@Jowi’s HighDef Café

Started by Spacebass, September 15, 2005, 20:41:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Space & Harry @Jowi's

Allereerst wil ik Jowi bedanken voor zijn gastvrijheid en "durf" om twee wildvreemde en rare forumsnuiters te willen ontvangen. Het was heel leuk kennis te maken met iemand waarmee ik op het forum in het begin best wat "felle" gesprekken heb gehad!  ;D  Het blijft "amazing" dat als je iemand zo in het eggie leert kennen, dat je gewoon niet begrijpt waarom je die gesprekken überhaupt gehad hebt!  ::) Zeker als je op zo'n avond dan samen daadwerkelijk ongegeneerd zit te genieten van je gedeelde hobby! 8) Je kan je tijd beter besteden aan dingen die je deelt dan aan het spelletje "zoek de verschillen"!  :)

Maar goed: Allereerst...die foto's...zo ziet en voelt het ook in het eggie! Ik wil ermee aangeven dat de foto's heeeeel goed de realiteit benadrukken. Superstrak en een uitgedacht interieur. Een sfeer waar ik heel goed mee zou kunnen leven!  :-*  :-*  8)  8)


Mijlpalen
Ik heb op HT Beeld gebied tot gisteravond 3 serieuze mijlpalen gehad:
1.   DVD
2.   CRT (BARCO)
3.   Holo3D2

Voor velen zullen de eerste twee wat meer zeggen dan de 3e maar de kenners snappen wel waarom ik ook de Holo3d2 bij de serieuze mijlpalen betrek.

De 4e mijlpaal
Sinds gisteravond is daar dus een 4e bijgekomen! En niet zo maar een kleintje! :o
Ik heb bij de drie genoemde telkens het idee gehad dat het een enorme grote verbeteringen waren, maar niet van dien aard, dat ik mijn kaak in het HT donker op de grond verloor. ;D
Ik ben gisteravond dik 3 uur bezig geweest met mijn kaak te zoeken, zonder ook maar een moment mijn ogen van het projectiedoek te halen.
Ja, ik heb High Def wel eens eerder gezien maar met materiaal dat mij niet direct bewust maakte van de potentie. Dat was in het begin toen ik net mijn eerste CRT schreden zette...een broekie die tot dan een 32" Sony TV voldoende had gevonden ::).

Waar gaat het nou eigenlijk om?
Door al dat gemier en technisch geleuter op het forum of we nou 1080i of P blablabla noem maar op, ging het belangrijkste stukje informatie voor de serieuze maar niet ingewijde filmliefhebber (voor mij in ieder geval) verloren  :( . Na de vele discussies over wel of geen HTPC en het verlies in geluidskwaliteit en weet ik niet wat voor en tegen argumenten je ook kan bedenken, heeft het mij juist verder weg geduwd ipv mijn aandacht getrokken :-\ Alle audio upgrades en het geld wat daar mee gemoeid is, zijn vanaf gisteren wat mij betreft gerommel in de marge....en ik weet dat ik daarmee een gewaagde opmerking maak naar mensen, zoals ik, die zich druk maken om een kabeltje van 1000 euro, omdat die wel 10% meer ruimtelijkheid heeft, maar ik besef nu goed dat dat mij slechts marginaal beter bij een film betrekt.

Ook belangrijk maar....
Tuurlijk is dat ook belangrijk  ;) , en zeker...voor de puntjes op de "i" is het zeker een aanrader, maar als je weet dat je voor een bedrag van iets meer dan de helft van de interlink die ik gebruik om de achterkanalen kanalen van signaal te voorzien, uitgeeft, maak je niet een paar stapjes naar een betere beleving, maar daadwerkelijk een halve slag om de wereld heen.  :o  8)  8)

Op ons forum willen wij nogal in superlatieven spreken een bekende is wel het gordijn wat voor de speakers weggehaald wordt...nou dan wil ik dat toppen met het gegeven dat er voor je ogen een compleet 4 seizoenen dekbed weggetrokken wordt!  >:D  ;D

Allemachtig wat is dat High Def mooi!!

