Huren DVD bij videotheek

Started by CaveMonkey, September 2, 2002, 13:18:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CaveMonkey

Hallo allemaal!

Zijn er nog mensen die af en toe DVD's huren? En zo ja, welke keten wordt dan aanbevolen?

Ik huur meer DVD's dan ik koop (financiele kwestie  ;D ), maar mis vaak een DTS uitvoering. Ligt dit aan mijn verhuurder (meestal Videoland) of is dit algemeen?

Groet!
Marco

dick

#1
Oja, dat is ook zo.. Huren bestaat ook nog.. Dat is laaaaaang geleden dat ik in een videotheek heb gestaan.. volgens mij waren de VCC's toen nog vollop te huur..

Maar om op je vraag terug te komen, als ik een film mooi vind, wil ik hem gewoon hebben..

Ik weet eigenlijk niet of er een 'uitgeklede' versie bestaat voor de verhuur. Ik kan me zo voorstellen dat de DVD's die te huur worden aangeboden, zo goedkoop mogelijk moeten zijn.. Dat betekend vaak geen DTS of extra's.

searcher

ahumm,de meeste dvd's huur ik en onze videoland vestiging heeft inmiddels een aardig assortiment.
Superbits ect zul je er niet vinden maar dts regio2 wel.

Omdat mijn verzameling vooral uit muziek dvd's en disney's bestaat is huren een goede optie.
Met het aanmaken van een zgn strippenkaart huur je de dvd nog eens voor de helft van de prijs.

                                                                                  m.v.g Searcher



Mr. Blonde

#3
De dvd's die in de videotheek liggen zijn vaak de versies zoals als eerst in de winkel komen. Neem bv. Ocean's Eleven die was vorige maand al te huur en nu is dezelfde DVD te koop.. En nog een vb. Jeepers Creepers is nu in de winkel gekomen met DTS... Zo ligt ie dus ook in de videotheek... Je zal in de videotheek uiteraard nooit een film zien in Special Edition uitvoering! Sommige films worden ook opnieuw uitgebracht op DVD (alleen dan SE, met DTS of iets degerlijks), deze zal je niet in de videotheek vinden!! Snap ie??

In mijn vorige woonplaats (LELYSTAD), was ik aangesloten bij FS (Film Station).. Deze was errug goed, up2date, ales op DVD te huren!!
Nu zit ik bij FilmClub, simpelweg omdat ie het dichtste bij is! Goed is ie zeker niet (vind ik)!! Zal ook wel filiaalafhankelijk zijn! Hier is het in ieder geval echt een rommeltje... DVD en VHS door elkaar enzo... :-\
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

CaveMonkey

Hummm misschien moet ik gewoon beter zoeken naar de DTS uitvoering, als ik 't zo hoor moeten ze er af en toe wel zijn dus....

Tanx!
Marco

Selmar_Cleef

Huren doe ik de laatste tijd niet meer zo veel. Mijn broer koopt nogal veel DVD's, heb dus mijn eigen prive videotheek ;)
Sinds kort is er ook een bedrijf gestart met het vehuren van DVD's op internet, ik heb me ingeschreven dus even afwachten of het iets is.

PM

Ik huur af- en toe wel eens iets.. maar heb er slechte ervaringen mee.. de dvd's zijn vaak helemaal afgeladen met krassen  :'( .. tja.. waarschijnlijk gaat niet iedereen netjes met de schijfjes om.. maar oke.. bij laatste dvd die ik huurde werd bijna heel het 1e kwartier geskipt omdat deze niet meer te lezen was..

Ik koop dan ook maar liever...
Groeten, Peter

patrick_vdb

Ik huur ook nog vrij regelmatig een filmpje bij een lokaal filiaal van Film Station. Wat betreft up-to-date zijn geen aanmerkingen, ook de kwaliteit van de schijfjes zijn goed (geen beschadigingen en dat heb ik vaak anders gezien bij een andere videotheek). DTS uitvoeringen zijn vaak genoeg te vinden, extra's ontbreken echter steeds vaker op de huur-versie (vooral 20Th Century Fox is hiervan een goed voorbeeld. Opzich vind ik dit niet hinderlijk en zelfs wel goed om de extra's te reserveren voor de koopversie).

Huren doe ik meestal voor kopen bij films waarvan ik niet zeker weet of ik ze in mijn verzameling wil hebben of met films waarbij ik op voorhand weet dat ze leuk voor een keer zijn.

Mvrgr

Patrick

Otzie

Ik huur bij Filmclub Tilburg, is lekker dichtbij.
Assortiment is nu goed, komt het laatste half jaar wel steeds meer op gang, toen ik net begon met huren hadden ze een klein zielig rekje. :'(
Maar de laatste tijd gaat het de juiste kant op..

Echt veel films a'la DTS hebben ze niet, :-\ maar verder is het OK!

Ook een redelijk tegoed bij de videotheek gestort kan nog voor zo'n 700.- guldens huren. ;D

Prijs van de films is ook goed:

dagfilm+weekfilm voor 5.- euro :)

Othmar Peters

Vlearmoes

Ik huur ze vaak bij de bibliotheek Voor 1.50 euro heb je ze een hele week
de bib is hier aardig up todate met films zij werken samen met meerdere bib`s in de buurt en soms moet je dan een film bestellen maar da`s geen punt de week erop heb je hem
verder koop ik de films die ik echt mooi vind.
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

B. Kuiper

Huren, doe ik eigenlijk alleen nog maar als ik twijfel over de aanschaf van een film. effe checke  ;)

Meestal bij de lokale filmclub...

Bas
"Always a little further"

Sarjenka

Quote from: Cobussie on September  2, 2002, 13:50:36
In mijn vorige woonplaats (LELYSTAD), was ik aangesloten bij FS (Film Station).. Deze was errug goed, up2date, ales op DVD te huren!!

Cobussie

FS ... is dat een videotheek??? En zo ja: waar zit die dan?? Ik woon in L'stad :)

Sarjenka

#12
Never mind... ik heb het al gevonden: in de Botter!

Goed zei je... dan ga ik daar eens even rondneuzen...

Ikzelf huur geregeld wel een DVD; gewoon omdat ik toch echt niet alles wil kopen en sommige films zowieso eerst wil zien. Ik vind het aanbod in Lelystad redelijk tot goed... Goed, omdat ik op veel plekken kan huren (ook in de openbare bibliotheek, waar ze vooral veel filmhuis-shit hebben, want die zijn vaak niet te betalen als je ze moet kopen...
En redelijk, omdat dat "goed" alleen maar goed is, als ik toevallig een leuke titel zie staan die ik wel wil zien, maar als ik een film echt zoek, soms meerdere adressen af moet voor ik de film heb gevonden...