Wie koopt een Xbox 360 ?

Started by woametalhead, September 6, 2005, 22:05:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Quote from: Red devil on September 17, 2005, 11:19:39
Zoals gezegd, wachten we nog even totdat hij gehacked is, hup grote harde schijf eraan en dan lekker HDTV samples ermee draaien.
LOL daar heb je geen xbox voor nodig hoor.... ::)

Erik

Dat hacken kan wel even duren, ze gingen een drm chip gebruiken en eentje waardoor een hack bij jou niet bij mij werkt. Lijkt me stug dat MS weer zo'n brakke beveiliging inbouwd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Red devil

Quote from: jowi on September 17, 2005, 11:28:11
LOL daar heb je geen xbox voor nodig hoor.... ::)

Geef mij een alternatief voor het afspelen van HD materiaal voor 3-400 euro?
Een extra HT computer is gewoon veel te veel gedoe om videomateriaal af te spelen, daar heb ik mijn buik vol van. Video materiaal moet zo'n apparaat gewoon zonder morren in 1 keer afspelen. Net zoals de XBOX dat nu ook doet, hup software erop en klaar is kees.

jowi

Quote from: Red devil on September 17, 2005, 14:56:02
Geef mij een alternatief voor het afspelen van HD materiaal voor 3-400 euro?
Een extra HT computer is gewoon veel te veel gedoe om videomateriaal af te spelen, daar heb ik mijn buik vol van. Video materiaal moet zo'n apparaat gewoon zonder morren in 1 keer afspelen. Net zoals de XBOX dat nu ook doet, hup software erop en klaar is kees.

Nou ja.... 400 euro PLUS de kosten van een grote harddisk PLUS de kosten van de hack/upgrade... kom je toch een end hoor... maar inderdaad als je niet met een pc overweg kan dan is dit een aardig alternatief... al is dit ook gewoon een extra pc hoor maar ja. En dat hacken, dat kon wel eens tegen gaan vallen. En lukt het wel, dan heb je net als met de vorige xbox weer van die open source, half afgemaakt , MCE rip-off software als xbox Media Center, daar kon je ook niet op 'gewone' wijze ( met menu's etc) je dvd's afspelen... nee ik moet het nog zien hoor. Ik wil er wel een hebben, maar dan puur als game-xbox, en wellicht als extender voor mijn MCE. Als ie dat kan, is er voor mij niet echt een reden tot hacken.... alhoewel... >:D

JKL29

Lexicon MC-8 - Sony PS3 - Harman Kardon PA2400 Signature / PA2200 - Earthquake 618 (hornsubwoofer) - Monster Power HTS 1000 - Panasonic PT-AE2000E - Rega Planar 3 - Klipsch La Scala (front/center) - Klipsch Heresy (surround)

Red devil

Quote from: jowi on September 17, 2005, 15:15:38
Nou ja.... 400 euro PLUS de kosten van een grote harddisk PLUS de kosten van de hack/upgrade... kom je toch een end hoor...
Grote harddisc hoeft in principe geeneens, daarbij heb ik nog wel een 160 gigje over. Kosten van de hack zullen wel rond de 50-100 zijn maar goed, ook eenmalig.
Quote
maar inderdaad als je niet met een pc overweg kan dan is dit een aardig alternatief... al is dit ook gewoon een extra pc hoor maar ja.
Och, het is niet zozeer het niet kunnen omgaan met computers e.d., ik heb gewoon niet de luxe om tijd te kunnen steken in dit soort projectjes. Het werkt altijd net niet goed, of weer niet goed met je hardware, gepruts tot en met. 

QuoteEn dat hacken, dat kon wel eens tegen gaan vallen. En lukt het wel, dan heb je net als met de vorige xbox weer van die open source, half afgemaakt , MCE rip-off software als xbox Media Center, daar kon je ook niet op 'gewone' wijze ( met menu's etc) je dvd's afspelen... nee ik moet het nog zien hoor. Ik wil er wel een hebben, maar dan puur als game-xbox, en wellicht als extender voor mijn MCE. Als ie dat kan, is er voor mij niet echt een reden tot hacken.... alhoewel... >:D

