Grindtheater

Started by Grindtegel, September 15, 2005, 19:56:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Eindelijk zijn we begonnen met de verbouwing van ons huis, waarbij de oude garage wordt omgebouwd tot een dedicated HT-room. Ik ben er nog lang niet uit hoe de inrichting gaat worden (tips zijn altijd welkom  ;) ), maar hier alvast een begin, met wat foto's.

De eerste foto is van de oude garage, die wordt gesloopt en er komt een hele nieuwe ruimte voor in de plaats.

De ruimte is als ie straks klaar is 5.95m lang en 4.20m breed
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

slopen die hap!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Gesloopt!

Mooi stukkie grond  :D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Fundering klaar
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

en een beetje grond erin zodat de vloer binnenkort kan worden gestort
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Arno P

Jeeeee.....jij gaat het echt grondig aanpakken.... :D

kippekop

En een toilet erbij zo te zien :)

Mooi begin zo!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Grindtegel

LOL, de ruimte links voor wordt een halletje naar de woonkamer en de ruimte rechts wordt een berging.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

molle

Wooow :o direct voor de harde aanpak >:D
Like it ;)
Mooie ruimte gaat het worden. Zijn ongeveer dezelfde maten als mijn ruimte in de kelder waar ik mee van start ga :D
Als ik in de kelder kom ga ik toch nog altijd eens vlug kijken naar de ruimte, en nog altijd lijkt die ruimte groter dan ik dacht :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Fransvis

Quote from: kippekop on September 15, 2005, 21:20:02
En een toilet erbij zo te zien :)

Haha...ik dacht even een badkamer. Maar dat ziet er heel grondig uit.

brimbrammer

Dit is weer een leuk en grondig project. ;)

reza

mooooooooooooooooooooooooooooooooooi project gaat wel snel he allemaal ;D ze zijn tegenwordig zo handig in de bouw, binnen 1 dag staat er een hele Ht opgebouwd en wel ;) ;D
Bijna helemaal dan.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Damn dat gaat vlug zo (op de foto's dan hé)   :D  erg gaaf!


Groet, Sjors

Fransvis

Quote from: reza on September 15, 2005, 23:17:52
mooooooooooooooooooooooooooooooooooi project gaat wel snel he allemaal ;D ze zijn tegenwordig zo handig in de bouw, binnen 1 dag staat er een hele Ht opgebouwd en wel ;) ;D

Ja....ik vind vooral die projector al erg mooi hangen. Die sub zou ik wel iets meer in de hoek zetten.  >:D

Harry HT

Hoi Grindtegel,

Mooie aanpak  8) Heb je nog gekeken naar een gunstige ratio?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Bart_M

Ga je ook goede geluidsisolatie toepassen?

patrick_vdb

Hi,

Een mooi project hoor Grindtegel 8)

Ik heb ook nog een kleine 140 vierkante meter in de tuin over dus wie weet, over een tijdje? ;D

mvrg

Patrick

Grindtegel

Ik ga uiteraard proberen om alles zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen, gelukkig zijn er genoeg topics te lezen die mij op de juiste weg moeten helpen, maar gaandeweg verwacht ik hier en daar nog wel wat tips van de mensen hierzo  ;) . Niet alleen de ht ruimte wordt zo grondig aangepakt maar vrijwel het hele huis (alleen de buitenmuren staan er nog, voor de rest is alles zo goed als gesloopt) dus gaat er nog wel een tijdje overheen voordat alles klaar is. De aannemer verwacht ergens in december klaar te zijn (week 51 volgens zijn planning).
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

reza

Quote from: Fransvis on September 16, 2005, 08:20:13
Ja....ik vind vooral die projector al erg mooi hangen. Die sub zou ik wel iets meer in de hoek zetten.  >:D
Je haalt de woorden uit mijnn mond Frans!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DVDGuy

Quote from: Arno P on September 15, 2005, 20:05:29
Jeeeee.....jij gaat het echt grondig aanpakken.... :D

"Grondig........"  ;D ;D ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Arno P


Atrax

Hey Grindtegel,

Ziet er goed uit!
Wat voor een apparatuur ga je in je HT plaatsen, weet je dat al?

Veel suc6 in ieder geval.
If it doesn't kill you, it can only make you stronger...

OscarTango

Om je de teleurstelling later te besparen...vergeet die week 51 maar. Mijn ervaring met aannemers, stukadoors, loodgieters is : niks is klaar op het moment dat zij aangeven.

Als ie wel klaar is op week 51, mag ik dan alsjeblief zijn naam en telefoonnummer ?  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Grindtegel

Tot nu toe loopt alles nog volgens plan  ;) maar je weet het natuurlijk nooit. Toch heb ik wel een goed gevoel bij deze aannemer, hij is zeer precies en is tot nu toe alle afspraken perfect nagekomen. We zullen zien.

Voor wat de apparatuur betreft, weet ik al wel wat ik ga gebruiken, alleen de projector is nog onduidelijk. Ik heb al een paar jaar een Barco 800D en die moet vervangen gaan worden. Een Graphics808s zou een mooie verbetering zijn (omdat een 1209 te duur is en een 1208 nooit te koop staat). Maar ook de Optoma H79 heeft mijn interesse. Liefst blijf ik bij Barco, maar dan moet er wel een goede (met een goede prijs) aangeboden worden tegen die tijd.

Ik heb een Rotel972 receiver, pioneer 868dvdspeler en Von Schweikert en B&Wspeakers. Waarschijnlijk ga ik een SVS subwoofer aanschaffen, aangezien mijn huidige kabouter subje van Infinity te klein is voor de ruimte.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

GTDesign