Apple introduceert de iPod nano + Motorola iTunes phone

Started by Audiofiel, September 7, 2005, 20:46:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Appel introduceert de nieuwe iPod nano. Een superkleine 'mp3'-speler als vervanger van de iPod mini. Met kleurendisplay in 2 Gb en 4 Gb uitvoering en nauwelijks groter dan de iPod Shuffle. Gelukkig heeft hij nog steeds een dock-connector, dus allerhande accessoires zijn te gebruiken, inclusief gebruik in de auto. Nieuw is ook dat hij naast wit ook te verkrijgen is in zwart. Net als de gewone iPod kan de nano ook foto's laten zien, in slideshows en met muziek erbij.



QuoteTake everything you love about iPod and shrink it. Now shrink it again. With 2GB (500 songs) and 4GB (1,000 songs) models starting at $199, the pencil-thin iPod nano packs the entire iPod experience into an impossibly small design. So small, it will take your music places you never dreamed of.

iPod nano Features
Holds up to 1,000 songs and full-color album art
Only 3.5 x 1.6 x 0.27 inches and 1.5 ounces
Bright 1.5-inch color LCD display
Up to 14 hours of battery life(1)
Apple Click Wheel
Charges and syncs via USB
Accessory-compatible Dock connector
Completely skip-free playback
Works with Mac OS X or Windows 2000/XP
Plays music, podcasts and audiobooks
Holds up to 25,000 photos
Syncs contacts, calendars and to-do lists



Bron: Apple
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Ja, heb jij ook niet zoiets van: had ik maar even gewacht met die iPod mini te kopen? Dit is echt een heel lekker ontwerp en voor vrijwel dezelfde prijs als de mini een half zo dikke iPod, met kleurenscherm en meer features. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kit-kat

Eerlijk gezegd wil ik mijn mini alleen gebruiken om muziek te luisteren.

Ik heb helemaal geen behoefte aan een kleurenscherm.

Het is wel lekker dat het zo licht is...super...

maar 14 uur playback...
is toch een stuk minder dan de nieuwe generatie 4 en 6 Gb mini's die hebben 20-24 uur batterijtijd.

Als de batterij beter was..zou ik het wel aantrekkelijk vinden
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Audiofiel

Oh ja, ook nog even een foto van de zwarte versie. Die vind ik echt heel...  8)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kit-kat

#5
Boys like black  ;) ;) ;)

geef mij maar zilver. :-*

bovendien:  de prijs

prices start at 198 dollars...
dus dat is de 2 Gb versie

Nou dan zal het 4 Gb wel een stuk duurder zijn.
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Peerless Monster

QuoteJa, heb jij ook niet zoiets van: had ik maar even gewacht met die iPod mini te kopen? Dit is echt een heel lekker ontwerp en voor vrijwel dezelfde prijs als de mini een half zo dikke iPod, met kleurenscherm en meer features

Mmm, ik heb nu 2 Ipods een derde wordt toch teveel ;).
Nee geen spijt, want ik gebruik er eentje voor bij de stereo en eentje mobiel...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

De prijzen van de NL AppleStore zijn:

2 Gb iPod nano 209 euro
4 Gb iPod nano 259 euro

Dat maakt ze 10 euro duurder dan de iPod mini (respectievelijk 4 Gb en 6 Gb) was.
Ik had zelf liever deze gehad eerlijk gezegd. ;D Hoewel die van mij alleen in de auto wordt gebruikt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Overigens heeft Apple tegelijkertijd ook de lang-verwachte Motorola ROKR E1 aangekondigd.

Het eerste iTunes mobieltje.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Nog een nieuwtje trouwens: ook de liedjes van Madonna zijn nu in de ITMS (iTunes Music Store) te koop. Binnenkort zal ze zelfs te zien zijn in een commercial over iTunes en de iPod.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Marcel_T.

Als je besteld bij de Apple Store Online kun je een eigen tekst (gratis) laten ingraveren.

Heel erg Bling-Bling dit!  ;-))
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

AppleMies

Quote from: Marcel_T. on September 15, 2005, 13:20:01
Als je besteld bij de Apple Store Online kun je een eigen tekst (gratis) laten ingraveren.

Heel erg Bling-Bling dit!  ;-))

BEHALVE als je b.v. een tekst opgeeft als:  "This is my beautifull f*cking iPod".  Zo fatsoenlijk als de Amerikanen zijn prberen ze je tegen jezelf te beschermen, DAT weigeren ze te graveren. ;D :-\

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Robbo

Ik heb hem net binnen !

Hij is wel erg klein  ;D

Alleen ik kan er nog niks mee, want sinds ik hem aangesloten heb staat er 'Do not disconnect' op het display.    Zal wel een uurtje of 3 duren totdat de batterij vol is.


bmateijsen

Ik ben toch voor de 60 gig gegaan... vond het gewicht niet zo heel erg. Maar qua opslag krijg je gewoon veel meer voor je geld  ;D

Robbo

Heb even over de 20 Gig getwijfeld, maar ben meestal toch snel verveeld als het om muziek gaat.    Dus een grote opslag was niet echt een noodzaak.

Iemand een goede tip voor een universele USB adapter-oplader ?  Bijvoorkeur multi-range ivm reizen.

Kjelt

Die batterij is heus wel ok, het zijn die kleurendisplays die zoveel vreten  :(  Kun je de display ook permanent uitzetten? Of is dat met 12 uur playback?