Hoezo slechte software als xbox media center? Die programma's werk(t)en altijd perfect! Ik snap nog steeds niet waarom ik telkens nieuwe versies installeerde want de oude werkten altijd feilloos. DVDtjes? dvd2player gebruik ik nog steeds en heeft me nog nooit in de steek gelaten, en het programma is vrij snel uitgebracht nadat de xbox gehacked was.
Volgens mij is XBMC veel meer compatible met video/audio e.d. dan een echte MCE ooit zal zijn. En daarbij, met MCE blijf je aan het prutsen met codecs/ac3filtertje daar, windows instelling gepruts daar.
XBMC , 1 x kopieren, en het werkt, geen gezeur.
En idd, de games zullen ook wel om te smullen zijn, al is dat voor mij een bijzaak, het zal wel leuk gamen zijn @ 1280*720p met bijv een pana500.

jowi

Quote from: Red devil on September 17, 2005, 15:58:46
Hoezo slechte software als xbox media center? Die programma's werk(t)en altijd perfect! Ik snap nog steeds niet waarom ik telkens nieuwe versies installeerde want de oude werkten altijd feilloos. DVDtjes? dvd2player gebruik ik nog steeds en heeft me nog nooit in de steek gelaten, en het programma is vrij snel uitgebracht nadat de xbox gehacked was.
Nee slecht was het inderdaad niet, maar het was nooit echt af. Ook de kwaliteit liet wat te wensen over hoor, ja op de tv ziet het er goed uit, maar de meeste dvd's op een groot scherm....brrr.... daar wil je niet naar kijken hoor. En met XBMC kon je gewoon NIET dvd's via de menu's afspelen. Dat heeft er, vanwege licensie zaken, nooit ingezeten. Je kon wel de losse VOB's kiezen en spelen. OF de ISO's maar dan weer zonder menu. En dat vind IK persoonlijk dus gepruts.

Quote from: Red devil on September 17, 2005, 15:58:46
Volgens mij is XBMC veel meer compatible met video/audio e.d. dan een echte MCE ooit zal zijn. En daarbij, met MCE blijf je aan het prutsen met codecs/ac3filtertje daar, windows instelling gepruts daar.
Nou dat is echt nergens op gebaseerd deze uitspraak en is ook totaal niet interessant. Beiden moet je instellen en configureren. Zo'n chip erin solderen en de software installeren is moeilijker dan een extra driver of ac3filter onder MCE hoor.... al heb je ac3filter helemaal niet nodig maar da's een ander verhaal.

Ik heb beide systemen gehad, ben met xbox een anderhalf jaar bezig geweest, ja erg leuk voor divx jes en mp3.... maar wil je serieus werk maken van je (HD) media, dan kun je met MCE echt veel meer, en veel beter. Met XBMC heb ik nooit tv op kunnen nemen, ik noem maar wat. Over compatibility gesproken. Maar goed, het is dus maar net wat je er mee wilt.

De nieuwe XBOX bied ons hoop ik, zonder hackwerk, het beste van beide werelden. Dat zou mooi zijn.

Montoya

#32
Quote from: jowi on September 17, 2005, 16:10:51
En met XBMC kon je gewoon NIET dvd's via de menu's afspelen.
Eehhhhhhmmmmmm...........mag ik effe  ::)
Alle CVS'n van XBMC vanaf 12/09/05 hebben nu dus WEL dvd menu ondersteuning ingebouwd ;D

En om weer back on topic te komen zal een 360 er bij mij ook komen  ;D
[edit: back on topic]

Red devil

Quote from: jowi on September 17, 2005, 16:10:51
Nee slecht was het inderdaad niet, maar het was nooit echt af. Ook de kwaliteit liet wat te wensen over hoor, ja op de tv ziet het er goed uit, maar de meeste dvd's op een groot scherm....brrr.... daar wil je niet naar kijken hoor.

Hoezo slecht? Met een High Definition cable en een progressive gehackte DVD2player ziet het er prima uit hoor.

QuoteEn met XBMC kon je gewoon NIET dvd's via de menu's afspelen. Dat heeft er, vanwege licensie zaken, nooit ingezeten. Je kon wel de losse VOB's kiezen en spelen. OF de ISO's maar dan weer zonder menu. En dat vind IK persoonlijk dus gepruts.

