Wie koopt een Xbox 360 ?

Started by woametalhead, September 6, 2005, 22:05:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Red devil

Quote from: jowi on September 18, 2005, 13:48:27
Nou je hebt dus scaling en scaling. Over het algemeen heb ik begrepen dat het de voorkeur geniet om de scaling door de projector te laten doen, die beschikken over hardware die daar speciaal voor gemaakt is. Of je kunt op de htpc proberen met ffdshow, daarmee kun je allerlei truken uithalen. Op het forum is daar genoeg over te vinden. Ook kun je losse scaling hardware kopen.

Maar wat je dus inderdaad doet is de boel oprekken naar 1280x720 pixels. En daar zijn natuurlijk allerlei truken en algoritmes voor om dat zo mooi mogelijk te doen.
Overigens is er op het forum erg veel info hier over te vinden dus ik zou zeggen zoek er eens naar! Het is leuke materie.

Ik ben benieuwd! Ik kan het zo testen aangezien de XBOX via 3 tulp (wat was de naam ook alweer) heb gekoppeld en de DVI poort nog vrij is. ff een extra copietje en dan heen en weer switchen.

jowi

#51
Dus op de component ingang (3x cinch ) gaat de XBOX's HiDef pack, en op de DVI input gaat de HTPC. Je gebruikt voor beide systemen dezelfde film. Liefst een testpatroon ;D

Als je dan de XBOX op 720p zet, zie je hoe de XBOX scaled. Zet je de XBOX op 480i dan zie je hoe de projector scaled.

Zet je de htpc op 720p dan zie je hoe de PC scaled, zet je de PC op 480i dan zie je hoe de projector scaled.

Dan kun je kiezen uit 4 test mogelijkheden. Ik ben benieuwd!

Hou er ook rekening mee dat het signaal over DVI wat cleaner zal zijn dan over component...

Verder kun je op de PC heel simpel testen. Zet je monitor op 1280x720 en speel een DVD af. Klaar. Je videokaart scaled de DVD nu omhoog naar 1280x720.

bryan vd B

hi,

Voor mij word het wachten op de ps3.

ik heb ooit de ps2 de duer uit gedaan voor de Xbox :-\ echt een hele stomme zet :'(.
Op 1 of andere manier vind ik de gameplay op de sony lekkerder en hebben ze ook GT5 8)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Jimmy Conway

Ik heb de PS2 de deur uit gedaan voor een "Koning Gameplay" GameCube.
Wat een geweldige zet was dat  ;D

Speciaal gedaan om deze spellen met naar mijn bescheiden mening ongeevenaarde
gameplay (onder de huidige consoles) te spelen:
The Legend of Zelda: The Windwaker
Super Mario Sunshine
Metroid Prime
Viewtiful Joe

Deze games trekken je zo ongelooflijk ver in de game, dat moet je gewoon
meegemaakt hebben.

Later nog een Xbox alleen voor Ninja Gaiden aangeschaft.

Het enige waar ik op de PS2 veel plezier aan had was Final Fantasy X.
Gran Turismo was wel ok, maar had een verschrikkelijke A.I.
Racen doe ik met DTM2 en af en toe Project Gotham2 op Xbox Live.

Kortom lekker een tijdje wachten op een console waar de beste spellen op uitkomen,
HD games gaat gaaf worden, maar het moeten wel goede games zijn voordat ik ga
aanschaffen.

Groeten,
Niels.

bryan vd B

hi,

inderdaad wachten op de console waar de beste spellen op komen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de meeste plezier heb gehad op de N64 met mario kart,snowboard kids, en golden eye 8).
Ik weet het het zijn redelijk kinderachtige spellen maar hebben me het met weten te vermaken toen die tijd ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Jimmy Conway

Zelda lijkt in eerste instantie ook zo'n kinderachtig spel, maar bezit een soort
magie, waardoor je er na een half uurtje spelen, je niet meer
los kunt rukken uit het spel totdat je het hebt uitgespeeld.
Het is zo geniaal in elkaar gezet dat het weer volwassen is.
Dit heb ik ook als ik Zelda, link to the past speel.

Hetzelfde met Metroid Prime, in begin heel onwennig te spelen, maar als
je er eenmaal inzet, dan merk je gewoon hoe alles klopt tot in de puntjes,
geen zwakheden in de besturing, geen fouten in de gameplay. Dit in
tegenstelling tot door velen geroemde HALO waar ik me bijvoorbeeld kapot erger aan de
besturing van zo'n buggy, waardoor ik al snel zo'n spel links laat liggen.

bryan vd B

hi,

Eens met zelda 8) ookal heb ik het zelf nooit gekocht ::).
Halo vind ikzelf een heel irritant spel en vind de besturing echt helemaal niks.
DOA3 vond ik wel weer een goed spel maar weinig diepgang, waar ik trouwens ook veel plezier mee heb gehad is GT3 op de ps2, maar dan wel met stuurtje want zo'n lompe controller vind ik maar niks.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

knolselder

Ik zal hem eerst even testen, en dan vooral als MCE extender, als ik de eerste working samples binnenkrijg op m'n werk. Maar ik vermoed dat ik hem wel zal kopen.
Binnekort kan je hem trouwens bij ons al reserveren ;)

Atmoz

Quote from: knolselder on September 28, 2005, 21:12:28
Ik zal hem eerst even testen, en dan vooral als MCE extender, als ik de eerste working samples binnenkrijg op m'n werk. Maar ik vermoed dat ik hem wel zal kopen.
Binnekort kan je hem trouwens bij ons al reserveren ;)