Jowi's set
Nou moet ik zeggen dat Jowi's set niets fundamenteels fout doet :-* . De Barco is perfect afgesteld en gekalibreerd  8) . Zijn audio set weet in de over bemeten ruimte voor mij een zeeer acceptabel geluidsbeeld neer te zetten. Tuurlijk zijn er wat dingetjes die verbeterd kunnen worden, mja dat zijn die eerder genoemde puntjes op de "i".  ;)
Zo zou ik zeker een 7.1 set aanraden omdat de rears zich momenteel eerder als sides, dan als rears gedragen. En een sub zal zeker dat onderste randje toevoegen wat het allemaal toch weer een stukje dichterbij brengt. (Alhoewel je grote kans hebt, dat de ruimte dan in het laag wat heftiger aangesproken gaat worden, wat misschien wel een overal verslechtering met zich mee brengt of in ieder geval een hoop werk om de balans weer terug in het geluidsbeeld te brengen  :-\ )

Maar is het nou echt echt nodig  ???  Neeeeeeehhhh daar ben je echt niet zo mee bezig als je eenmaal het beeld in getrokken wordt met Alicia Key's! ....ok en een beetje Bikini Destinations! Vooral de structuren van hetgeen wat voor kledingstuk door moet gaan en de diepte in het beeld doet je watertanden...maar uiteindelijk gaat het om de interviews...niet waar heren?  >:D  ;D  ( In het antwoord op de vraag waarom ik nou persé HighDef wil zal de titel van dit filmpje dan ook niet terug komen  :-X  ;D )

Het beeld wat ik daar zag, liet mij elke drang naar een betere DVD speler of versterker of wat voor hiaten mijn set dan ook heeft vergeten. Een Cine9 of 1209s of G70/90 blablabla zal vast een nog mooier plaatje toveren maar tegen een behoorlijk bedrag! Ik ben ervan overtuigd dat die 6 a 700 euro voor een goede HTPC met HiDef een betere investering is dan een nog betere Barco wat mij duizenden euro's gaat kosten, maar met mijn huidige DVD kwaliteit gegarandeerde niet zoveel impact zal hebben als HiDef!!

Stereo? Geen tijd voor!!!  ::)
Ik heb al mijn meegenomen DVD's en CD's gewoon in mijn rugtas gelaten  ;D , want ik heb geen moment het idee gehad dat ik daar iets mee zou willen. De volgende keer misschien maar deze avond was te heftig om mij daar mee bezig te houden :D . Bij Jowi gaat het er om, waar het er bij HT uiteindelijk om zou moeten gaan...ongestoord een reis maken in tijd en ruimte die je de techniek die ervoor nodig is zonder probleem in een oogwenk doet vergeten...  :)


Jowi bedankt voor deze 4e maar onvergetelijke mijlpaal!  O0

SpeedyAndré

Zo, ben je weer een beetje terug op aarde?  ::) ;D
Ik kan tussen de superlatieven bijna niet meer vinden waar het nou eigenlijk over gaat  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Spacebass

#2
LOL  ;D

Dat je als HT'er je geld beter kan steken in HighDef soft/hardware dan in veel te dure (uiteindelijk marginale) HT verbeteringen..  ;)

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Spacebass on September 15, 2005, 20:41:08
Allemachtig wat is dat High Def mooi!!

LOL ;D

Dat wordt dus een HTPC aanschaffen en newsservers afstruinen. Mooi dat deze HD-ervaring je zo heeft weten te overtuigen want HD is ook  O0

mvrg

Patrick

Spacebass

In feite heb ik al een PC staan die alle mogelijkheden biedt, maar misschien dat ik deze als data server ga gebruiken en een client HT PC ga bouwen..misschien wel binnen een week of twee gereed  ;)

Druk met componenten uitzoeken bezig etc...

Tja het zal vast zwaar overdreven overkomen doordat soms op het forum zelfs een houten knop van 500$ verdedigd wordt..mja dit is werkelijk abnormaal wat Jowi's set in totaliteit voor een indruk op mij heeft gemaakt. En misschien ga ik ook niet zwaar in op de rest van zijn set, maar voor mij was het een groot feest! Misschien dat ik pas de volgende keer een beetje een normaal verhaal kan neerzetten...voorlopig ben ik nog steeds aan het "spacewalken"  ;D

Starred

Leuk he, dat HD. Is echt genieten. Ik rommel nu wat in de marge met een H78/720p, maar binnen afzienbare tijd komt hier een 1080 digitale projector te staan, Sony of DLP, thats the question  8)

jowi

Space, wow wat een mooi verhaal! Ik kon aan je zien dat je enthousiast was, maar dat het zo'n indruk op je gemaakt heeft had ik niet helemaal beseft... al had ik beter kunnen weten; als SB met z'n armen zwaaiend naast je op de bank zit en niets anders uit kan brengen dan "wow.. tering... niet normaal....maar kíjk dan toch, dáár" dan weet je genoeg ;D