Je kon al gelijk vanaf de 1e maand met DVD2player DVDs afspelen en dat programma is nooit meer geupdate, dat heeft altijd perfect gewerkt. De laatste tijd kun je ook al DVDs via XBMC afspelen, zie o.a. reactie boven mij. Volgens mij heeft het nooit gelegen aan licenties enzo, aangezien alle videoformaten + audiocodecs ondersteunt worden, en je XBMC gratis kunt downloaden.


Quote
Nou dat is echt nergens op gebaseerd deze uitspraak en is ook totaal niet interessant. Beiden moet je instellen en configureren. Zo'n chip erin solderen en de software installeren is moeilijker dan een extra driver of ac3filter onder MCE hoor.... al heb je ac3filter helemaal niet nodig maar da's een ander verhaal.

Natuurlijk, als je zelf de boel gaat installeren is het veel werk (alhoewel, met de 007 hack was het zo gepiept) maar als je daar niet uren aan wilt besteden (zoals ik), breng je je XBOX gewoon weg, laat je de chip inbouwen en klaar is kees.
Ik geloof niet dat je daar 1.5 jaar in gestoken hebt. Want je had vanaf de 1e maand al kant en klare cds die alles automatisch installeerden. Dus CD in gehackte XBOX, paar dingen configgen en klaar, had je een volledige ingestelde xbox met 10 thema's, allemaal progjes, X aantal emulators.
     
QuoteIk heb beide systemen gehad, ben met xbox een anderhalf jaar bezig geweest, ja erg leuk voor divx jes en mp3.... maar wil je serieus werk maken van je (HD) media, dan kun je met MCE echt veel meer, en veel beter. Met XBMC heb ik nooit tv op kunnen nemen, ik noem maar wat. Over compatibility gesproken. Maar goed, het is dus maar net wat je er mee wilt.

Idd. Toen ik mijn xbox kocht, was deze net uit. Toen was HD materiaal niet beschikbaar, toen was DivX en mp3 nog hip. En het was zo'n gekloot om die een beetje fatsoenlijk op je TV te krijgen via je PC, daar werd je niet goed van.
Ik geloof best dat je veel kunt met een MCE, maar mbv een xbox heb je een groot deel van functionaliteit binnen veel kortere tijd binnen handbereik. Als je materiaal wilt opnemen moet je niet bij XBOX zijn, maar goed, er komen toch geen mooie films op TV, heb nog 200 dvds in de koffer en gebruik de TV alleen maar voor journaal,netwerk en 2 vandaag.

(deze kun je trouwens allemaal via een XBMC plugin bekijken via www.afleveringgemist.nl o.i.d.)


QuoteDe nieuwe XBOX bied ons hoop ik, zonder hackwerk, het beste van beide werelden. Dat zou mooi zijn.

Idd, maar ik denk niet dat het realistisch is om te denken dat de XBOX onze filmpjes af zal gaan spelen. Dat zal zich ws beperken tot het formaat wat MS alleen ondersteunt. Alle dvds met fijne TS bestanden kunnen dan de prullenbak in.

jowi

Quote from: Montoya on September 17, 2005, 16:36:17
Alle CVS'n van XBMC vanaf 12/09/05 hebben nu dus WEL dvd menu ondersteuning ingebouwd ;D
Prima, ik heb al een 3/4 jaar geen xbox meer, dit kon ik dus niet weten... maar wel knap hoor zo na 4 jaar >:D

jowi

Even voor we hier ruzie krijgen IK HAD ZELF OOK EEN GEHACKTE XBOX EN DAAR WAS IK HEEL TEVREDEN MEE! Dat het even duidelijk is. Maar NAAR MIJN MENING kon het beter, maar ik begrijp dat daar nu eea is opgelost en dat is mooi.

En nog even duidelijker IK WIL OOK EEN XBOX360! Dus ik sta aan jullie kant heren. En daar laat ik het maar bij.

Montoya

Quote from: jowi on September 17, 2005, 17:40:51
En nog even duidelijker IK WIL OOK EEN XBOX360!
Hè hè, eindelijk weer terug on topic  ;) ;) ;) ;D ;D ;D

jowi


zuidwester

QuoteEn met XBMC kon je gewoon NIET dvd's via de menu's afspelen. Dat heeft er, vanwege licensie zaken, nooit ingezeten. Je kon wel de losse VOB's kiezen en spelen. OF de ISO's maar dan weer zonder menu. En dat vind IK persoonlijk dus gepruts
Kan met de laatste versie (12-9) gewoon goed dvd's afspelen met behulp van geld vd communitie zijn kennis/licenties aangekocht.

