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jowi

#46
Quote from: christiaan sauer on September 23, 2005, 01:18:05
Als het daar allemaal gemeengoed is, zijn de films dan eigenlijk in het geheel nie legaal te kopen via internet?
Nope. Nou ja er zijn wel wat WMV-HD films van Microsoft, en vergeet de D-Theater tapes van JVC niet.
Maar verder is er niets. Probleem is gewoon de distributie... waar ga je een film van 12 GB op zetten? Een WMV film kun je nog op een of twee losse DVD's kwijt, maar ja, dat is dus alleen op de PC af te spelen en voor de meeste consumenten dus niet interessant.

Met h.264 kun je zover comprimeren dat je zo'n film ook nog wel op een DVD9 kwijt kan, maar ja... de consument wil het op tv afspelen en niet op de computer...

Dus... wacht men op wie het gaat winnen... bluray of HD-DVD... en dan nog het probleem hoe te coderen? MPEG2 of toch maar h.264? Voor de laatste moet je een héle stevige processor hebben, wil je daar een player voor maken. Denk aan de laatste generatie dual core cpu's of cpu's die tegen de 3.4Ghz lopen. Dus nu nog veel te duur voor de meeste mensen.

En dan nog Hollywood... die wil natuurlijk alles beveiligen. Ook daar is men nog niet uit. Krijgen de standalone players een HDMI uitgang? Moeten we weer een nieuw scherm kopen, omdat de decoding door het scherm gedaan gaat worden?

Of wacht men op technieken zoals in Windows Vista, waarin het Protected Video Path zijn intrede moet doen, afgedwongen door Hollywood?

En dan nog, wij trouwe CRT liefhebbers, wij kunnen het waarschijnlijk wel schudden. Wij, die met onze spullen de HDTV toch nog het beste tot hun recht kunnen laten komen, worden waarschijnlijk uitgesloten, omdat er op onze machines geen digitale protected ingangen zitten....

Dus er moet ook nog veel gekraakt en gehacked worden.

Kortom, het duurt nog wel even... tot die tijd blijf ik lekker uit de nieuwsgroepen kijken....

mradem

En een dvd speler die upscaling naar 720p en 1080i mogelijk maakt? Gaan je dvd's er ook een stuk beter door uitzien op je plasma/lcd/projector?