Mogelijkheden van dit board (YABB)

Started by jeroen_B, August 21, 2002, 20:59:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen_B

Hoi,
Ik ben bezig om voor een stichting een forum op te zetten. Nu zijn we op zoek naar een forum met een aantal features en heb ik wat vragen over het onderhoud van het forum.

Gewenste features zijn:
* een ip block voor mensen die zich niet gedragen
* een filter voor scheld en vunzige woorden
* interne mail

Volgens mij voldoet het Yabb forum hier aan ( Yabb is ook mijn favoriet moet ik zeggen)

Hoe zit het met het onderhoud van het forum. Het forum zal geplaats worden door een bedrijf in ieder geval (op een grote server van een vakbond)

Ik neem toch aan dat ik als forumbeheer van achter mijn pc alle handelingen kan plegen aan het forum die op een andere server staat?
Werkt het onderhoud aan het Yabb forum net als het V bullitin board?


Graag wat info en hulp,

Jeroen

J.A.F._Doorhof

Onderhoud is ZEER gemakkelijk.
Neem alleen wel de v1.4 van Yabb, 1.3 waar wij nu op draaien heeft wat bugs met de Db, vandaar de traagheid.

We zijn bezig met de nieuwe versie die zal er in de loop van volgende week op komen.

Yabb, is de goedkoopste en één van de betere oplossingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

#2
Jeroen.. bekijk ook eens phpbb2.. deze heeft (voor zover ik vanaf deze kant kan zien) meer functionaliteit dan Yabb en wordt ook op vele sites gebruikt door vele mensen en is daardoor goed getest etc. Verder zijn daar ook veel mods voor beschikbaar.. moet je echt even bekijken (MySQL, PHP)
www.phpbb.com
Groeten, Peter

jeroen_B

Hoi frank,
Met Db bedoel je database?
Het gaat me in eerste instantie niet om de kosten maar om een betrouwbaar forum. Het yabb forum lijkt mij toch aardig stabiel. Meeste problemen komen zo als ik het zie van de server vandaan waar het spul op staat.
Of zie ik dat verkeerd?

Hoi PM,
phpbb2 heb ik even bekeken en ziet er ook wel goed uit.
Zal het meenemen bij het aankomende overleg over het forum.


Jeroen

J.A.F._Doorhof

DB is inderdaad database.

Ik weet niet waar de problemen weg komen, het kan haast niet de server zijn want die is echt zeer snel.

We wachten even af totdat we op 1.4 zitten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Ik heb geprobeerd een yabb forum op mijn homepage te zetten maar dat lukt niet erg.
Kan er niets over vinden maar denk dat @home het gebruik van forums niet ondersteund.

Ik heb een file phpinfo.php nodig maar kan deze niet downloaden want hij bestaat niet op de yabb site.
Met deze file is te controleren of Php &mysql draait op de @home servers zoals ik het begrijp.

Iemand een gratis adres voor me waar ik het forum kan uploaden en deze plek voor het testen kan gebruiken?


Grtz jeroen

Phantone

Als je gewoon inbel of of kabel abbo hebt bij @home dan kan ik je garanderen dat je geen PHP en MySQL ondersteuning hebt op je homepageruimte.

Wat je wel simpel kan doen is ff M$ IIS installeren, daar is volgens mij ook een gratis versie van en ff PHP en MySQL installeren, deze zijn zeker weten gratis. Als je dit doet kan je het gewoon op je eigen PC testen.

Ik kan me ook herinneren dat ik op het Yabb forum idd gelezen hebben over homepage hosters die wel PHP en MySQL ondersteuning hebben, dus daar kan je ook nog ff kijken.

Ik zou zelf overigens phpBB aanraden omdat die sneller is en verder door ontwikkeld. Yabb heeft in het verleden nog wel eens wat security probleempjes gehad.

jeroen_B

Hoi phantone,

Ik heb een site gevonden die php en mysql ondersteunt.
Ga dit weekend proberen Phpbb te installeren.


Jeroen

jeroen_B

Nou ik heb een forum draaiend gekregen op de spaceport site.
Ik heb er een phpbb2 forum op draaien nu. Inderdaad een leuk forum phantone!
Helaas heeft spaceports ervoor gezorgd dat geen 1 emailtje de server kan verlaten wegen misbruik in het verleden. Users kunnen zich niet registreren. Ik moet users zelf handmatig registreren.
Maar ja, het is maar een test forum dus daar kan ik wel mee leren leven.

Heb jij verdere ervaring met phpbb2 forum phantone?


grtz jeroen

PM

Ik denk ook dat phpbb2 al langer bestaat en er meer aan ontwikkeld is, maar Yabb ziet er vanaf deze kant ook zeker niet verkeerd uit..

Houdt je ons op de hoogte... ben benieuwd welk forum je kiest en wat de redenen daarvoor zijn..
Groeten, Peter

Phantone

#10
Ik heb phpBB2 zelf draaien op mijn server.
Ik heb er ook al wat mods op toe gepast en dit werkt perfect.
Ik zou even de manual (doc file te vinden op phpBB website) downloaden hierin staan bijna alle functies beschreven.

PM

Ik heb hem zelf aangeraden... ik heb hem ook al een tijdje draaiend gehad en wat tests gedaan..

Ik ben benieuwd wat jij er van vind in vergelijking met andere fora.. en waarom je evt. voor phpbb2 kiest..
Groeten, Peter

jeroen_B

Hoi Peter,
Op welk adres heb jij je forum draaien dan? Wil wel eens zien wat je er van gemaakt hebt. Ik heb afgelopen week wat mods uitgevoerd op het phpbb forum en tot nu toe bevalt het forum goed moet ik zeggen.


Grtz jeroen

PM

ik heb hem nu op een prive deel van een domein draaien dus daar kan je niet bij. verder is hij redelijk basic geconfigureerd.
Groeten, Peter