MS liet al duidelijk weten dat ze meer aandacht aan de beveiliging hadden besteed.(ze zeiden meer over het verhinderen van het afspelen van tv shows dan over games) Aan de andere kant had de modchip scene al developer xbox 360's voordat veel onwikkelaars ze hadden... ben benieuwd.

Ik koop er zowiezo een; wil Live! kunnen spelen (wacht wel tot een goede introductie aanbieding bij de MM of de Makro)
ontferm U over ons

Red devil

Quote from: jowi on September 17, 2005, 17:40:51
Even voor we hier ruzie krijgen IK HAD ZELF OOK EEN GEHACKTE XBOX EN DAAR WAS IK HEEL TEVREDEN MEE! Dat het even duidelijk is. Maar NAAR MIJN MENING kon het beter, maar ik begrijp dat daar nu eea is opgelost en dat is mooi.

En nog even duidelijker IK WIL OOK EEN XBOX360! Dus ik sta aan jullie kant heren. En daar laat ik het maar bij.

Haha ok.
Maar goed, ik ben geprikkeld door MCE maar ik heb geen standalone machine daarvoor, en dan is het al veel gedoe.
+ dat je je pc daarvoor moet herstarten in MCE modus.
Ik wacht nog wel even op de xbox360

jowi

Quote from: Red devil on September 17, 2005, 19:33:36
+ dat je je pc daarvoor moet herstarten in MCE modus.
Huh? Wat is dat nou weer voor onzin? Je hoeft voor MCE niets te herstarten hoor; MCE is gewoon "bijgeinstalleerd" als programma onder Windows XP Pro. Dus je start het gewoon op alsof je Word of Excel of je browser opstart...

Red devil

Quote from: jowi on September 17, 2005, 19:39:46
Huh? Wat is dat nou weer voor onzin? Je hoeft voor MCE niets te herstarten hoor; MCE is gewoon "bijgeinstalleerd" als programma onder Windows XP Pro. Dus je start het gewoon op alsof je Word of Excel of je browser opstart...

Ah, wist ik niet. Ik zal je 1e zin maar negeren, tis zaterdagavond, waarschijnlijk heb je wat biertjes teveel op.
Wat ik me nog wel afvraag, hoe zit het met alle films van codecs die windows niet kent. Voldoet het dan om de codec troep te installeren en dat windows de boel dan alsnog afdraait?




jowi

Ik heb er ffdshow bijgeinstalleerd voor de rest. Dus speelt nu ook divx enzo en wat andere exoten. Maar mij gaat het vooral om HD spul en dat gaat prima met de NVidia Purevideo decoder.

jowi

#43
Quote from: Red devil on September 17, 2005, 23:37:03
Ik zal je 1e zin maar negeren, tis zaterdagavond, waarschijnlijk heb je wat biertjes teveel op
Nou nee hoor, maar ik wordt altijd een beetje moe van mensen die zo stellig overtuigd zijn van zichzelf en van dat MCE maar niks is en minder compatible is en blablabla, en dan blijkt ineens dat ze er nog nooit mee gewerkt hebben.

Dat geeft op zich niet, maar vel er dan ook niet zo'n stellig oordeel over. Dan krijg je dit soort reacties ook niet.

Red devil

Quote from: jowi on September 18, 2005, 11:32:18
Nou nee hoor, maar ik wordt altijd een beetje moe van mensen die zo stellig overtuigd zijn van zichzelf en van dat MCE maar niks is en minder compatible is en blablabla, en dan blijkt ineens dat ze er nog nooit mee gewerkt hebben.

Dat geeft op zich niet, maar vel er dan ook niet zo'n stellig oordeel over. Dan krijg je dit soort reacties ook niet.