"al" ?? Dat kan toch al enkele weken bij andere winkels...
Ik heb hem deze week besteld bij Dixons (pre-orderkit).
Leuke longsleeve wat erbij zit trouwens  ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Erik

Vandaag was er bij eea programma een klein item over de xbox360 iemand dat de games waarschijnlijk 160€ gingen kosten  :o
Ik dacht zelfs dat het iemand van MS was. Nu maar hopen dat het een vergissing was want bijna 400 fl voor een spel  :-[
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

woametalhead

#60
Quote from: Erik on October  5, 2005, 19:34:45
Vandaag was er bij eea programma een klein item over de xbox360 iemand dat de games waarschijnlijk 160€ gingen kosten  :o
Ik dacht zelfs dat het iemand van MS was. Nu maar hopen dat het een vergissing was want bijna 400 fl voor een spel  :-[

Nou dat klopt niet hoor.
Bij dimension plus gaan ze tussen de 55 en 60 euros kosten,net zo duur als de huidige spellen dus.

http://www.dimplus.nl/

Atmoz


Klopt inderdaad niet. Overal wordt gesproken over +/- 60 eurotjes...
160 euro kan echt noooooit, dan koopt niemand die spellen he  ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mradem

lol 160 euro. Dan ga ik uitzoeken hoe ik dit apparaat kan kraken ;D . En zeg gelijk me baan op want dan ben ik binnen 8) .

woametalhead

Er is zojuist bekend gemaakt dat The elder srcolls Oblivion een launch game word!!!!!!!!!!

Daar ben ik heel blij mee !
Daar gaam m'n kerst vakantie  ;D

NeonKnight

Quote from: woametalhead on October  6, 2005, 20:39:09
Er is zojuist bekend gemaakt dat The elder srcolls Oblivion een launch game word!!!!!!!!!!

Daar ben ik heel blij mee !
Daar gaam m'n kerst vakantie  ;D

YES!!!!  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

   ;D ;D         ;D ;D       ;D ;D      ;D                      ;D
;D      ;D    ;D     ;D   ;D     ;D    ;D                      ;D
;D             ;D     ;D   ;D     ;D    ;D                      ;D
;D             ;D     ;D   ;D     ;D    ;D                      ;D
;D      ;D    ;D     ;D   ;D     ;D    ;D
   ;D ;D         ;D ;D       ;D ;D      ;D ;D ;D ;D          ;D
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Paul1967

Weet het nog niet. Denk dat ik toch nog ff wacht tot april 2006 (lancering PSIII) en dan pas een keuze maak.
Tot dan red ik mij nog wel met mijn PSII en Gamecube. ;)

Erik

PS3 in 04-2006 ??? jij gelooft zeker ook nog in sinterklaas?  ::)

;D ;)

Ik hou al rekening met dec volgend jaar, gezien de psp perikelen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hirogen

Waarschijnlijk koop ik hem wel ooit, heb er echter geen haast mee. En misschien wordt het dan toch de PS3 of zelfs allebei. Heb momenteel een xbox en een playstation maar ik speel er bijna niet meer mee ... komt door mijn gegroeide interesse in audio enzo. Afijn, ik zie wel en wacht gewoon nog een tijdje af.

Tomaz

Geen 360 voor ons! Misschien een PS3 voor mijn vriendin en voor mij definitely een Revolution!  ;D
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

Freak

Heb nu een gehackte Xbox en er komt zeker een 360. Weet alleen nog niet of ik een gehackte of een orignele neem

Echt een groot voordeel van de oude Xbox is dat je met z'n 4-en tegelijk kan gamen.
Is echt erg gaaf bij PES-4 en Topspin :D.

Deze spellen komen nu ook weer uit en ik hoop dat je bij aanschaf meteen topspin 2 erbij krijgt.


Paul1967

Quote from: Erik on October  6, 2005, 22:40:35
PS3 in 04-2006 ??? jij gelooft zeker ook nog in sinterklaas?  ::)

;D ;)

Ik hou al rekening met dec volgend jaar, gezien de psp perikelen

Sony heeft officieel aangekondigd de PSIII te lanceren in April 2006 en wie ben ik om daar niet in te geloven tot die tijd?! :-[

Ja ik geloof nog in Sinterklaas en zijn Pieten erbij!! :) ;) :D ;D

Erik

Misschien dat japan hem officieel krijgt in april, maar ik vermoed dat wij pas na de japaners en amerikanen en de rest van de wereld aan de beurt komen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

StrayDog

Inderdaad. denk dat Europa nog wel minstens een jaar op de PS3 moet wachten (nog wel wat langer zelfs denk ik, eind 2006/begin 2007).

Paul1967

Allemaal mogelijk.
Microsoft levert de 360 het eerst aan Europa en dan pas aan de rest van de wereld. Misschien dat Sony hetzelfde onderneemt in 2006. Zullen zien.

Maar om ontopic te blijven: ik wacht dus af met aanschaf wat ik al eerder zei. ;)

knolselder

Quote from: atmoz on October  3, 2005, 19:14:16
"al" ?? Dat kan toch al enkele weken bij andere winkels...
Ik heb hem deze week besteld bij Dixons (pre-orderkit).
Leuke longsleeve wat erbij zit trouwens  ;D

Maar ik werk voor een Belgische onderneming, en bij ons kon j hem nog nergens bestellen. ;D