Waar een bezoekje al niet goed voor kan zijn; Het bezoek van Spacebass en HarryHT heeft me (gelukkig) doen beseffen dat het eigenlijk niet gaat om spec's, kabels, jitter en filters.... maar om het genieten van iets waar je jezelf in kan verliezen. Of dat nu geluid is, beeld, of een mooie combinatie daarvan. En het leukste is haast om dat met anderen te kunnen delen. Natuurlijk komt daar wel het e.e.a. aan techniek bij kijken ( ik heb nou ook niet bepaald troep staan ;) ) maar toch...

En High Definition... tja... wat kan ik daar nog aan toevoegen?

En de volgende keer gaan we gewoon een film kijken, en wat muziek beluisteren!

reza

Ja ik zou ook een x graag echte HD bekijken maar ik mag niet :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Harry HT

#8
Hoi Jowi,

Nogmaals bedankt voor de mooie demo HD avond  8) 8) en alle info en uitleg die je hebt gegeven.

Prima heb ik me vermaakt, wat een feest was het, wat eenvoudig die bediening van alles met Windows Media Center.

Het HD beeld was inderdaad prachtig en soms een beetje griezelig echt, vooral dat begin stukje van The Fellowship of the Ring maakte veel indruk op me.
Prachtige kleuren, mooie diepte en wat een details op de achtergrond. Het leek net alsof The Fifth Element opnieuw was opgenomen, de achtergrond van deze uitvoering is echt schokkend mooi te noemen.

Spacebass en ik nemen de uitnodiging om een keer film (of een mooi HD concert) te komen kijken met beide handen (x2) aan, je hebt je HT goed voor elkaar.  O0

@ SB: Opschieten met die client PC  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

#9
Quote from: jowi on September 15, 2005, 21:57:55
Space, wow wat een mooi verhaal! Ik kon aan je zien dat je enthousiast was, maar dat het zo'n indruk op je gemaakt heeft had ik niet helemaal beseft... al had ik beter kunnen weten; als SB met z'n armen zwaaiend naast je op de bank zit en niets anders uit kan brengen dan "wow.. tering... niet normaal....maar kíjk dan toch, dáár" dan weet je genoeg ;D
LOL  ;D erg hè  ;D

QuoteWaar een bezoekje al niet goed voor kan zijn; Het bezoek van Spacebass en HarryHT heeft me (gelukkig) doen beseffen dat het eigenlijk niet gaat om spec's, kabels, jitter en filters.... maar om het genieten van iets waar je jezelf in kan verliezen. Of dat nu geluid is, beeld, of een mooie combinatie daarvan. En het leukste is haast om dat met anderen te kunnen delen.
Absoluut! Tis goed dat er mensen op het forum zijn die zich niet zoals ik laten afschrikken door alle negatieve verhalen dat dit niet werkt en dat dat niet werkt, jidder, jitter, drop-outs, maar er gewoon mee aan de slag zijn gegaan en er nog zulke overtuigende resultaten mee behalen ook 8)

QuoteNatuurlijk komt daar wel het e.e.a. aan techniek bij kijken ( ik heb nou ook niet bepaald troep staan ;) ) maar toch...
LOL  ;D We hebben het er al even over gehad..zou wel ideaal zijn om onze sets te combineren  ;D Serieus, ik heb in een paar jaar tijd enorm veel voor mijn kiezen gehad zowel op audio als op beeld gebied. Op een gegeven moment heb ik besloten om iets eens een keer te helemaal op te bouwen. Mijn keuze is toen audio geweest omdat ik daar het gemakkelijkst op mijn eigen ervaring kan bouwen. Met het geluid wat ik nu heb kan ik zonder meer genieten van een filmpje, zeker omdat ik nog niet iets gehoord hebt wat zoveel beter was (naar mijn smaak) dan wat ik thuis bijeen gesprokkeld heb. Het verschil in beeldkwaliteit is zo overduidelijk met afstand veel beter dan wat ik thuis heb, dat staat gewoon niet in verhouding met wat ik qua geluid beter zou kunnen krijgen....ik had akoestiek hoog op mijn lijstje staan, maar ik ben bang dat je mij duidellijk heb weten te maken, dat beeld wellicht wat urgenter is dan die verhoudingsgewijs paar kleine akoestiek "probleempjes"  ;D