Het was meer de functionaliteit van de XBOX verdedigen. En misschien waren mijn bewoordingen ook feller vanwege
jouw eerste  "::)" tekentje + het feit natuurlijk dat ik me enigzins op mijn pik voelde getrapt daar ik subtiel werd uitgemaakt
voor iemand die misschien niet zo goed met computers overweg kan.
Nog een vraagje, ik neem aan dat je mbv allerlei leuke truuks je DVD signaal kunt opscalen naar bijv 720 HD formaat.
Zie je dat nu echt?
Ik heb een AMD X2 3800+@4800+ met Ati 9800se@pro avec DVI uitgang en goede DVI kabel (de koppeling met PC - beamer werkt goed) en een Panasonic AE500 die 720p native kan laten zien.

jowi

Quote from: Red devil on September 18, 2005, 12:26:51
Nog een vraagje, ik neem aan dat je mbv allerlei leuke truuks je DVD signaal kunt opscalen naar bijv 720 HD formaat.
Zie je dat nu echt?
Ik heb een AMD X2 3800+@4800+ met Ati 9800se@pro avec DVI uitgang en goede DVI kabel (de koppeling met PC - beamer werkt goed) en een Panasonic AE500 die 720p native kan laten zien.
Zo te zien weet je het antwoord op je vraag al. Je doet het namelijk al. De Panasonic scaled het DVD beeld van een DVD speler op naar 1280x720 als het goed is.

Je kunt ook de htpc op 1280x720 zetten, dan hoeft de projector niet te scalen. Ik durf niet te zeggen welke beter werk verricht. Op welke resolutie draait je htpc nu?

(we gaan wel een beetje offtopic nu)

Red devil

Quote from: jowi on September 18, 2005, 12:35:40
Zo te zien weet je het antwoord op je vraag al. Je doet het namelijk al. De Panasonic scaled het DVD beeld van een DVD speler op naar 1280x720 als het goed is.

Je kunt ook de htpc op 1280x720 zetten, dan hoeft de projector niet te scalen. Ik durf niet te zeggen welke beter werk verricht. Op welke resolutie draait je htpc nu?

Volgens mij doet een beamer normaliter geen scaling? Hij gebruikt met een pal input de pal resolutie en interpoleert de rest een beetje. In principe heb ik geen HTPC, of je zou mijn xbox als zodanig moeten zien. Alleen deze draait met pal dvds @ 480p en zo nu en dan met games @ 720p. Ik lees dan zo nu en dan dat met software matige truuks de dvd data beetje geboost wordt, zodat je net even wat scherper beeld hebt dan mbv normale dvd speler.

jowi

Quote from: Red devil on September 18, 2005, 13:07:59
Volgens mij doet een beamer normaliter geen scaling? Hij gebruikt met een pal input de pal resolutie en interpoleert de rest een beetje.
Dat is scaling ;D

Red devil

Quote from: jowi on September 18, 2005, 13:17:23
Dat is scaling ;D

Hmmm dan heb ik het nooit goed begrepen. Maar het voordeel is als je het via de PC doet, je de extra resolutie kunt gebruiken om allerhande truukjes kunt toepassen om het beeld te verbeteren. Werkt dat? Zie je dat goed?

jowi

Nou je hebt dus scaling en scaling. Over het algemeen heb ik begrepen dat het de voorkeur geniet om de scaling door de projector te laten doen, die beschikken over hardware die daar speciaal voor gemaakt is. Of je kunt op de htpc proberen met ffdshow, daarmee kun je allerlei truken uithalen. Op het forum is daar genoeg over te vinden. Ook kun je losse scaling hardware kopen.

Maar wat je dus inderdaad doet is de boel oprekken naar 1280x720 pixels. En daar zijn natuurlijk allerlei truken en algoritmes voor om dat zo mooi mogelijk te doen.

Maar je begrijpt ook dat het nooit scherper zal worden... vergelijk het met het vergroten van een foto. Je zal eerder zien dat je de boel moet 'soften' om hinderlijke effecten weg te halen. Je kunt nu eenmaal niet iets bijverzinnen wat niet in het beeld zit. Of men gaat werken met edge-enhancement, waarbij de nadruk gelegd wordt op conrasterende overgangen in het beeld, waardoor zaken scherper afgestoken van elkaar zijn, althans zo lijkt het, want in feite voeg je nep-scherpte toe.

Goede scaling is moeilijk en duur. En het blijft een compromis. En het blijft iets wat je doet omdat er tot kort geleden geen alternatief was. Dat is er nu wel, namelijk HD! Alleen dan zul je zien dat je projector nu voor de verandering niet een dvd gaat upscalen naar 720p maar dat ie HD materiaal gaat downscalen naar 720p >:D

Overigens is er op het forum erg veel info hier over te vinden dus ik zou zeggen zoek er eens naar! Het is leuke materie.