QuoteEn de volgende keer gaan we gewoon een film kijken, en wat muziek beluisteren!
Doen we!!  8)  8)

jowi

Quote from: Harry HT on September 15, 2005, 23:43:18
wat eenvoudig die bediening van alles met Windows Media Center
Nou inderdaad... ik hoop dat jullie nu gemerkt hebben dat je met MCE niet alleen perfect af kunt spelen, maar dat je, nadat je de film gestart hebt, dat MCE ook meteen weer vergeten bent... en dát is nu eigenlijk het sterkste punt. Je had er niet aan moeten denken dat je tussen dit HD geweld door steeds weer een Windows programma interface ziet met een muispointer en dat je start-explorer-file-open-zoek-klik-ok zou moeten doen, met een toetsenbord en muis op schoot.... MCE zorgt er voor dat je IN je film of media beleving blijft, door de doordachte opzet. En dat is erg belangrijk, dat vergeten mensen heel vaak. Je wílt gewoon niet weten of merken dat je naar een PC zit te kijken, en MCE maskeert dat erg netjes.

garmtz

Ik ben verpest met teveel HD op shows...  :-\  Vooral de projectie van 4000x2000 pixel beelden maakt je flink ziek...  :'(

Maar binnenkort mijn color filtered, ISF gecalibreerde 1209S eindelijk maar eens ophalen en genieten van HD!  8)

I feel your pain SB... :)

Spacebass

Quote from: garmtz on September 16, 2005, 10:04:31
Ik ben verpest met teveel HD op shows...  :-\  Vooral de projectie van 4000x2000 pixel beelden maakt je flink ziek...  :'(
kan ik mij heel goed voorstellen. Ik zou best willen zien wat voor verbetering dat geeft op 2.30 breed. Wat ik bij Jowi zag was zo extreem goed (1080i) dat ik benieuwd ben wat dat voor een verbetering er nog te behalen valt...volgens mij vind ik dan mijn kaak niet meer terug  ;D Mja dat zullen mensen ook bij DVD gedacht hebben op een 32" tv  :-X  :-\  ;D

QuoteMaar binnenkort mijn color filtered, ISF gecalibreerde 1209S eindelijk maar eens ophalen en genieten van HD!  8)
Ga je ook een PC gebruiken?

QuoteI feel your pain SB... :)
Zal van korte duur zijn...heb al de Windows Media Center software liggen en de basis PC staat er al...nu nog de bijbehorende kabels...

(Heb gisteren een verrekijker aangeschaft om nog beter de convergentie/scherpte te kunnen regelen  ;D )

garmtz

Haha! Een verrekijker! Go SB! B)

Spacebass

Quote from: garmtz on September 16, 2005, 18:00:46
Haha! Een verrekijker! Go SB! B)
Ja echt!!  ;D ;D  Die meiden bij de Blokker keken mij wel een beetje ondeugend aan  ;D  ;D Mja om nou te gaan vertellen dat het alleen voor de mechanische setup van mijn "apparaat "bedoeld is.....zou het alleen maar erger maken schat ik in  ;D  ;D

garmtz


mradem

Quote from: Spacebass on September 16, 2005, 18:04:50
Ja echt!!  ;D ;D  Die meiden bij de Blokker keken mij wel een beetje ondeugend aan  ;D  ;D Mja om nou te gaan vertellen dat het alleen voor de mechanische setup van mijn "apparaat "bedoeld is.....zou het alleen maar erger maken schat ik in  ;D  ;D

Whahah  ;D .

kippekop

Leuk om zo te lezen, je wordt elke keer weer een andere kant op getrokken zo, was eigenlijk van plan om totaal stereo te gaan, en nu trekt er weer een hele hoop aan me om eens een echt mooie bioscoop op te zetten...zucht!!

HD is inderdaad super...kan niet wachten!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Spacebass

Quote from: kippekop on September 17, 2005, 16:20:09
Leuk om zo te lezen, je wordt elke keer weer een andere kant op getrokken zo, was eigenlijk van plan om totaal stereo te gaan, en nu trekt er weer een hele hoop aan me om eens een echt mooie bioscoop op te zetten...zucht!!

HD is inderdaad super...kan niet wachten!
Dat is nou juist het mooie ! Je hoeft dus absoluut niet te wachten!! Het is er al.....het is NU bezig en een groot deel van de liefhebbers doet er helemaal niets mee!!  ;D

Er zijn al minimum specs beschikbaar op dit forum onder het HD deel. Het hoeft allemaal niet zoveel te kosten ook..ok een snelle internet verbinding en een maandelijkse bijdrage aan een nieuwsgroep  :)

Windows Media Center erbij en draaien maar  ;)

Jimmy Conway

Leuk om te lezen Spacebass.

Een echte impuls voor het htforum wat langzaam een beetje naar stereo draaide.
Het beloofd in ieder geval een heleboel leuks voor de toekomst.

Niels.

jurjen

Nu ik dit lees krijg ik ernstig jeuk om ook een HTPC te gaan maken. Of zou zo'n Snazio speler ook voldoende zijn? De Snazio is op papier een erg handig ding, ik vraag me af of de beeldkwaliteit in orde is.

Maar zijn er eigenlijk al genoeg echte films met een begin en een einde? Tot nu toe heb ik alleen maar demofragmenten gezien. Inderdaad overweldigend mooi qua beeld, maar helemaal niet boeiend qua inhoud (zaterdagavondgrappen over bikini destinations daargelaten).
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jowi

#21
Quote from: jurjen on September 17, 2005, 19:55:22
Nu ik dit lees krijg ik ernstig jeuk om ook een HTPC te gaan maken. Of zou zo'n Snazio speler ook voldoende zijn? De Snazio is op papier een erg handig ding, ik vraag me af of de beeldkwaliteit in orde is.

Maar zijn er eigenlijk al genoeg echte films met een begin en een einde? Tot nu toe heb ik alleen maar demofragmenten gezien. Inderdaad overweldigend mooi qua beeld, maar helemaal niet boeiend qua inhoud (zaterdagavondgrappen over bikini destinations daargelaten).

Ik heb je even een pm gestuurd met wat ik zelf aan HD films bij elkaar gescharreld heb...

Verder, de kwaliteit van die Snazio weet ik niet, maar ik weet wel dat de meeste HD film zo'n 3 a 4 DVD's omvatten dus je zult om het half uur een DVD moeten wisselen met zo'n speler...

Plus er is nogal wat onduidelijkheid over de bitrate wat ie aan kan, het is leuk als ie .ts kan afspelen, maar als ie daar een bitrate voor gebruikt gelijk aan dvd schiet het nog niet op.

riwi

#22
Leuk verhaal van SB !  8)
Jowi gefeliciteerd met je overtuigende setup  :D

Ik ben ook overtuigd van HD. Van MCE nog niet maar wie weet komt dat nog  ;D

Vanmiddag de Snazio in actie gezien op de H78DC3 van Starred. Erg leuk ding dat er ook een prima resultaat neerzet. We hebben alleen van DVD gespeeld (.ts file) niet van usb2 harddisk of netwerkachtige toestanden wat de Snazio ook zou moeten kunnen. Met een .ts file met zeer hoge bitrate haalt de Snazio het net niet als je van DVDR speelt, maar de meeste spelen probleemloos. Je moet echter 3x disc jockey'en als je van DVD kijkt dus echt praktisch is dat sowieso niet. In de praktijk zal je toch van het netwerk spelen of vanaf usb harddisk.

<typo's geedit>

Starred

Quote from: riwi on September 17, 2005, 21:00:48
Leuk verhaal van SB !  8)
Vanmiddag de Snazio in actie gezien op de H78DC3 van Starred. Erg leuk ding dat er ook een prima resultaat neerzet. We hebben alleen van DVD gespeeld (.ts file) niet van usb2 harddisk of netwerkachtige toestanden wat de Snazio ook zou moeten kunnen. Met een .ts file met zeer hoge bitrate haalt de Snazio het net niet als je van DVDR speelt, maar de meeste spelen probleemloos.

Voor de duidelijkheid, de hardware decoder van de Snazio kan al het materiaal, ook met de hoogste bitrate, prima aan. Alleen is de ingebouwde dvd-unit niet snel genoeg om de allerhoogste bitrate bij te houden aan het begin van de film wanneer de dvd nog niet op de hoogste snelheid draait. Door inbouwen van een iets snellere dvd-unit los je dit probleem op. Het mooie is dat de Snazio tot nu toe alle HD-films prima afspeelt, bijvoorbeeld ook de zeer lastig te deinterlacen Spiderman2 HD-film

jowi

Interesting! Zeker als ie als speler aan een netwerk gekoppeld kan worden en dus netwerk streams af kan spelen... zit er nog een beetje een handige user interface op?

En de outputs, voor een CRT moet ie dus 1080i over component uitpoepen. Doet ie dat?